Hjælp 8 mdr vil ikke sove! {{forumTopicSubject}}
Min søn på snart 8 mdr er simpelthen ikke til at få til at sove om aften.
Sådan har det været siden han var 14 dage.
Han sover mellem 1/2 time og 45 min til formiddag og bliver lagt igen mellem kl 13 og 13:30 (alt efter formiddagslur) til eftermiddag hvor han sover mellem 2 og 3 timer.
Han begynder at blive træt igen kl 19:30.
Vi har prøvet at ligge han lige før han begynder at blive træt men uden resultat. Han sover først et sted mellem kl 24 og 3 om natten.
Da han var helt lille forsøgte vi med at svøbe ham men det hjalp ikke. Vi skulle gå rundt og vugge han mellen 1/2 og 1 time før han sov. Så blev han en ret tung baby og vi tog en slyngevugge i brug hvilket har hjulpet meget.
Men vi kan ikke komme af med den igen.
Vi har pøvet med sutteklud og bamse, massage, nusse mm.
Men han spjætter vildt med arme og ben, skriger, ruller rundt og kan bare slet ikke falde til ro.
Han har så meget uro i den lille krop og selv vores sp siger hun aldrig har set noget lign.
Hun er kommet med en masse forslag som er prøvet men nu har hun ikke rigtig mere og jeg søger derfor hjælp her.
Vi har den seneste uge prøvet med en kugledyne, men han vågner stadig mellem 2 og 8 gange i løbet af natten.
Nogle gange pga luft i maven, men for det meste ved jeg ikke hvorfor.
Vi er lige gået væk fra natflaske i håb om at det kunne hjælpe, men heller intet resultat.
Nogle ideer/tips?
Vi er oppe til langt ud på aften, oppe mange gange om natten og tidligt op næste morgen. Jeg er ved at være en smule træt...
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 1.160
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 43 Svar: 249
Problemet er mest om aften.
Vi har forsøgt det med at forkorte hans eftermiddagslur men det gør det hele meget værre.
Vi har forsøgt med så meget, men han kan for det meste kun falde i søvn hvis vi vugger ham, men snart er han jo for stor til slyngen og så har vi problemet.
Men selvom vi bruger slyngen er han svær at få til at sove. Og han vågner så mange gange i løbet af natten.
Synes det er synd for ham at han ikke kan finde ro.
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 70 Svar: 344
Men jeg vil sige at det er alderen der gør det. Han er begyndt at kunne drømme, og har meget brug for trygheden nu..
Kun Tiden er med jer
aug 2011
Men søger ideer fra andre med børn i samme alder.
Hvad gør i når det er nat tid?
aug 2011
Alt kommer an på det enkelte barn og om det virker og man får en glad baby.
Vi gav det et forsøg for et par uger siden, men det endte med at hele sengen var ommøbleret.
Han havde dynen viklet stramt rundt om hovedet (vi var højst væk i to min af gangen) så det tør jeg ikke igen. Selv lagnet var næsten flået helt af.
Vi har endda måtte selv sy ny rand til sengen der går helt op til kanten og er 5 cm tyk.
Den alm rand vi havde før hjalp intet og arme og ben lå ude mellem trammerne.
Han sover i forvejen kun mellem 6 og 6 1/2 time om natten.
Men tak for dit råd. Hvor er det dejlig at I har fundet en måde der virker for hende
Vi vil rigtig gerne læse om alle der har putteritualer der virker.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Min søn har altid været en god sover, så jeg kender ikke dit problem, men jeg ved at ALT omkring Vito er blevet nemmere, efter han endelig fandt et overgangsobjekt som han knyttede sig til! ALT!
Jeg har en kraftig stofble med navn på, hvor jeg har sat trykklemmer i hjørnerne, så jeg kan sætte en sut fast i hvert hjørne. De første par måneder hjalp det på den måde at han selv kunne finde sutten om natten, men efter at jeg har givet ham den hver gang han skulle trøstes har han nu knyttet sig til den, og den er alt for ham og gør altid alting bedre. Før havde han ikke et overgangsobjekt.
og så må jeg spørge om I har prøvet med alternativ behandling? Jeg tænker Zoneterapi, Kranio Sakral og andet i den slags?
Måske også kiroprakter, der kan jo være en fysisk årsag til at han ikke finder ro og hvile.
Hvis ikke de ting kan hjælpe må fejlen være noget I kommer til ubevidst, altså noget som MÅ kunne afhjælpes så I alle får en hverdag der fungerer, uden at I som forældre bliver helt drænede, og får en dreng som ikke kan sove.
Han sover i slyngevuggen siger du? For jeg ville tage udgangspunkt i noget der virker, og så beslutte at det vigtigste er hans søvn (og dermed også jeres) og at dårlige vaner og rutiner kan man arbejde med at komme ud af, efter folk er begyndt at få deres nødvendige søvn.
Jeg har også i flere måneder siddet ved siden af min søns seng, men det ville jeg hellere og så sikre mig at han faldt i søvn. Ligeledes hører han pt radio når han sover hvilket også er en dårlig vane men IMO en ligegyldig en af slagsen.
Så tag udgangspunkt i de ting der virker! Og der findes en Junior Slyngevugge, gør der ikke?
Hjælp 8 mdr vil ikke sove!