{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.273 visninger | Oprettet:

Natasha H
Natasha H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 42

For tyk baby? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået sat mig selv i den forfærdelig position at jeg sidder oppe og ikke kan sove af bekymring efter SP besøg igår, og aner ikke hvad jeg skal stille op!
D. 23 april blev jeg mor til den mest fantastiske søn - 54cm, 3800g. Lige da han blev lagt op ville han gerne amme kort, men efter det ville han ikke. Jeg fødte kl 17:48, og kl 01:00 var vi hjemme igen, da jeg ikke ville være derude, og ville ikke kunne give ham mit bedste. Vi havde fået at vide at han skulle lægges til så ofte som muligt for at få gang i amning, så det gjorde jeg. Han spiste næsten med det samme da vi kom hjem, og allerede dagen efter var mælken løbet til, så jeg var godt glad og tilfreds.
3 dage efter var vi til hælprøve osv, og han have kun tabt 75 g, så endnu en Vang kunne jeg ånde lettet op. Ugen efter var SP på besøg (hvor hun tabte ham smiley !!) og der vejede han 3900 g, hvilket vi fik ros på, men så begyndte det også at gå ned af bakke.
2 uger efter kom hun igen, og han vejede 5,2 kg! (57 cm) SP kommenteret at han vist var blevet lidt stor og at vi skulle prøve at aflede med sut, men det var det. Vi prøvede, men han ville ikke tage den, så det droppede vi igen. Han begyndte dog også at spise noget mindre herefter. 2 uger efter igen var vi til 5 ugers undersøgelse, her vejede han 6,08 kg (58 cm), men lægen sagde at han så vel proportioneret ud, så hun vat ikke bekymret, men at jo - Han var da stor.
Igår kommer SP igen, han er nu 6 uger 3 dage og vejer 6,6 kg og er 59 cm. SP bliver noget forarget, kommentere hans dobbelthage, og fortsætter med at køre rundt i, at han er for tyk. Hun siger så at vi skal distrahere ham og aflede hans opmærksomhed når han siger han er sulten, og skære ned på amninger. Det skal lige siges at han sover igennem om natten (22 til 7), og spiser 4-6 gange i løbet af dagen. Det synes jeg jo lyder som at sulte, og troede slet ikke at babyer (slet ikke ammebørn) kunne være for tykke i så tidlig en alder?

Men nu har hun altså fået plantet den tanke, og nu ligger jeg og er dybt ulykkelig over, at han skulle være for tyk. Er godt klar over at han er stor, men er han virkelig SÅ stor, og skal jeg virkelig "sulte" ham?!

Vedlægger lige billeder så i kan se ham også (;

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tyk baby?
  • Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#1   8. jun 2013 (:

profilbillede
  • Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#2   8. jun 2013 (;

profilbillede
  • Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#3   8. jun 2013 Og sådan så han ud morgenen efter han blev født ..

profilbillede
  • #4   8. jun 2013 Hun skulle skamme sig!
    Min søn var også en stor dreng. Ved fødsel vejede han 4745 og har siden altid været en stor dreng. Han fulgte sin egen kurve. Han har haft den vildeste lårbasser men hans kost har hele vejen igennem været sund og varieret. Jeg ammede ham og derefter fik han mos, grød, rugbrød osv. Så længe maden er god og sund, skal de have lov at spise sig mætte.
    Han var oppe og gå en lille måned, inden han fyldte 1 år.
    Han er i dag 2 år. Men siden han var 1 år, har han nok kun taget ca 500 gram på. Han er løbet i vejret og nu passer det hele sammen.

• #5   8. jun 2013 Hvor er han fiin.. smiley

• #6   8. jun 2013 Føj en ringe sp, ville nok bede hende ikke komme igen!!
    Nej amme børn kan ikke være for tykke, og hvorfor fanden skal du sulte dit barn, fordi hun er fanatisk mod fedme! Hun var blevet losset ud af mit hus var i det hun tabte mit barn, ville slet ikke stole på hende, også hvis hun snakkede om mit barn som din sp gør om dig, hun skulle ikke møde mig en mørk aften !!!

• #7   8. jun 2013 Hvor er han lækker! smiley

• #8   8. jun 2013 Han er ikke for tyk ! smiley han ligner en glad buttet baby smiley

• #10   8. jun 2013 Jeg synes overhovedet ikke han ser for tyk ud! Sådan ser en baby da ud! Jeg troede at du ville ligge et billede af en fed sumobaby ind, men det var så et billede af en dreng der ser sund og normal ud.

