{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.780 visninger | Oprettet:

Vil ikke spise... {{forumTopicSubject}}

Hej
Søger lige erfaring fra andre..
min søn på 9 mdr. vil ikke rigtig spise, har har før spist fint men er nu begyndt at skubbe det ud med tungen og spytter ud over det hele..
om morgenen får han havregrød med banan og spiser nu kun 3-4 skefulde, før en hel potion..
til middag får han bondebrød m. leverpostej,makrel,smøreost eller torskerovn. og så en ostehaps som han elsker.. han plejer at spise næsten en hel skive og en hel ostehaps, men nu spytter han ud af begge dele efter 3-5 bidder...
om eftermiddagen en bolle som han heller ik spiser særlig meget af og lidt yougurth...
aftensmad får han det samme som os, men heller ikke særlig meget her mere...
han får en flaske på 160 ml efter middagsmaden når han skal sove og så en flaske på omkring 230 ml til at sove på (han tager ik det hele)

andre der har været i samme situation? Har også prøvet at lade ham spise selv, men der spiser han heller ik særlig meget..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke spise...
  • #1   17. sep 2012 jeg ville nok prøve og give ham lidt mindre mme i hans flaske. det kan være det er alt for meget mad for ham. tingene ændre sig jo hos børn hele tiden.

    men det er da et forsøg værd


  • #2   17. sep 2012 Både og.. han får jo netop flasken om fordi han ik spiser så meget, og ellers vil han ikke sove..

  • #3   17. sep 2012 den ene flaske som han får i løbet af dagen er årsag til at han ikke vil spise i løbet af hele dagen... både morgen og aften?

  • #4   17. sep 2012 Clara havde også en periode omkring de ni måneder hvor alt blev spyttet ud, det gik over efter tre ugers tid. Tålmodighed, jeg ville ikk droppe flasken allerede.

  • #5   17. sep 2012 Håber også det bare er en fase! For når han blir passet ved f.eks mine svigerforældre, så spiser han normalt og mere til...


  • #6   17. sep 2012 Vær tålmodighed, og fortsæt med at tilbyde maden som i plejer. Så skal det nok vende igen.

  • #7   17. sep 2012 Sønnike er 16 mdr. og hver gang en tand var på vej, spiste han ikke ret meget. Gad ikke noget mad, selvom det før bare blev skovlet ind.. Nu ved vi det og så længe han holder vægten og drikker det han skal. Ville jeg ikke være bekymret. Men tag fat i lægen, hvis du er usikker. Hellere en gang for meget.

  • #8   17. sep 2012 Oliver havde også sådan en periode omkring de 9-10 mdr. Husker at jeg var så bekymret at jeg kontaktede sp. Hun sagde at han nok skulle spise hvis han var sulten. Jeg skulle fortsætte med mme og vælling, da han så fik de vigtige ting der i gennem, og ellers blive ved med at tilbyde mad som normalt. Kan i min bog se, at han pludselig begyndte at spise igen. Men som sp sagde, så får mange sådan en periode omkring 9-10 mdr og igen omkring 2 års alderen. Vi er netop ramt den igen nemlig...Hehe.

  • #9   18. sep 2012 Tak for alle svar:-) Går ud fra det bare er en fase og at det nok skal komme igen:-)

  • #10   22. sep 2012 Har netop haft besøg af nogle venner, som har en der også er 9 mdr. De klager også deres nød over han ikke vil spise som han plejer.
    Har ligeledes snakket med 2 andre mødre med børn mellem 8-11 mdr som har samme problem. Så ja det er nok bare en fase de skal igennem. Men det hjælper jo ikke helt på ens frustration over de ikke vil spise, for man bliver dæleme nervøs for deres velbefindende.


Kommentér på:
Vil ikke spise...

Annonce