{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.937 visninger | Oprettet:

Overstimuleret baby :( {{forumTopicSubject}}

Vi var igår i byen, og nu er det da for alvor gået op for os at vores lille pige ikke kan rumme for mange indtryk. Selvom det kun var mig, kæresten ogmbedstefar der holdte hende.mvar hun alligevel helt umulig da vi kom hjem og stadig lidt idag.
Vi fik så gæster idag, som skulle sætte telt op til dåben på lørdag.
Men hendes kære farmor kunne ikke lade være med at tage hende, selvom jeg havde sagt hun ikke kunne klare det idag. Og ganske rigtigt, nu er vi det damme sted som i aftes smiley

Hva skal vi dog gøre til barnedåben? Kan man tillade sig og sige at det kun er mig og Per der holder, fordi hun simpelthen ikke kan rumme det?
Det er så synd for hende.
Men min kære svigermor har åbenbart lidt svært ved at forstå det. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overstimuleret baby :(
  • #1   9. jun 2013 Synes sagtens du kan tillade dig det, du skal gøre hvad der er bedst for din datter og ikke hvad der er bedst for andre smiley og syns også du kan tillade dig at sige fingerne væk til svigermor, hendes behov er bestemt ikke vigtigere end din datters smiley

  • #2   9. jun 2013 Ja det kan du i den grad tillade dig. Det er dit barn, og du kender hende bedst. At andre vil rynke lidt på næsen og mene du er sippet skal du skide højt og flot på.

  • #3   9. jun 2013 Hvor gammel er det hun er nu?

  • #4   9. jun 2013 Hun er 10 uger gammel. Men hun kan slet slet ikk rumme det smiley

    Men sådan er nogen børn vel bare?


  • #5   9. jun 2013 Kom hun til tiden? For de små har et tigerspring omkring 12 uger hvor de netop ikke knap håndtere fremmede, og man til tider er nød til simpelthen at tage hjem. Har hn altid været sådan?

  • #7   9. jun 2013 Ja hun skulle gerne være i et tigersrping li nu smiley ifølge min app smiley
    Men hun har altid været sådan, hun har så travlt med at følge med i det hele, så hun kan ikk rumme det smiley



  • #8   9. jun 2013 Det er helt utroligt, så meget hun er opmærksom på alt ting.
    Det er selvfølgelig meget godt. Men det kan være en smule hårdt.

    Lineas mor: Hvad gjorde i da hun blev døbt??Noget vi skal tage særlig hensyn til?
    Når vi kommer ud af kirken skal vi jo stå og hilse på alle sammen, allerede der kan det jo gå galt?? smiley


  • #9   9. jun 2013 Min datter har været og er stadig sådan. Hun er snart 2. Og kan stadig ikke rumme mange mennesker

  • #10   9. jun 2013 Lineas mor: Sikke en fin kjole din datter har på, på billedet. Er det en du selv har lavet? DU er jo sååå kreativ smiley

  • #11   9. jun 2013 vi vil jo rigtigt gerne have en nem og dejlig dag. Så alle råd modtages med kyshånd, om hvordan vi skal gribe det an smiley

  • #12   9. jun 2013 Prøv at læse om det tigerspring hun er igennem lige nu, det kan hjælpe dig rigtig meget. Clara var tolv uger få dage efter juleaften, og vores juledage var et helvede at komme igennem. Vi var nød til at tage hjem fra to julefrokoster fordi hun slet ikke kunne kapere det.

    Men hvis hun altid har været sådan, så må folk sgu acceptere at det er dig som mor der styrer det show der. Punktum.


  • #13   9. jun 2013 Ja igår spiste hun heller ingenting, fordi der var meget andet og kigge på. smiley
    Så det er nok en go ide Linea smiley

    Vi må nok droppe og sige Hej til gæsterne udenfor kirken så.


