{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Søvn 4 årig {{forumTopicSubject}}

Nogen der har nogen gode råd mod mareridt?
Nicoline er desværre meget plaget af mareridt om natten. Hun sover uroligt og kan sommetider vågne badet i sved og nogen gange i et kæmpe skrig hvor det er rigtig svært at få hende tilbage til virkeligheden.
Hendes dårlige søvn er desværre begyndt at påvirke hende i hverdagen. Hun er meget trist og rigtig meget irritabel. I børnehaven er hun begyndt at være meget i konflikt med de andre børn og føler sig ofte rigtig dårlig behandlet. Det er som om hun vender alt omkring til noget negativt rettet imod hende selv.
Jeg er ret sikker på at hendes dårlige nattesøvn er årsagen til at hun har ændret sig så meget om dagen for sådan har hun ikke tidligere haft det.

Jeg søger nogen gode råd til hvordan vi undgår mareridt og dårlig nattesøvn. Ikke så meget hvordan vi tackler dem når de kommer for det har vi rimelig godt styr på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søvn 4 årig
  • #1   11. jun 2013 hvordan putter i hende og kører i samme rytme og rutine hver aften?

    Ingen tv - musik mm en time før putning, da hjernen skal bruge den time på at behandle alle indtryk mm fra dagen.

    Hvad med en eftermiddags lur? det tager vores stadig på trods af at han er 4,9 år.

    De har desvære perioder med mareridt, nogle være end andre..


  • #2   11. jun 2013 Vi kører nøjagtig samme rutine om aftenen som vi altid har gjort.
    Hun har ikke sover om eftermiddagen siden hun gik i dagpleje men har altid haft muligheden om eftermiddagen men det er første dag i dag at hun er faldet i søvn her om eftermiddagen.

    Hun ligner bare slet ille den gode gamle Nicoline.


  • #3   11. jun 2013 det er en rigtig træls cirkel...

    De bliver indelukket - irritabel - stille og magter ikke en travl hverdag i en bh pga støj - indtryk mm.


  • #4   11. jun 2013 Ja lige præcis.
    En af pædagogerne hev mig lige til side og fortalte at de har haft en del problemer med Nicoline de sidste dage. At hun nemt kommer i konflikter og har svært ved at rumme de andre børn.
    Nu har jeg tænkt lidt mere over det og tænker at det hele hænger fint sammen med det vi oplever herhjemme.

    Vi overvejer om vi skal smide en madras ind i vores soveværelse som hun kan sove på for hun siger selv at hun drømmer i hendes seng og nogen morgener når vi står op har hun lagt sig på sofaen med samme argument.
    Nogen nætter kommer hun også over til os. Jeg opdager det ikke men min mand sover rigtig dårligt og de koger begge 2 når hun ligger imellem os.


  • #5   11. jun 2013 Vores søn lider af natteskræk. Ik helt det samme som mareridt. Men måske metoden også virker ved jer. Han "vågner" ca 1 1/2 time efter han er faldet i søvn også badet i sved osv. Tog et par dage at ramme ca tidspunkt for hvornår det gik løs. Har så vækket ham ca 15 min før det indtræder ik helt vågen men bare så der er kontakt. Det skal så gøres i 7 dage måske holder det op måske holder det op for en periode. Han har kun haft 1 "anfald" siden vi gjorde det smiley

  • #6   11. jun 2013 Carina---> Tak for rådet. Tror vi vil prøve og se om det er ca. samme tid hver aften den er gal.

Kommentér på:
Søvn 4 årig

Annonce