Er I selv overvægtige?

jeg var kamp fed som lille men det gik væk af sig selv tiltrods for at jeg spiste ikke altid specielt sunde eller ufede ting. Jeg blev rimelig stankelbenstynd da jeg blev ældre. Det hjalp jo allerede da jeg kom ud af babystadiet.

Og jeg har altså aldrig kunne tage på så jeg har altid kunne spise alt det jeg havde lyst uanset hvad det var, uden at tage på af det. Og sådan har det altid været siden jeg var lille.

desuden kender jeg da også andre der har meget større babyer, hvor din er en spirrevip i forhold til. Det hjælper også en del af sig selv når de begynder at gå og løbe rundt

• #11   8. jun 2013 Ja en baby kan blive for fed
    Men det er din knægt overhovedet ikke
    lyt til lægen og dig selv

Skift sp og klag.

• #12   8. jun 2013 Han er da så lækker....

• #13   8. jun 2013 Ej hun må da holde op. Han er så sindsyg lækker smiley Victor var også en kæmpe basse der tog meget på rigtig hurtigt. Du skal ikke lade dig gå på af hende. Du har en rigtig smuk dreng tykke lår og kinder gør ham bare endnu mere lækker smiley

• !!
    !! Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
    #14   8. jun 2013 Hvis din skønne søn er for tyk så skulle hun ikke min søn i den alder.. Han ser rigtig sund ud.. Fortsæt den gode stil...

Ps og enig med resten af pigerne... Den SP skulle skamme sig..!!

• #15   8. jun 2013 UD med den sp!

Jeg synes du skal ringe på mandag og klager over hende og bede om omgående at få en ny tildelt!

Du har helt ret, i det du gør. Ammebørn skal bare ligges til når de beder om det, og medmindre du stikker brystet i munden på ham ved hver en lyd, uden at overveje om der kan være andre behov end sult, så gør du det altså bare helt rigtigt!

At aflede et sultent barn med en sut er helt vanvittigt og jeg har desværre hørt det forslag før smiley

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#17   8. jun 2013 Ih, tak allesammen! Synes jo ikke selv han ser decideret fed ud, men de sige jo også at forældre ikke selv kan se den slags så blev helt fortvivlet!

Hende L: Jeg overvejede ogsåmat smide ende ud da hun tabte ham, især fordi hun bagefter nægtede at den bule han havde fået i baghovedet var pga hende men påstod at den også havde været der før - Jeg er jo hans mor, jeg ved godt hvordan hans baghovedet er? Og lægen bekræftede også at det var en af hans kranieplader da var blevet skubbet da hans hovede ramte smiley Men, hun havde været så god på alle de andre punkter op til, så ville give hende chancen - Det fortryder jeg jo så lidt nu!

Jeannie H: Nej, ingen af os er overvægtige, manden er et splejs, og jeg hører vel til normalen (med den obligatoriske lille delle her og der efter en kage for meget i ny og næ :P). Jeg var tyk som barn, men det skyldtes en opvækst i England hvor jeg levede af sukker og hvidt brød - Så snart jeg flyttede til DK røg vægten også ned igen, så der burde ikke være nogen fare for overvægt den vej igennem (: Og, haha, dog ingen sumobaby (;

ACS: Han er rigtig god til, at vise hvad han har behov for, så man er aldrig i tvivl om, hvad det er han vil. Han får når han beder om det, og så lader jeg egentlig ham bestemme hvordan tingene skal foregå, for sådan har jeg altid ment at man skulle - Netop også derfor blev jeg voldsomt overrasket over at hun siger at jeg skal holde ham hen med sut og legetøj fordi han spiste for meget! Jeg var endda begyndt at bekymre mig om, om han nu fik nok, da han gylper en del, og nu i denne hede?! Men fantastisk at vide at andre også synes jeg gør det rigtige - Det gør mig en del mere rolig (:

Jeg må få ringet til hvem det så er man ringer og klager til på mandag, og få bedt om en ny - Tror ikke jeg kan klare flere søvnløse nætter pga hende! (;

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#18   8. jun 2013 Valsoee: Årh, skønt med noget at sammenligne med - Så er han da ikke så gal på den. Og hvor var din søn altså også smækker (; Jeg må prøve med de dersens dyyyybe indåndinger og troen på mig selv som mor. Jeg troede egentlig jeg var meget god til at ignorer det meste af alt det sludder folk er kommet med, men må indrømme at lige den med vægten ramte altså!
    Fantastisk at vide at jeg ikke er den eneste med en dejlig stor baby (;

• #19   8. jun 2013 Han er da lige som han skal være. smiley og ville også få smidt den sp ud med samme, hende kan de ikke være bekendt at have ansat. Tænk sig at tabe en baby, godt det ikke gik værre.

