{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.772 visninger | Oprettet:

Vinterstøvler - rigtig øv oplevelse {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Jeg har idag haft en skøn og hyggelig dag/aften i Tivoli med familien. Clara er jo begyndt at gå, så hun tullede lidt rundt og ellers sad hun i klapvognen.

Hun har haft flyverdragt og vinterstøvler på, og jeg gik ærligt ud fra at hun selvfølgelig havde dejligt varme tæer i de støvler.

Men da vi kommer hjem, er hendes ISKOLDE, som i virkelig virkelig kolde. Det til trods for at hun også havde xtra strømper i støvlerne, udover hendes strømpebukser.

Kan det virkelig passe at sådan et par vinterstøvler ikke holder de små fødder varme??? Jeg var faktisk lidt i chok, for selv da hun kom i seng og havde to par sokker + heldragt med fødder på, under dynen var de stadig kølige sidst jeg tjekkede.

Føler mig som en virkelig stor røv ikke at have tjekket hendes tæer i løbet af eftermiddagen, men drømte ikke om at de var så kolde.

Har mest lyst til at klage til producenten (Deichmann, som jeg ellers har hørt godt om herinde fra) men hjælper det noget? Vil egentlig gerne bare have pengene retur, men det er nok umuligt.

Hvad faen gør jeg? Blir nød til at købe nogle nye, især nu hvor hun går rigtigt selv, så i må også gerne give råd til hvad i har købt.

Undskyld det blev så langt.... Men er faktisk rigtig ked af at hun havde så kolde tæer, for nu er jeg ret sikker på at have en syg pige imorgen.... :,(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterstøvler - rigtig øv oplevelse
  • #1   5. dec 2012 Øv at de små fusser var blevet så kolde. Her har Hjalte Ecco støvler og de er virkelig gode smiley de holder bare og han har aldrig haft kolde eller våde fødder selvom vi har været længe ude

  • #3   5. dec 2012 Hold da op nogen dårlige sko.. syns da godt du ku prøve og gå ned og klage over det..

    Her har isabell fået et par vinterstøvler fra skofus, og hendes tær er altid varme selvom hun kun har et par strømper på..


  • #4   5. dec 2012 Mor til Hjalte-- Fåes de ned til de str. 19 eller 20? For hun har jo virkelig små fødder den bette. smiley

    Annsofie-- På hele turen hjem lå hun også med dyne på og det hele, og alle andre dele af hende var dejlig varm, det var kun tæerne der var iskolde, så tror det er længe de har været kolde....


  • #5   5. dec 2012 Martine-- Jeg er også møgskuffet, især fordi jeg havde hørt så meget godt om mærket herinde.

  • #6   5. dec 2012 Hun kan også ha svedt hendes fusser først også der efter er kommet til at fryse, det gør jeg nemlig selv i mine støvler!

    Jeg har købt Hummels vinter støvler til Marie og der er ingen varm bund i så hun har et par tykke uld sokker på + alm strømper. uld sikkerne gør at hun ikk kommer til at svede fusserne!

    Meen det skal lige siges at sådan noget sne er ekspert i at få kolde fusser (hvis i altså har sne hos jer )


  • #7   5. dec 2012 Jeg ville brokke mig.. Og så ville jeg nok købe mig et par Angulus med uldforarbejdningen min mors plejebørn har aldrig kolde tæer i dem smiley hun har lige fået dem og de er nogle små smalle børn så de har ikke meget at stå imod kulden med smiley Elias går desværre ikke selv endnu men er overbevist om jeg vil have Angulus når tidspunktet kommer smiley

  • #8   5. dec 2012 Børne sko fra deichmann er ikke gode.

    Jeg har købt ecco og det fås ned i det helt små str også.


  • #9   5. dec 2012 Kan jeg godt forstå, ville jeg bestemt også være.. for man køber jo skoene i den tro at de holder de små fødder varme..
    Havde ellers også hørt meget godt om dem..


