{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse, hvor meget?
  • #1   11. maj 2012 medmindre du vil arbejde i butik og have de to års elevtid så er den ikke en skid værd har den selv.
    bare lige en side indskydelse

men du kan få alm su hvis dig og manden bor sammen er du enligforsørger får du dobbelt su og derudover kan man tagelån
    og hvis du er over 25 får man også et eller andet men det ved jeg ikke noget om

• #2   11. maj 2012 Planen var at tage Hg og bagefter ta elevtid i butik så jeg er uddannet butiksassistent:-) jeg er 28 men ved ikke hvad det er man kan få når man er over 25..

• #3   11. maj 2012 Altså... jeg ville tage en HF i stedet... Jeg har også en HG og har ikke brugt den til noget som helst og det er SÅ svært at finde praktikpladser! Der er rigtig mange om budet.

Du får ikke mere i su selvom du er over 25, tilgengæld kan du når du bliver elev, få voksenelevløn og den er noget bedre end den almindelige.

Som enlig forsørger på su får du dobbelt su og kan derudover tage lån...

• #4   11. maj 2012 27+ får du kun 5400 som enlig forsørger???

• #5   11. maj 2012 Hvad er forskellen på Hg og hf??? Øjhj når jeg har det på jobbet at de søger elever i diverse butikker skal man som minimum ha hg

• #6   11. maj 2012 forskellen er vist at hf tager 3 år og hg tager 2 år og så er der nogle højere niveuer på en hf mener jeg? Er selv i gang med en hg da jeg skal læse videre som smykkehandler så jeg skal stå som elev i en guldsmed..

Og som enlig forsørger kan du som de andre siger få dobbelt su og tage su lån ved siden af som normalt, og ja så får du jo så de ydelser som du får nu som alenemor smiley

• #7   11. maj 2012 ok så skal jeg ikke på hf kan jeg godt høre...!er ikke så stærk boglig så bare en Hg er stor overvindelse... Er der ikke noget med man må tjene et hvis beløb ved siden af uden de tager af su?

• #8   11. maj 2012 Jeg er absolut heller ikke særligt stærk bolig, men en hf tager altså kun 2 år, er selv igang med den. laver man sine lektier og følger med i undervisningen er det slet ikke svært.

Jo du må tjene er det omkring et par tusinde ud over din su, og så må du tjene er det 25000 mere om året pr barn du har.

Men jeg vil sige, kig ind på su.dk der kan du læse en del om hvad du kan få og hvor meget du må tjene ved siden af smiley

• #9   11. maj 2012 Ok tak prøver lige at tjekke siden imorgen.... Troede det var mere man måtte tjene om året.... Får lige ringet til en studievejleder også tror jeg

• #10   11. maj 2012 anni hvad skal du så bruge den til bagefter

• #11   12. maj 2012 Ved ikke helt hvad jeg vil bruge den til, tror enten noget receptionist eller noget butiksassistent eller noget i den dur.
    Jeg må ærligt indrømme at efter min læge sagde ingen hård fysisk uddannelse eller jeg ville være førtidspensionist inden de 40. har jeg ingen anelse om hvad jeg vil af uddannelse, da jeg aller helst vil være landmand men ikke må, dernæst maler eller andet håndværk men det sagde han også nej til, jeg skal helst have en uddannelse hvor jeg skal bruge hjernen mest i følge ham. Men så bliver jeg ulidelig at være sammen med, så noget med mennesker og noget hvor jeg bevæger mig lidt smiley

• #12   12. maj 2012 Ok vil nemlig gerne være butiksassistent og når de søger elever skal de ha en Hg... Ihvertfald dem jeg har set... Øv det er jeg da ked af at høre,'hårdt hvis man ikke kan blive det man drømmer om fordi ens krop forhindre en:-(

• #13   12. maj 2012 Jeg mener at have fået at vide at man også kan komme ind som butiksassistent med en hf.

