{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.671 visninger | Oprettet:

C&O
C&O
Tilmeldt:
26. okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349

Overvejelser inden graviditet? Økonomi, forældre, hjemmet osv. {{forumTopicSubject}}

Hej de damer (og mænd hvis I også er herinde) undskylder på forhånd hvis det bliver lidt langt, men har brug for at dele mine tanker og bekymringer med folk der højst sandsynligt har stået med samme dilemmaer.

Min kæreste og jeg har et stykke tid snakket om at vi vil begynde at prøve, men jeg er simpelthen så nervøs/bange for om vi overhovedet kan finde ud af det...

Jeg fylder 23 om lidt, og min kæreste er 24. Vi har et stabilt og sundt forhold, og vi er meget enige om hvor vi ser os selv om 10 år og jeg er slet ikke i tvivl om at vi har en fremtid sammen.

Min kæreste er uddannet til januar, og det er først herefter vi vil prøve, når vi er sikker på han har fast job.

Jeg er pt. under uddannelse indtil 2015, og min plan er at få mit første barn på uddannelsen, og fortsætte på uddannelsen med e-læring under barsel (og ellers genoptage uddannelsen efter)

Andre der har gjort på samme måde med udd, og hvordan fik I det til at fungere?

Mit næste dilemma er hjemmet. Vi bor i en stor lækker 2 værelses, i en hyggelig by, men der er jo selvsagt kun 1 soveværelse, og derfor ikke noget værelse til baby. Hvornår skal barnet have sit eget værelse? Det første år eller halvvandet kan h*n jo godt bo på vores værelse.

Så er der forældrene.. Hvor meget har de påvirket jeres valg? Jeg ved mine forældre synes det ville være total åndssvagt at få et barn før jeg er færdig med min uddannelse, og de påvirker klart at jeg bliver i tvivl..

Jeg ved godt I ikke kan svare på om jeg er klar, men andre I lignende situationer kan måske fortælle om jeres forløb og gøre mig mere rolig? (eller stik-modsat :D)

Håber på at høre fra nogle af jer, og hvilke overvejelser I gjorde jer inden graviditet.. Vil jo bare min kommende familie det bedste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejelser inden graviditet? Økonomi, forældre, hjemmet osv.
  • Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #1   20. nov 2012 Det passer aldrig perfekt ind smiley man får det til at fungere, vi bor også i en to værelses, med planer om at flytte når der er råd, altså om et par år når jeg er færdig med min udd smiley

    Det er da fedt at være under uddannelse når man får barn, så kan man nemlig som regel selv planlægge sin tid så man kan få mere tid med baby smiley

    Jeg siger spring ud i det og lad Naturen gå sin gang smiley


  • #2   20. nov 2012 Mia

    Det var sådan et svar jeg håbede på.. Men ihh jeg er så nervøs, vil jo gerne have at det hele skal være perfekt smiley


  • #4   20. nov 2012 Line

    Det tror jeg også du har ret i. Planen er også at vi skal flytte, men oprindeligt først i 2015 når jeg er uddannet. Men så vil baby nok nå at blive ca 2 år, alt afhængig af hvor længe det tager før der er gevinst smiley

    Men ja, jeg tror det hele nok skal gå. Min hovede kører bare på højtryk, fordi det er lige op over nu at vi vil prøve tror jeg smiley


  • #5   20. nov 2012 jeg blev færdig med uddannelse inden jeg blev gravid, men jeg kunne sagtens finde på og bli gravid under uddannelse..vi syndes det er rart hun har sit eget værelse.. men lyt til hvad i vil, det er jeres liv og jeres beslutning

  • #6   20. nov 2012 jeg blev færdig med uddannelse inden jeg blev gravid, men jeg kunne sagtens finde på og bli gravid under uddannelse..vi syndes det er rart hun har sit eget værelse.. men lyt til hvad i vil, det er jeres liv og jeres beslutning.. og hvis du bliver gravid.. så tag ikke råd for alle mulige. lyt til den person du stoler mest på, og har lidt erfaring.

  • #8   20. nov 2012 Jeg har ikke læst de andre indlæg..

    Min situation er lidt anderledes end din, men jeg opdagede min graviditet, ret sent, var lige startet på uddannelse, og boede i en lejlighed og område der slet ikke var børnevenligt ! - og ja mine forældre ha samme holdning mht. Børn før uddannelse.

    Men man vokser med opgaven i takt med maven, så det hele skal selvfølgelig nok flaske sig for jer! smiley


  • #9   20. nov 2012 jeg blev færdig med uddannelse inden jeg blev gravid, men jeg kunne sagtens finde på og bli gravid under uddannelse..vi syndes det er rart hun har sit eget værelse.. men lyt til hvad i vil, det er jeres liv og jeres beslutning.. og hvis du bliver gravid.. så tag ikke råd for alle mulige. lyt til den person du stoler mest på, og har lidt erfaring.

  • #10   20. nov 2012 jeg blev færdig med uddannelse inden jeg blev gravid, men jeg kunne sagtens finde på og bli gravid under uddannelse..vi syndes det er rart hun har sit eget værelse.. men lyt til hvad i vil, det er jeres liv og jeres beslutning.. og hvis du bliver gravid.. så tag ikke råd for alle mulige. lyt til den person du stoler mest på, og har lidt erfaring.

  • #11   20. nov 2012 Er gravid, så kan ikke svar på alle, men vi havde regnet med at mine svigerforældre vil blive sure og synes det var den dummeste ide.. men de tog det overhovedet ikke som forventet og glæder sig rigtig, til den her jul som vi skal holde sammen.:)


  • #12   20. nov 2012 Tusind tak for alle svarene smiley

    Jeg tror vi springer ud i det til februar, og så kan I være sikker på I høre mere til mig.. For åh hvor har jeg mange spørgsmål om alt muligt mærkeligt smiley


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #13   20. nov 2012 Vil lige tilføje at pladsen ikke burde være et problem, man lære at leve med det man har. Lige pt bor vi 5 mennesker i en toværelses, vi sover alle sammen i samme rum, i hver vores senge. Vi har boet her i snart et år, og det går godt, selvom jeg da savner et børnefrit rum... Vi har 66 kvm, heraf er de 15 kvm altan, som ikke kan benyttes som rum smiley

Kommentér på:
Overvejelser inden graviditet? Økonomi, forældre, hjemmet osv.

Annonce