  • #11   5. dec 2012 Min havde også vintersko derfra for 2 år siden og køber der aldrig igen - iskolde fusser
    prøvede så dem fra føtex - iskolde fusser

    og købte så her i år nogen fra en skobutik (bodil sko) til begge mine uger... min søns holder dem okay varme, ikk så han sveder men heller ikk så de er for kolde...

    min datter har i øjeblikket hendes termo gummistølver på med 2 par sokker... det holder hende varm.... hun har også et par vintersko, men hun har så smal en læg at de ikk kan lukkes ordenligt synes jeg..... spil af penge, og opdagde det først et par uger senere og så kan man ikk jo returnere dem.... men det andet fungere fint og hun er også på fusserne


  • #12   5. dec 2012 Prøv at klage over dem, men tror desværre ikke du får noget ud af det, måske du skal kontakte deres kontor i stedet for butik.

  • #14   5. dec 2012 Jeg har oplevet med vores den store, at hvis han evt har haft lidt kolde fødder når han har fået strømper på, så har han ikke kunne få varme i dem igen selv. F.eks sov han en dag til middag inde og han havde kolde fødder, så gav ham strømper på, men da han vågnede var de stadig kolde smiley Men der imod, hvis fødderne har været varme når de er kommet i strømper, så har der intet problem været.


  • #15   5. dec 2012 Christina-- Det har jeg slet ikke tænkt på, det kan da godt være derfor.

    Tusind tak for svar piger, har lige tjekket igen, og de er dejligt varme nu. smiley Men puuha det tog sin tid. Arj hvor føler jeg mig rådden altså.....

    Annsofie-- Hun er kun en str. 19/20 alt efter model. Som oftest en str. 19.

    Det ærgrer mig grusomt at høre om jeres dårlige erfaringer nu, for har ellers kun læst om gode ting herinde.... Øv, men jeg prøver at reklamere, også må vi se hvad de siger.



  • #16   5. dec 2012 Pernille - jeg havde også kun hørt godt om deres sko....

    jeg køber almindelig sko derinde, men ikk deres vintersko.....

    du skal ikk føle dig rådden... man ved aldrig hvordan tingene er før man prøver det..... og så ved man næste gang at man ikk skal købe der igen


  • #17   5. dec 2012 Vi har kun Ecco vinterstøvler, for de er vandtætte og holder fødderne dejlige varme smiley

  • #19   5. dec 2012 er det goratex???? for så må de ikk ha bommuldsstrømper i... Det skal være uld eller åh kan sq ikk huske hvad det er de ellers må være lavet i... Men bommulden gør i hvert fald at fødderne bliver våde og kolde da goratexen ikk kan gøre som den skal...

  • #20   5. dec 2012 Min søn har fået de bedste Ecco støvler, de er ikke så lange op ad Bennet og henvender sig til de helt små, de er så god og lette. De fåes selvfølgelig os i en fed pige farve

    profilbillede
  • #21   5. dec 2012 Jeg har ikke læst alle indlæg men svarer med min mening...

    Jeg tror at mange bliver snydt med vinterstøvler for de kan have nok så meget foer men hvis de er lavet af syntetisk materiale er de bare slet ikke varme... Man skal vælge skind og goretex. Det når man langt med. Jeg køber selv Ecco og Superfit til mine unger.
    Jeg købte et par støvler til mig selv sidste år. Jeg troede det var skind men nej nej. Det var noget syntetisk p*s som på ingen måder er varmt så ja, jeg skal ud og have nye og dyrere støvler til mig selv...


  • #22   5. dec 2012 Vibeke---> Vi fik af vide da vi købte støvler (som er goretex) at vi bare skulle sørge for at lufte dem godt når ungerne ikke havde dem på for de kommer nemt til at svede og det kan goretexen ikke holde til og så bliver de fugtige...

  • #23   5. dec 2012 Emilie har Sorel støvler og de virker godt nok, hold da fast, hun kan holde varmen, både i sne, vand og sjap

  • #24   5. dec 2012 2:Hvilke sokker skal benyttes?
    Hovedreglen i forbindelse med GORE-TEX® er at der skal benyttes sokker som indeholder svedtransporterende garner.
    Sokker bør principielt indeholde følgende elementer:
    -svedtransporterende materialer - primært polyester, polypropylenog evt. også uld. Fælles for disse materialer er at de er mikroporøse (hule rør) og udnytter kapillareffekten, således at vand suges igennem. Uld har dog en begrænset kapillareffekt. De svedtransporterende materialer skal transportere fugten væk fra huden over udtil membranen.
    - varmeisolerende materialer: Uld, polyester, samt polyacryl.

