{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Hjælp til at bryde dårlig vane! {{forumTopicSubject}}

Har en lille dreng på 4,5 mdr der kun vil falde i søvn i sin vippestol smiley Hvordan pokker får jeg ham til at sove i sengen?

Jeg har lavet rutiner for ham, så det er det samme der sker om aftenen så han ved han skal sove, jeg har prøvet at ligge ham når han viser første træthedstegn og også sidste men er ligemeget hvornår jeg prøver at ligge ham så ender det altd med han bliver hysterisk :s
Har prøvet at vippe ham i stolen og så lige før han falder i søvn ligge ham i sengen og så holde en hånd på hans mave, nynne en sang, sige shh shh osv. Nogengange lykkedes det han falder i søvn men han vågner altid efter en halv time :s Ofte sover han først kl 23 og igår blev den så 24.. det er bare alt alt for sent. Vil så gerne ha han sover tidligere men den stakkels dreng bliver jo dødtræt når han kun får en halv times søvn så ender med han får lov at sove i vippestolen så han kan sove lidt mere smiley pånær når kl bliver 23-24 og han er faldet helt i søvn i vippestolen så kan jeg løfte ham over.lægger dynen under ham så det er nemt lige at flytte ham over.. men vil bar så gerne væk fra den dumme vippestol smiley men er åbenbart der han finder tryghed smiley .. Det virker indimellem med han bliver svøbt men er alt for varmt nu så kan vi ikke gøre mere..
Nogen gode råd?? Kan snart ikke hænge sammen herhjemme længere. I nat vågnede han ca 1 gang i timen. har været igennem zoneterapi, ved kiropraktor, egen læge og ørelæge for at blive tjekket igennem og han fejler intet. smiley han prutter en del og gylper/bøvs på tværs, så ved ik om det ville være en ide at skifte mme?? han sover tit meget uroligt..han er så småt begyndt på grød nu. men problemet med søvnen har stortset altid været der. både da han blev ammet, vi startede på mme og grød. så tror ikke det er pga de ting..

Pust.. er en meget meget træt og udkørt mor smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at bryde dårlig vane!
  • #1   16. aug 2012 Har også hørt det er meget vigtigt de falder i søvn der hvor de vågner op, så også en af grundene til jeg gerne vil ha ham vænnet fra vippestolen. smiley og så er den bare møg irriterende at sku ha med når man er nogen steder..

  • #2   16. aug 2012 Man kan få så'n nogle dimser fra Brio til at sætte under tremmesengen som hedder Brio Bedrockers.. De sku få tremmesengen til at gynge let, måske det ku hjælpe??

  • #3   16. aug 2012 Jeg tvivler - for vuggen ville han heller ikke selvom den ku vugges. han vil kun vippes :s

  • #4   16. aug 2012 Hmm.. Det var lige mit bedste bud som alternativ til stolen...

  • #5   16. aug 2012 Du behøver ikke en dyne for at svøbe.. En stof ble - dyne betræk kan sagtens bruges, freya er en sensetiv pige der når det hele bliver for meget kun kan finde ro ved at blive svøbt.

    Hun er 4 mdr idag og hun skal også hjælpes til at sove, men sover fint om natten og nu også om dagen. Men vi har også indført 'shh'. Dertil sover hun ofte i barnevogn indenfor, da det er køligst og det er der det er nemmest at støtte hende i at sove. Så kan jeg på hendes dumme dage side i lænestol og vugge eller sige shh, samtidig med jeg selv kan få slappet lidt af.

    Nogle små børn har behov for at vide at man er der.. Her har vi givet hende den vane at et 'shhh' er nok, så når hun rømmer på sig eller er ved at vågne efter 10 min - så siger vi blot et 'shhh' og hun putter videre. Hun har lige behov for at vide at hun ikke er alene.


  • #6   16. aug 2012 Bid i det sure æble og bliv ved..

    Vi har vænnet W til at sove i sin egen seng, på eget værelse på denne måde:
    Hver aften, mellem 19-20, ud og få nattøj på, ind på værelset (hvor der er gjort klart, rullet ned, lille lampe tændt osv.) og i seng.. Han får sin flaske også er det godnat.. Hvis han bliver ked af det og det ikke hjælper bare at få sutten, så tager vi ham op, svøber ham og går rundt med ham (kun på værelset) indtil han ikke græder mere, og lægger ham så igen..
    Det kan nogle gange tage 5 minutter andre gange 1½ time.. Sådan er det bare.. smiley


Kommentér på:
Hjælp til at bryde dårlig vane!

Annonce