1.646 visninger
|
Oprettet:
Vuggestue eller dagpleje? {{forumTopicSubject}}
Hvad skal man vælge?
Vil gerne at min kommende datter ser og oplever så meget som muligt, mens hun et i institution og gerne udendørs (i al slags vejr).
Den vuggestue vi har her i byen, har desværre lidt ry for at have et lidt ude forskrækket personale og udeaktiviteten med børnene afhænger meget af vejret (så en dag med dårlig vejr eller for koldt = ingen udetid).
Jeg ser selv flest fordele ved vuggestue kontra dagpleje og at jeg fravælger vuggestuen er jo ikke ens betydning med at dagplejen er meget bedre.
Hvad er jeres erfaring?
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Min datter var i vuggestue, og hun har elsket det fra dag et, og jeg kunne ikke drømme om at have sat hende i en dagpleje med tre andre børn. Det at hun har kunnet være i samspil med mange andre forskellige børn hver eneste dag har været guld for hende.
Men hvis du ønsker et aktivt udeliv, og du ved vuggestuen ikke har det, så ville jeg da undersøge dagpleje nærmere.
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 27 Svar: 90
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Til gengæld er den hjemmelige og nære stemning der ikke rigtig i forhold til en dp.
Så som Pernille G.P skriver kommer det meget an på barnet og hvad man selv lige er til.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 57 Svar: 250
Jeg kan rigtig godt lide at Jonathan har rig mulighed for at lære fra flere børn, og selv de børn i børnehaveafdelingen leger han med.
Pædagogerne der er der altid en han kender selv om en anden er syg. I mine øjne er det bare den bedste vuggestue og jeg er ikke i tvivl om han skal fortsætte i børnehaven
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
I vores vuggestue er de ude i alt slags vejr, børnene har mulighed for at komme ud i alt slags vejr. Ofte er det kun de store vuggestue børn der kommer ud i regnvejr.
Vores er også integreret, og de store vuggestue børn er ofte på besøg i børnehaven, ligesom de store også kommer på besøg i vuggestuen.
Hvis i kan finde en DP der passer til jeres temperament, så kan det bestemt være guld værd, men jeg har bare mærket DP systemets mest brutale side, og den risiko ville jeg ikke turde løbe igen. Mærkede hvordan det ødelagde vores datter, derfor var vi SLET ikke i tvivl da vi skulle vælge til sønnike.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Vuggestue eller dagpleje?