ble fri ble fri
Marcus har den sidste måneds tid kommet og sagt når han begynder at tisse og lave pøller, men vi har endnu ikke kunnet nå toilettet, han har om morgenen og aftenen siddet på toilettet og nogle gange tisset eller mere, men ellers intet.. her i formiddag kom han så og sagde at han ikke ville have ble på idag, vi skulle så lige ud og handle så jeg sagde at når vi kom hjem måtte han få den af, og det fik han så, der er da heller ikke sket uheld, men jeg sidder så og tænker, skal jeg spørge ham indimellem om han skal tisse, måske følge ham på toilettet hver anden time eller skal jeg bare lade ham selv styre det og så se om der kommer uheld???
jeg tolker det som at han er klar når han selv kommer og siger det, og vi har ikke presset ham til noget... han bliver 3 den 19 april..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
hvis nu der skulle komme et uheld, hvordan ville i så reagere??? stille og roligt "nu går vi op og får tørt tøj på" eller ville i skælde ud "du skal altså huske at sige til inden, det der er ulækkert" bare eksempler????
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Jeg ville nok sige noget i stil med "Hvor var det flot, at du kom og sagde til, selvom vi ikke kunne nå det, men det gør ikke noget - lad os få tørt tøj på" Noget a la det, så man starter ud med at rose.
Så bliver det en positiv oplevelse ligemeget hvad. Og han finder tidsnok ud af, at det ikke er fedt med våde bukser. Det er jeg helt sikker på.
Men at skælde ud vil blot gøre ham mere usikker og så tror jeg det vil tage længere tid at få ham renlig.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Jeg synes kun det er helt fint de får fornemmelsen af at blive helt våd ned af benene når de glemmer at komme på potte. Men for guds skyld - ikke skæld ud.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
tror også bare vi vil forsøge at finde de gode ting i uheldende og så rose for dem og sige skidt til det andet, mon ikke det vil motivere ham til det.
han havde ikke ble på fra kl 14 idag og til kl 19 han havde et uheld, hvilket han tog rigtigt pænt, så jeg tror på det nok skal gå ;o)
planen er at han i starten har ble på når vi skal noget ude af huset eller hvis der er nogen på besøg som kan tage opmærksomheden fra det, så han faktisk kun undværer den når vi er alene hjemme og det er stille og roligt, og så må vi lige så stille få den mere og mere væk..
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
Her kom kian også selv og ikke vil have bleen på mere, vi gav ham kun ble på når vi sku sove. Havde så altid skiftetøj med i starten, og der blev da tisset et par gange imens vi var ude og handle, men det tog vi med, og der gik ikke længe inde han var renlig
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men som nævnt sige hvor er det godt at du siger til. Evt gå ud på badeværelset og tage tøjet af der, så kan han prøve at se om han skal tisse mere, og skal han ikke det, kan I jo sammen finde noget rent tøj
Det er jo en naturlig ting at tage det våde tøj af derude, og hvis han så kan tisse der, er det jo fint, og ellers er det også lige meget
ble fri