{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser meget ??
  • #1   19. jun 2013 Er hun mæt og tilfreds? Sover hun godt?

• #2   19. jun 2013 Altså hun spiser det hele og bliver sur over der ikke er mere smiley og så sover hun ikke særligt godt om dagen mere.. Tænker om hun måske er mere sulten??

• #3   19. jun 2013 Hun skal jo spise til hun er mæt, så hun kan sove ordentligt. Hvad siger din SP?

• #4   19. jun 2013 Hun siger at hun måske skal ha en flaske mere, men det er bare svært at få den ind uden at skulle vække hende om natten..

• #5   19. jun 2013 Kan du ikke prøve at lave 260ml, eller evt lade hende få lidt vand når hun har spist færdig

• #6   19. jun 2013 Jo det kunne godt være jeg skulle prøve det smiley men syntes 260 ml lyder af meget smiley mon jeg kan mætte hende med mælk til hun er 6 mdr?

• #7   19. jun 2013 Det er jo ikke meget hvis det er det hun kan spise smiley

• #8   19. jun 2013 Jeg vil sige, hellere at hun efterlader lidt end hun i virkelighed gerne vil have mere.

Lav 260 istedet og se hvad der sker.

• #9   19. jun 2013 Om du kan mætte hende med MME til hun er 6 måneder, er ikke til at vide.

• #10   19. jun 2013 Min den store var på samme måde, til sidst sov hun næsten ikke om dagen og var sulten igen så snart hun vågnede.. jeg måtte starte med tynd vælling da hun var lige knapt 15 uger for at mætte hende (og hun var klar, havde aldrig mave problemer over det) hun begyndte med grød og mos da hun var 4 måneder..

• #11   19. jun 2013 For guds skyld, lad vær med at giv hende vælling hvis det er! Det mætter ikke meget mere end mælk og det er ikke så godt som man troede. Når hun fylder 4 måneder må du begynde at give hende lidt mos/grød - så prøv at gi hende 260 ml. istedet indtil. smiley

• #12   19. jun 2013 Kathrine: Nu lavede jeg vællingen med grød pulver og så bare tyndere eller med maizena mel, og det gjorde altså at min datter blev mæt og kunne sove igen (gav det ikke ved hvert måltid, men (mener det var) 2 gange om dagen.. og hun er 2 år nu og sund og rask så hun tog ikke skade.. men ville nok lige vente et par uger og vende det med SP for TS pige er lige lille nok til andet end mælk..

• #13   19. jun 2013 Det ændre da stadig ikke på at det faktisk kun svare til en to te ske mere mad end ved mælken og det ikke ligger en fast mættende bund i maven. Det anbefales ikke at give sine børn, da det slet ikke er så godt som man gik og troede. Så jeg vil til hver en tid fraråde folk at give deres børn det..

• #14   19. jun 2013 og det ændre jo ikke på at jeg jo faktisk har gode erfaringer med det vel ?

• #15   20. jun 2013 Det skal du da også have lov til at have. Men derfor vil jeg stadig råde hende til at lade vær da det ikke anbefales af SP, hvilket der jo er en grund til.

Jeg synes virkelig at det er mærkeligt du skal kommentere direkte til mig bare fordi jeg kommer med et råd til TS om hvad JEG synes hun skal gøre - ligesom du gjorde!
    Jeg har bare en anden mening om vælling end du har og ville aldrig proppe noget i mit barn som ikke blev anbefalet..

• #17   20. jun 2013 Kathrine: Fordi du skriver som om du alene har den endegyldige sandhed uden faktisk at have erfaring med emnet.. Fint nok hvis du skrev at din erfaring var at det ingen forskel gjorde eller at du havde hørt/læst et eller andet, men du konkludere bare at det ikke virker og lyder som om det nærmest er gift for barnet smiley
    Her var det i samråd med SP da hun netop var meget lille og vælling var mindre "hårdt" end grød for maven.. Ikke alle har behovet, men hvorfor skulle en tynd grød fra flaske dog være noget slemt ?
    Her gjorde det at vores datter igen kunne sove og ikke konstant vågnede sulten op..

Mor til: Nu var det ikke for at få baby til at sove mere, men for at hun blev mæt og derfor igen kunne sove.. Hun gik fra at sove 4 timers lure og 6-7 timer om natten til max at sove 2 timer før hun skreg af sult.. Så ser jeg det som en god løsning for barnet ikke en hovsa løsning for forældrenes skyld..

