{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Blefri hvornår og hvordan? {{forumTopicSubject}}

Theis blir 3år til september og jeg overvejer at gå i gang med projekt Blefri:-) han interessere sig for at gå på toilettet han tisser eller andet der stort set hver dag. Han har tit fået lov at prøve at gå uden ble og han får så afvide han skal gå ud og tisse eller sige det hvis han skal tisse men han ender altid med at tisse i bukserne overvejer om han skal ha en uges ferie fra vs og så li så stille øve det med ham men jeg er i tvivl om det er får tidligt? Hvad siger i? Hvornår blev jeres Blefri og har i nogen gode råd til hvad vi gør smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blefri hvornår og hvordan?
  • #1   12. jun 2012 Emil er knap 27 mdr og har været blefri om dagen i godt 14 dage .. Han har et uheld om dagen HØJEST og kun tis .. han har endnu ikke lavet stort i bukserne ..

Jeg tog en weekend hvor jeg spurgte efter børnehave da han kom hjem om han ville have ble af og han sagde ja .. Vi spørge ca hver 20-30 min om han skal tisse - og hvis han bliv er ved med at sige nej og jeg sys det er længe siden får han afvide at om 5 min ( mine 5 min ) skal han ud og prøve og tisse smiley

de siger i børnehaven at det er rekort og aldrig har oplevet så ''lille'' en dreng være blevfri så tidlig og så hurtigt smiley Så jeg ville bare klø på ..

• #2   12. jun 2012 Oliver blev blefri om dagen da vi fik Alexander i september. Han blev 3 i januar. Hele sommeren kom han på toilet og lavede både det ene og det andet, men han var lidt bagefter sproglig og kunne ikke selv sige til. De sidste par mdr op til kom han dog selv og sagde til når han skulle lave stort.. Han bruger stadig ble om natten da han ikke selv vågner endnu..

Jeg var kun 1.5 år da jeg blev blefri og selv sagde til når jeg skulle på toilet, så tror bare man skal mærke efter om barnet er interesseret i at komme af med bleen..

• #3   12. jun 2012 Jeg har ingen råd, vores datter var virkelig nem vi tog den af hende en fredag (2år og 1måned gammel) Og hun havde et uheld i weekenden, vi var endda i regnskoven dagen efter hvor hun ingen uheld havde. Og ja hun blev sendt i dagpleje mandag uden ble og har måske haft 3 uheld siden og hun bliver 3år til erptember. Så ja prøv jer frem, hvis han er klar går det let smiley

• #4   12. jun 2012 og hun smed natbleen ca 14 dage efter.

• #5   12. jun 2012 Marianne. Hvordan gjorde i da hun skulle af med den om natten?

Vågner hun selv eller vækkede i hende nogle gange, så hun kunne komme på toilet?

De forsøgte nede i Olivers dagpleje at tage bleen af ham mens han sov til middag, fordi det var 14 dage siden han havde tisset i bleen mens han sov. Men så tissede han selvfølgelig i barnevognen den dag. Hver morgen har han en hel fuld ble og han får ikke noget at drikke inden han skal i seng.

• #6   12. jun 2012 jamen vi gjorde ikke noget hun vågner om natten hvis hun skal tisse smiley

• #7   12. jun 2012 Dexter er 23 mdr, og stort set også blefri om dagen. I hvert fald har han ingen ble på når han kommer hjem og i weekenden/ferie, og det er bare så nemt. Han siger selv til, eller går selv ud og tisser, tørrer sig og er fin igen. Og han er så stolt! smiley
    Han har stadig ble på om natten though. Men der håber vi også det går lige så let smiley

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #8   12. jun 2012 Oliver blev blefri da han var 2 1/2 år, også om natten.. Thias er 4 år og er blefri om dagen- det har han været et år. Men sover med ble om natten og den er han ikke klar til at smide...

• #9   12. jun 2012 Lui bliver 3 år den 26 juni og han har været blefri i 3-4 mdr.
    Han havde før det brugt toilettet og potten meget og bleerne var næsten altid tørre. Så en dag besluttede vi bare at det var det. Tog bleen af ham og han har måske haft 3 uheld på de 4 mdr smiley

• #10   12. jun 2012 Lytter lige med.. Maya bliver tre til sep. Og ikke særlig interesseret i toilettet og har prøvet weekender uden ble men ender med det bliver i bukserne i stedet og spørger jeg hende er hun ikke interesseret i at få bleen af

• #11   12. jun 2012 Lyder som om vi bare skal gi det en chance smiley men hvad hvis han tisser i bukserne hvad gør vi så? Er det rent tøj på og prøve igen eller på med bleen? Og evt hvor mange "chancer" ville i give det alså mener hvis han bare blir ved at tisse i bukserne og slet ik selv siger til på et tidspunkt er han jo så nød til at få ble på igen og prøve igen senere?

• #12   12. jun 2012 Vores datter smed bleen da hun var 2 år og 2 mdr. og en uge efter smed hun også bleen om natten.. og idag er hun 3 og 2 mdr og har aldrig haft et uheld.. Det kom heelt af sig selv at hun ikke ville have ble på..

• #13   12. jun 2012 vi ventede ganske simpelt til knægten var klar, ikke noget med at tyvstarte og tro vi da lige kunne overtale ham ;o) han var knap 3 år da han bad om at få bleen af, og det skete så, det gik fint et par dage mens vi var hjemme, så fik han ble på i børnehaven, og så kom der mange uheld af både det ene og det andet ;o(, nå men efter 1 uge uden ble efter børnehave og mange mange uheld, fik han igen ble på, og vi snakkede ikke mere om det, ca 1 mdr senere kom han igen og sagde han var en stor dreng og store drenge bruger ikke ble, han fik den af, og vi har kun haft 1 tisseuheld siden, de første 14 dage havde han så svært ved at mærke når han skulle lave stort, og det endte hveranden gang i bukserne, men nu har han været uden ble i godt 1 mdr og de sidste knap 3 uger har der ingen uheld været overhovedet, desuden kommer han tit op om natten og tisser og har tør ble om morgenen, så vi overvejer at droppe ble om natten også..

• #14   12. jun 2012 nå ja andet forsøg (det som virkede) bestemte vi os til at det hed ingen ble om dagen ligegyldigt hvor og hvor mange uheld der blev, hvilket jeg tror var årsagen til at det gik godt ;o) desuden købte vi en bøtte slik og en pose slik cheeseburgere, og sagde så at hver gang han tissede fik han et stykke slik, og hver gang han lavede adder fik han en burger, det gik der sport i, aftalen lød så på at når bøtten og posen var tom var han blevet god til det, og der har ikke været mere slik i en uge nu, og ingen uheld så hurra ;o) jeg synes helt sikkert det har været meget nemmere end forventet ;o)

Kommentér på:
Blefri hvornår og hvordan?

Annonce