Nej det er aldrig rart at få at vide. Og slet ikke når alle de uddannelser man har tænkt i er blevet no go smiley

• #14   12. maj 2012 En HG er handels præget det vil sige de almindelige fag dansk, engelsk og samfundsfag og så derud over it, erhversøkonomi og salg og service osv.. Det er fag du skal have hvis du evt vil stå i butik eller på kontor. Den tager 2 år og niveau er på c,d og e mener jeg.. Derefter kommer så 2 år i praktik.

En HF er en gymnasiel uddannelse hvor du udover de almindelige fag har religion, musik, matematik, fysik osv. Der skal du op til eksamen i alle fag.
    Der er niveauet på c,b og a.

Sådan var det i hvert fald da jeg fik på gymnasiet smiley

Er ret sikker på du ikke kan bruge en hf til at komme i butik da den kun kan bruges hvis du skal læse videre f.eks til pædagog, lærer eller videre på universitet..

Hvis du skal i butik skal du have f.eks salg og service. Så har man "kun" en hf skal du have et supplerende hgs kursus som tager 12 uger. Det har jeg selv lige taget.

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/merkantil/detailhandel.aspx#fold5

Her kan du læse om uddannelsen..

• #19   12. maj 2012 Ja læste godt nogle af alle de steder hvor de søger elever at hvis ma. Kun har hf skal det supplerede med 12 ugers kursus... Derfor jeg valgte hg

• #20   12. maj 2012 HHX'er skal selvfølgelig ikke tage HGS for at få en elevplads. På HHX har man alle de samme fag som på HG, plus nogle flere og på et højere niveau. Det er bare sjældent man vil have en butikselevplads med en HHX, for den åbner nogle døre på et højere niveau end HG gør.

HF er gymnasielt præget og HG/HHX er handelspræget. Så ved du allerede nu, at du vil den vej, så skal du selvfølgelig tage en HG. Hvis du står om nogle år og tænker at det ikke var det du ville, åbner en HG til nogle videreuddannelser ligesom HF gør, så det vil aldrig være spild.
    Samt after endt elevtid, tæller det vidst som arbejdserfaring, og så kan du også tage merkonomfag, hvis du vil det på et tidspunkt.

• #21   12. maj 2012 Kunne heller ikke forstå hvis hhx skule ha de 12 uger.... Skulle gerne åbne nogle veje og håber på elevplads, men nu skal jeg lige søge og ind først:-) har allerede en pgu som jeg ikke rigtig kan bruge til noget medmindre jeg vil være pædagog

• #22   12. maj 2012 En HF tager to år, men du kan vælge og tage den på tre. nu tildags har HF lavede linjer mange steder så man kan blive til noget forskelligt.

(link fjernet)

• #27   12. maj 2012 Ville gerne finde elevplads bageres og blive uddannet butiksassistent

• #31   12. maj 2012 Ja men problemet med HGV eller andre ''kom let igennem uddannelser'' er det rigtig rigtig rigtig, næsten umuligt at finde en lærerplads og derfor kan uddannelsen ikke blive færdig smiley tag en hhx på 3 år, så du da bedre stillet os smiley

• #32   12. maj 2012 Hvad er forskellen på Hg og hhx så??? Bliver da snart snotforvirret

• #33   12. maj 2012 29 + hvor gamle er dem du går i klasse med?

• #35   12. maj 2012 Puha da virker alt for avanceret for mig med hhx

• #37   12. maj 2012 Hvorfor tage en uddannelse hvor man med 90% chance ikke får en elev plads, så det bare spildt tid? man kan sgu ligeså godt tage noget man kan bruge, om det så er en omvej eller ej, så vil personen få meget mere ud af det smiley

• #39   13. maj 2012 Jeg tror simpelthen ikke på, at 90% på en uddannelse ikke kan få en elevplads! Det er også spørgsmål om at være målrettet, og søge de elevpladser man vil have, i god tid!

