Praktisk omkring fødsel.. panik.. hvordan gør/gjorde i ? {{forumTopicSubject}}
Må indrømme at jeg kan blive helt panisk ved tanken om de praktiske ting omkring fødslen, i tilfælde af at jeg skal føde vaginalt (skal til samtale om PKS af andre grunde)..
1: Min mand har et job han ikke lige kan gå fra, han skal afløses først.. hvis den anden kan, da han står alene og de kun er 2 ialt..
2: Har ingen familie i nærheden der kan træde til.. nærmeste (svigerinde) er ude at rejse omkring terminen, den anden svigerinde bor 1 time væk og har selv 2 små børn og mand der rejser meget og bedsteforældre har 2 timers transport..
3: Har min datter på (ved termin) 23 måneder som jo skal tages af og har hende hjemme (ikke i instution) og hvad hvis hun fx sover..
4: Sidste fødsel havde jeg kun veer i 4 timer inden jeg skulle presse, kan let gå endnu hurtigere.. og efter 1,5-2 timer var de så slemme at jeg kastede op og skreg.. det skal min datter ikke opleve + jeg ikke ville kunne tage mig af hende..
Frygter virkeligt at stå alene hjemme med en prinsesse der lige er lagt til natten og fødslen så går igang og at det går stærkt..
Hvordan har i andre klaret det ? især jer med børn i forvejen, eller mænd der ikke lige kunne stå der efter 20 min og uden familie i nærheden til hjælp..
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
så kan I aftale at vedkommende træder til hvis datteren sover, og er der og holder øje, evt. til der kommer noget familie (er det tidligt på natten kan I eller i hvert fald din mand, jo nå hjem inden hun vågner).
hav penge klar til en taxa, eller aftal med hospitalet at du skal hentes. Jeg var alene da jeg var gravid, og kommer fra en familie med hurtige fødere, så der stod i min journal at jeg skulle hentes med ambulance, hvis jeg var alene.
Tal nogle scenarier og muligheder igennem, så skal I nok finde nogle praktiske løsninger
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Har simpelthen ingen der kan stå på stand by ud over min mor (men hun er over 70 år, dog frisk og har 2 timer hertil) kender ikke naboerne godt nok og min datter kender dem ikke, så ville være synd at hun vågnede op med en fremmed her..
Og vil jo meget gerne have manden med til fødslen..
Har ingen bil så den ville stå på taxi (evt ambulance hvis jeg stod alene og kunne mærke det gik stærkt)
Også fordi veer og udvidelse går stærkt (som sagt 4 timer sidst fra første ve) men presse fasen er lang og med risiko for at baby sidder fast så der vil jeg bare være på sygehuset hvis det er..
Var der ikke risiko for problemer ville jeg overveje hjemmefødsel, da det praktiske så ville være noget nemmere
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
aug 2011
ACS: Nu er hun jo ikke så gammel, de venner hun har er børn i familien og så går vi i legestue, men dem kender vi jo ikke privat..
Camille: Har hende hjemme, så ingen dagpleje..
Har dog en niece som har passet hende nogle gange, men igen hun har jo en masse ting i sit eget liv så ikke sikkert hun bare kan komme sådan helt akut..
aug 2011
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
aug 2011
Gudrun: Jo min mor er pensionist, men hun har mand og dyr og ville kræve hun boede her fra ca 3 uger før termin (sidst fødte jeg 38+1) for at være sikker og for det første har vi intet gæsteværelse og for det andet har hun mand og dyr osv, så lidt svært bare at tage så langt hjemmefra i 1 måned.. men hvis vi skal have KS så kommer hun her ind et par dage, men så ved vi jo også hvornår..
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
Held og lykke ..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
mar 2008
aug 2011
Sabrina: Nu er der jo forskel på folk, jeg var helt smadret efter min fødsel sidst pga skade på haleben og bækkenbunden, så jeg havde ikke kunnet passet en 2 årig længe efter.. Min mand går selvfølgelig på barsel for at hjælpe..
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
mar 2008
aug 2011
Desuden havde svigerinden der bor her lovet at tage både den store og hunden, men hun har så pludseligt meddelt at hun rejser på ferie 2,5 uge før termin og 2 uger frem, så igen noget jeg troede var på plads..
Sabrina: Chanserne for at der ikke bliver problemer er ikke ret store, har 2 fødsler bag mig (dødfødt dreng på 1500 g tog 13 timer og svært at presse ud, og pige 2690 g som blev klippet fri og hevet ud med kop) og min søster (som fik større børn) har 2 KS bag sig pga for lavt skamben som de også mener jeg har..
Og mit haleben og bækkenbunden giver allerede problemer her under graviditeten, så tror ikke det hjælper på det at presse baby igennem, hvis det lykkes..
Og som sagt har min mand barsel og ved Pks hvor han ved dato kan han tage barsel fra dag 1 og få en ekstra uge
aug 2011
mar 2008
aug 2011
Så pludselig skulle jeg ind til endnu en samtale og endnu en læge hvor jeg skal scannes for at se babys størrelse, samt lægen som er ekspert i bækkener skal tjekke mig og se om han synes fødsel er forsvarlig.. Så ved ikke om det stadig er op til mig som lovet
Praktisk omkring fødsel.. panik.. hvordan gør/gjorde i ?