• #18   20. jun 2013 Lineas mor: At en person siger/mener noget gør det jo ikke til den absolutte sandhed.. Du kan også finde eksperter og sider der råder til grød fra 4 måneder og nogen der mener man skal amme til barnet er mindst 1 år..
    Det er korrekt at nogen børn ikke kan nedbryde fx grød når de er 4 måneder, derfor skal der selvfølgelig være en grund, men det mener jeg så også et ulykkeligt barn der ikke kan sove er, søvn er ikke kun for forældrenes skyld, børn udvikles når de sover..
    Man skal selvfølgelig være meget obs på at barnet kan fordøje maden ellers må man selvfølgelig tilbage på mælk.. Min datter har aldrig haft maveproblemer, undrede mig nærmest over at hun ikke skulle have afførings middel, for alle andre jeg kendte måtte give det i perioder..
    Jeg kunne ikke bare give mere flaske da hun fik mere end max indtag og SP sagde jeg ikke måtte give mere da hun så kunne få for meget af de forskellige vitaminer, mineraler osv

• #20   20. jun 2013 Lineas mor: Det siger jeg ingen steder.. men da min datter jo fungerede med det og ikke havde fordøjelses problemer, så er det jo i hvert fald ikke korrekt for alle børn..
    Synes folk har meget travlt med at udråbe ting til "forbudt", "forkert" og næsten mishandling fordi man selv har en anden mening eller har læst/hørt noget.. og børn er et følsomt emne, ingen mor bryder sig om at få skudt i skoen at de nærmest har givet deres barn gift..
    Jeg siger ikke at alle skal give vælling eller at det er godt for alle, de fleste børn vil ikke have behovet og så er der ingen grund.. giver man andet end mælk før 5-6 måneder skal man være meget obs på at ens barn kan fordøje det og vende det med SP først..
    Men at fortælle mig det ikke virker og at barnet ikke kan fordøje det når jeg netop har den modsatte erfaring gør mig irriteret..

• #21   20. jun 2013 Har ikke læst alle de andres indlæg...

Men hun skal grundlæggende have 1:6 af sin vægt og det tal dividere du med det antal flasker hun får i døgnet.

Så hun bør få ca. 1000 ml i døgnet, divideret med antal flasker og får hun 4 flasker er det ca. 250 ml pr flaske.

Nogle mindre og andre igen mere..

Udgangs punkt er at hun skal være mæt.

• #22   20. jun 2013 Lineas mor: Jo det gør du jo så, når du fastholder at det er skidt for alle børn.. hvordan ved du at det link har ret og ikke en af dem der siger noget andet ?
    Selvfølgelig fordøjes det langsommere, ligesom børn der får MME generelt sover bedre fordi det fordøjes langsommere end MM..
    Men hvis barnets tarme er umodne og ikke klar (og derfor ikke kan fordøje det) så får de altså fordøjelses problemer..
    Så igen, min datter var klar og fordøjede det fint men fik lige den ekstra mæthed hun havde brug for, men du mener jo så åbenbart jeg skulle have ladet hende sulte smiley

• #23   20. jun 2013 Lineas mor: Jeg har læst det, du behøver skam ikke blive ved med at kopiere herinde.. men du læser åbenbart slet ikke hvad jeg skriver.. min SP sagde jeg IKKE måtte give mere MME fordi hun fik mere end max, så virkeligt godt råd bare at give mere smiley det var min SP der rådede til at give vælling fordi min datter havde behov for andet end mælk
    Og hvorfor i alverden har du så stort et problem med at min datter fik vælling når hun trivedes med det ?

• #24   20. jun 2013 Lineas mor: Vil gerne vide hvad du havde gjort i min situation, kunne ikke amme, fik at vide hun ikke måtte give mere MME og blev foreslået at prøve med tynd vælling af SP..

• #25   20. jun 2013 Ej, nu må du stoppe. Ingen blander sig i at DU har givet din datter vælling. Jeg fraråder bare TS at give sit barn det, da det ikke er sundt for barnet at få, så JEG ville synes det var en utrolig dårlig idé af TS at proppe vælling i barnet.
    Jeg ved ikke hvorfor du føler sig trådt på over jeg kom med et råd stik modsat af dit. Men at kaste i hovedet på mig at JEG giver råd om noget jeg intet ved om - det er direkte uforskammet! Jeg har sat mig ind i ALT omkring barnets måltider og hvad der frarådes m.m. så jeg kan da ligeså godt som du give råd!

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 70
    #26   20. jun 2013 Ja nu blander jeg mig altså - "Lineas mor" Jeg synes det er groft, at du "ikke synes det er fair at give et dårlig råd videre"
    Er der overhoved muligt at give et dårlig råd? Et råd er et råd og du er da ikke herre over kvaliteten.