Synes bare du skal være stolt og glad for at din mælk er så god;)

Den med at distrahere dem når de er sultne, har jeg også hørt før. Jeg har en meget undervægtig dreng, og da han var helt lille skulle han spise hver 2 time døgnet igennem. Hvilket vi gjorde, vi satte troligt vække uret hele natten. Vi kom så på sygehuset til en kontrol, og der var en Sygeplejerske der pludselig mente vi skulle ham hen, blev så forvirret og Hjalte græd bare så meget pga. Sult. Som min mor sagde i kender ham bedst, giv ham noget når han beder om det smiley

• #22   8. jun 2013 sig til dinn sp at hun skal lukke... han ser rigtig dejlig ud og har de fedt depoter han skal ha i den alder hvad bilder hun sig ind ærlig talt...

am din søn når du sys han giver udtryk for og ville det...
    nyd at du kan... min den store var også en lille prop... det var dog familien der blev ved med og sige det men idag er han en pisse flot fyr på snart 4 år han løb det af sig så snart han ku kravle og gå

da min søn blev født var han 52 lang og vejede 3740 g den han var 5 uger var han 56 lang og vejede 4950 g hvilket alle her sys var meget da han så var 2 mdr (8 uger) var han 62 cm og vejede 6,2

du skal ikk bekymre dig jeg vedlægger et par billeder et fra da han var lille og et fra hvorn han ser ud idag

• #23   8. jun 2013 lille lucas

profilbillede
  • #24   8. jun 2013 lucas idag godt nok ligger han ned og sover men det er da tydelitg og se hvor flot han er blevet

profilbillede
  • Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#25   8. jun 2013 Hvor er i fantastiske alle sammen, og hvor er det nogle smækre børn i har! Jeg får slået tankerne ud af hovedet igen og fortsætter som jeg plejer - Og fryder mig over, at jeg ikke er den eneste der synes hun er en mås (;

Mor til fantastiske Hjalte: Det var da også noget underligt noget? Det er da alligevel utroligt at vi ikke kan stole på dem der burde vide bedst smiley

Annsofie: Ih, jeg prøver skam også at nyde dem - Synes han er blevet SÅ stor allerede, og tager mig selv i at sidde og glo på ham i timevis i frygt for at gå glip af et eneste sekund! Gid de ikke voksede så hurtigt i starten (;

Diana A: Ja, hvis han følger Lucas bare det mindste har jeg da intet at være bekymret for, for ja hold da op hvor er han blevet flot (:

Daniella: Hvor er hun fin smiley (Jeg skulle da have haft din SP istedet :P) Og nøøj noget lækkert hår!

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#26   8. jun 2013 Valsoee: Ja det tænkte jeg egentlig også. Hun sagde nemlig også at "jamen han trækker vejret underligt, hvilket nok er pga vægten", men sådan har det altid lydt når han trak vejret, han bliver bare meget nemt opstemt, og der er rigtig meget gang i ham. Men igen, hun ser ham jo ikke hele tiden som jeg gør, så hvordan i alverden skulle hun vide hvad der var normalt for ham? Det samme mht at smile: han begyndte i onsdags sidste uge at smile og flække af grin hele dagen lang, og han søger rigtig meget øjenkontakt og vil ligge og pludre og lege - Det fortalte jeg hende så, men fordi han ikke gad at snakke med hende skrev hun istedet i journalen "vil holde øjenkontakt kortvarigt, men virker ikke mere interesseret - Vi arbejder på at få mere kontakt". Sikke da noget vrøvl smiley Jeg lukker ørene og lytter efter mig selv om ham istedet - Så går det vist meget bedre (;

• #28   8. jun 2013 kæft hvor er han lækker søde tillykke med ham. synes du skal høre om i ikke kan få en anden sp. Freja tog også meget på som baby og vores sagde ikke noget. for lige så snart de begynder at kunne bevæge sig rundt. taber de sig også.

