{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Dagpleje eller vuggestue? {{forumTopicSubject}}

hej igen alle sammen...
Vores søn på 16 måneder går i en vuggestue, vi rigtig glade for den..
men er lidt i tvivl om han ville trives bedre i dagpleje.
er nysgerrig på hvad jeres mening og oplevelser med de forskellige har givet og hvad i vil anbefale?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagpleje eller vuggestue?
  • #2   17. nov 2012 ja som tania siger, hvis i er glade for det og han trives ser jeg heller ingen grund til han skulle trives bedre i en dagpleje. har ingen vuggestueerfaring, alle mine er dp børn. har dog skiftet dp en gang fordi vi ikke var tilfredse. men der er brodne kar i både dp og vg. så det er nok bare en smagssag smiley jeg personligt er nok bare mere til det hjemmelige der er i en dp smiley

• #3   18. nov 2012 Hvorfor tror du at han muligvis vil trives bedre i dp? Er han et barn som har behov for ro omkring sig?

• #4   18. nov 2012 Hvis han trives er der da ingen grund til at flytte ham? Clara går i VG og stortrives, så hun skal ingen steder. smiley

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #6   18. nov 2012 Vil til hver en tid vælge VG, begge mine drenge gik i DP. Den yngste flyttede dog til VG efter 6 måneder og dét var bare så godt for ham. Jeg tror simpelthen det. For hårdt for et menneske at passe 4-5 børn, hver dag i så mange timer.

• #7   18. nov 2012 Begge mine har/går i dagpleje og det er bedste for dem. De har så også brug for ekstra behov, selvom de ikke havde brug for ekstra behov og kunne med mange børn. Ville jeg aldrig vælge vg

• #8   18. nov 2012 Hvis han trives ville jeg lade ham blive. Begge mine er dp børn, jeg vil altid vælge dp frem for vg. Jeg tror ikke det er mere hårdt end så meget andet arbejde, og der er jo også et par timers pause hvor de sover.

• #9   18. nov 2012 altså jeg har lidt holdning til begge dele

i en dagpleje er der ofte kun 4 børn og rammes de af sygdom ja så er der jo pludselig kun 1-2 i dagplejen og det giver jo ikke meget aktivering.

en vuggestue er der mange børn og i mine øjne har pædagogerne ikke nok tid og overblik til dem alle,, når de er så små kræver de jo lidt mere opmærksomhed.

vi har i dagpleje og skal den lille også når det er,, vi har så taget en mellem løsning vi har valgt en stordagpleje her er de voksne og 10 børn - samtidig er den privat så de laver lidt de store sammen og de små sammen når det er muligt

• #10   18. nov 2012 Når nogle af de andre børn er syge har vi ikke oplevet de ikke er blevet aktiveret. Som regel kommer der gæstebørn jo. Frejas gamle dp tog dem med i zoo en dag de kun var 2 osv. smiley

Kommentér på:
Dagpleje eller vuggestue?

Annonce