{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.657 visninger | Oprettet:

amning hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej piger. Har ammet i 8 dage nu og føler mig ikk særlig godt tilpas med det . Ammer rigtig meget fordi hun ikk bliver mæt af mælken og har ingen mælk i Det ene bryst. Gav hende erstatning i nat og hun spiste 90ml og sov længe. Kl 7 ammede jeg 4 gange i træk uden hun blev mæt så gav hende flaske og hun spiste 75ml og sover rigtig godt. Har virkelig ikk lyst til at amme mere. Ved godt det ikk gør mig til en dårlig mor hvis jeg stopper men har alligevel dårlig samvittighed. Er der nogen der har prøvet det samme altså at vælge amningen fra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amning hjælp!
  • Mille
    Mille Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 44
    #1   23. jan 2010 Ja jeg står lidt i samme situation som dig. Jeg prøvede også at amme i 8 dage, men pga blødende bryster og en sindsyg smerte valgte jeg at stoppe. Har dog ikke samvittighed til at han udlukkende skal leve at mme, så jeg malker ud, og så får han det det på flaske. Men har desværre ikke ret meget mælk. Ca. 80-90 ml om dagen, men så får han det, og dermed også mine antistoffer.

  • #2   23. jan 2010 mille - mit højre bryst er også helt ødelagt. Har malket ud til hende fra det venstre bryst. Er bare SÅ bange for at det påvirker tilknytningen smiley

    Melanies mor - det Er kun 8 dage. Ved jeg kan få det op at køre men Har ikk LYST til at amme smiley


  • #3   23. jan 2010 Hvis du ikke har lyst så stop med det samme . Du er jo en fantastisk mor uanset hvad ! smiley

    Jeg følte mig også som en dårlig mor fordi jeg ikke kunne amme Ida Cecilie ..

    Men det er da bedre at hun får erstatning og bliver mæt og kan slappe godt af , end at hun bliver nødt til og spise hele tiden ved dig hvis hun skal blive mæt smiley


  • #4   23. jan 2010 Tak for jeres svar piger =) det hjalp på selvtilliden. Hun trives rigtig godt med flasken .),

  • #5   23. jan 2010 Her har jeg ammet delvis samtidig med falske, hun blev heller ikke mæt hos mig så hun fik flaske og med det resultat at hun sov fra kl. 23-7 da hun var knap 2 mdr gammel.....nu er hun 6 mdr og stortrives på flaske og er så småt begyndt på grød ;o).....jeg fik en meget gladere datter, men der gik lang tid før jeg ikke havde dårlig samvittighed over ikke at amme fuldt ud, man får jo ørerne fyldt med hvor vigtig det er og amme, men jeg har fundet ud af at man skal lytte til sig selv og gøre hvad man mener er bedst...og har du ikke lyst til og amme så stop, du er stadig en god mor og man knytter de samme bånd når de får flaske ;o).....held og lykke med hende!

  • #7   23. jan 2010 jeg måtte også stoppe efter 2 uger, pga jeg ikke havde nok smiley
    men efter vi havde været indlagt i 4 dage besluttede jeg i samråd med en læge at jeg ville stoppe her for ellers sku jeg først amme ogf så flaske og det ku jeg ikke overskue samtidig med jeg ville jo nyde tiden med hende 100% og det følte jeg ik jeg ku hvis jeg hele tiden sku amme og gi flaske hver gang hun sku spise.. jeg ville rigtig gerne ha ammet hende ca 4 mdr men ja da jeg gik ud fra sygehuset efter indlæggelsen havde jeg det fint med det... lige indtil jeg startede i mødre gruppe da sofie var ca 2½ mdr der var vi 3 og jeg var den eneste der gav flaske de 2 andre ammede:( så følte jeg mig vildt meget uden for og blev faktidsk rigtig ked af det den dag.. smiley men det er fint nok, jeg er sikker på næste gang ska det nok gå:P hihi håber jeg hvertfald...


  • #8   23. jan 2010 Tusind tak for jeres svar piger. Rart ik at være alene om det..
    Må i samråd med SP på mandag finde ud af om jeg skal blive ved med at malke ud, for hun bliver jo ikke mere mæt af det fordi min mælk kommer fra en flaske (?) ..


  • #9   23. jan 2010 jeg måtte malke ud og give hende med flaske da hun ikke kunne få fat, og nu en måned efter hendes fødsel har jeg intet mælk tilbage så det er MME. vi har rigtig god kontakt og det vil du også stadig have, det handler jo i bund og grund om at snakke til sit barn og holde øjenkontakten:-) desuden fortalte min sunhedsplejerske at der er flere kvinder idag der giver flaske fordi de ikke vil amme eller ikke kan og det er jo bestemt ikke en skam:-)

  • #11   23. jan 2010 Hej .. Jeg læste lige dit indløg og nogle af svarne.. Jeg ammer dog Caroline, men jeg tænkte jeg lige ville skrive lidt alligevel ..
    Jeg sys det er helt okay hvis du vælger amningen fra, som de andre skriver gør det dig på ingen måde til en dårligere mor ..
    Og hvis hun alligevel ikke blive mæt, er det jo ligegyldigt..

    Det med tilknytningen tror jeg ikke det påvirker, du kan jo evt ligge hende som du ville have gjord hvis du skulle amme og så give hende flasken, det kender jeg en der gør, for at det skal minde så meget om amningen som muligt .. smiley

    Ville som sagt bare lige smide en besked ..
    - Håber alt går vel .. smiley

    Mvh Michelle ..


  • #12   23. jan 2010 Tusind tak for svar tøser. Jeg er stoppet nu, og malker det mælk ud der er når mine bryster er helt spændt. Tror egentlig min mælk stopper af sig selv når de ikke bliver stimuleret men nu må vi se. Har det godt med min beslutning lige nu.

  • #14   23. jan 2010 Ja, som Frk. Seqnitz siger : Det er altså også bedre at lade være med at amme og så have det godt, end amme og have det knap så godt. Baby skal nok få hvad baby behøver :o)

    Så vidt jeg kan læse mig frem til, udfra hva du skriver sys jeg du har truffet den rette beslutning, for både Baby og dig selv .. smiley

    Alt lykke til jer, fremover ..

    Mvh Michelle ..


Kommentér på:
amning hjælp!

Annonce