{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

uddannelse??? {{forumTopicSubject}}

vi har snakket lidt om mine muligheder for at få en uddannelse, men umiddelbart synes vi det er svært at gennemskue...

jeg ville rigtigt gerne starte uddannelse igen når jeg går fra barsel næste gang (tænker lidt langt frem) men vi kan ikke finde ud af hvordan vi rent økonomisk ville kunne få det til at rende rundt, vi ved jo at der muligvis er noget at hente hos kommunen men hvad og ca hvor meget??
til den tid er vi gift, bor i eget hus og har 2 børn der skal passes i børnehave og dagpleje...

nogen der kan hjaælpe med hvad vi er berettiget til?? det skal måske siges at kim har en okay pæn løn, så ved ikke om det kan spille ind på evt tilskud??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uddannelse???
  • #1   29. aug 2010 hvor gammel er du

• #2   29. aug 2010 jamen jeg er 24 nu og til den tid er jeg 25 år

• #3   29. aug 2010 der er ikke noget at hente, tror jeg smiley Desværre su... Sindsygt system at man er dårligere stillet bare fordi man kan få det til at fungere med faren

• #4   29. aug 2010 det er jo sådanne ting jeg ikke ved, derfor jeg spørger ;o)

men ja jeg kan vel få su, går jeg da ud fra..

det jeg tænkte mest på var måske om der var noget tilskud til børnepasning???
    evt. om der var noget ekstra su at hente eller noget i den retning???

• #5   29. aug 2010 Jeg kan ikke lige se hvorfor man er dårligere stillet fordi man kan få det til at fungere med faderen ? Hvis han har en rimlig god løn så skulle det godt kunne løbe rundt men det kommer jo også an på hvilke udgifter man har.

• #6   29. aug 2010 Der er ikke ekstra su , kun hvis du tager et lån, men du må gerne arbejde ved siden af dine studier selvom du får su....... og der gives tilskud til alle der betaler børnehaveplads, men størrelsen er alt afhæning af jeres samlede indtægt.....

• #7   29. aug 2010 så altså børnepasning er det samme som hvis jeg ikke studerer???

og der er intet at hente udover en ganske almindelig snollet su???

den tanke skal jeg vist bare lægge langt langt væk så, latterligt system...

• #8   29. aug 2010 almindelig SU og så måske nedsat betaling i institution , hvis husstandsindtægten er under 443000.

• #9   29. aug 2010 bonnie præcis sådanne oplysninger var gode at have ;o) men tror desværre ikke vi kan holde os under det selv hvis jeg kun får su... hmmm jeg må vist bare lige være lidt positiv og se tiden lidt an det næste års tid, og så må jeg prøve og snakke med en kommune dims og vi må gå i banken og se om vi kan flette noget sammen der...

det må da for pokker kunne lade sig gøre på en måde...

• #10   29. aug 2010 Det kommer vel også an på hvilken uddannelse man vil have hvor stor indtægt man får. Om man evt skal i skole eller have en elevplads??

• #11   29. aug 2010 det med studiejob ved siden af, kan nok ikke rigtigt fungere, da vi er afhængige af at jeg skal kunne både aflevere og hente i institutioner, og tiden ikke rigtigt er til det, da kims job tager rigtigt meget tid..

• #12   29. aug 2010 jeg lånte selv i banken for at få det til at løbe rundt, jeg havde jo 3 børn u/ 7 år da jeg startede på seminariet mener faktisk ikk engang at SUen dækkede pasningsudgiften -

har aldrig selv forstået at folk , uden at blinke med øjnene, låner flere 100 tusind til f.eks en bil men en uddannelse der jo vare hele livet den må ikke koste dem en klejne smiley

de tider er forbi hvor man får en uddannelse - nu må man tage den selv !!!

jeg syntes der var økonomisk hårdt men jeg var fandme stolt over at det lykkedes.....

• #13   29. aug 2010 det bliver nok både skole og elev/læretid ved det dog ikke helt da jeg ikke helt har bestemt mig til det endnu.

læretiden er jeg ikke helt så bange for, da jeg jo er over 25 og muligvis kan komme i voksenlære med en højere løn..

så det er jo nok mest hvis/når jeg skal på skole..

