{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.913 visninger | Oprettet:

Praktisk omkring fødsel.. panik.. hvordan gør/gjorde i ? {{forumTopicSubject}}

Må indrømme at jeg kan blive helt panisk ved tanken om de praktiske ting omkring fødslen, i tilfælde af at jeg skal føde vaginalt (skal til samtale om PKS af andre grunde)..
1: Min mand har et job han ikke lige kan gå fra, han skal afløses først.. hvis den anden kan, da han står alene og de kun er 2 ialt..
2: Har ingen familie i nærheden der kan træde til.. nærmeste (svigerinde) er ude at rejse omkring terminen, den anden svigerinde bor 1 time væk og har selv 2 små børn og mand der rejser meget og bedsteforældre har 2 timers transport..
3: Har min datter på (ved termin) 23 måneder som jo skal tages af og har hende hjemme (ikke i instution) og hvad hvis hun fx sover..
4: Sidste fødsel havde jeg kun veer i 4 timer inden jeg skulle presse, kan let gå endnu hurtigere.. og efter 1,5-2 timer var de så slemme at jeg kastede op og skreg.. det skal min datter ikke opleve + jeg ikke ville kunne tage mig af hende..

Frygter virkeligt at stå alene hjemme med en prinsesse der lige er lagt til natten og fødslen så går igang og at det går stærkt..
Hvordan har i andre klaret det ? især jer med børn i forvejen, eller mænd der ikke lige kunne stå der efter 20 min og uden familie i nærheden til hjælp..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktisk omkring fødsel.. panik.. hvordan gør/gjorde i ?
  • #1   2. apr 2013 Træk vejret dybt ned i maven og pust laaaaangsomt ud. Alle de bekymringer du har er jo slet ikke aktuelle HVIS du nu skal have KS. Så kender du jo datoen, og kan arrangere alt på forhånd.

• #3   2. apr 2013 Allier dig med en nabo smiley

så kan I aftale at vedkommende træder til hvis datteren sover, og er der og holder øje, evt. til der kommer noget familie (er det tidligt på natten kan I eller i hvert fald din mand, jo nå hjem inden hun vågner).

hav penge klar til en taxa, eller aftal med hospitalet at du skal hentes. Jeg var alene da jeg var gravid, og kommer fra en familie med hurtige fødere, så der stod i min journal at jeg skulle hentes med ambulance, hvis jeg var alene.

Tal nogle scenarier og muligheder igennem, så skal I nok finde nogle praktiske løsninger smiley

• #4   2. apr 2013 Må jo indrømme at det får mig lidt til at håbe på PKS (ved godt det er lidt forbudt) men det ville bare give mig meget mere ro..
    Har simpelthen ingen der kan stå på stand by ud over min mor (men hun er over 70 år, dog frisk og har 2 timer hertil) kender ikke naboerne godt nok og min datter kender dem ikke, så ville være synd at hun vågnede op med en fremmed her..
    Og vil jo meget gerne have manden med til fødslen..
    Har ingen bil så den ville stå på taxi (evt ambulance hvis jeg stod alene og kunne mærke det gik stærkt)
    Også fordi veer og udvidelse går stærkt (som sagt 4 timer sidst fra første ve) men presse fasen er lang og med risiko for at baby sidder fast så der vil jeg bare være på sygehuset hvis det er..
    Var der ikke risiko for problemer ville jeg overveje hjemmefødsel, da det praktiske så ville være noget nemmere smiley

• #6   2. apr 2013 Hvad med en forælder til en af jeres datters venner?

• #7   2. apr 2013 Ja vent og se hvad planen er når du har været til samtale. Nu vil jeg jo ikke gøre dug bekymret men min fødsel af Lui tog også 4 timer fra første ve. Denne gang med Frida tog det 1 time fra første ve. Så hvis ikke du skal have pks er det virkelig vigtigt du har en helt klar plan. Hvis hun går i dagpleje kunne hun så evt stå til rådighed døgnet rundt? Det tilbød vores, så sødt.

• #8   2. apr 2013 Tania: Har faktisk ingen veninder ud over mine svigerinder.. har simpelthen ikke overskuddet (eller behovet)..

ACS: Nu er hun jo ikke så gammel, de venner hun har er børn i familien og så går vi i legestue, men dem kender vi jo ikke privat..

Camille: Har hende hjemme, så ingen dagpleje..

Har dog en niece som har passet hende nogle gange, men igen hun har jo en masse ting i sit eget liv så ikke sikkert hun bare kan komme sådan helt akut..

• #9   3. apr 2013 Lykke: Er 30+5.. Så tiden nærmer sig jo.. Til første læge samtale havde jeg fået at vide at jeg selv fik valget om jeg ville forsøge med fødsel eller have KS (da de mente der var grund til bekymring) .. Men så her for en uge siden til samtale 2 var det ny læge og hun pressede mig for fødsel og ville have flere undersøgelse inden beslutning, så nu ved jeg ikke om jeg får valget eller bliver presset til fødsel, og så stresser de her ting jo pludseligt oven i

• #10   3. apr 2013 Hvorfor spørger du så ikke dine niece? Er ret sikker på hun vil hjælpe i sådan en situation.

