{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

HÅBER / BANGE ! :s {{forumTopicSubject}}


Hej BG smiley

Sagen er den, at manden og jeg begyndte projekt lillebror/søster, for 3 måneder siden, hvor jeg blev gravid med det samme , altså i Marts smiley Vi var begge helt vildt overraskede over at det skete i første forsøg, (selvom det også gjorde det med vores datter), men MEGET glade !

Jeg blev så sendt til en scanning, i starten af April, pga. små blødninger, hvor de ikke kunne se noget, så fik at vide at det nok var en tidlig SA .. Jeg fik taget blodprøver, hvor mit HCG steg, så fik derfor at vide 2 dage efter skanningen, at det ikke var en SA, men nok bare fordi at jeg ikke var så langt henne, at de kunne se noget på scanningen..

- Der skete så det, et par dage efter, at jeg fik MEGET voldsomme smerter, og begyndte at bløde meget kraftigt,. Jeg kom så akut ind på gyn.op. afdelingen, og blev tilset at 2 læger, de scannede mig, og kunne stadig ikke se noget i livmoderen, smiley
Så jeg fik konstateret en graviditet udenfor livmoderen, som kroppen selv prøvede at afslutte, og vi lod den gøre det selv da jeg ikke ville opereres, uden at have givet kroppen en chance først, hvilket var godt jeg gjorde, for dagen efter var smerterne væk, og jeg blødte en uges tid, ligesom ved normal menstruation.

Sagen er så den, at jeg selvfølgelig fik at vide at den ene æggeleder, ville lukke til, så det ville blive sværere for os at blive gravid. Hvilket vi jo selvfølgelig, blev meget kede af.. Vi dyrkede sex igen, i slutningen af April, men der var ikke gevinst, hvilket vi heller ikke havde regnet med, da kroppen, skulle finde sig selv.

Vi blev enige om at fastlægge ægløsningsdagene, så vi kunne prøve lidt mere der, da det nu kunne være en del sværere for os.

Jeg har så regnet sammen til at jeg har haft min ægløsning mellem den 26-30 Maj, og vi har selvfølgelig prøvet her. Og jeg er ikke i tvivl om at jeg har haft min ægløsning, for AV mine æggestokke har gjort ondt. Jeg har aldrig kunnet mærke det før, men tænker det er fordi min den ene er lukket?? Andre som har prøvet det??

NÅ, men nok om det.. Jeg har de sidste 2 gange, hvor jeg er blevet gravid, fået kvalme allerede et par dage efter + dårlig mave .. Det har jeg så også nu , hvilket jeg ser som et positivt tegn smiley Jeg HÅBER virkelig at der er gevinst, men frygter det samtidig, da jeg ved at jeg bliver EKSTREMT bange for at miste smiley

Vi har valgt, at når jeg bliver gravid igen, er der INGEN i familien, som skal vide noget, før vi for at vide at ALT er okay.. Når jeg bliver gravid igen, er jeg er sikret en scanning i uge 7, for at tjekke at den ikke sidder udenfor livmoderen igen,..

Til jer andre som har prøvet at miste, eller blive gravid udenfor livmoderen.. Hvordan gik i med alle tankerne, som naturligvis kommer når man bliver gravid igen?? Turde i glæde jer?? Og hvis i mistede igen, gik i så helt ned med flaget, for det er jeg bange for at jeg gør smiley ?

Jeg vil bare gerne spole tiden frem, til at jeg er 12+, har været til scanning, og alt er fint, for lige meget hvad, er der mange dårlige tanker, og bekymringer i mit hovede lige nu smiley !

Jeg HÅBER så meget at der er gevinst, men FRYGTER de næste uger, i uvisheden om alt er okay, eller om man skal igennem, hele den forfærdelige følelsesmæssige rutsjebane smiley

Tak for jeres tid, fordi i gad og læse. Og ikke mindst tak, til jer som svarer, og deler jeres erfaringer ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HÅBER / BANGE ! :s
  • #1   31. maj 2011 Krydser alt hvad jeg kan for dig (:
    Min mormor blev også gravid uden forlivmoderen.. og der var hendes ene æggeled allerede lukket sammen pga. a en blindtarms operation (mener jeg det var) så hun blev steril a det og adopterede (: Ved godt det måske ikke er en YEYY historie.. men det var mangemange år siden jo xD den skal nok komme for jer, før eller siden det jeg sikker på (;


  • #2   31. maj 2011 Krydser alt hvad jeg kan for dig (:
    Min mormor blev også gravid uden forlivmoderen.. og der var hendes ene æggeled allerede lukket sammen pga. a en blindtarms operation (mener jeg det var) så hun blev steril a det og adopterede (: Ved godt det måske ikke er en YEYY historie.. men det var mangemange år siden jo xD den skal nok komme for jer, før eller siden det jeg sikker på (;


  • #3   31. maj 2011
    Nadiaa - Tak skal du have (: .. Vi fik også at vide at det i en del tilfælde kun er den ene æggeleder som sender æggene videre, og at det i teorien kunne være den som lukkede, og så ville jeg ikke kunne blive gravid naturligt, men så er det jo godt at der er så meget hjælp i dag, såsom reagensglas, som lægen foreslog (: Men det kan jo heldigvis også være den som ikke sender æggene videre i forvejen, som er lukket, og så er der ingen forskel (:

    SÅ vi HÅBER, HÅBER, HÅBER ! smiley


  • #4   31. maj 2011 Marie..
    Jae det forstår jeg godt, jeg krydser ihvertfald alt jeg har for dig smiley


  • #5   31. maj 2011 Det er jeg ked af at høre, på jeres vegne smiley Det er bestemt ikke sjovt ...

    Har godt nok ikke været gravid udenfor livmoderen, men har nu haft 3 tidlig SA siden jul, og sidste gang jeg stod med en positiv test ville jeg absolut ikke tro på det, og tænkte bare nåh .. for de andre 2 gange glædede vi os rigtig meget, og det er så skide ærgeligt når man så mister.

    Nu har jeg det sådan, at det egentlig kan være lidt ligemeget, at jeg ikke gider prøve mere, men hvis jeg blir gravid er det jo bare dejligt, men jeg forventer overhovedet ikke for meget, før jeg er omkring 3 mdr. henne og har været til scanning ..



  • #6   31. maj 2011 i min graviditet med Nena tænkte jeg slet ikke over det, men her nu har jeg jo lært folk at kende, og om ikke andet i hvertfald skrevet i indlæg med en del a dem der er her inde osv. og det faktisk utrolig (på en trist måde) Hvor mange der Mister baby enten ved fødsel, efter eller tidligt i forløbet.. jeg har aldrig skænket det en tanke før.. og mit hjerte græder virkelig med de folk, for jeg ved slet ikke hvordan jeg skulle komme over det selv?

    Snakkede med min mormor om det igår, hun har selv været igennem 2 SA og som dagt gravid uden for livmoderen som jo gjorde hende steril, men jeg troede faktisk ikke eller det bildte jeg mig ind.. at sådan noget ikke skete tit.. men det gør det jo faktisk lidt /:

    Ved godt det ikke har noget med dit indlæg og gøre, og undskyld hvis jeg spammer den xD Men kom bare lige til at tænke på det /:


  • #11   8. jun 2011 Håber det lykkedes for jer denne gang søde.

Kommentér på:
HÅBER / BANGE ! :s

Annonce