Forkølelse, hoste og feber...... {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her indlæg, men tror egentlig bare jeg har behov for at få luft.
Sidder nu med en dreng der er forkølet, hoster konstant og har feber igen igen!!!! Tror ikke der har været én dag hele foråret hvor han ikke har været forkølet og har hostet.
Hvad fanden sker der for den lille mand. Han har astmatisk bronkitis og får den blå inhalator. Vi har også den brune men ved faktisk ikke hvordan den skal bruges. Vi fik den bare ordineret uden yderligere forklaring. Skal til lægen med ham her kl. 11 og så skal vi have fundet ud af noget.
Er der nogle af jer andre der har det sådan.
Knus Michele og Phillip 2 1/2 år.
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Spirocorten er forebyggende, og der skulle da meget gerne stå dosis på, på det klistermærke apoteket har sat på.
Brikanylen er "her og nu" medicin, som kun skal tages når der er behov for det.
Men ja, få en god snak med lægen om hvordan de skal bruges, er virkelig vigtigt at han bliver medicineret ordentligt, og lyder meget mærkeligt at i ikke har fået nogen instrukser...
okt 2011
okt 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 158 Svar: 694
okt 2011
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Flexotide er forebyggende, og ventoline anfaldsmedicin.
nov 2009
okt 2011
nov 2008
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 38
Der var ikke nogen infektion i hans lunger - heldigvis. Nu skal vi så "bare" vente på at feberen falder. Han skal nu have den brune, 2 pust om morgenen og 2 pust om aftenen i 2 uger, og derefter skal vi gå ned til 1 pust morgen og aften i 2 uger, og derefter skal vi kontakte lægen. Ved anfald skal han have den blå.
Jeg kan bare ikke lide at han får så høj feber. Jeg spekulerer på om vi har noget i huset, eller om det "bare" er hans astma der gør ham sensibel. Lige nu ligger han og sover - måtte give ham panodil for han bare hang og var klattet.
Knus Michele
okt 2011
nov 2009
Her har vi nemlig ligget syge i over 14 dage nu, og både Mikkel og jeg har måtte op på en høj dosis pancillin for at slå det ned.
Det vi har han ikke ses i halsen eller høres på lungerne, men infektionstallet er for højt til at det "kun" er en virus, men derimod en skjult infektion.
Så bliver det ikke bedre med feberen i løbet af et par dge, så ville jeg bede lægen om at måle infektionstallet
okt 2011
Mikkel først på penecillin og derefter mig. Manden er syg nu dog kun virus og farmoren er også på vej dertil
nov 2008
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 38
Ihhh, hvor irriterende med så lang tids sygdom, og hvor kan det dog være lumsk.
Han fik målt sin CRP og den er på 22 - lige i overkanten, men det kan også sagtens være pga forkølelsen. Der var intet at høre, så vi skulle se ham an. Gad vide om medicinstuderende kommer til eksamen i at sige det på den mest troværdige måde. Det bliver i hvert fald sagt mange gange...
Forkølelse, hoste og feber......