{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Start i børnehave - hvor meget ekstra tøj? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi er lige blevet tilbudt at Mikkel kan starte i børnehave fra 1. december når han er knap 2½år, da der er dagplejeplads mangel ude i Tømmerup hvor han er.

Så fordi Mikkel er så godt med både sprogligt, motorisk og med de ting han skal kunne, så er vi blevet tilbudt at få ham i børnehave nu.

Og efter mange overvejelser og en masse snak med vores dagpleje og flere andre, er vi kommet frem til at takke ja til tilbuddet.


Meeen... jeg har jo købt vintertøj udfra han er i dapleje...
2 flyverdragter - en til dagplejen og en til herhjemme.
2 sæt hue og vanter - fordelt ligesom lyverdragterne.
1 par vinterstøvler.
1 sæt thermotøj.
2 sæt regntøj - et til dagplejen og et til herhjemme.
1 par gummistøvler.

Men kan vi klare os med det når han kommer i børnehave? Har ladet mig fortælle at de er meget ude nede i den børnehave han kommer i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start i børnehave - hvor meget ekstra tøj?
  • #1   29. okt 2012 Tænker måske et par Trigger forede thermostøvler ned til børnehaven.
    Er det at anbefale til når de er ude og lege, eller sidde de ikke godt nok på foden til sådan leg.
    Og han så har sine Geox støvler på når de skal gå tur og på til og fra børnehaven og hjemme.


  • #2   29. okt 2012 det burde være rigeligt ;o) vi har kun 1 par tex støvler, 1 par termostøvler, pt 1 sæt termotøj og regntøj, vinterjakke og 1 flyverdragt der ligger klar til at komme med, og så skal vi have fat i et par skibukser.. vi har aldrig haft brug for dobbelt op heller ikke i dagplejen, dog tror jeg det er en god ide i børnehaven at have 2 flyverdragter/skisæt da det jo tager ret lang tid at tørre hvis det bliver meget vådt..

  • #4   29. okt 2012 Hej smiley jeg har været pædstuderende i en delvis ude-børnehave. Jeg synes mest det var tøjet indeunder der blev vådt og beskidt når vi havde været ude hele dagen. Især der hvor tøjet kan skille ad.
    Så mit råd vil være at du muligvis kan have glæde af et ekstra sæt termo under flyverdragten. Ellers er der sikkert også lånetøj i børnehaven, det er bare rart at have sit eget på som regel smiley


  • #5   29. okt 2012 Okay, tusinde tak for jeres svar smiley
    Så vil jeg ikke fare ud og købe mere - andet end måske sådan et par Trigger smiley


Kommentér på:
Start i børnehave - hvor meget ekstra tøj?

Annonce