{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Børn og dyr. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. smiley

Jeg er lidt interesseret i at vide, hvordan det er at have børn og dyr.
Jeg har en søn på 15 mdr., der elsker alle dyr! Vi har kun akvarie, men det er han ret ligeglad med. Jeg har hele tiden tænkt at der alligevel skulle gå nogle år før vi får et dyr.
Vi har så idag været i en dyrehandel, og hans øjne lyste helt op. Uanset om det var rotter, kaniner eller andre små gnavere. Han blev så sur da vi skulle gå derfra.
Når, men så tænker jeg, at han ville elske at få et kæledyr, men hvilket? Han er bare så lille, og forstår det jo slet ikke ud over at det er et dyr?
Jeg har hele tiden tænkt at han på et tidspunkt skulle have en kanin, men han skal også kunne behandle dyr ordentligt, og det kan han jo ikke rigtig nu. Nu klapper han dem bare og vil bære rundt på dem, og det er jo slet ikke optimalt.

Der er vel ikke nogen dyr, der har tålmodighed til et barn? Uanset hvilket dyr det end måtte være, så bliver det først om ½-1 år, for jeg skal ind og læse om dyrene, og alt sådan, jeg ved ikke meget om andet end katte.
Håber i kan dele ud af jeres erfaringer, selvom det nok kun er større børn, der har dyr.

Jeg ved mange af jer synes det er rigtig dumt at anskaffe sig et dyr til et barn på den alder, men jeg anskaffer ingenting før det er gennemtænkt og for dyrets bedste.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og dyr.
  • #1   31. mar 2012 Og det er jo ikke sådan at han bare får lov til at lege med dyret..

• #2   31. mar 2012 Vores dreng voksede bare op med alle vores dyr. (Marsvin, kaniner, fugle, papegøje) og det er gået rigtig godt. Han er fra start af blevet guidet i, hvordan man omgås dem og det har han bare lært.
    Han har stor respekt for dyrene, men vi har også brugt meget tid på ham ved dyrene så han blev tryg fra start af. Det har sgu fungeret fint og vi har aldrig problemer.
    jeg er glad for, at min drebg får den mulighed, at vokse op med forskellige dyr omkring sig. smiley

• #3   31. mar 2012 Jeg har haft hund, men først haft andre dyr da jeg var et større barn. Det bliver jo ikke kun min søns dyr, jeg er selv helt vild med dyr! Jeg vil bare gerne have et dyr, der også har tålmodighed til ham. Hvilket jeg desværre ikke tror findes.

• #4   31. mar 2012 Hvor store er jeres børn? smiley

• #5   31. mar 2012 Det skal lige siges at vi bor i lejlighed, og vores have er ikke så stor. Ca 20 kvm.

• #7   31. mar 2012 Vi bor også i lejlighed. Og vores dreng er også en meget meget livagtig dreng, men når vi sætter os ned med ham og dyrene, så giver vi ham plads, og fortæller ham måske stille og roligt, at han skal være forsigtig, eller vi beskriver dyrene, f.eks. "fuglen er blød, eller den har fjer, marsvinet er sødt. osv.osv."
    Men når vi så mærker at han bliver lidt for ivrig, så siger vi så tak for i dag med dyrene, så det er en fin oplevelse hver eneste gang.
    Dex er 21 måneder. Jeg tror sagtens du kan få dyr. Vores kanin hopper rundt i vores lejlighed. (mens vi er der) og det synes han bare er sjovt. Så kan han finde på at sige "hej Pax!!" når den løber forbi. Eller "hva laver du??" Hehehe. Det er et skønt syn. Og det kan sagtens lade sig gøre!! smiley

• #8   31. mar 2012 Min kæreste har lige sagt at han altid har haft kaniner som barn. smiley
    Han vil gerne have en kanin.

• #10   31. mar 2012 Altså vi har jo både hund, kat og kanin...

Hunden er halvstor og tumler småvoldsomt, men Storm og hende tumler godt sammen alligevel.

Katten kan ikke lide andre end sig selv, så hende har vi kun kontakt med når hun gider, og det er Storm flink til at finde ud af.

Kaninen er min datters, og han er yderst børne (og mor) venlig - han bider ikke, sidder pænt osv. Storm kommer jævnligt ud til ham i løbegårdet, og aer mv.

Men han er jo vokset op med dem og ved at de skal aes ikke klappes smiley

• #11   31. mar 2012 Christian har kun set en kanin et par gange. smiley
    Hunde kravler han på gulvet sammen med, og katte dem sidder han og kigger på, røre lidt og klapper lidt, men han er jo ikke vant til dyr jo.
    Tror vi har besluttet os for en kanin. Det ved i noget om, ikke? smiley
    Hvilken race kanin er bedst?
    Hvilket bur? Som sagt har vi en lille have, men der er plads til kaninbur. Og kaniner er bedst i flok, ikke? Hvordan er det bedst? To hunner? Ja alt viden om kaniner må i gerne komme med. Sidder selv og kigger lidt på nettet.

