Er man en dårlig mor, hvis : {{forumTopicSubject}}
Ja den sidste uges tid har der været oprettet emner hvor der er kommet ind på om man er en dårlig mor...
De blev dog slettet hurtigt da det begyndte at blive personligt....Men jeg kunne da godt tænke mig at bringe det op igen....Og denne gang bedes folk ikke blive personlige.....SÅ HOLD JER HELLERE VÆK FRA INDLÆGGET....
Er man en dårlig mor, hvis:
- Man i en tidlig alder (inden 18) er blevet gravid og ikke ønsker abort.
- man ikke har en uddannelse
- begge parter pt er arbejdsløse.
- man på nogle tidspunkter ikke har overskud til at passe sit barn
- beder om hjælp hos forældrene til at hjælpe en
- man ikke har fast bopæl
- bliver gravid hurtigt efter igen og ikke ønsker abort...
Ja bare lige for at slå fast så er det ikke mig...Jeg arbejder selv i en bank (pt på barsel) jeg har mand, hus, hund og bil....
Men førhen havde jeg den holdning at man godt lige kunne få en uddannelse, leve livet og etablere sig inden man sætter babyer i verden....Men idag, ja hvorfor skulle man ikke være en godt mor/far forsi man bliver gravide i en tidlig alder og ingen uddannelse har....
Og det er vel utrolig flot at indrømme at man har brug for hjælp engang imellem....Hvem har ikke det???
Kunne godt tænke mig at dem der svarede på det sidste indlæg igen kom på banen (ja også andre) og denne gang kom med en ordentlig begrundelse..Også uden at angribe andre herinde på siden og udstille dem....
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 209 Svar: 1.288
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
- jeg har personligt ingen uddannelse, men mener da at man sagtens kan få det senere hen.
- man kan til hver en tid komme i en situation hvor man står uden arbejde. det har vi vel alle prøvet, så kan ikk se hvordan man bliver dårligere forældre af det..
- vi kan vel alle komme i en situation hvor vi bliver så trætte og udkørte at vi simpelthen ikk har overskud. jeg har selv haft en dag hvor min svigermor tog Noah så jeg kunne få sovet..
jesper havde ikk mulighed for at tage ham med ud, og jeg var simpelthen kørt så flad og havde ingen energi..
- personligt synes jeg det handler om hvor meget man beder forældre om hjælp, hvis det er en sjældent gang i mellem er det okay, men hvis det eksempeltvis er hver eneste weekend synes jeg måske det er en smule uansvarligt (det er kun min holdning)
- den må lige uddybes lidt mere. for pt bor vi hos mine forældre mens vi venter på at få noget da der var fugt og mug der hvor vi boede, og håber da ikk nogen synes jeg er en dårligere mor fordi jeg valgte at bo hos mine forældre frem for at udsætte mit barn for fugt og mug..
- personligt vil jeg ikke være så glad for at blive hurtigt gravid igen, men jeg har os haft en svær graviditet samt en hård fødsel..
men hvis andre kan klare graviditet og fødsel samt to babyer, jammen så hatten af for dem...
Jeg blev selv gravid ved et uheld, og står i en mindre god situation, men den situation er til at ændre, og det prøver vi ihærdigt på.
men i sidste ende handler det vel bare om hvordan man griber situationen an..
jeg føler de valg vi har taget er fornuftige selv om vi måske ikk står i den bedste situation..
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg har fuld respekt for at man fravælger abort( men syntes så at tilvalget af prævention er mindst ligeså vigtigt....) men samtidig er det hårdt arbejde at have en lille baby og at have to med kort mellemrum kræver at man er dygtig til at fordele sol og vind lige , og endnu mere hårdt arbejde. det kan knække halsen, ind i mellem på enhver.......og det er måske ikke ligefrem at stræbe efter.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 154 Svar: 1.216
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 3 Emner: 18 Svar: 345
mar 2008
- ja okay fast bopæl er forkert skrevet...Lad mig omformulere det til egen bopæl...for selvfølgelig har de fast bopæl, de flytter jo ik bare rundt...
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Det er mere hvordan man udfører de beskrevne ting..
Jeg har meget lidt overskud i øjeblikket pga sygdom, mangel på søvn osv ( både for mig, min mand og ungerne ) Derfor har jeg ikke lige så meget tålmodighed med vores søn som jeg plejer.. Jeg bider mere af ham og er ked over det bagefter..