• #12   3. apr 2013 Pernille: Gør jeg også hvis alt andet glipper, men hun har også job osv og ved ikke om hun bare kan gå sådan nu og her.. men må snakke med hende hvad muligheder hun har for at hjælpe hvis vi ikke ender i KS

Gudrun: Jo min mor er pensionist, men hun har mand og dyr og ville kræve hun boede her fra ca 3 uger før termin (sidst fødte jeg 38+1) for at være sikker og for det første har vi intet gæsteværelse og for det andet har hun mand og dyr osv, så lidt svært bare at tage så langt hjemmefra i 1 måned.. men hvis vi skal have KS så kommer hun her ind et par dage, men så ved vi jo også hvornår..

• #13   3. apr 2013 Min mening må nok vær - prøv dog at snakke med personerne istedet for bare at anskue at de ikke kan smiley det er noget nemmere at aftale med dem der er omkring dig smiley smiler .. Tag det helt roligt er sikker på det hele nok skal lykkes ..
    Held og lykke ..

• #14   3. apr 2013 vend den med din JM, min mand skulle på skoleophold i 3 uger da jeg havde termin og lagde en plan med JM, fødte så 3 uger før så det blev ikke aktuelt smiley

• #15   3. apr 2013 tænker os lidt hvis det er et problem og få nogen til at passe din datter under en fødsel, hvad gør du så efter et kejsersnit hvor du ikke rigtig må ret meget selv de første dage,? så kan man da alligevel bedre klare sig efter en alm, fødsel.

• #16   4. apr 2013 Lullee: Nu er transporttiden jo som den er, samt den fakta at ikke alle i familien er i stand til at passe hende.. Jeg ved jo hvor store problemer vi havde ang hunden sidst og den skulle jo bare luftes mens vi var væk.. Dvs ikke noget der skulle gå tju hej..

Sabrina: Nu er der jo forskel på folk, jeg var helt smadret efter min fødsel sidst pga skade på haleben og bækkenbunden, så jeg havde ikke kunnet passet en 2 årig længe efter.. Min mand går selvfølgelig på barsel for at hjælpe..

• #17   4. apr 2013 Signe - ja men nu har i jo vidst de sidste 30 uger at den her baby skulle komme - så må sige i har haft rigeligt med tid til at få togene på plads i stedet for at stresse over det nu .. Der har jo også - som lykke nævner - været rigeligt med tid til at lære en reservebedste af kende - lære disse mødre i går i legestue med bedre at kende så man kunne have lavet en pagt med dem om hjælp smiley sys det ærgerligt for dig at du så sent skal til at stresse over det i stedet for at være kommet igang lidt før smiley smiler .. Intet surt i det men sys intet af det der bliver forslaget har nogen "virkning" fordi du med det samme konstatere at det ikke kan lade sig gøre .. Så det meget svært at hjælpe .. Men det er bare min mening - held og lykke med det hele ..

• #18   4. apr 2013 signe ja men det kunne jo gå godt denne gang, med et kejsersnit ved du allerede på forhånd at du ikke må gøre en hel masse ting smiley

• #21   4. apr 2013 Lullee: Nu er det bare sådan at jeg tidligt (uge 13) var til lægesamtale omkring pks og der fik at vide at jeg havde frit valg, og havde derfor besluttet pks pga alle de komplikationer både fødsels og praktisk.. Men da jeg så kom der op for 1 uge siden og ifølge aftale bare skal fortælle hvad jeg ønsker, så er det ny læge som vil have mig til tjek osv før de beslutter.. Så regnede med det hele var på plads og så ændrede de så det hele for en uge siden, så nej har ikke haft 30 uger..
    Desuden havde svigerinden der bor her lovet at tage både den store og hunden, men hun har så pludseligt meddelt at hun rejser på ferie 2,5 uge før termin og 2 uger frem, så igen noget jeg troede var på plads..

Sabrina: Chanserne for at der ikke bliver problemer er ikke ret store, har 2 fødsler bag mig (dødfødt dreng på 1500 g tog 13 timer og svært at presse ud, og pige 2690 g som blev klippet fri og hevet ud med kop) og min søster (som fik større børn) har 2 KS bag sig pga for lavt skamben som de også mener jeg har..
    Og mit haleben og bækkenbunden giver allerede problemer her under graviditeten, så tror ikke det hjælper på det at presse baby igennem, hvis det lykkes..
    Og som sagt har min mand barsel og ved Pks hvor han ved dato kan han tage barsel fra dag 1 og få en ekstra uge smiley

• #22   4. apr 2013 Lykke: Her i området er de heller ikke lette at finde, kommunen søger tit til at tage syge børn når forældrene ikke kan holde fri..

• #23   4. apr 2013 jamen så er det vel bare et kejsersnit du skal ha smiley

• #24   4. apr 2013 Sabrina: Det troede jeg jo også (for så bange for at der sker baby noget og/eller jeg får skadet haleben og bækkenbunden mere, da det vil give kroniske problemer) men lægen sidst blev ved med at jeg jo havde født og at jeg jo havde kort fødsel sidst så jo synd hvis jeg ikke prøvede..
    Så pludselig skulle jeg ind til endnu en samtale og endnu en læge hvor jeg skal scannes for at se babys størrelse, samt lægen som er ekspert i bækkener skal tjekke mig og se om han synes fødsel er forsvarlig.. Så ved ikke om det stadig er op til mig som lovet

Kommentér på:
Praktisk omkring fødsel.. panik.. hvordan gør/gjorde i ?

Annonce