{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

amning - 7 uger gl. {{forumTopicSubject}}

Min søn har lige siden fødslen spist med 1-2 timers mellemrum, jeg har ikke kunne trække det længere end 2 timer.
Han kan godt vågne op og spise, og så sove videre igen med det samme. Men de sidste 2 uger, har han faktisk kun sovet et par timer omkring middag, resten af dagen skreg han næsten kun, og var utrøstelig. Og han vågner 3-4 gange og skal have mad fra kl 23-06.
Så jeg kontaktede sp i fredags, som sagde jeg kunne prøve at supplere med mme, hvilket jeg så ind i mellem har gjort. Tror han har fået 3 flasker om dagen, siden fredag. Men laver jeg 100 ml. Kører han det ind, uden pause, og kunne nok sagtens spise mere, selvom jeg har siddet og ammet.
Hvis jeg kun laver 60 ml. Kører det også ind, og han skriger så, som jeg ved ikke hvad, når der ikke er mere.
Og der kan godt gå 2-2 1/2 time, når han har fået mme også.

Men mit spørgsmål lyder så på, om han virkelig skal have flere ml, og flere flasker om dagen?? Jeg kan godt mærke forskel på ham, efter han får en flaske også, i forhold til inden jeg begyndte på det. Men kan han virkelig være SÅ sulten?

Jeg er ved at nå dertil, hvor jeg tænker, det måske er bedst for ham, kun at få flaske, hvis det mætter ham bedre??

Jeg håber, i kan hjælpe lidt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  amning - 7 uger gl.
  • #1   14. okt 2012 Jeg tænker lidt om det ikke kunne være fordi han er ved at øge din produktion ??

• #2   14. okt 2012 mener også de har et appetit spring omkring de 7-8 uger..

• #3   14. okt 2012 Altså jeg oplevede præcis det samme med Willas da han havde den alder, kunne amme ham hele tiden, Vi begyndte også på flaske og han drak også det hele vær gang, og græd efter mere. Han havde simpelthen ikke nogen stop klods, så vi viste ikke bedre og gav ham bare mere og mere, hvilket selvfølgelig også betød at han gylpet helt vildt for han havde jo ikke plads til at det i den lille mave, så vi holdte mange pauser og fik Bøvset godt af, det hjalp en del. Deres maver har heller ikke godt af at spise hele tiden når vi snakker mme

• #8   14. okt 2012 Jamen hun skriver jo at har ville spise så ofte siden han blev født, så det er jo ikke kun fordi han er 7 uger. Det var det samme med min søn

• #9   14. okt 2012 Mor til... lige præcis smiley

• #10   14. okt 2012 Problemet er bare, at det har kørt sådan, lige fra dag 1, og der har ikke været nogen ændringer. Han gylper ikke som sådan, så jeg tænker, at nu har han fået nok. Og han kan skrige utrøsteligt i flere timer.
    Og pludselig kan han også bryde ud i skrig, mens jeg ammer.

• #11   14. okt 2012 Hmm, kommer han ordentlig af med noget? For det var os problemet her.

• #13   14. okt 2012 Vi bruger en pakke bleer på 3 dage, der er vist rigeligt gennemgang den vej smiley

Nej, det har jeg ikke.

• #14   14. okt 2012 Og han er dejlig tilfreds og glad, efter amning + flaske.

• #16   14. okt 2012 Han har den sidste halvanden måned ligget og presset på helt nede, så jeg næsten ikk kunne gå af smerter og plukveer. Selve fødslen tog 5 timer fra start til slut, uden nogen hjælp. Han smuttede ud uden problemer.

• #19   15. okt 2012 Min søn hænger i babserne lige fortiden og ellers er han en del ked. Ville personligt ikke give mme. Men han øger jo produktionen...

• #20   15. okt 2012 Viktor spiste også hver 2 anden time de første 2-3 mdr både dag og nat... Det var pisse anstrengende til tider, men han havde bare behov for den kontakt han fik ved brystet også var han en sulten dreng...

• #21   15. okt 2012 Jeg syntes det lyder som om at han er en sulten dreng jeg ville prøve at lave lidt mere i en flaske og se om han også spiser det, det kan jo være at du ikke har nok mælk og det er derfor han skriger når du ammer fordi der ikke kommer noget??

• #22   15. okt 2012 Har ike læst alle svar her

Jeg havde det samme med dreng på 7 uger. Og kontaktede min SP for at høre om det var ok at stikke ham en flaske, hun kom så dagen efter fordi hun så ingen grund til flaske hvis han tog på, for så er det ikk sult, og han tog fint på, så hun tjekkede ham fra hoved til fødder om der kunne være noget der sad fast i ham eller sådan, og det så fint ud, så hun mente det kunne være mavekneb, og vi cykler, massere osv på hans mave og det hjælper, og så tager jeg ham fra bryste oftere end han selv vil for a få ham tl t bøvse, for han får åbenbart meget luft med ind..

En baby kan ikke kende forskel på om maven gær ondt pga sult, eller fordi der er noget med den, så det ligger til dens natur t spise ifh overlevelse, så når han kan bryde ud i pludselig skrig når han spiser er det nok ikk pga mad-mangel, og at sutte det smertelindre også lidt, måske derfor han føler behov for t blive lagt til ofte.. Opnår du så har givet ham mme så kan det desværre godt gå hen og gære maven endnu værre smiley

Prøv og snak med din SP om det igen..

Har en bog fra Sundhedsstyrelsen deri står der at hvis barnet "ud af det blå" går i et pludseligt hør skrig, er det maven den er gal med, hvis det er sult vil barnet starte stile med små klynk og så gå gradvist over i mere gråd, og efter jeg har læst det og begyndte at "lytte" mere til ham når han var utilfreds kan jeg nu nogenlunde læse ham, høje skrig, så massere jeg maven, tiger ham op på skulderen g "skubber" hans ben op under ham, og stort set hver gang begynder han at prutte og nogle gnge bøvser han, og så er han glad igen.. Er det små klynk ligger jeg ham til og han spiser med mange bøvsepauser, og har bageffter en glad dreng der også smiley

• #23   15. okt 2012 Kunne ikke være mere enig Louise E. Hjalte spiste også hver 2 time indtil han var omkrin 3 måneder..

• #24   15. okt 2012 Sp har været her idag, og han skal have flaske.
    Og så ammer jeg om natten, og til hygge, trøst og tørst.
    Jeg er også enig i, at aming da klart er det bedste. Men hvis det ikke kan hænge sammen - han får intet sammenhængende søvn, han sover 15 min. Af gangen, og skriger efter mad efter 1 time. Vores familie hænger ikk sammen på den måde, jeg har også en større og tage mig af, hvilket jeg ikke kan, når det er sådan her.
    Vi kan ikke tage nogen steder, ikk engang ud og handle, uden han skal mades.
    OG når han kører mme ind, efter amning, er det fordi han er sulten, ellers ville han afvise det, og han gylper det ikke op, så han får heller ikke for meget.

• #26   15. okt 2012 Det har hjulpet allerede. Siden 14.30 hvor han fik den første flaske efter hun var her, har han kun fået en yderligere. Så 2 måltider , af 90 ml. på 4 timer er godt klaret smiley og han sover nu dejligt på fars mave.

• #27   15. okt 2012 Lige et side ??? Idet min drog også er 7 uger, så er nysgerrig efter hvor lang din søn er, og hvad er hans vægt?? smiley

• #28   16. okt 2012 Husk at være OBS på hans mave nu da du giver mme.

• #29   17. okt 2012 Han er 60 lang og 5,5 kg.

Kommentér på:
amning - 7 uger gl.

Annonce