{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

Melisa
Melisa
Tilmeldt:
25. apr 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Græder præcis 1,5 time efter amning {{forumTopicSubject}}

Hej alle....

Jeg får sundhedsplejersken ud på tirsdag, så snakker selvfølgelig med hende der, men tænkte jeg lige vil høre jer ad om i har oplevet noget lig det problem jeg har lige nu.

Jeg har en søn på knap 3 uger. Den sidste uge er han begyndt at skrige præcis 1,5 time efter hver ammestart.

Han slipper sutten- hvis han har den- og bliver helt ildrød i hovedet imens han bare skriger og spænder i hele kroppen.

Vi sørger for han bliver bøvset godt af efter hvert måltid, og det virker ikke til det er fordi der er noget i klemme.

Det står på i ca. en halv time, hvor han skriger, søger efter sutten, som han som regel spytter ud igen og generelt virker meget forvirret om han vil putte ind til mig, ha sutten eller bare skrige. Det er ikke konstant en halv time, men et par minutters skrig, og så falder han til ro et par minutter og skriger så igen.

Jeg tænker lidt om det lige passer med at der 1,5 timer efter et måltid så når maden et bestemt sted i tarmene hvor det driller, eller andet. For det bare helt præcis og konsekvent 1,5 time efter ammestart - har taget tid hver gang. Det mærkelige er så, at det kun er om dagen og IKKE om natten. Der er der aldrig noget, der bliver han ammet, skiftet og så lagt i sin egen seng hvor han selv falder i søvn igen.
Derfor ved jeg heller ikke om det er ondt i maven, for så burde det være døgnet rundt.

Har i nogle forslag til hvad det kan være?
Det skal siges han ellers kommer rigtig fint af med afførring, der er afføring flere gange dagligt, og rigtig mange rigtig tunge tis bleer, og han spiser fint.

Hilsen Melisa...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græder præcis 1,5 time efter amning
  • #1   15. dec 2012 Blir han mæt af dit mælk

  • #2   15. dec 2012 jeg tænker os om han bliver ordenlig mæt af din mælk?
    jeg havde lidt samme problem med min søn. han blev ikke ordenlig mæt af min mælk, hver gang jeg havde ammet ham gik der ca en time hvor han os bare søgte efter sutten, men fandt så ud af at det var fordi han ikke blev mæt nok, så jeg blev nød til at supplere med modermælksarstatning, og så var der ingen ting smiley


  • #3   15. dec 2012 Jeg kunne sætte et ur efter Simone! 2 timer præcis gik der fra ammestart til ammestart.... Så jeg tænker da om han ikke er sulten igen på det tidspunkt!?

  • #4   15. dec 2012 Jeg tænker også om han kan være sulten igen, men tænker også at han måske kan ha sådan en vrid på tarmen som jeg selv har, det er lige som hvis du lige vrider en kareklud en kvart omgang rundt! Jeg hat godt nok ikk ondt ved mad da det sider så tæt på mave sækken, men det kan din søn jo godt ha, det skulle ikk være noget der har en betydning

  • Melisa
    Melisa Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   15. dec 2012 Ja det kan da godt ske han er blevet sulten igen allerede der, men selvom han søger, så er det ikke "jeg er sulten søg" men mere et "jeg har suttetrang søg" - det er han ret god til at vise forskel på...

    Jeg har rigtig meget mælk, og det er af den fede slags. På under en uge var han over fødselvægt, til jordemoders store overraskelse. Han tager super godt på, spiser godt ved brystet.
    han spiser lige nu hver 3. time og den er også rimelig sikker, som du skriver Mone, så kan jeg næsten sætte ur efter det.

    Det jeg gør ved amningen lige nu er, at han spiser til han selv slipper, hvilket er efter ca. 10 min. Så kommer han op på brystet/skulderen hvor han bliver bøvset af og ligger en 10 minutter plus/minus. Nogle gange begynder han at søge igen og så bliver han lagt til brystet og spiser til han selv slipper igen.
    Efter amning bliver han skiftet, og hvis han så søger efter/under bleskift og han kun har været ved brystet een gang, ligger jeg ham til igen... (for har han været ved to gange søger han aldrig under bleskift)
    Det er dog meget sjældent han spiser to gange af brystet, men han bliver tilbudt. Så skulle mene han får det han skal, det siger vægten i hvert fald smiley
    Jeg har selv tænkt om han måske bliver tørstig, efter den halvanden time? Det ved jeg egentlig ikk om de kan blive, eller kun sulten-tørstig?!


  • #6   16. dec 2012 De kan sagtens være tørstige, ligesom vi os bliver, mælken er jo "mad" :)lav evt noget kogt vand og køl det ned så det er lunkent i en sutteflaske og en tske sukker per 100ml. smiley og så giv ham det en gang i mellem smiley det får min søn eller kamille te.

  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #7   16. dec 2012 det kan de nemt min søn på 5 uger kan godt spise meget og efter en time vil ha en smule mere og så er der ro 2 timer jeg giver når ´han søger

Kommentér på:
Græder præcis 1,5 time efter amning

Annonce