Vores datter på 4 mdr er også ude og blive passer indtil kl 16 idag.. Jeg har simpelthen brug for en dag hvor jeg "ikke har børn" og har i den anledning benyttet mig af tilbud om babypasning fra en veninde..
Dette gør mig ikke til en dårlig mor. Det gør mig til en mor, der prøver at skabe noget overskud så jeg kan være der 100% for mine unger...
Men parkerede jeg mine børn bare for at slippe for selv at ha' dem, fordi at jeg ville i byen hver weekend, eller fordi at jeg generelt bare syntes at det var besværligt at ha' dem lang tid af gangen,
Gav jeg dem ikke tryghed og faste rammer.. Sørgede jeg ikke over at diskutere med min mand når ungerne var ude af rummet så ville jeg nok tangere hen i mod at være en dårligere mor...
Sætter man sine egne behov først i alle situationer, så burde man ha' en leksion i hvad det vil sige at ha' børn...
Inden er perfekte , men jeg har flere gange i mit liv mødt små skæbner der helt sikkert vil få det svært igennem livet pga nogle valg og vaner deres forældre har taget og har !
mar 2008
HVOR ER DET GODT SAGT...
og nej det gør ikk en til dårlig mor bare fordi barnet skal passes...det er også noget af det jeg vil frem til...
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 56 Emner: 85 Svar: 311
hvis man ikke er sin opgave voksen.
Det er den fornemmeste opgave vi har som forældre, er at vores barn for en tryg og kærlig barndom... At barnet har tag over hovedet, mad på bordet, rent og tørt tøj på kroppen, og vores fulde kærlighed, opmærksomhed og tryghed...
Det er bare min mening
Og til Sonne & Jesper... Ville da osse selv flytte fra en lejlighed, som var sundheds skadeligt for mit barn.... håber i snart finder en ordentlig lejlighed
Vi får da passet Matilde ca. 1-2 gange om mdr. For vi kan komme ud, enten sammen el. hver for sig... Det kan jeg absolut ikke se noget galt i. Hun elsker og være hos moster eller mormor. Og vi kan få lidt afveksling, og fa ladet op igen... Og det er da vidunderligt
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 56 Emner: 85 Svar: 311
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 46 Emner: 49 Svar: 1.601
jeg er alene med 2 børn har ingen udd og heller ikke noget arbejde. er sygemeldt..
har dog fast bopæl og er ikke gravid skal ikke ha flere..
og så var jeg 20 da jeg fik den store..
er 28 idag.
men jeg ved at jeg ikke er en dårlig mor..
dog er det ikke en ret god ide at få et barn når man intet sted har at bo..
men de andre ting kan jeg ikke se noget problem i..
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
- Man i en tidlig alder (inden 18) er blevet gravid og ikke ønsker abort.:
jeg syntes man burde være myndig inden man laver en baby, men nej det gør ikke en til en dårlig mor,- alder (myndig) har intet at sige, man kan også blive en dårlig mor selvom man er 40!
personligt? nej! jeg har ingen uddannelse og er 24+1 henne, jeg er også kun lige blevet myndig, eller jeg er 19 og hele 4 mdr
det kommer an på grunden! gider man intet lave, pjækker fra projektet (aktivering) så må man tage sig sammen, ikke ssagt at man er dårlige forældre.. jeg har ikke et arbejde, jeg blev sygemeldt efter indlæggelse med mulighed for at miste (føde fortidligt) .. min kæreste er ved at omuddanne sig pga trafikuheld.. han knuste 3 ryg og 2 nakke hvivler, han kørte ikke selv bilen.. bliver vi dårlige forældre? nej.
