{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Vil ikke spise! {{forumTopicSubject}}

Min datter på 22 mdr, har fået den ide at hun ikke vil spise aftensmad. Hun får kartofler/ris/pasta osv, sammen med noget kød og grøntsager. Grøntsagerne spiser hun som regel, men det andet vil hun ikke røre!
Hun er meget glad for yoghurt og havregrød, men syntes ikke at det skal gå ind under aftensmaden.
Nogen der evt har nogle gode råd, eller lækre forslag til hvad der kan ligge på tallerknen, så tar jeg imod med åbne arme!
Hun blir 2 til september og hun vejer 9,7 kg, hvilket jeg syntes er lige lidt nok!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke spise!
  • #1   7. jul 2013 Lad hende spise hvad hun vil. Læg lidt af det hele på tallerkenen, også lad være at kommentere hendes spisning.
    Clara er 21 måneder, og nogle dage spiser hun kun grøntsager andre dage kun ris m sovs og det er helt normalt.

    Giv hende evt en vitaminpille hveranden dag så hun får dækket sit behov.


  • #3   8. jul 2013 Emma får vitamin pille hver dag er det forkert??? Undskyld jeg bruger dit indlæg.

    Her vil Emma norn dage heller ikk spise men har fundet ud hun gerne vil side en kartofl der kogt men såen halv kold og bare gnave af den i stedfor i tern og hun kan godt side og spise 3 5 kartofler og grønsager laver jeg så vidt det mulig i stænger og majs kolber er et hit. Lige pt så sidder hun gnaver i den og alle majs ryger af he he ..

    Men jeg tænker også lidt på varmen her noget og sige her hvertfald, vi får så jordbær eller andre bær til Desert .. Prøv med kolde retter pasta salat kold kartofl salat skinke brød frikadeller osv retter der også kan spises kolde


  • #4   8. jul 2013 Mor til Emma-- Det har jeg fået at vide af læge og SP. De kan hurtigt få for meget, og hvis de får varieret kost er det slet ikk nødvendigt med vitaminpiller, max hveranden dag.

  • #5   8. jul 2013 Så længe hun har et godt hoved måltid om dagen, er det ok at snyde til de andre..

    Søg for at der til hvert måltid er noget du ved hun kan lide og er du nervøs for hendes vægt, så lad hende dog spise havregrød - yoghurt med cornflakes/ymerdrys/havregryn/müsli til morgen - middag og ja til aften...

    Se på hende som en helhed og ikke kun på kg siden, ved ikke hvor lang hun er - så kan ikke helt 'se' om det passer sammen..

    Sover hun ok - har hun fin kulør - udvikler hun sig - vokser hun og følger egen kurve - leger hun godt osv.
    Noget andet var hvis hun sad energi forladt - askegrå i kulør og bare slet ikke ville være med til noget - sove konstant og blive træt ved det mindste..

    Hun kan mærke din frustration og 'arg spis nu' væremåde, og vil gå endnu mere i den anden grøft.

    Vores den store har altid været en tynd bønne og havde samme vægt ved både 1 og 2 års undersøgelsen. Han var endda helt nede på 8,7 kg til sine 90 cm.

    Nogle skal blot være den slanke udgave, andre normale og andre igen robuste.


  • #6   8. jul 2013 Helt enig med Linda B, super godt indlæg. smiley

Kommentér på:
Vil ikke spise!

Annonce