{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Baby og katte {{forumTopicSubject}}

Jeg deler pt hus med 4 stuetigere i alderen 2-6 år, alle snippet og 100% indekatte. Jeg er dog hammer nervøs for hvordan det vil gå, når baby kommer. De ikke vant til små børn overhoved, de har en enkelt gang for nylig mødt min venindes baby og de var vældigt nysgerige, en enkelt hvæsede og løftede en klo Udover det tog de det dog ret pænt, synes mest bare babyen var en mææææærkelig lille dims.

Men hvordan forbereder man dem bedst muligt? Udover at klippe deres kløer. Og hvad gør man når man kommer hjem med baby? De skulle jo nødigt forbinde den med noget dårligt. Skal lige siges vi når baby kommer bor på 100m2 og baby værelset kommet til at være 100% kattefrit, indtil baby er stor nok til selv at kunne lege uden opsyn.

Hverken daddy-to-be eller jeg er interesserede i at skille os af med kattene medmindre de selvfølgelig er aggrasive overfor den lille.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby og katte
  • #1   13. maj 2012 Hehe skulle også undre mig hvis en perser gad tage sig af andet end hvor den sku ha sin næste lur smiley
    Men lyder godt, drømmer virkelig om at det skal gå sådan, kunne være SÅ dejligt. Vores er en maine coon, norsk skovkat, hellig birma og en abyssiner.

• #2   13. maj 2012 Er havde vi 3 katte da vi fik min søn. Min mand var hjemme
    Dagen efter jeg fødte og
    Havde et stykke tøj med som lugtede af mon søn, så kunne de vende sig til lugten inden vi kom hjem med ham. Da vi kom hjem med han satte vi ham
    På gulvet og de var alle henne og kigge.. Der gik ikke mange dage inden de to ikke veg fra hans side - idag er de bedste venner og ville ikke kunne leve uden hinanden.

• #4   13. maj 2012 Min hankat var vildt bange for Vito i starten!
    Når han lå i min seng eller i sofaen, listede Mitte forbi, og var ret anspændt. og han er ellers en bastant herre.

så lagde jeg Vito på gulvet, og pludselig turde Mitte godt snuse til ham.

her er det gået rigtig nemt med kattene. De gider ham ikke rigtig, men så vil de alligevel gerne. Vito er rigtig led mod dem, og har endnu ikke lært at ae, og mine katte tager det bare SÅ godt! De venter bare pænt på at jeg skynder mig at fjerne barnet, frem for at rive ham.

mitte ligger sig gerne en halv meter fra Vito og rykker sig hver gang han kommer hen til ham. og han er begyndt at ligge tæt på ham, når han sover min seng.

jeg har ikke gjort noget særligt ud af det, men ladet kattene hilse og snuse alt det de vil. Dog ville de gerne ligge på ham i starten, og det har de på ingen måde fået lov til, hvilket de hurtigt forstod.

Og så forsøger jeg selvfølgelig at lære Vito at ae, frem for at hive men det kræver vist lidt mere øvelse!

• #5   13. maj 2012 Mine har heller ikke reageret særlig meget på vores lille søn:) de snuser til ham engang imellem. Men hans sutter er de helt forgabte i, så pas på din barns sutter da det kan blive en meget dyr fornøjelse smiley

• #7   13. maj 2012 Dejligt med alle de succeshistorier!! Elsker jo mine missedyr så det betyder meget at de kan lære at leve med hinanden smiley

• #8   13. maj 2012 Har ikke læst alle indlæg, men vi har altså ikke klippet nogle klør?! det er gået fint, men hver dog obs på at katte elsker lune steder, så sørg for at når baby sover, inde, så skal de være under opsyn. jeg har oplevet da liva lå i liften på køkkenbordet at katten var på vej derop :-0

• #9   13. maj 2012 Vi har 7 katte her (de 4 er killinger) og der har heller intet været smiley

De er nysgerrige engen imellem, men kommer aldrig nærmere end at de kan snuse til hende ved at strække hals! smiley

Jeg tror på ingen måde man kan "forberede" dem, for hvordan vil du forklare en kat at der altså kommer en baby?? smiley Det finder de tids nok ud af. smiley Lad dem evt hilse på ham/hende i liften mens i er der, det gjorde vi og så var den sk*d slået og baby var accepteret. smiley

Kommentér på:
Baby og katte

Annonce