For tyk baby? {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået sat mig selv i den forfærdelig position at jeg sidder oppe og ikke kan sove af bekymring efter SP besøg igår, og aner ikke hvad jeg skal stille op!
D. 23 april blev jeg mor til den mest fantastiske søn - 54cm, 3800g. Lige da han blev lagt op ville han gerne amme kort, men efter det ville han ikke. Jeg fødte kl 17:48, og kl 01:00 var vi hjemme igen, da jeg ikke ville være derude, og ville ikke kunne give ham mit bedste. Vi havde fået at vide at han skulle lægges til så ofte som muligt for at få gang i amning, så det gjorde jeg. Han spiste næsten med det samme da vi kom hjem, og allerede dagen efter var mælken løbet til, så jeg var godt glad og tilfreds.
3 dage efter var vi til hælprøve osv, og han have kun tabt 75 g, så endnu en Vang kunne jeg ånde lettet op. Ugen efter var SP på besøg (hvor hun tabte ham !!) og der vejede han 3900 g, hvilket vi fik ros på, men så begyndte det også at gå ned af bakke.
2 uger efter kom hun igen, og han vejede 5,2 kg! (57 cm) SP kommenteret at han vist var blevet lidt stor og at vi skulle prøve at aflede med sut, men det var det. Vi prøvede, men han ville ikke tage den, så det droppede vi igen. Han begyndte dog også at spise noget mindre herefter. 2 uger efter igen var vi til 5 ugers undersøgelse, her vejede han 6,08 kg (58 cm), men lægen sagde at han så vel proportioneret ud, så hun vat ikke bekymret, men at jo - Han var da stor.
Igår kommer SP igen, han er nu 6 uger 3 dage og vejer 6,6 kg og er 59 cm. SP bliver noget forarget, kommentere hans dobbelthage, og fortsætter med at køre rundt i, at han er for tyk. Hun siger så at vi skal distrahere ham og aflede hans opmærksomhed når han siger han er sulten, og skære ned på amninger. Det skal lige siges at han sover igennem om natten (22 til 7), og spiser 4-6 gange i løbet af dagen. Det synes jeg jo lyder som at sulte, og troede slet ikke at babyer (slet ikke ammebørn) kunne være for tykke i så tidlig en alder?
Men nu har hun altså fået plantet den tanke, og nu ligger jeg og er dybt ulykkelig over, at han skulle være for tyk. Er godt klar over at han er stor, men er han virkelig SÅ stor, og skal jeg virkelig "sulte" ham?!
Vedlægger lige billeder så i kan se ham også (;
feb 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 42
feb 2013
feb 2013
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
Min søn var også en stor dreng. Ved fødsel vejede han 4745 og har siden altid været en stor dreng. Han fulgte sin egen kurve. Han har haft den vildeste lårbasser men hans kost har hele vejen igennem været sund og varieret. Jeg ammede ham og derefter fik han mos, grød, rugbrød osv. Så længe maden er god og sund, skal de have lov at spise sig mætte.
Han var oppe og gå en lille måned, inden han fyldte 1 år.
Han er i dag 2 år. Men siden han var 1 år, har han nok kun taget ca 500 gram på. Han er løbet i vejret og nu passer det hele sammen.
dec 2010
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Nej amme børn kan ikke være for tykke, og hvorfor fanden skal du sulte dit barn, fordi hun er fanatisk mod fedme! Hun var blevet losset ud af mit hus var i det hun tabte mit barn, ville slet ikke stole på hende, også hvis hun snakkede om mit barn som din sp gør om dig, hun skulle ikke møde mig en mørk aften !!!
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 212
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Er I selv overvægtige?
jeg var kamp fed som lille men det gik væk af sig selv tiltrods for at jeg spiste ikke altid specielt sunde eller ufede ting. Jeg blev rimelig stankelbenstynd da jeg blev ældre. Det hjalp jo allerede da jeg kom ud af babystadiet.
Og jeg har altså aldrig kunne tage på så jeg har altid kunne spise alt det jeg havde lyst uanset hvad det var, uden at tage på af det. Og sådan har det altid været siden jeg var lille.
desuden kender jeg da også andre der har meget større babyer, hvor din er en spirrevip i forhold til. Det hjælper også en del af sig selv når de begynder at gå og løbe rundt
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Men det er din knægt overhovedet ikke
lyt til lægen og dig selv
Skift sp og klag.
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 43 Svar: 249
apr 2010
Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
Ps og enig med resten af pigerne... Den SP skulle skamme sig..!!
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg synes du skal ringe på mandag og klager over hende og bede om omgående at få en ny tildelt!
Du har helt ret, i det du gør. Ammebørn skal bare ligges til når de beder om det, og medmindre du stikker brystet i munden på ham ved hver en lyd, uden at overveje om der kan være andre behov end sult, så gør du det altså bare helt rigtigt!
At aflede et sultent barn med en sut er helt vanvittigt og jeg har desværre hørt det forslag før
feb 2013
Hende L: Jeg overvejede ogsåmat smide ende ud da hun tabte ham, især fordi hun bagefter nægtede at den bule han havde fået i baghovedet var pga hende men påstod at den også havde været der før - Jeg er jo hans mor, jeg ved godt hvordan hans baghovedet er? Og lægen bekræftede også at det var en af hans kranieplader da var blevet skubbet da hans hovede ramte Men, hun havde været så god på alle de andre punkter op til, så ville give hende chancen - Det fortryder jeg jo så lidt nu!
