{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  håber i vil hjælpe
  • #1   27. mar 2012 Altså det er jo op til en selv hvad man vil og ikke vil..

men det anbefales at man ikke gør det, da det har samme effekt på barnet som det har på dig, ergo det kan give hudkræft..

• #2   27. mar 2012 Sludder og vrøvl ?
    Det rigtigt man fraråder det , men det er ren og skær fordi din ud ændre sig og du risikere pigment forandringer og hudkræft . Men bebser får sq ikk hudkræft i maven smiley

• #3   27. mar 2012 - det jo logik , hvis stråling går gennem så meget , ville solcreme , UV-dragter osv ingen effekt have smiley

• #4   27. mar 2012 Fru Nøhr - Jeg læste det i et eller andet blad for en månedstid siden (sådan et helse et) og det var et eller andet med at din hud optager kræftcellerne, og dermed kan give dem videre til dit barn.. Og da hudkræftceller har en speciel opbygning angriber de også baby's hud, og i og med at baby's hud ikke er særlig udviklet, dermed sårbar, så er der større chance for det..

• #5   27. mar 2012 Jeg læste det også på nettet hvor en læge havde kommentret på det smiley
    Han mente det var , citat "noget sludder og vrøvl"

Jeg gjorde det nogle gange , blandt andet op til vores bryllup smiley

Jeg gjorde det også ekstremt meget inden og var nok lidt afhængig .

• #6   27. mar 2012 det sker der intet ved, det er kun dig selv det går ud over med de almindelige bivirkninger som det nu engang kan have, men som også nævnes, så ændrer din hud sig og du kan risikere pigmentfejl og dermed grimme plamager.. baby bliver ikke syg, eller bliver kogt he he ;O)

jeg gjorde det også op til vores bryllup, det var som normalt uden grimme pletter eller lignende...

men læger jordmødre osv skal jo fraråde det da det jo ikke er sundt for dig..

• #7   27. mar 2012 hvis du i tvivl hvorfor så gøre det ik en cancce jeg ville tage..

• #8   27. mar 2012 uv stålerne fra solen nedbryder folsyren i kroppen, bebs har brug for folsyre, så nej ville ikke tage sol smiley

• #10   28. mar 2012 Hehhe. Det er nu en af se sjoveste! Jeg troede at "fostervandet koger babyen" var den dummeste, men at strålerne går GENNEM hud, fedt, og vand er nu ret sjovt.

JA; du må GERNE tage sol under din graviditet! Det kan give pigmentforandringer, som er permanentet, men jeg ved ikke hvor udbredte de er. Både min søster og jeg tog sol under vores graviditeter, og vi har ikke fået pigmentforandringer.

Alle de der amme-stue-historier om at ungen får kræft eller koger, er noget bavl, fra folk som ikke rigtig har forstand på emnet.

Min JM og læge, og alle andre jeg har snakket med, sagde at det må man GERNE; bare man ikke får det så varmt at man får det skidt, for når mor har det skidt, har baby det skidt.

• #11   28. mar 2012 En spraytan ville jeg så ALDRIG røre som gravid!!!

At sprøjte hele sin krop ind i farvet gift, for at passe på barnet?..

nej tak, det kunne jeg aldrig drømme om.

• #12   28. mar 2012 Ja jeg ville heller ikke ha været foruden de gange jeg var afsted .
    Har slet ikk haft tid eller overskud til sol siden Emma kom til verden , så da vi snakkede om hvad jeg skulle lave mens Emma starter op i DP var min svar "Tage sol" smiley

• #13   28. mar 2012 Termin,
    ej, men det er da abre helt vildt sjovt?

Det er ligesom når folk plejer at skrive at fostervandet KOGER. det er jo hylende morsomt..
    Man kan da ikke tage den slags udsagn alvorligt smiley

• #14   28. mar 2012 Fru Nøhr,
    same here! Sol og træning! Tror jeg tager sol hveranden uge, når min mor lige ser efter ham. Og før i tiden tog jeg 2-4 gange om ugen, så jeg er blevet en deeeel blegere!

• #15   28. mar 2012 Præcis , jeg var SÅ afhængig før , og glæder mig vildt til at få tid til "Pernille" så jeg ikke bare ligner en træt blegfed mor smiley Jeg var sq da en "hot piece of ass" før i tiden , det må da kunne lade sig gøre at blive sådan rimelig igen ;€

• #17   28. mar 2012 Tania,
    så du gemmer dig under niqab om sommeren, når du er gravid?

jeg tvivler på at solen nedbryder AL det folsyre man indtager smiley

• #19   28. mar 2012 Tania,
    en niqab. Det er et klædestykke, som dækker næsten hele kroppen.

men hvis solen nedbryder folinsyre, er det jo en naturlig reaktion, og jeg tror på at vi er så smart indrettet, at solen kun nedbryder den mængde, der er godt for kroppen. Man KAN jo også få for meget folinsyre.