• #41   13. maj 2012 Camille Er enig med dig. Den uddannelse jeg starter på, hvor man også skal have en praktik plads der var der 19 ud af 24 der fik en plads sidste år. Fik at vide at de fleste af dem der ikke havde fået kun havde søgt et par steder...

• #42   13. maj 2012 Er også enig med de andre, når du allerede ved at du vil bruge det til en elevplads i en butik så tag en HG eller HGS hvis du har mod på det smiley På HGS hvor det er turbo holdet (hedder det) arbejder de jo så hurtigere og jeg fik af vide af studievejlederen at man skal være god boglig for at kunne følge med, fortryder selv jeg ikke gjorde det for kunne sagtens ha fulgt med, men havde bare ikke gået i skole i lang tid så tog den nemme vej smiley

• #44   13. maj 2012 Nåårh så er det ikke det der turbo noget jeg troede det var smiley

• #46   13. maj 2012 Jeps, det er den jeg tænker på smiley

• #47   13. maj 2012 Jeg har taget en hgs og det er 4 uger med erhvervs økonomi, 3 uger med salg og service, 3 uger med it og 2 uger med eksamens projekt smiley

• #49   13. maj 2012 Hgs kan jeg ikke tage nu jo når jeg ikke har hf... Hgv hvad er det så, lyder heller ikke som mig hvis nab skal ha det hele på 1 år

• #50   13. maj 2012 Man behøver da ikke ha fundet praktikplads inden man starter på hg

• #51   13. maj 2012 Kristina L: Nej det behøver man ikke smiley Det finder de fleste først efter de 2 år..
    Og HGV er hvor man tager det på 1 år ja, derfor de kalder det "turbo" da det jo går lidt hurtigere med at komme igennem fagene, men tror faktisk ikke det er så svært, tror bare man tager lidt lidt mere sammen end på den alm. HG smiley

• #52   13. maj 2012 Holder mig vidst bare til Hg så er der da en chance for at kunne følge med..

• #53   13. maj 2012 Synes en HG lyder som en god idé. Syne det er fornuftigt, at du allerede har en idé om hvad du vil, dine egne evner, og hvad du selv kan overskue, det gør chancen for at gennemføre meget større, og det gør det også meget sjovere for dig. Held og lykke med det hele.
    Nej, du behøver ikke finde en elevplads endnu, men du kommer vidst ud i praktik i nogle perioder, og kommer du f.eks. ud nogle steder hvor du bare gerne vil være, og de bliver glade for dig, gør det jo ikke noget at ligge billet ind, og også have følehornene ude andre steder..

• #55   13. maj 2012 Du kan vidst som regel godt komme i en voksenklasse.

• #57   13. maj 2012 Kunne sender også var en anden, kan ikke huske hvad den hed men der tager de efter ens kompetencer og erhvervserfaring ìg den tager også kun et år.... Puha det er da en jungle... Tager Hg og så må jeg jobse om jeg kan komme i voksenklasse ellers overlever jeg nok to år med teenagere

• #58   14. maj 2012 Gudrun - Okay, troede da det var ens alle steder og at man skulle have samme time antal...

• #60   14. maj 2012 Det rigtigt hvad Gudrun siger med hensyn til 16-17årrige, det er jo dem der er flest af på HG og selvom jeg også går i klasse med nogle ældre så er det hovedsageligt den aldersgruppe der er på skolen og det kan man til tider godt mærke smiley Jeg kunne ikke selv komme i en "voksenklasse" da vi kun startede 3 klasser op i januar så vi blev bare godt fordelt så man går i klasse med nogle på sin egen alder ca. men der er self. også de yngre lige fra folkeskolen smiley

• #61   14. maj 2012 ok jamen det må man jo tage med så når man starter som en " gammel kone" hehe

• #62   14. maj 2012 jeg starter hgv til august den tager 15 mnd

Kommentér på:
Uddannelse, hvor meget?

Annonce