{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Dagpleje og dagpleje pæd, motorikken med Emma {{forumTopicSubject}}

Hej piger,

Bare rolig jeg ikk Fake hi hi kun ikk lad være..

Nå sagen er den af Emma går voldsomt indad ned ved helen så hendes tær nærmest pejer op ad,

Jeg spurgte så vores dagplejemor til råds og hun gik vider til dp pædagogen .

Jeg har til aften så udfyldt nogen papir hvor de spørg ind til hvor hvornår og hvad problem der er osv.

Jeg ved der noget galt med Emma s motorik da hun ikk kunne rulle kravle og gå får hun vat 8/12/14 mdr , og vis hun falder støtter hun ikk i mod med sine arme men falder bare, normalt ville man jo række armen frem vis man falder?

Jeg har fået en masse øvelser og det hjælper rigtig godt på motorikken med hende . Men ikk hendes fødder

Er der nogen der har haft samme problem med jeres kær små?
Eller nogen som har gode motorik øvelser..?

Hun er rigtig glad for danse og sin balance bold, samt trampe lege , og rulle leg , det de ting vi fik og arb med.

Undskyld det blev så langt det som tider svært og gøre sig forståelig på skrift..

Godaften


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagpleje og dagpleje pæd, motorikken med Emma
  • #1   6. apr 2013 Og vi har også sørget for de rigtige sko til hende

  • #2   6. apr 2013 Tror ikke helt jeg forstår hvad det er hun gør med fødderne...?

  • #3   6. apr 2013 Når hun går eller står så vender den bagerste del af føden ved hælen indad eller ned af som om det for kort

  • #4   7. apr 2013 Ved ikke hvad du kan gøre udover sørge for ordentlige sko. Hvad med at høre lægen om i kan få henvisning til fys, hvis det er et problem.

  • #5   7. apr 2013 Fys kommer gemmen dp,

  • #6   7. apr 2013 Hendes kors bånd tror jeg det hedder kan måske være for kort, kender en hvis lille bror alt gik på tæerne og han havde korsbånd der ikke var lange nok, ved ikke og det måske kan være noget af det samme....
    Håber det hover mening


  • #8   7. apr 2013 Mor w hun går ikk på tær de pejer nærmest opad ..

    Tanja ja måske jeg ved det ikke


  • #10   7. apr 2013 Hun kunne kun gå med støtte da hun var 14 mdr ikk alene hun først lige begyndt og gå før jul og hun født i juni 2011.

    Jeg syntes ikk hendes arme ser forkerte ud he men jeg gør nok ikke helt rigtig.

    Vi forsætter med træning til fys har set hende


  • #11   7. apr 2013 Er det i stil med det her du mener

  • #12   7. apr 2013 Oops glemte billed

    profilbillede
  • #13   7. apr 2013 Min den store har os en hel forkert ben stilling, vi fik en henvisning via lægen til kolding sygehus da jeg frygtede at det måske kunne gøre ondt på hende når hun skulle gå henne i børnehaven, så måske i is skal forbi sådan en tur. Freyas fod vender så meget ind af at den næsten er drejet bag ud og kirurgen sagde at specielt fodtøj ikke hjælper her.

    profilbillede
  • #14   7. apr 2013 skal lige siges at sådan som hun står på billedet, der slapper hun bedst af hun kan ikke holde ud og vende fødderne lige ud som vi andre.

  • #15   7. apr 2013 Min datter drejer den ene fod ind ad når hun går og nogle af hendes tæer ligger oven på de andre .
    Lægen er obs på det og har det ikke ændret sig til november når hun fylder 3 år , skal hun have en skinne på og muligvis special fodtøj .

    Vil dog lige sige at det overhovedet ikke påvirker hende på nogen måde. Hun leger og løber som andre børn . smiley


  • #16   7. apr 2013 Ninna: det er lidt sjovt for det er os det min datter gør men vi har fået at vide at man ikke kan gøre noget ved det og det er spild af penge med special fodtøj.

  • #17   7. apr 2013 Jeg drejer også den ene fod indad, når jeg går. Mine sko er altid slidt helt åndssvagt, og især bløde sko som kawasaki mister formen fuldstændig, fordi jeg slider dem sådan.

    Mine forældre er nok ikke klar over det, og i forbindelse med dårlig motorik og sprog har jeg gået til fysioterapi som barn, og ingen har bemærket det. Jeg har gået sådan så længe jeg kan huske, og jeg slæber også på fødderne.

    Bare lige til Ninna og Sabrina..

    jeg går i øvrigt meget meget mere indad på min højre fod, som af og til næsten støder ind i den venstre, men mit venstre knæ er det dårligste (jeg har dårlige knæ).


  • #18   7. apr 2013 ACS Prøv og se billedet af min datters ben, så kan du os se det går helt op i knæet, og det skal lige siges af der står hun ikke engang med foden så drejet som hun egentligt kan gøre nogen gange.

    Hun gik til fysioterapi i børnehaven men da lægen i kolding sygehus siger det sidder helt oppe i hendes hofte vil han ikke gøre noget ved det. man kan flække hele knoglen og sætte anderledes fast med skruer men det er noget drastisk.


  • #19   7. apr 2013 Sabrina,
    jeg kan også se at hun går udad, mens jeg, som Ninna skriver om sin datter, går indad.

    jeg har øvet mig meget i at gå mere rigtigt, men for år tilbage stødte mine højre tæer altid ind i min venstre fod når jeg gik.


  • #20   7. apr 2013 ACS det er den store pige, hun går slet ikke ud af, hendes føder lapper fuldstændigt ind over hinaden, hun kan ikke en engang holde ud af at ha fødderne rettet lige ud så ud af tror jeg aldrig hun kommer til at gå.
    tror du måske ser forkert på billedet fordi min støvler os står i baggrunden smiley


  • #21   7. apr 2013 Sabrina,
    jeg så på de forkerte støvler, og troede derfor at hun gik udad smiley så på de andre støvler (havde altså været nemmere for mig hvis hendes havde en anden farve! haha).

    men nej, jeg går ikke lige så skævt som din datter, og jeg gør det stort set kun på den ene fod.
    Ville bare nævne at jeg ikke er generet af det, og ingen af mine fysser har nævnt det, da jeg var barn smiley


  • #22   7. apr 2013 freya er heller ikke generet af det hun har lært og gå sådan og lægen har os sagt det ikke kommer til at hindre hende til sport osv.
    nogen gange synes jeg bare at det er utroligt at hun ikke falder når hun løber.


  • #23   8. apr 2013 Den gamle klage ja faktisk som sit billede,

    Oka jeg håber så fys ser noget men må heller få en tid ved lægen ogshp


Kommentér på:
Dagpleje og dagpleje pæd, motorikken med Emma

Annonce