Og der plejer altid at være ti tøser som skriver "neeeeeej, du MÅ IKKE tage sol, for så koger fostervandet"..

Det andet er jo på lige linie med det.

• #22   28. mar 2012 Hvis man i forvejen har underskud af folinsyre.

Og hvis man i forvejen har underskud af folinsyre, bør man nok finde en løsning på det problem.

og det andet der nævnes er pigmentforandringerne, som vi selv har været inde på i denne tråd?

• #23   28. mar 2012 Vi ved jo alle at solbadning er usundt, og at solarier frarådes. Men her spørges der om det er skadeligt for babyen, og det er det jo så ikke, medmindre man mangler folinsyre.

• #24   28. mar 2012 woooow hold da op mange svar siger tak for hjælpen var ikke for at dette skulle bringes op til debat var bare en forespørgelse : ) siger tak for hjælpen alle sammen.

• #25   28. mar 2012 Nu må i lige få jeres facts på det rette her. UV-stråler fra solarium er nøjagtig de samme UVA og UVB stråler, som solen udsender - der er ingen forskel på at sidde ude i solen om sommeren i 1 time og så på at gå i solarium 10 min. Huden kan KUN blive brun af UVA og UVB stråler (som der derfor er i solarier).
    Ang folinsyre skal man da slet ikke bekymre sig om det, hvis man tager det anbefalede tilskud. Der er ikke mange, der er i underskud, så for mange er det totalt unødvendigt med tilskud - men for at ramme alle anbefales det alligevel. Det indtages gennem maden.

Man har IKKE kræftceller i huden, som kan vandrer til babys sarte hud. Man har kun kræftceller i huden, HVIS man har en rigtig hudkræftsygdom. Så er det nok meget meget dumt at gå i solarium. Og hvor mange gravide kvinder har hudkræft?? Man kan få skader i DNA og RNA under solbadning, men det har cellen selv et enzym som reparerer det, inden den nye celle er fuldstændig - ret smart. Og kan det ikke repareres, har man forstadier til kræft. At disse forstadier skulle vandre væk fra huden (det er jo udspeficieret væv - hudceller), har jeg svært ved at tro på, da makrofagerne hurtigt æder alt, der trænger sig væk fra sit eget område. Jeg tror det kun, når man har regulær kræft, for der kan ens eget immunsforsvar ikke være med...
    Sol kan ikke skade din baby, højest din egen hud. Og den bestemmer du jo over smiley

• #27   28. mar 2012 Tania,
    jo det gør der. Hvis moderen er i underskud af folinsyre.

solariet er jo ikke en ny opfindelse. Var brugen af det under graviditet skyld i rygmarvsbrok, tror jeg der ville have været en øget tendens til det problem.

• #29   28. mar 2012 Nej der står "det tyder på" , ergo er det ikke en kendsgerning ,
    Ligesom det tydede på gulerødder gav kræf og at man ikk måtte stå foran en microovn - for det tydede også på at microbølgerne gav kræft ... smiley

• #31   28. mar 2012 hmmm, tror nu det er svært at få for meget, da folin kun deponere sig i kroppen i få månedere. folin er et super vigtigt vitamin både for alm mennesker, og især gravide. så det er jo som alt andet op til en selv hvad man gør og ikke gør under sin graviditet, men bavl osv sys jeg nu ikke det er smiley

• #32   28. mar 2012 Burde der ikke stå nygravid i.f.t folsyre da det jo i virkeligheden er ret tidligt i graviditeten det er farligt at mangle, således anbefales folsyre jo når man planlægger graviditeten samt de første tre måneder efter.....

Ikke en eneste af de mange læger og jordemødre jeg har været i kontakt med under mine 4 graviditeter har frarådet solarium/sol/solferie på grund af graviditet at de så kan fraråde det af helt andre grunde såsom kræft, pigmentfejl etc er jo en helt anden sag.

• #34   28. mar 2012 Ja det er da jo så delte meninger om..... Altså om det skader baby at det kan skade på andre måder, enig.

Kommentér på:
håber i vil hjælpe

Annonce