• #29   8. jun 2013 Han ser da dejlig ud! smiley

• #30   8. jun 2013 Jeg synes han ser top lækker ud og nej man sulter ski ikke små børn smiley

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#31   8. jun 2013 Frejas mor: Tak, det er han nemlig smiley Kan du huske hvem i havde? (;

• #32   8. jun 2013 det må man da sige. ja hun hed karen uhrskov madsen

• #33   8. jun 2013 bare rolig intet at frygte.... bare vent til hn som sagt kravler og går så ryger det meget hurtigt af og jeg sys bestemt man skal nyde og have en buttet baby for da jeg så fik min datter som var en lille dukke og se på fik jeg et seriøst chok og det har medført rigtig mange bekymringer.... så nyd og have sådan en dejlig buttet baby med de elastikker han skal have... jeg sys helt bestemt at han er super lækker...

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#34   8. jun 2013 Frejas mor: Det er da altid noget det ikke er den samme (;

Maria: smiley

• #35   8. jun 2013 Da min søn var 6 uger fandt vi ud af, at han havde en forsnævring af mavemunden. Fordi han var en stor baby, nåede han aldrig at blive så dårlig, som rigtig mange pyllebørn bliver.
    I den alder, skal der ikke så meget til. De kan tabe sig lynhurtigt.
    Lægen på sygehuset, sagde jeg skulle være glad for hans størrelse, elastik-børn har bare mere at stå imod med.

• #36   8. jun 2013 Lige så snart han begynder at trille trille trille overalt og bevæge sig, så skal han nok tabe sig smiley min søn var også stor de første 3 mdr. Men nu er han under gennemsnittet smiley ved fødslen var han 4080 gram og 57 cm

Nu er han 15 mdr : 83 cm og 10-10,5 kg smiley

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #37   8. jun 2013 Han er skøn, og lige som han skal være!
    Vær glad for, at der er noget at tage af, hvis han skulle blive syg! smiley

• #38   8. jun 2013 de må gerne være baby buttet, så længe det ikke hæmmer deres udvikling og indre organer..

Har selv en af hver slags og tager begge dele med sindsro, de sp'er har det med at hænge i dét de kan sætte en finger på - især hvis det ikke lige er efter deres lille sorte bog.

Mener de siger at op til de et ½ år, er der ikke noget der kaldes for fed baby.

Kender en hvis sp's vægt ikke kunne veje ham, da hendes digitale vægt kun går til 12,5 kg. Så ved 8 mdr vejede han over 12,5 kg... Nu er han omkring 1 år og vejer 15,6 kg... Deres sp siger han er fin. lidt stor men det er ok.

Freya var 3700 g og 58 cm ved 5 uger. idag er hun snart 14 mdr 78 cm og 9300g.

Frederic var ved 5 uger 4150 g og 55 cm. som 14 mdr 85 cm og 9700 g

• #39   8. jun 2013 søde ja men synes du skal få en anden.

• #40   8. jun 2013 Han er da dejlig, bare han har det godt er glad og trives.
    Kender det dog med det omvendte problem. Får hele tiden at vide at Frida er for tynd.
    Hun er 8 mdr vejer 6,8 kg og er 72 lang. Hun er glad og tilfreds og smiler dagen lang og kan alt hvad hun skal og mere til, heldigvis var det det samme med Lui sa denne gang ved læger og sp at sådan bliver vores børn bare men hold op hvor kan det være anstrengende at høre hele tiden hun er tynd. Hun har skam massere af gode babydeller smiley

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#41   9. jun 2013 Jeg takker for alle jeres beroligende ord - Det letter! Så mange mennesker kan jo heller ikke være gal på den (;

Frejas mor: Det er også næste punkt på dagsordenen (:

Camille: Det lyder også som noget rigtig æv - Hvad i alverden er det også for nogle kurver de går efter, siden så mange trivende børn bliver sat i "overvægtig/undervægtig båsen" smiley Men lige netop, det er altså hårdt at skulle høre hele tiden, når man jo altså bare vil sit barn det bedste og man er det nemmere at hyle ud af den.

Kommentér på:
For tyk baby?

Annonce