  • #14   9. jun 2013 Tror bestemt ikk hun sover smiley hun sovet ikk ret meget i løbet af dagen pg slet ikk andre steder end i barnevognen smiley

    Eller når der er ro smiley

    Men det må være sådan, hvis det er sådan hun Best tackler det smiley


  • #15   9. jun 2013 Der er absolut ingen der forstår det. De mener jeg er sippet og en høne mor, og siger at hun skal jo lære det. Ellers blir hun kun mors pige osv.

    Men det kan ikk gøre det. Jeg er heldigvis ikk den eneste der har sådan en klog datter smiley


  • #16   9. jun 2013 Åh hvor vi kender det her hjemme, Hjalte kom så før tid men han er utrolig sensitiv. Vi har altid gjort det at det var meget få folk der holdte ham, og kun ganske kort. Har der været flere mennesker i samme rum, er der ingen der har fået lov. Jeg er gået væk når han skulle spise. Og har sat ham væk når han skulle sove.

    Til dåben fik ingen lov at holde, vi sagde Hej til folk efter kirken, men kun fordi han sov og folk skulle ikke pille ved ham.

    Vi har også været nød til at stille ham intet helt mørkt og lukket skur når han sover til middag, ellers får han slet ikke ordenligt ro. Da han var lille lå han i liften når vi skulle handle, ellers sad han i auto stole med et lille klæde over.


  • #17   9. jun 2013 Hvor meget over tid fødte du ?

    Nye undersøgelser peger nemlig på at børn født et stykke over tid, ren faktisk kan få de samme men som børn der er født for tidlig. Og en af de risiko er at børnene desværre bliver hurtig overstimuleret.

    Folk udefra har også her haft rigtig svært ved at forstå det, men vi har holdt fast og sagt fra.

    Vi planlægger alt sådan at der ikke sker noget flere dage i træk. Håber i får en dejlig dag smiley


  • #18   9. jun 2013 Hun er født 10 dage over tid.

    Vi håber på en rigtig dejlig dag. Vi skal være hjemme i haven i stort telt. Så hun kan heldigvis komme ind og sove og spise i vante omgivelser smiley


  • #20   9. jun 2013 Hvordan siger man det på en pæn måde, og er det når vi siger velkommen vi skal sige det syns i? smiley

    Vi må ha ordnet det sidste praktiske her i staten af ugen, så vi kan være hjemme og slappe af de sidste 3 dage? smiley


  • #22   9. jun 2013 Synes sagtens i kan sige det under velkomsten, så får alle samme besked.

    Og ja sørg, for at hun får slappet af hjemme, og ikke hive hende med ud og handle og diverse i dagene op til.


  • #24   9. jun 2013 Selvfølgelig kan du sige det.. Vi holdte bryllup og dåb sammen, og der havde vi barnepige på om aften, og vi havde gjort det meget klart for gæsterne at det kun var barnepigen som måtte holde simon osv.. Den aften skulle de bare lade ham være..

    Også gjorder vi det at når der skulle tages billeder af gæsterne med simon, havde vi sat en "rampe" op med hans dyne på også lå han der med gæsterne parvis siddende ved siden af, og det sagde han intet til når han ikke blev rørt.. smiley


  • #25   10. jun 2013 Hvordan reagerede de når i så kun holdte, hva med snakken? For det er vel lidt svært også at skære ned på om folk skal snakke med hende eller ikke?



  • #26   10. jun 2013 Freya var også ekstrem sensetiv de første 9-10 mdr og det er blevet bedre.
    Hun er nu snart 14 mdr og har stadig svært ved nogle ting, sover stadig rigtig dårligt/uroligt hver nat med 5-20 opvågninger..

    Vi havde til barnedåb stillet hendes kravlegård op, med en sengerand i og så kunne bedsteforældre mm. side på skift ved siden af kravlegård og kigge på hende. Jeg sad med hende i kirken og min lillebror fik hende overragt ved døbefonden.