igen, det kommer an på hvordan og hvorfor, fordi man har tømmermænd? så burde man ikke få børn.. men pga stress fra jobbet eller eksamner, ja så må kæresten tage over eller mormor og morfar
- beder om hjælp hos forældrene til at hjælpe en
kommer an på hvor meget og hvordan....ikke som malou stella (frs de unge mødre) hun ville ikke skifte ham fordi hun kunne lugte lort.. men beder man om hjælp til ja hvad ved jeg , kørsel til læge, pasning en dag fordi man vil i bund med huset, nææ så er man ikke dårlige forældre
- man ikke har fast bopæl
fast bopæl er i mine øjne et sted hvor man bor (gerne lejebolig) holder til og kan slappe / koble af ... om det er ved sin moar i den ene ende af huset har vel ikke meget at sige, jeg kunne bare ikke holde det ud. MEN uden fast bopæl , altså i mine øjne er ikke at have fast bopæl at man "flytter" rundt og bor hvor en ven lige har plads, låner en sofa næste dag, dagen efter sover man ved veninden, ugen efter passer man en hund for en som er på ferie og sover i personens bolig.. det er ikke at have fast bopæl. så ja man er en dårlig forældre uden fast bopæl!!! man burde ikke få børn hvis man bor hist og her = ingen fast bopæl.
nej, hvorfor skulle det gøre en en dårlig mor ?
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 9
Så selvom man starter lidt skævt og måske mange gange ku kvæle de unger..........er man stadigvæk en god mor, sålænge man prøver så godt man kan.......mere kan ingen forlange........
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
De er så bare stillet lidt mere generelt nu
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 131
Jeg var 18 da jeg blev gravid og 19 da jeg fik ham, så kan ikke se hvad alder har at gøre med om man er en god eller dårlig mor her.
Har ingen af os men har aldrig manglet penge da man godt kan arbejde uden at man har en uddanelse.
har vi aldrig været. og ellers er der dagpenge fx når man har haft job før. og ellers må man nøges med kontanthjælp.
Det kan man ikke altid have uanset hvor gammel man er skal der nok kommme en gang min hvor man bare ikke har overskud, og det er også ok
- beder om hjælp hos forældrene til at hjælpe en.
Kun godt så kan barnet og bedsteforældre være sammen
- man ikke har fast bopæl. . den er lidt svære men gør ikke en mindre ejnet til dørn.
hvis man vil have flere børn er det lige meget hvornår de kommer. bare det passer en selv og partnaren. så kan alle andre være ligeglade.
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 680
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 1.074
Har os lige lidt spar på spørgsmålene..
Jeg blev gravid 4 mdr før jeg blev 18..
- man ikke har en uddannelse.
Jeg har ikk en udannelse - ENDNU.
Jeg har barsel - kæresten arbejder som butik slagter. - voksenlære.
- man på nogle tidspunkter ikke har overskud til at passe sit barn.
Alle har brug for at være sig selv en gang imellem, det er der intet galt i.
- beder om hjælp hos forældrene til at hjælpe en.
Alle kan få brug for hjælp.. Om man er ung eller ældre...
- man ikke har fast bopæl.
Bare man har tag over hovedet og det er et ordentligt sted, så er det lige meget om man har eget hus eller lejlighed...
Nej jeg kan ikk se at man skulle blive en dårlig mor af den grund..
maj 2008
Jeg syntes bestemt ikk man er en dårlig mor hvis man blir gravid før man er 18, hvis man er i stand til at tage sig af barnet og give den en masse kærlighed og alt det som et barn nu har behov for...
- Selv en på 35 kan være en dårlig forælder... Det er ingen alder for hvornår man kan være en god forælder....
At begge parter pt er arbejdsløse, har intet at gøre med om man er godt forældre eller ej...
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 51 Svar: 396
såsom at man har fået levet den ungdom med fester, druk osv inden man får en lille som kommer til og fylde meget af ens tid, jeg syntes ikke det er rimeligt at parterne skiftes til og være hjemme i weekenderne fordi den ene (mor/far) skal rende i byen, eller baby skal ud og passes fordi mor og far skal til ungdomsfester sammen.
økonomien er da en god ting og ha styr på, det koster jo en del og få det første barn, og selvom man køber brugt, så er det jo ikke helt billigt og anskaffe sig alt det der skal til.
ens barn mærker ikke det første år (eller 2) om det er brugt det der anvendes, og jeg har ikke personligt noget imod og anvende brugt (gør det da selv) man kan ikke se på tøj til en nyfødt at det er brugt hvis det bliver vasket rigtigt, feks...
jeg har selv valgt og købe noget brugt for og priotere pengene rigtigt, så jeg kunne anskaffe mig det som jeg virkelig gerne ville have.
jeg ville personligt have det bedst med at jeg havde et fast sted og bo, men syntes da det er fair nok hvis man bor et lille sted, at man ønsker og finde sig noget større og bo i så der er plads nok.
