2.959 visninger
|
Oprettet:
Han siger at DP Mor slår ham!!! {{forumTopicSubject}}
Ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere dette:
I sidste uge da jeg hentede min 3 årige søn fra DP, sagde han at DP Mor havde slået ham. ( han viste mig det samtidig ved at give sig selv en lussing, ligesom hun havde gjort) jeg tænkte meget over det, men har ikke gjort noget. I dag kom jeg så og hentede ham ret tidligt. Det første han siger da han ser mig, er at DP Mor har nevet ham i kinden og slået ham i numsen. Er så ked af det. Det ligner SLET ikke min søn at finde på sådan noget. Hvad skal jeg gøre?!
jul 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 11 Svar: 47
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 1.049
nov 2012
Følger: 1 Svar: 39
Jeg ville snakke med dagplejeren om det, men så ville jeg bagefter indberette det til den områdeansvarlige, eller hvad pokker det hedder.
Sig det som det er, at du ikke aner, hvad det handler om, men at han har sagt det, og så må de jo følge op på det, hvis det gentager sig eller andre indberetter noget lignende
I min verden er det på ingen måde ok (arbejder selv indenfor børne og ungeområdet, og kunne da aldrig drømme om at slå et barn uanset hvor kærligt det var)
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 240
fordi fx idag da jeg hentede min datter der aede jeg hende og hun begyndte at råbe: "Nej mor, du må ikke slå. Hold op med at slå"
så kan være der slet ikke er noget i det.
jun 2010
nov 2012
Men når man arbejder med børn og unge, så er der altså nogle andre grænser end ved egne børn. Derfor forklarer jeg at uanset hvor kærligt man "slår" sine egne børn, så er det altså ikke noget man gør som professionel...
Dvs. at en dagplejemor under ingen omstændigheder skal gå og klapse ungerne i måsen, selvom man som mor sikkert godt kan gøre det ved sit eget barn.
- Og jo, der er desværre rigtig mange der slår deres børn, selvom de umiddelbart er "ved deres fulde fem"
nov 2012
Og det er i øvrigt helt fint, at I mener, at det ikke er normalt at slå børn. Bliv for guds skyld ved med at have den holdning...
Jeg har arbejdet så længe indenfor mit område at jeg desværre ved, at virkeligheden er anderledes. Men jeg synes, at jeres holdning er sund og rigtig, og ville sgu nogengange ønske, at jeg ikke kendte til alle de frygtelige eksempler på det modsatte.
dec 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 10
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
jeg klapper også min datter bagi hvis hun bukker sig ned efter noget, for så rejser hun sig op og griner -men det er ikke at slå.
jun 2010
jun 2010
dec 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 10
Det kan sagtens gøres på en pæn måde over for DP mor, ved at sige, Ved du hva min søn han siger altså, ......
jun 2010
Hvorfor svare TS ikke på noget af dette en evt opdate
jun 2010
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 53 Svar: 203
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 53 Svar: 203
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Han siger at DP Mor slår ham!!!