• #14   29. aug 2010 Det er jo begrænset hvor meget skoletid der er så. Det er jo kun få uger af gangen.

• #15   29. aug 2010 ja men man kan jo altid være bagklog, vi har ikke dyre biler og den ene kan måske undværes, vi har hus, men det er lige så meget fordi at vi kan sidde billigere i det, end i en 4 værelses lejlighed heromkring.. men vi er heller ikke flyttet i huset endnu, så hvordan det helt præcist kommer til at se ud ved vi ikke endnu, vi må jo vente og se, måske det handler om at sætte vores daglige standard ned, og bruge vores penge lidt mere fornuftigt hmmmm ;o)

jeg vil ikke gå ud og tage et stort studielån, så hellere leve på vand og brød....

• #16   29. aug 2010 ja det er rigtigt, tror måske lige vi skal vente med at droppe det helt før vi er flyttet og har fået økonomien helt på plads med det, og der er jo også god tid endnu ;o)

• #17   29. aug 2010 Ja, syntes også du skal undersøge det lidt mere. Min plan er også at skulle igang med uddannelse, når vi har fået nr 2. Vi har så heldigvis ikke en særlig stor husleje, men det var jo også grunden til at vi flyttede fra Silkeborg området. Men der er jo mange ting der lige skal hænge sammen når man skal til at læse.

• Jane C
    Jane C Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 114
    #18   29. aug 2010 Man må klemme ballerne sammen på su ! Synes også det er latterligt lidt man skal klare sig for, selvom jeg ingen børn har, og så fik jeg den besked at de helst ikk så fritids job, da skolen jo er et fuldtids job. Hmm?? Når men ville sige, at der også er uddannelser, hvor du får elevløn fra dag et til slut, måske er det sådan et du skal kigge på så? Hvis du kan finde noget der har interesse. Ved f.eks, landbrugs uddannelsen, der er der elevløn fra start til slut, og det tager ikke så lang tid, hvis man kan nøjes med en landbrugs assistent uddannelse smiley

• #19   29. aug 2010 altså hvis du vælger en uddannelse med elev løn hele vejen igennem og venter til du er 25 så burde det da kunne køre rundt for jer for så drejer det sig jo om voksen elev løn

• #20   29. aug 2010 jeg mener at have hørt at man kan få dobbelt SU, men er ikke sikker på det, langt fra!

• #21   29. aug 2010 Kommer an på hvilken uddannelse du har planer om at starte på.
    På nogen uddannelser er der mulighed for at komme i voksenlære, og så får du fuld løn svarende til ufaglært indenfor området under hele uddannelsen.
    Er det en Su uddannelse, så er den en anelse forhøjet når man er forsørger, men det er bestemt ikke meget. SU er pt. på 5384kr før skat om måneden, og så er der noget tilskud til forsørgere i form af suplerende SU-lån. Men syntes da du skal kigge ind på www.su.dk og på www.ug.dk der står de økonomiske muligheder om de forskellige uddannelser, om man kan gå ind som voksenlære og lignende.

• #22   30. aug 2010 Jeg starter på uddannelsen som social- og sundhedshjælper om en uge. Og er man over 25 og har et års erfaring inden for de sidste 4 år kan man få voksenelevløn, som i Horsens kommune er 17.750 kr før skat.

• #23   30. aug 2010 Man får kun dobbelt su hvis man er enlig forsøger. Min moster er også gift , bor i hus, og har to små børn, og hun vil gerne viderudanne sig, men de kan ikke klare sig kune på hendes mands løn og så su, så hun tager uddannelsen på hjemmestudie og beholder hendes fuldtidsjob samtidig så hun forsat har den samme indtægt.

• #24   30. aug 2010 godt så ud fra det punkt at jeg først starter når jeg er 25 lyder det da til at muligheden skulle kunne være der, håber jeg da, for vil bare rigtigt gerne igang, da jeg synes jeg er kørt fast i det her ufaglærte job som post, som jeg iøvrigt ikke er vildt glad for, og det betyder bare meget for mig at få en uddannelse..

• #25   31. aug 2010 hende som jeg kendte der fik dobbelt su, hun var heller ikke enlig forsørger smiley

Kommentér på:
uddannelse???

Annonce