{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Kan jeg klare det ? Langt {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ny herinde, og som mit navn siger, ønsker jeg at være annonym herinde til en start, da jeg ikke ønsker min familie kender til mine tanker og overvejelser.

Lidt om mig :
Bor sammen med min kæreste gennem 5 år, der er en (for nogen) stor aldersforskel på os. Han ønsker at få børn inden han bliver for gammel.
Vi bor i et middelstort hus i en lille by med 2 hunde.

Mine spørgsmål er mest baseret på min tvivl om jeg kan klare at være mor.

Nå men her kommer rullen.
Jeg er 20 år gammel, og har altid sagt jeg ikke skulle have børn, og har aldrig været sådan vild med børn. Jeg fulgte en kollega's graviditet, og begyndte at føle, at "det vil jeg også gerne". Så min kæreste og jeg har talt en del om det på det sidste, han vil ikke være en gammel far, og jeg synes heller ikke mit barn skal have en gammel far.
Vores snak om det er åben og posetiv, men ellers sidder jeg med en tvivl hele tiden, "kan jeg klare opgaven som mor ?" jeg ved jo ikke engang hvordan man holder et barn, han siger det kommer af sig selv med moderinstinkterne, men jeg ved ikke rigtig hvor meget jeg tror i det.
Jeg ved ikke om jeg synes jeg kan tilbyde et barn en god opvækst. Kæresten har en god uddannelse med gode job muligheder, og pt et fint job med en okay løn. Jeg selv har ingen uddannelse, jeg aner ikke hvad jeg vil være, jeg synes selv jeg har en dårlig løn, og er havl utilfreds med mit job, men hvis vi skal til at have barn, så kan det jo godt gå hen og blive svært at få et nyt job, når jeg ikke har nogen kvalifikationer.
Vores hus er i 3 etager. Der er 2 værelser på 1. sal, soveværelse og et mindre værelse vi bruger til kontor, og så har vi yderligere et værelse i kælderen, som vi ikke kan bruge til andet end opbevaring pga fugt. Kan man godt bruge et lille værelse til et barneværelse ?

Min familie er splittede når man snakker om det, nogen presser på og andre synes det er for tidligt. De som er tættest mig synes det er for tidligt.

Jeg er selv skilsmisse barn, og synes ikke jeg har fået den bedste opvækst, med stor mangel på komunikation lige fra starten af mine teenage år. Jeg blev misbrugt sexuelt da jeg vær 13-14 år gammel, hvilket har ført til at jeg fortrænger dårlige hændelser, og har meget svært ved at tale om mine følelser, for få år siden fik jeg ofte voldsomme raseriudbrud under skænderier, det er dog holdt stortset helt op, der skal ihvertfald meget til jeg kommer i det røde felt, efter psykolog samtaler. Der jeg vil hen med det, er at jeg er bange for fødselsdepresion.

Det skal ikke forståes som om jeg ikke vil have barn, men bare alle de nervøse tanker jeg har om det, og så har jeg jo også min romantiske forestillinger om det.

Håber nogen kan råde og vejlede mig lidt, evt. fortællle om egne erfaringer omkring den slags ting.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg klare det ? Langt
  • #1   24. jul 2008 Nå ja lige et spørgsmål mere
    Hvor lang tid har man barsel ?


  • #2   24. jul 2008 Runa

    Tak for til råd, det vil jeg se om jeg kan, kender en som har født for ikke så lang tid siden, der kunne jeg jo spørge =)
    Kærestens søster har også et ældre barn vi gerne må passe, måske det var en idé også ?

    Hvem bestemmer om man har 10 eller 12 mdr barsel ?


  • #3   24. jul 2008 Runa

    Okay troede ikke det var så forskelligt efter hvor man bor


  • #5   24. jul 2008 Mascha's Mor .

    Okay så er jeg med =)


  • #7   24. jul 2008 Ønsker at være Annonym til en start:

    Hejsa, først det nemme smiley Du har barsel fra 4 uger før du skal føde + 14 uger efterfødslen, dertil har din kæreste og dig 32 uger's orlov som i kan fordele mellem jer.
    Hvis du nu valgte at tage det hele ville du derfor have 50 uger, hvilket næsten er et helt års barsel.

    Mht. dine tanker om du kan give dit barn en ordentlig opvækst, kan jeg godt følge dine tanker.

    Du skriver at du er blevet sexuelt misbrugt.
    Det er jeg ikke med havde en voldelig stedfar spm tit bankede mig og gav mig tæsk, fra jeg var omkring 6-15 år.
    Det var et stort psykisk pres på mig, og gjorde også at jeg senere i livet fik en depression, og forsøgte at tage mit eget liv 2 gange.
    Heldigvis fik jeg tage mig sammen og fik talt med en psykolog om det, og er nu kommet over det.

    men jeg havde præcis samme tanker som dig, og var dermed bange for om jeg selv ville blive sådan hvis jeg selv fik børn.
    Om jeg ville blive en dårlig mor, og om jeg ville kunne give et barn et godt liv.
    Selvfølgelig bliver man ikke selv sådan!
    Det er jo ren afsky inde i ens hoved bare at tænke tilbage på de ting der er sket.