• #12   31. mar 2012 Mayas far og jeg købte en samojede hund sammen og han beholdteham da vi gik fra hinanden så hun har været vant til hunde fra helt lille...der er 10 måneder imellem de to og de forguder hinanden og han er så tålmodig og går bare sin vej når maya bliver meget og hun er så ved at lære at så skal hun lade ham være , men de er næsten som to børn da de til tider elsker at provokere hinanden... Maya er 2 1/2 og synes det er skønt at vokse op med hund, generelt elsker hun bare dyr:-)

• #13   31. mar 2012 Kaniner lever på marker med mangew andre, men kun sig selv i hulen. Dermed er kaniner ikke flokdyr. Men de kan sagtens leve sammen hvis det er et areal i laver til ham. Men så tag evt. en kastrat og en hun, eller to hunner.

Vi har et udendørsbur som står i en indhegning på 2,5*2.5 m. sådan at han også har plads at løbe på, da kaniner har brug for at røre sig hver dag, og hvis det er muligt gerne ud i sele og få motion, nye indtryk mv. i har en blandings kanin fra en dyrehandler jeg kender.

Men tag endelig ikke racer som hermelin eller lign - de er små men de har temperament. Dværgvædder er en meget normal børnekanin.

Ellers har vores i hans indhegning, store grene, bolde, kasser, rør mv. han kan være i, flise til at ligge og sole sig på.

• #14   31. mar 2012 Med mindre i har er MEGET stort areal, så lad være med at anskaf jer 2 kaniner.
    Kaniner er kolonidyr, og vil derfor helst gå alene.
    Vi har en dværgvædder. Han er noget af det roligste på jorden.

• #15   31. mar 2012 Vi har to hunde og viktor har lært dem at kende lige fra starten af - de ELSKER alle hinanden, dog kan viktor godt irreterer dem, men de kan nu også drille ham i hans lege smiley De er virkelig forstående overfor ham og tit giver de ham lov til mere end VI synes er iorden så her må de voksne jo lige træde til...

Viktor fik en kanin i fødselsdagsgave af hans oldeforædre, dog har han ikke fået den endnu da de skal hen på forårsmarket og købe den..

• #16   31. mar 2012 klart hund, men de krver også rigtig meget, men kanin.

Vores barn vokser op med en stor dyreflok, 2 heste, en hund, 2 katte og marsvin, og så har min storbror hund, mine forældre kat og svigerforældre har også hund. såå mon ikke vi får et barn der er ligeså glad for dyr som jeg selv er:0)

• #17   31. mar 2012 Hvis man skal have kanin så skal man gave et bur til en kanin og to bure til to kaniner, de kan kun gå sammen hvis de har et kæmpe bur og da du skriver i bør i lejlighed så vil jeg kun vælge en kanin, og når det er en børne kanin er det næsten lige meget hvad race den hat bare den har er godt sind, og det kan du næsten kun sr hvis det er en kanin man har fra voksen af eller du går til en avler som hat begge forældre til kanin ungen.

• #19   31. mar 2012 Vi må ikke have hund, hvor vi bor, men andre dyr er ok. smiley

• #20   31. mar 2012 Børn lærer så meget af at have dyr! Viktor viser stort ansvar over for hundene + kærlighed og et meget specielt bånd mellem ham og især vores hunhund, selvom det er hanhunden der har mest tålmodighed til Viktor...

• #21   1. apr 2012 I kan også vælge marsvin - de skal dog bo indenfor, og være to. Til gengæld har jeg aldrig oplevet et marsvin bide, og jeg har haft en del og det samme med flere af mine veninder..

De piver ganske vist også, men de er meget sociale dyr.

• #22   1. apr 2012 jeg har haft mange dyr sådan løbende , og vi har haft hund og kat heletiden, dog er det lige blevet reduceret til en kat og 2 kaniner smiley

min søn var lige blevet 2 år da han fik 2 kaniner , og at se hans ansigt da jeg kom med den første - armen det er jo det hele værd ! dog er de udenfor , det er "hans dyr" .. katte, killinger og hunde har han jo haft om sig i perioeder .. vi prøvede med fisk , det var kun den første uge han kiggede på dem, havde da heldigvis et vennepar der kunne overtage dem da ingen af os har haft fisk før og det var ikke lige os smiley

jeg tænker en kat eller en kanin? skal den være ude er kaninen jo fin.. ellers ja hund, men det er noget man lige skal overveje en ekstra gang, syntes jeg , her har vi i hvert fald opdaget at vi ikke gider lort på græsplænen og hår over det hele ... og bare generalt det lalleglade fis smiley ja vores kat fælder også, men hun genere mig ikke på samme måde og skider kun i bakken smiley

Kommentér på:
Børn og dyr.

Annonce