    Da hun var helt spæd kunne vi end ikke bare ligge hende ud i barnevogn, alt for mange indtryk og lyde. Så ingen gåture - indkøbsture mm. Det var hårdt, rigtig hårdt. Da vi også bor uden for byen, så der er ikke noget lige i nærhed.

    En tur i fakta og resten af dagen var ødelagt. Vi svøb hende tæt i en dyne og gik frem og tilbage med hende herhjemme i stuen. En familietur alle 4 i legoland og hun var 'ødelagt' 2-3 dage frem...


  • #27   10. jun 2013 Tillade jer........øhhhh JA selvfølgelig - det er da ingens ret at holde hende......

    Vores blev kun holdt af os og lidt de helt helt nærmeste - indtil de blev gamle nok til selv at sige fra og til


  • #28   10. jun 2013 Vores søn blev født ti dage efter termin, og han er ekstrem følsom overfor nye ting. Vi fik endda lægen til at skrive til kommunen fordi vi ikke kunne få en DP plads og kun en vs og det ville han sket ikke klare. Der er ikke meget andet at gøre end at vise det hensyn barnet behøver. Også selvom det betyder at man går glip af meget og må føle at man er tarvelig fordi man ikke giver andre lov til at holde baby. Det kan give en masse frustration og situationer hvor man synes det er æv for andre kan gøre mere med deres børn. Men det giver så meget ro til dig og din datter hvis i accepterer at sådan er det. Så vær ligeglad med hvad de andre tænker til barnedåben og lad hende få en super dag smiley

  • #29   10. jun 2013 Der findes andre dage hvor de kan snakke alt det de vil, det er din datters dag og derfor gør i præcis hvad der er bedst for hende.. smiley bliver folk sure eller lign er de bare nogle klaphatte.. smiley

  • #30   10. jun 2013 Så slemt er det nu ikke med Rebekka. Vi kan nemt tage ud og handle osv. Men ligeså snart vi er i byen og spise eller andet, så er den gal. SÅ er der simpelthen for meget snak og larm, og folk der vil holde hende. Og det kan hun slet ikke kapere, når vi kommer hjem smiley
    Jeg har snakket med Per idag (faren). Vi er blevet enige om at det kun er Mig og ham der holder hende på lørdag. og at når hun skal spise, så går vi ind i soveværelset, (vi skal heldigvis være hjemme i stort havetelt)
    Den bliver nok lidt svær for min kære svigermor at sluge, men jeg håber dælme ikke det skal ødelægge dagen.

    Vi har snakkert om at sætte kravlegården ud i teltet. Tror I andre det kunne være en ide?? Kan se der er en der havde go effekt med det smiley

    Dejlige input I alle sammen er kommet med. Godt med gode råd og andre erfaringer.



  • #31   11. jun 2013 Syntes helt klart i skal prøve at sætte kravlegård op i teltet og evt med sengerand i, da det beskytter mod nogle af alle de indtryk og lyde.

    Det fungere fint herhjemme at have den stående i telt og at folk kunne sidde ved siden af..


  • #32   11. jun 2013 Et rigtig godt råd til sensetiv barn er at give dem enten hørebøffer, pandebånd eller hue på, eller andet der dækker for ørene.. det giver dem en form for tryghed og det mindsker lyde. Det var Et råd jeg fik af min sp da Micki var lille.

  • #33   11. jun 2013 Det er rigtig fint med en kravlegård, jeg tænker bare, så kommer der nok til at være en masse mennesker der bukser sig indover og vil dikkedikke. Jeg ville nok bare acceptere at hun skal være på jeres arm, eller i sin barnevogn(når hun sover) den dag.

  • #34   11. jun 2013 Hun vil og nyder rigtigt meget og ligge alene. Hun gider ikk at man løfter på hende hele tiden, så på den måde tror jeg kravlrgården er go. smiley
    Vi fortæller folkvar detoner hendes fredet sted og at hun simpelthen ikke kan magte det.,

    To ide med et pandebånd smiley


Kommentér på:
Overstimuleret baby :(

Annonce