Forældre med ADHD? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Både min kæreste og jeg er enige om at vi gerne vil have børn sammen om nogle år, og jeg glæder mig helt vildt til at det bliver min tur til at blive mor Dog er jeg diagnosticeret med ADHD og har været i medicinsk behandling siden 2001, og jeg har klaret mig igennem både gymnasiet, bachelor studiet og er nu i gang med at tage en kandidat grad på universitetet, og jeg er så heldig at have en kæreste, som gør meget for at støtte mig og tage hensyn til min diagnose i vores hverdag. Vi har også snakket lidt om, at der jo er risiko for, at vores børn kan få ADHD, men det er ikke noget som skræmmer hverken ham eller jeg Men så var det, at jeg kom til at tænke på, hvordan er det for en person med ADHD at blive forælder? Jeg ved jo hvordan det er at være studerende, engageret hundeejer, og kæreste med ADHD, men er lidt spændt, måske endda nervøs for hvordan det mon bliver at blive mor med ADHD? En baby er jo ikke ligefrem noget, man kan skematisere, strukturere og organisere ind i de meget firkantede rammer, som jeg har behov for i stort set al min aktivitet. Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen herinde, der har ADHD og som er blevet forlædre, og jeg vil gerne høre hvordan I har tacklet det, og hvilke udfordringer det har medført set i forhold til jeres diagnose og hverdag?
Er der mon nogen der har lyst til at dele deres erfaringer ?
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Der er stor forskel på ADHD, men hvis du føler du kan klare det og er indstillet på det, så er jeg sikker på du nok skal blive en god mor.. Baby'er kan ikke puttes i kasser, men de får en rytme med tiden.. Og børn har jo også brug for faste rammer og en struktureret hverdag..
Ved godt det ikke lige var mig der blev "spurgt" til, men ville lige dele det jeg har set hos min bror og svigerinde..
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 67
apr 2008
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 19
apr 2008
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 19
Man taler om tre forskellige typer af ADHD:
ADHD – med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse.
ADHD – med overvejende hyperaktivitet og impulsivitet.
ADHD – kombineret type med såvel opmærksomhedsforstyrrelse som hyperaktivitet og impulsivitet.
Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) (med vores nuværende viden) en medfødt tilstand, som ytrer sig ved temporallaps-dysfunktion, medførende vanskeligheder ved koncentration, opmærksomhed og organisation. Tilstanden er kronisk og dermed kronisk behandlingskrævende med hensyn til både medicin og hjælpemidler/hjælpeforanstaltninger. Den medicinske behandling er en hjælp, men ikke en fuldstændig kompensation for dette handicap. Større intellektuelle præstationer, specielt når disse skal udføres under psykisk pres, kræver betydeligt længere tids mental procedering end hos personer uden dette handicap.
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 67
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
ADHD bliver/blev også kaldt for damp
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 799
Forældre med ADHD?