Jeannie H: Nej, ingen af os er overvægtige, manden er et splejs, og jeg hører vel til normalen (med den obligatoriske lille delle her og der efter en kage for meget i ny og næ :P). Jeg var tyk som barn, men det skyldtes en opvækst i England hvor jeg levede af sukker og hvidt brød - Så snart jeg flyttede til DK røg vægten også ned igen, så der burde ikke være nogen fare for overvægt den vej igennem (: Og, haha, dog ingen sumobaby (;
ACS: Han er rigtig god til, at vise hvad han har behov for, så man er aldrig i tvivl om, hvad det er han vil. Han får når han beder om det, og så lader jeg egentlig ham bestemme hvordan tingene skal foregå, for sådan har jeg altid ment at man skulle - Netop også derfor blev jeg voldsomt overrasket over at hun siger at jeg skal holde ham hen med sut og legetøj fordi han spiste for meget! Jeg var endda begyndt at bekymre mig om, om han nu fik nok, da han gylper en del, og nu i denne hede?! Men fantastisk at vide at andre også synes jeg gør det rigtige - Det gør mig en del mere rolig (:
Jeg må få ringet til hvem det så er man ringer og klager til på mandag, og få bedt om en ny - Tror ikke jeg kan klare flere søvnløse nætter pga hende! (;
feb 2013
Fantastisk at vide at jeg ikke er den eneste med en dejlig stor baby (;
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
Synes bare du skal være stolt og glad for at din mælk er så god;)
Den med at distrahere dem når de er sultne, har jeg også hørt før. Jeg har en meget undervægtig dreng, og da han var helt lille skulle han spise hver 2 time døgnet igennem. Hvilket vi gjorde, vi satte troligt vække uret hele natten. Vi kom så på sygehuset til en kontrol, og der var en Sygeplejerske der pludselig mente vi skulle ham hen, blev så forvirret og Hjalte græd bare så meget pga. Sult. Som min mor sagde i kender ham bedst, giv ham noget når han beder om det
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 211
am din søn når du sys han giver udtryk for og ville det...
nyd at du kan... min den store var også en lille prop... det var dog familien der blev ved med og sige det men idag er han en pisse flot fyr på snart 4 år han løb det af sig så snart han ku kravle og gå
da min søn blev født var han 52 lang og vejede 3740 g den han var 5 uger var han 56 lang og vejede 4950 g hvilket alle her sys var meget da han så var 2 mdr (8 uger) var han 62 cm og vejede 6,2
du skal ikk bekymre dig jeg vedlægger et par billeder et fra da han var lille og et fra hvorn han ser ud idag
jan 2013
jan 2013
feb 2013
Mor til fantastiske Hjalte: Det var da også noget underligt noget? Det er da alligevel utroligt at vi ikke kan stole på dem der burde vide bedst
Annsofie: Ih, jeg prøver skam også at nyde dem - Synes han er blevet SÅ stor allerede, og tager mig selv i at sidde og glo på ham i timevis i frygt for at gå glip af et eneste sekund! Gid de ikke voksede så hurtigt i starten (;
Diana A: Ja, hvis han følger Lucas bare det mindste har jeg da intet at være bekymret for, for ja hold da op hvor er han blevet flot (:
Daniella: Hvor er hun fin (Jeg skulle da have haft din SP istedet :P) Og nøøj noget lækkert hår!
feb 2013
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 495
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
feb 2013
jun 2011
jan 2013
feb 2013
Maria:
dec 2010
I den alder, skal der ikke så meget til. De kan tabe sig lynhurtigt.
Lægen på sygehuset, sagde jeg skulle være glad for hans størrelse, elastik-børn har bare mere at stå imod med.
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 42 Babyer: 2 Emner: 518 Svar: 2.781
Nu er han 15 mdr : 83 cm og 10-10,5 kg
dec 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
Vær glad for, at der er noget at tage af, hvis han skulle blive syg!
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Har selv en af hver slags og tager begge dele med sindsro, de sp'er har det med at hænge i dét de kan sætte en finger på - især hvis det ikke lige er efter deres lille sorte bog.
Mener de siger at op til de et ½ år, er der ikke noget der kaldes for fed baby.
Kender en hvis sp's vægt ikke kunne veje ham, da hendes digitale vægt kun går til 12,5 kg. Så ved 8 mdr vejede han over 12,5 kg... Nu er han omkring 1 år og vejer 15,6 kg... Deres sp siger han er fin. lidt stor men det er ok.
Freya var 3700 g og 58 cm ved 5 uger. idag er hun snart 14 mdr 78 cm og 9300g.
Frederic var ved 5 uger 4150 g og 55 cm. som 14 mdr 85 cm og 9700 g
jun 2011
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Kender det dog med det omvendte problem. Får hele tiden at vide at Frida er for tynd.
Hun er 8 mdr vejer 6,8 kg og er 72 lang. Hun er glad og tilfreds og smiler dagen lang og kan alt hvad hun skal og mere til, heldigvis var det det samme med Lui sa denne gang ved læger og sp at sådan bliver vores børn bare men hold op hvor kan det være anstrengende at høre hele tiden hun er tynd. Hun har skam massere af gode babydeller
feb 2013
Frejas mor: Det er også næste punkt på dagsordenen (:
Camille: Det lyder også som noget rigtig æv - Hvad i alverden er det også for nogle kurver de går efter, siden så mange trivende børn bliver sat i "overvægtig/undervægtig båsen" Men lige netop, det er altså hårdt at skulle høre hele tiden, når man jo altså bare vil sit barn det bedste og man er det nemmere at hyle ud af den.
For tyk baby?