Vinterstøvler - rigtig øv oplevelse {{forumTopicSubject}}
Hej piger.
Jeg har idag haft en skøn og hyggelig dag/aften i Tivoli med familien. Clara er jo begyndt at gå, så hun tullede lidt rundt og ellers sad hun i klapvognen.
Hun har haft flyverdragt og vinterstøvler på, og jeg gik ærligt ud fra at hun selvfølgelig havde dejligt varme tæer i de støvler.
Men da vi kommer hjem, er hendes ISKOLDE, som i virkelig virkelig kolde. Det til trods for at hun også havde xtra strømper i støvlerne, udover hendes strømpebukser.
Kan det virkelig passe at sådan et par vinterstøvler ikke holder de små fødder varme??? Jeg var faktisk lidt i chok, for selv da hun kom i seng og havde to par sokker + heldragt med fødder på, under dynen var de stadig kølige sidst jeg tjekkede.
Føler mig som en virkelig stor røv ikke at have tjekket hendes tæer i løbet af eftermiddagen, men drømte ikke om at de var så kolde.
Har mest lyst til at klage til producenten (Deichmann, som jeg ellers har hørt godt om herinde fra) men hjælper det noget? Vil egentlig gerne bare have pengene retur, men det er nok umuligt.
Hvad faen gør jeg? Blir nød til at købe nogle nye, især nu hvor hun går rigtigt selv, så i må også gerne give råd til hvad i har købt.
Undskyld det blev så langt.... Men er faktisk rigtig ked af at hun havde så kolde tæer, for nu er jeg ret sikker på at have en syg pige imorgen.... :,(
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
Her har isabell fået et par vinterstøvler fra skofus, og hendes tær er altid varme selvom hun kun har et par strømper på..
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Annsofie-- På hele turen hjem lå hun også med dyne på og det hele, og alle andre dele af hende var dejlig varm, det var kun tæerne der var iskolde, så tror det er længe de har været kolde....
okt 2008
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 660
Jeg har købt Hummels vinter støvler til Marie og der er ingen varm bund i så hun har et par tykke uld sokker på + alm strømper. uld sikkerne gør at hun ikk kommer til at svede fusserne!
Meen det skal lige siges at sådan noget sne er ekspert i at få kolde fusser (hvis i altså har sne hos jer )
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Jeg har købt ecco og det fås ned i det helt små str også.
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
Havde ellers også hørt meget godt om dem..
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
prøvede så dem fra føtex - iskolde fusser
og købte så her i år nogen fra en skobutik (bodil sko) til begge mine uger... min søns holder dem okay varme, ikk så han sveder men heller ikk så de er for kolde...
min datter har i øjeblikket hendes termo gummistølver på med 2 par sokker... det holder hende varm.... hun har også et par vintersko, men hun har så smal en læg at de ikk kan lukkes ordenligt synes jeg..... spil af penge, og opdagde det først et par uger senere og så kan man ikk jo returnere dem.... men det andet fungere fint og hun er også på fusserne
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
okt 2008
Tusind tak for svar piger, har lige tjekket igen, og de er dejligt varme nu. Men puuha det tog sin tid. Arj hvor føler jeg mig rådden altså.....
Annsofie-- Hun er kun en str. 19/20 alt efter model. Som oftest en str. 19.
Det ærgrer mig grusomt at høre om jeres dårlige erfaringer nu, for har ellers kun læst om gode ting herinde.... Øv, men jeg prøver at reklamere, også må vi se hvad de siger.
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
jeg køber almindelig sko derinde, men ikk deres vintersko.....
du skal ikk føle dig rådden... man ved aldrig hvordan tingene er før man prøver det..... og så ved man næste gang at man ikk skal købe der igen
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
jul 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 11 Svar: 47
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 799
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 261 Svar: 1.278
Jeg tror at mange bliver snydt med vinterstøvler for de kan have nok så meget foer men hvis de er lavet af syntetisk materiale er de bare slet ikke varme... Man skal vælge skind og goretex. Det når man langt med. Jeg køber selv Ecco og Superfit til mine unger.
Jeg købte et par støvler til mig selv sidste år. Jeg troede det var skind men nej nej. Det var noget syntetisk p*s som på ingen måder er varmt så ja, jeg skal ud og have nye og dyrere støvler til mig selv...
mar 2008
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
jul 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 11 Svar: 47
Hovedreglen i forbindelse med GORE-TEX® er at der skal benyttes sokker som indeholder svedtransporterende garner.
Sokker bør principielt indeholde følgende elementer:
-svedtransporterende materialer - primært polyester, polypropylenog evt. også uld. Fælles for disse materialer er at de er mikroporøse (hule rør) og udnytter kapillareffekten, således at vand suges igennem. Uld har dog en begrænset kapillareffekt. De svedtransporterende materialer skal transportere fugten væk fra huden over udtil membranen.
- varmeisolerende materialer: Uld, polyester, samt polyacryl.
- stødabsorberende og faconbevarende materialer. Polyacryl. Garnerne vil ofte være strikket i løkker (frotté), således at sokken dels bevarer sin facon, dels er stødabsorberende under fødderne, ved knysterne mm. (det kaldes cushioning effect).
- materialer som bidrager til slidstyrken: Polyamid (= nylon).
(Lidt om brug af bomuld: Bomuld er meget komfortabelt mod huden, men har en begrænset svedtransporterende evne. I forbindelse med GORE-TEX® fodtøj bør ikke benyttes bomuld mere end i ca. 2 timer, da bomulden hermed mættes med vandog der opstår risiko for kuldebro. Sokker udelukkende bestående af bomuld ('tennissokker') er i grunden bandlyste i forbindelse med GORE-TEX®.)
der kan læses mere her
http://www.sko-sko.dk/goretex.asp?mid=72#skalderbruges
okt 2008
Annsofie-- Mener du det? Du er da en engel. Jeg smider lige en pb til dig.
Mai-- De er også super fine, og vægten er jo især noget jeg har lagt vægt på. For de her vejede ikke særlig meget, men virkede gode og varme. Sur røv til mig.
Mor til Nicoline-- ja de er syntetiske går jeg udfra. Hvad skal man så kigge efter? For jeg tænker læderstøvler til børn er vel ikke optimalt?
okt 2008
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
Så kan hun holde varmen
Sorel er alt for klodset og tunge til de små.
mar 2008
http://shopeu.ecco.com/dk/da/ecco/ecco-track-uno_1012281/1012291?navId=224
okt 2008
okt 2008
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Børn skal jo også bevæge deres fødder ved at gå, sidder de blot stille i en kælk eller klapvogn - vil de hurtigere blive kolde...
Vores den store kunne kun holde varmen i angulus's tex støvler...
Freya på snart 8 mdr har stonz boots og de er bare kanon.
okt 2008
Men okay, 79 min er skisme heller ikk lang tid.
Tania-- jeg prøver at klage, så må vi se.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Freya er kun lige begyndt at rejse sig op ved ting og gå med gåvogn, og hun er allerede 7 ½ mdr. Vi står og skal have fundet nogle skridsikre hjemmesko eller lign. For det er alt for varmt for hende at bruge stonz'ene indenfor...
okt 2008
Vinterstøvler - rigtig øv oplevelse