{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

Maiken T
Maiken T
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 7

Vuggestue eller dagpleje? {{forumTopicSubject}}

Hvad skal man vælge?

Vil gerne at min kommende datter ser og oplever så meget som muligt, mens hun et i institution og gerne udendørs (i al slags vejr).

Den vuggestue vi har her i byen, har desværre lidt ry for at have et lidt ude forskrækket personale og udeaktiviteten med børnene afhænger meget af vejret (så en dag med dårlig vejr eller for koldt = ingen udetid).

Jeg ser selv flest fordele ved vuggestue kontra dagpleje og at jeg fravælger vuggestuen er jo ikke ens betydning med at dagplejen er meget bedre.

Hvad er jeres erfaring?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vuggestue eller dagpleje?
  • #1   25. aug 2014 At det kommer uendeligt meget an på det enkelt barn og den enkelte institution.

Min datter var i vuggestue, og hun har elsket det fra dag et, og jeg kunne ikke drømme om at have sat hende i en dagpleje med tre andre børn. Det at hun har kunnet være i samspil med mange andre forskellige børn hver eneste dag har været guld for hende.

Men hvis du ønsker et aktivt udeliv, og du ved vuggestuen ikke har det, så ville jeg da undersøge dagpleje nærmere.

• #2   25. aug 2014 Vi valgte også vuggestuen til vores søn, og vi har aldrig nogensinde fortrudt det. Det har bare passet så godt til ham, og hans personlighed. Jeg synes også, at det var rigtig svært valg den gang han skulle skrives op, men vi fandt flere fordele ved vuggestuen end ved dagplejen, men det kommer jo meget an på ens ønsker og behov (udeliv-afleveringstidspunkt-gæste dagplejer osv) Derudover kommer det jo også an på barnets personlighed - hvor barnet falder bedst til. Det ved man jo ikke på forhånd, så der må man jo følge sin mavefornemmelse og sit hjerte.

• #3   25. aug 2014 Jeg elsker vores dagpleje til sønnen. Lillesøster skal helt sikkert også i dagpleje. Jeg har selv arbejdet i en vuggestue, og der sker nogle gange lidt mere, der er flere voksne (uddannet personale), og læringsmål..
    Til gengæld er den hjemmelige og nære stemning der ikke rigtig i forhold til en dp.

Så som Pernille G.P skriver kommer det meget an på barnet og hvad man selv lige er til. smiley

• #4   26. aug 2014 Jonathan er i vuggestue og både han og jeg elsker det. Det er samtidig en integreret børnehave/vuggestue så der er både store og små børn.
    Jeg kan rigtig godt lide at Jonathan har rig mulighed for at lære fra flere børn, og selv de børn i børnehaveafdelingen leger han med.
    Pædagogerne der er der altid en han kender selv om en anden er syg. I mine øjne er det bare den bedste vuggestue og jeg er ikke i tvivl om han skal fortsætte i børnehaven

• #5   2. sep 2014 Jeg ville til hver en tid vælge vuggestue, medmindre jeg havde en dårlig fornemmelse med det. Besøg vuggestuen, og få dannet dig et indtryk af den, og så vælg efter din mavefornemmelse.

I vores vuggestue er de ude i alt slags vejr, børnene har mulighed for at komme ud i alt slags vejr. Ofte er det kun de store vuggestue børn der kommer ud i regnvejr.
    Vores er også integreret, og de store vuggestue børn er ofte på besøg i børnehaven, ligesom de store også kommer på besøg i vuggestuen.

Hvis i kan finde en DP der passer til jeres temperament, så kan det bestemt være guld værd, men jeg har bare mærket DP systemets mest brutale side, og den risiko ville jeg ikke turde løbe igen. Mærkede hvordan det ødelagde vores datter, derfor var vi SLET ikke i tvivl da vi skulle vælge til sønnike.

• #6   2. sep 2014 Jeg vil iøvrigt tilføje at det helt klart er at anbefale at det er en integreret institution. Så bliver skiftet fra vuggestue til børnehave meget mere glidende og ofte helt smertefrit.

Kommentér på:
Vuggestue eller dagpleje?

Annonce