{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.610 visninger | Oprettet:

Alkohol og amning {{forumTopicSubject}}

Nu her efter jeg har født, kunne jeg rigtig godt tænke mig at nyde et glas hvidvin til grillmaden?? Er det bare total no-go når man ammer eller hvordan? Kan man eventuelt malke ud og så smide mælken ud og så give noget mme?? Har holdt mig helt væk fra alkohol her i graviditeten, men sommer, grillmad og hvidvin hører bare sammen.. Men må jo lade være, hvis det er total no-go..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alkohol og amning
  • #1   31. maj 2012 et glas engang i mellem skader ikke vil jeg sige nu har jeg ikke drukket hvidvin men et glas rød eller en øl eller to nogle enkelte gange ved festlige anledninger og det har ikke kunne mærkes på knægten derimod hvis jeg drak mælk eller spiste jordbær gik det galt smiley

• mette a
    mette a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 34
    #2   31. maj 2012 jeg ammer og har da drukket en øl til grilmaden i ny og næ. hvis du bare holder dig til et glas så kan jeg ikke se problemet

• #3   31. maj 2012 Jeg kunne aldrig drømme om at indtage alkohol under graviditet eller ammeperiode. Jeg vil simpelthen ikke have mit barn indtager alkohol.

Jeg trænger også til et glad rosévin, men min datter trænger altså ikke til dens slags smiley

• #6   31. maj 2012 et enkelt glas skader på ingen måde. Tænk på at den promille du får kommer også i mælken, og det forsvinder jo ligeså hurtigt i mælken som i din krop. Jeg gjorde det, og det havde jeg det absolut ikke dårligt med.

• #7   31. maj 2012 Jeg synes det er no go ..

• Millemalle
    Millemalle Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #8   31. maj 2012 Faldt lige over en god artikel omkrng amning/alkohol:

http://www.sundhedsplejersken.dk/Mad/Artikler-om-mad2/Amning-og-miljo/Amning-og-alkohol---en-cocktail-for-baby/

• #9   31. maj 2012 Hvis man drikker mere end 3 kopper kaffe om dagen er det ligeså usundt for baby -dog på en anden måde. Det samme gælder sodavand og især cola da der jo BÅDE er koffein og tonsvis af sukker i.

Så om man drikker en spand kaffe om dagen eller et glas hvidvin til maden kommer næsten ud på et! smiley

Så tag du bare et enkelt glas. smiley

-Kommer fra en veninde der er udd. ernæringsvejleder for børn&unge. smiley

• #10   1. jun 2012
    Ja, jeg drikker hverken kaffe eller alkohol, fordi jeg har fået at vide at baby gør det samme smiley Derudover fik Oskar i starten ondt i maven af næsten alt, jeg ville heller aldrig turde gøre det smiley Nu spiser jeg alt hvad jeg plejer, dog drikker jeg ikke kaffe, alkohol, spiser chokolade og holder mig væk fra sodavand, så jeg kun får det i begrænsede mængder en - to dage om ugen smiley

Men jeg kan anbefale is som erstatning, det er super smiley For jeg savner også mit glas hvidvin, men jeg ved bare at den dårlige samvittighed vil æde mig op, hvis jeg gjorde det smiley Og derudover må jeg så sige at jeg syntes at det er et dårligt argument at sige, "Det er lige så usundt at drikke 3 kopper kaffe" for hvis det er også er usundt, så burde man da også skærer det ned, og ikke bare argumentere for at hvis man drikker det, så kan man da lige så godt tage et glas vin smiley

Men det er jo op til dig søde, smiley Jeg farvede også mit hår 1 gang denne graviditet, hvilket jeg ikke gjorde første gang, og heller ikke mere end den ene gang, og min dårlige samvittighed var forfærdelig smiley

• #11   1. jun 2012
    Men hvis lillepigen ikke har noget i mod flaske, ville jeg da amme hende, malke ud bagefter, og så drikke et glas vin, smiley For så ville der jo gå 5-6 timer før at amning var nødvendigt igen, ? Men det er jo svært at sige, Agnes ville ikke have sutteflaske overhovedet, men Oskar elsker den smiley

• Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #12   1. jun 2012 Når først mit barn er ude af dunken er det slut med at være totalt hellig smiley Jeg regner med at drikke en enkelt genstand til særlige lejligheder - man kan jo som sundhedsstyrelsen anbefaler nyde den lige efter man har ammet - eller strække et glas vin over flere timer.

Nu her kan jeg godt finde på at smage 3-5 dråber vin - det tror jeg helt ærligt heller ikke der sker noget ved. Jeg kan ikke lide kaffe, farver ikke hår og undlader light produkter - der også skulle være ret skadelige mens man er gravid.
    Se eksempelvis denne artikel:
    http://ing.dk/artikel/110446-light-sodavand-faar-gravide-til-at-foede-for-tidligt

For få år siden anbefalede man hvidtøl for at få mælken til at løbe til - det er så no-go nu fordi der er meget lidt alkohol i - omend det eftersigende skulle virke for de fleste.

Altså var jeg dig trådstarter ville jeg gladeligt nyde mit ene glas hvidvin 1-2 gange om ugen - især hvis dit barn lige er ammet inden - og du strækker det over 1-3 timer ved at supplere op med vand eller andet.

• #13   1. jun 2012
    Alting kan jo måles og vejes, - for JA, light kan øge risikoen for for tidlig fødsel, dog har jeg altid kun drukket light, og gør det stadig, .. Og man ved jo også at for meget sukker kan give graviditetssukkersyge, for høj vægtstigning, stort barn osv. osv. ..

Så ja, hvis man skulle lytte til alle råd, hed det vel kun vand smiley

• #14   1. jun 2012 Jeg ville ikke gøre det. Barnet får jo det du indtager igennem mælken ... Jeg må indrømme at jeg også har en smule svært ved at se hvorfor det er så svært at undvære et glas vin, eller andet skadeligt for barnet ... Men vi er jo selvfølgelig forskellige og heldigvis for det, ellers ville vi godt nok leve ret så kedeligt smiley

• Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #15   1. jun 2012 det er da så absolut no go!

hvad skal din baby med alkohol i blodet?

når man nu ikke har rørt alkohol så længe, så kan man altså godt undvære lidt længere..!

• #16   1. jun 2012 Det er derfor jeg ville amme ud, og så give hende flaske indtil alkoholen er ude af blodet og mælken igen - de 3-4 timer efter glasset er tomt.. Hvis lillepigen ellers vil acceptere en flaske.... Vil selvfølgelig prøve at give hende flaske en dag hvor jeg ikke har drukket for at tjekke om hun vil drikke der af..

• #17   1. jun 2012 Du får jo altså kun en lillebitte promille af et glas vin. Sørg for at have ammet hende lige inden, også skal hun vel ikk have igen før efter 3 timer igen.

• #18   2. jun 2012 vil os sige et enkelt glas, vil ikk skade. smiley som mange skriver amme først nye dit glas også, går der jo ca de 3 timer for du skam amme igen, også nyd det glas smiley jeg har altså os haft drukket et enkelt glas mens jeg ammet min søn og han fejler absolut intet og man kunne hverken mærke eller se det på ham smiley så længe det ikk er hver dag smiley

Kommentér på:
Alkohol og amning

Annonce