    - stødabsorberende og faconbevarende materialer. Polyacryl. Garnerne vil ofte være strikket i løkker (frotté), således at sokken dels bevarer sin facon, dels er stødabsorberende under fødderne, ved knysterne mm. (det kaldes cushioning effect).

    - materialer som bidrager til slidstyrken: Polyamid (= nylon).

    (Lidt om brug af bomuld: Bomuld er meget komfortabelt mod huden, men har en begrænset svedtransporterende evne. I forbindelse med GORE-TEX® fodtøj bør ikke benyttes bomuld mere end i ca. 2 timer, da bomulden hermed mættes med vandog der opstår risiko for kuldebro. Sokker udelukkende bestående af bomuld ('tennissokker') er i grunden bandlyste i forbindelse med GORE-TEX®.)


    der kan læses mere her
    http://www.sko-sko.dk/goretex.asp?mid=72#skalderbruges


  • #25   5. dec 2012 Vibeke-- Nej det tror jeg ikke, det hedder vist del-tex eller lignende.

    Annsofie-- Mener du det? Du er da en engel. smiley Jeg smider lige en pb til dig.

    Mai-- De er også super fine, og vægten er jo især noget jeg har lagt vægt på. For de her vejede ikke særlig meget, men virkede gode og varme. Sur røv til mig.

    Mor til Nicoline-- ja de er syntetiske går jeg udfra. Hvad skal man så kigge efter? For jeg tænker læderstøvler til børn er vel ikke optimalt?


  • #26   5. dec 2012 M T-- jeg har også selv Sorel støvler, de er bare så voldsomme når n stadig er så lille, men kunne godt overveje dem til næste år.

  • #27   5. dec 2012 Lige med sko mener jeg at man får hvad man betaler for. Køb med uldfoer, f.eks Angulus eller bisgaard alt efter din datters fods størrelse.
    Så kan hun holde varmen smiley
    Sorel er alt for klodset og tunge til de små.


  • #29   5. dec 2012 Mira-- Det ved jeg nu, men da de fik gode "anmeldelser" herinde, tog jeg det for gode varer. smiley Og det var ikke for at spare, men hvis jeg kunne få det samme for det halve, så var det jo fint. Det kunne jeg jo så bare ikke.

  • #30   5. dec 2012 Mor til Nico-- Dem så jeg også lige, vi må ud og kigge kan jeg se på det hele.

  • #33   5. dec 2012 Pernille...helt bestemt! Fandt Emilies da hun var lille bitte - på forårs udsalg. Så det var et sats at hun ville kunne passe dem en vintersæson men heldigvis smiley

  • #34   6. dec 2012 Ja Ecco kan man få ned i str 20 smiley

  • #35   6. dec 2012 de bedste på markedet kan holde deres fødder varme i 79 minutter.

    Børn skal jo også bevæge deres fødder ved at gå, sidder de blot stille i en kælk eller klapvogn - vil de hurtigere blive kolde...

    Vores den store kunne kun holde varmen i angulus's tex støvler...

    Freya på snart 8 mdr har stonz boots og de er bare kanon.


  • #37   6. dec 2012 Linda-- Hun var også oppe og gå, men hun har kun lige lært det tirsdag, så hun er ikk så god til det. Så selvfølgelig sad hun også en del.
    Men okay, 79 min er skisme heller ikk lang tid.

    Tania-- jeg prøver at klage, så må vi se.


  • #38   6. dec 2012 Vi bruger kun Ecco og det bare super gode . Dem brugte vi os da Oliver begyndte at gå .. Og holder varmen og vand tætte .. Det kan godt betale sig at give lidt mere vil jeg sige . Men klag til butikken .

  • #39   6. dec 2012 Nej det er det ikke... Mener det var en model fra mærket viking der holdt varmen længst...

    Freya er kun lige begyndt at rejse sig op ved ting og gå med gåvogn, og hun er allerede 7 ½ mdr. Vi står og skal have fundet nogle skridsikre hjemmesko eller lign. For det er alt for varmt for hende at bruge stonz'ene indenfor...


  • #41   6. dec 2012 Christina-- er du sikker på det? Jeg har faktisk aldrig haft behov for at klage over et par sko før, så aner ikke hvordan det fungerer.

Kommentér på:
Vinterstøvler - rigtig øv oplevelse

Annonce