Putning af baby på ca 3 mrd !!? {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at Mikkel har fået sig en "ide" om at han ikke vil sove fra kl 16.00 ca og frem ! Så for 3 uger siden ca tog jeg den beslutning at lære ham at blive puttet i sin egen seng kl 18.00 for der er han TRÆT ! Og pu ha det kan tage op til time og mere hver aften ...... ! Jeg sidder inde ved ham og trøster ham hvis han bliver ked af det og går først når han sover !!!! Men hold da op han har svært ved at overgi sig til drømmeland !
Skal siges at han er ikke vores første barn .... men med Malthe tog det 3 dage og lære ham at putte i sin egen seng !
Er jeg ond ? Åhhh ....... jeg er bar bange for at skade ham men kan heller ikke se andre måder at lære ham det på !!!
Hvad gør i andre ???
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Han bliver puttet mellem halv 8 og halv 9 alt efter hvordan og hvorledes det hele luge falder i hak.. Har faktisk lige lagt ham i seng nu her for 5 min siden for der lå han næsten og sov på sofaen..
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
Og jeg lader jo ikke ham skrige sig selv i søvn ........
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
vi har mørklægnings gardiner så der mega mørkt og hun falder rimelig hurtig i søvn.
jeg plejer give hende nat flasken i stuen også får hun en kold sut også siger vi godnat til far
så går vi ovenpå og jeg ligger hende i seng også synger jeg vuggevisen mens jeg nusser hende på kinden og maven og holder i hånd så ruller jeg gardinet ned og siger godnat lille skat 3 gange og siger vi ses i morgen sov godt også går jeg.
hun græder ganske kort og falder i søvn.
så sover hun ca en time så taber hun sutten så jeg oppe og give hende den også græder hun kort nogen dage flere gange men eer kun inde og give sut og siger bestemt god nat emma også sover hun resten af natten men hun skal lige vågne efter en lille time selvf for jeg har vendt hende til jeg kommer der op sikkert.
hun er 10 mdr og har i 2-3 mrd sovet på egen værels uden problemer ..
jeg fik ad vide på sygehuset det var vigtig og lave/have samme rutine hver aften for så lærte barnet at man skulle sove når der synget/læst og sagt god nat.
jeg ville vis jeg var dig nok øve dig i og gå fra værelset når han puttede og ja han vil græde men det ikke ondt for han træt og kan sikkert ikk finde ro ..
prøv og lav en rytme/rutine lige før putning og når i putter ham så han lære nu syger vi godnat også går mor..
held med det
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
de dage vi i dagpleje sover hun næsten til natflaske kl 19 og blir vækkede kl 6
maj 2008
JEG tænker mere : forventer jeg for meget af mikkel når han kun er 3 mrd her d 13 maj ...... ? jeg synes bare at 3 uger er MEGET længe for at vende ham til at sove i sin egen seng/og falde i søvn selv ?
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 43 Svar: 697
maj 2008
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 43 Svar: 697
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Agnes sov i egen seng fra hun var 3 måneder, på eget værelse, fra 17.30-6.30 og faldte selv i søvn;)
Lillebror er 3 måneder, og er de fleste aftener vågen til 20-21 tiden, hvilket jeg syntes er alt for sent, for den sidste tid er han utrolig pylret!! Han sover fast lur formiddag og efter middag, men han kan ikke holdes vågen for så at blive puttet tidligere, da han så bliver overtræt osv;)
Hele dagen og natten sover han for sig selv, men han skal have hjælp til at falde i søvn om aftenen, og hvis man vil have at han skal sove til 6.30 skal man lige ligge med ham den sidste time;)
Jeg er MEGET i tvivl om jeg skal smide ham i hans egen seng og se om jeg kan kører fast sengetid ind, ? Agnes faldt i søvn til en lille lysende snemand (december), og derefter lærte hun bare at sove, men det var åbenbart beroligende;)
Men ja, jeg ved heller ikke rigtig hvad jeg skal gøre;)
aug 2010
Følger: 37 Følgere: 36 Babyer: 2 Emner: 20 Svar: 210
maj 2008
Mor til agnes : Ja man er tit i tvivl især når børn ikke er ens :0) ..... ! Men jeg sidder jo ved ham og tørster ham hvis han bliver ked af det og min sp siger at han gerne må fortælle at det er træls så længe han ved at jeg er der er det ok ! Jeg vil helst ikke lade mine børn skrige sig selv i søvn .....
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
maj 2008
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Her hjælper det at høre det samme musik hver aften når hun skal sove.
Putning af baby på ca 3 mrd !!?