    Jeg er nu gravid i uge 33 og jeg ved med sikkerhed at jeg aldrig vil blive som min stedfar.
    Og du vil også kunne klare at blive mor og give barnet et godt hjem, og en god opvækst.

    Men du skal selvfølgelig ville det 100%, og hvis du er i tvivl, så vent et års tid eller 2, du skal ikke lade dig gå ind til noget du ikke er sikker på du vil.
    Men god idé som Runa skrev, prøv med at passe et barn til at starte med og tag den derfra..

    Alt held og lykke herfra smiley


  • #8   24. jul 2008 Tania

    Min tvivl om at få børn bunder i om jeg ikke ved om jeg kan klare det, jeg vil jo gerne hele forløbet med graviditeten, fødslen og tiden efter. Det er fremtiden, kan jeg tilbyde et barn en god opvækst ? Kan jeg give et menneske en god bagage med en god opdragelse og sådanne ting.

    Så dukker der pludselig underlige spørgsmål op i mit hovede, hvad skal mit barn kalde min fars nye kone eller min mors nye mand ? sådan noget underlige ting dukker op en gang i mellem.


  • #9   24. jul 2008 u tænker jo aaaalt for langt ud i fremtiden smiley
    Selvfølgelig vil du kunne tilbyde barnet en god opvækst, bare du elsker barnet... Og det er jo ikke fordi i ikke har et hjem tilbarnet. Han/hun kan endda få sit helt eget værelse fra starten smiley det kan vores lille pige ikke... Vi bor i øjeblikket ved Svigermor fordi det ikke er til at få en lejlighed her i københavn... Vi kommer alle tre til at bo sammen på 1 værelse det første år.
    Men er jeg i tvivl om jeg kommer til at kunne give mit barn et ordentligt hjem, nej, jeg ved jeg kommer til at finde et god sted efter jeg er færdig på barsel.
    Er jeg bekymret for om jeg kommer til at opdrage hende ordentligt? Ja da! smiley
    Jeg ved ikke ngang hvordan jeg skal amme hende og holde hende når hun kommer ud. For jeg har aldrig haft børn, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at det nok skal gå alt sammen, vi har jo generne til det.
    Så længe jeg er villig til at yde en indsats og elske hende med hele mit hjerte, så skal jeg nok blive en god mor.

    Det samme vil du


  • #10   24. jul 2008 Ja undskyld alle stavefejlene smiley Jeg skriver bare løs uden at læse det igennem bagefter smiley

  • #12   24. jul 2008 Tania

    Hvordan kan du dog det, undskyld jeg spørger, men det kunne jeg godt nok slet ikke overskue ;o)

    Men jeg er heller ikke god til svigerfamilier, har jeg aldrig rigtig været


  • #13   24. jul 2008 Det kunne jeg heller ikke i starten og gjorde alt for at finde en lejlighed, indtil jeg satte mig ned og tænkte over tingene... Og nu prøver jeg at få det bedste ud af det i stedet...
    Jeg ser det som en hjælpende hånd når det er, indtil vi får vores eget...


  • #14   11. aug 2008 Der kommer lige en lille update

    Min kæreste og jeg har snakket lidt frem og tilbage om det, og er blevet enige om at vi vil vente et års tid.
    Økonomien er ikke til det for tiden, og vi har også en hvalp som jeg ikke tror jeg magter både at tage mig af hvalpen og barnet.
    Så har vi snakket med banken, og er også ret enige om at her vi bor nu, kan vi ikke have barn. Vi har mange trapper, haven er uoverskuelig, og er der ikke den plads vi ønsker til barn og 2 hunde.

    Et år giver os også tid til at ændre vores vaner, kæresten skal jo stoppe med at ryge, og jeg skal være mere aktiv i husholdningen ;o)
    Desuden skal jeg også lige have smidt mellem 10 og 15 kg, inden vi går igang, så der er størt mulig chance for gevindst.

    Vi vil begge have et sommerbarn, så vi satser på en lille mellem April og August 2010.

    Tak for alle jeres råd, det har været en god hjælp til beslutningen.
    Tanken skræmmer mig ikke så meget mere, når jeg får det tid at blive klar på, jeg er allerede begyndt at finde ud af om det skal være sofbleer eller ej, og regne på hvad alle de ting vi skal have løber op i.
    Jeg ser frem til det nu ;o)


Kommentér på:
Kan jeg klare det ? Langt

Annonce