og så håber jeg da folk tænker lidt på om det er den rigtige og få et barn med, om man virkelig føler det for personen, så man kan klare det sammen.
jeg syntes det er trist med de unge som bliver gravide og så er gået fra faderen til barnet allerede inden det er født..
jeg vil personligt gerne dele min glæde med min kæreste omkring graviditeten, og syntes det er dejligt og høre hans meninger også.
mange af de nævnte punkter syntes jeg ikke man kan sige absolute er kendetegnet for en dårlig mor, der er ligeså vel de ældre kvinder som får børn, som ikke har overskudet til og passe det, når det kommer til stykket, de har måske fået en karriere som betyder så meget for dem at de har svært ved og slippe den og give tid til barnet...
det handler nok nærmere om hvornår vi føler vi har overskudet til mere end os selv, og det er fuldt ud lovligt og bede andre om hjælp engang imellem til pasningen, rengøring eller hvad det nu kan være.
mar 2008
Som Stine P siger så er det bare emner der var oppe i sidste uge og da jeg hørte om personer der blev svinet til ville jeg læse det. men der var emnet slettet/frosset??
Min mening giver sig vist til udtryk længere oppe...Men kan godt lige samle dem..
Jeg synes absolut ikke man er en dårlig mor bare fordi man er en ung mor...At man så bliver arbejdsløs og flytter hjem til forældrene (sammen med manden) i en periode til man igen er på benene igen og beder om hjælp, synes jeg heller ikke gør en til en dårlig mor...
Hovedsagen er at barnet får mad, tøj og ikke mindst kærlighed...
mar 2008
Hvorfor er man lige en dårlig mor hvis alle disse ting sker for en???
Alle kan blive gravide tidligt (planlagt el ved en fejl)
Alle kan blive fyret, blive nødt til at flytte og man kan da så sandelig også blive gravid hurtigt igen
Ikke at have overskud til barnet er måske også hårdt sagt...Men alle der er forældre kender vel de tidspunkter hvor man ikke får sovet/spist fordi barnet skriger og derfor bander det langt væk og har brug for aflastning... Ja sådan har jeg haft det nogle gange , har dog ikke fået aflastning da manden her tager over når jeg har brug for at slappe....
Alt dette uden at være dårlige forældre....
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
Er da flot at erkende her behøver jeg hjælp.
Hmm mon der perfekte mor findes.??
Hvad er der galt i at man bor tre generationer sammen.Må da være et plus.Altid en voksen har tid til barnet.Giver da større tryghed for forældre og ikke mindst barnet.
Jeg kan kun se problemet hvis huset er så lille at samme sover i samme rum.Men har de unge og deres barn egne rum til rådighed hvad er så problemet.
Jeg har da ofte haft brug for hjælp da mine børn var små .Men havde desværre ingen tæt nok på.
At få børn har ikke ret meget med alder at gøre snarerer modenhed.
Arbejdsløshed har da heller ikke noget med egnethed at gøre.
Så var der sørme mange i danmark der ikke måtte få børn.
Det var bare det jeg ville sige.
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
mar 2008
Fuldstændig korrekt....
Lykke:
Ja, men det er da dejligt at se at der ikke kun er folk herinde med "bræk"-bemærkninger, som jeg kunne forstå der var nogle af i de tidligere indlæg...Men de har måske haft tid til at tænke sig en ekstra gang om inden de udtaler sig om noget de ikke har en S... forstand om...
mar 2008
Men ja, det er sq skønt og se at nogen også har nogen ordentlige / fornuftige kommentarer og komme med..
mar 2008
maj 2008
det er ikk alle som er lige gode til at formulere sig ordentligt.. så det sker tit at nogle ting blir misforstået....
mar 2008
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 671
Jeg er skræmt over at se hvor mange teenagere herinde som mener de er voksne nok til at få børn. Bare fordi de er flyttet hjemmefra, føler de at de er voksne ;-S hvis man ikke har fast bopæl, fast indtægt og ikke har overskud, måske man burde overveje at vente til alt dette er i orden?? Intet menneske ved sine fulde sanser, sætter vel et levende barn til verden uden at have trygge rammer og sikkerhedsnet for sit barn? Det kan jeg ikke forestille mig?!
maj 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Emner: 91 Svar: 1.438
maj 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Emner: 91 Svar: 1.438
Er man en dårlig mor, hvis :