{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fagforening
  • #2   3. okt 2012 Husk og tænk dig om med hensyn til fagforening. For de gule har ikke samme dækning som de andre! Og det er altså ikke noget jeg bare
    Finder på det er rigtig nok.. Men hvad arbejder du med??


  • #3   3. okt 2012 Jeg arbejder i butik, og eftersom jeg lige har fundet ud af at der er nogle ændringer hvor der i teorien vil være en mand for meget, til når jeg kommer tilbage fra barsel, er jeg meget nervøs for om det er mig som står for skud når jeg skal tilbage fra barsel.. Pt er jeg sygemeldt, pga bækkenløsning og opkastninger det meste af dagen smiley

  • #5   3. okt 2012 I visse sager hjælper de nogen gange fra dags dato, men hvis det først er når du kommer tilbage fra barsel der kommer problemer så er det ikke sikkert de hjælper nu, men skynd dig og få dig meldt ind i hk. Det er en rigtig god fagforening

  • #7   4. okt 2012 Vil os sige HK, er selv medlem af dem, og de går ind under butik smiley

  • #8   10. okt 2012 Tak for svar alle sammen.. Jeg har nu meldt mig ind i HK.. De vil dog først kunne give juridisk bistand,- altså føre en retssag fra jeg har været medlem i 3mdr, hvilket faktisk giver mig lidt dårlige nerver.. Er simpelthen så nervøs for min chef, og for om de mon kender reglerne godt nok.. Min første bekymring var om der kunne ske mig noget når jeg kommer tilbage fra barsel.. Min anden bekymring, og det jeg er mest bange for nu, er om de ved at jeg er undtaget 120 sygedagesreglen når nu det er sygdomsbetinget graviditet... smiley Alle de bekymringer.. Ville ønske jeg bare kunne læne mig tilbage, og nyde mit lille mirakel i maven, i stedet for konstant at bekymre mig om jeg vil kunne få problemer på jobbet smiley

  • #9   10. okt 2012 De må ikke fyre dig mens du er på barsel og de skal have MEGET gode grundt til at fyre dig umiddelbart når du kommer tilbage og det kan blive dyrt for dem. jeg havde lidt samme bekymringer, men min mor er arbejdsgiver siger det vil koste hende dyrt hvis hun fyrer en medarbejder når hun kommer tilbage fra barsel... Hun har prøvet det:-( da hun fyrede en medarbejder fordi den afdeling hun var ansat i lukkede.

  • #10   10. okt 2012 okay, det håber jeg så også bare også min chef er klar over.. Min fordel er så at jeg nu er medlem af en fagforening som jeg til den tid jeg er tilbage fra barsel har været medlem af i over de 3 mdr... Er jo sygemeldt pt, og min bækkenløsning er nu så slem at chancen for at komme tilbage inden termin, - som først er d. 03.02.13 nok ikke er ret stor smiley Vil derfor nå over de 120 sygedage, og det er så også der at jeg frygter de vil forsøge at komme af med mig... smiley ... Men ved at der trods alt er en HR- afdeling, hvor de vel må kende reglerne? .. Hvis jeg f.eks blev fyret nu ville jeg være total skakmat, da fagforeningen ikke vil hjælpe endnu
    ! smiley


  • #11   10. okt 2012 Er simpelthen også så gal på mig selv over ikke at have været blevet medlem noget før, og ikke mindst af en a-kasse smiley

  • #12   10. okt 2012 Men A-kassen skal man jo have været medlem af i et år, før de kan hjælpe, og man skal have været til rådighed på arbejdsmarket i et år, hvilket jeg jo pt ikke er, når jeg er sygemeldt..

Kommentér på:
Fagforening

Annonce