Jeg har ikke selv tilbudt mit barn vælling - da jeg fandt det unødvendigt. Men at andre har haft gode erfaringer med det, kan jeg jo ikke argumentere imod!

Man må da helt selv om hvad man giver sit barn - eller hvad man fravælger til sit barn. Jeg har aldrig forstået, at alt skal vendes med sundhedsplejersken. Det er lovligt at tilbyde eller forbyde uden man har en "autoritet" i ryggen.

TS: Jeg synes du skal gøre som du følere for - det er oftest det rigtige. Vi gav alt den mme lillemanden ville have og startede på grød da han var 4 måneder og brød da han var 5½ måned. Bare for at give dig "lidt dårlige råd" smiley

• #27   20. jun 2013 Lineas mor: Jeg synes faktisk du er ualmindelig grov og nedgørende, håber da at det får dig til at have det bedre med dig selv.. Så nu skulle jeg også nedgøres for ikke at kunne amme smiley Sorry men den er altså lavere end lav, du ved intet om hvor meget jeg har kæmpet med amning eller ej smiley
    Er kronisk syg og udover at måtte undvære medicin så gør amningen voldsomt ondt og mine bryster gør ydermere amningen svær, men alt det accepterede jeg... Desværre overproducerede jeg den tynde mælk og min datter kunne derfor ikke blive mæt selv om hun ammede flere timer i træk, hun drak simpelthen til hun fik ondt men var stadig ikke mæt, derfor måtte jeg supplere.. Så jeg ammede skam ved siden af MME indtil hun var ca 4 måneder og ikke længere kunne gå uden medicin.. Så gider ikke nedladende kommentare om amning..
    Og jeg skrev intet om at TS skulle give vælling, jeg skrev min erfaring med et lignende problem, men det må man så åbenbart ikke hvis visse personer ikke synes man har gjort det rigtige..
    Mener du så også grød er usundt for børn ? For som sagt brugte jeg ikke købe vælling men blot tynd grød (tynd for at det skulle være nemmere at fordøje).. Og at du og en artikel du har fundet mener det ikke er godt betyder altså ikke det er sandheden og alle andre skal indrette sig efter det..

Kathrine: Du misforstod så åbenbart det jeg skrev, det jeg mente var at du (så vidt jeg forstod) ikke har erfaring med at give vælling, og at du alligevel fortæller mig at det ikke virker når jeg har personlig erfaring med at det gjorde det for os..
    Du må gerne skrive at du ikke mener vælling er en god ide fordi du har læst/hørt/lært det, det der går mig på ved både dine og Linneas indlæg er at i fremlægger jeres egne meninger som den eneste sandhed uanset andres erfaring..

Mor til: Jeg skriver netop også at hun bør vende det med sin SP.. Jeg skrev blot min erfaring

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

#28   20. jun 2013 Men jeg er ikke færdig smiley Hvorfor synes du ikke det er fair, at Signe fortæller og modargumenter med hendes sp´s anbefalinger - det er der da ingen grund til at have en mening om.
    Fint at du kommer med en anden vinkel, det er ikke der mit problem ligger!
    Alle erfaringer, råd, tips og anbefalinger er vel velkommen? Så må man selv sortere i bunken smiley

Og fra mit synspunkt har Signe en personlig beretning om vælling, som du ikke kan eliminere. Og hvorfor skulle du have ret til at sige at vælling er noget skidt - bare fordi det står på hjemmesiden og "Rebecca" siger det.

"Rebecca" vs Signes sp smiley

Og nej det er nemlig ikke dit problem hvad vi giver vores børn - heldigvis. Men jeg "hælder" ikke noget i mit barn! Jeg giver mit barn mad, lige som du gør.

• #30   20. jun 2013 Lineas mor: Der er absolut heller ingen grund til at diskutere for du læser jo ikke halvdelen af hvad man skriver, svare ikke på spørgsmål og har lagt dug 200 % fast på en mening ud fra en artikel for hun har jo skrevet en bog så hun er alt vidende om børn.. Du afviser samtidig andres erfaring og ja jeg må jo så være så blindt at jeg har overset at min datter led og havde fordøjelses problemer..
    Ud fra sådan et udgangspunkt kan man hverken diskutere eller lære nyt om et emne smiley

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

#31   20. jun 2013 Og jeg har ytret mig smiley

• #32   20. jun 2013 Hold da op en debat jeg fik sat i gang smiley jeg kunne ikke finde på at give Siff vælling uden jeg har snakket med min sp smiley men syntes da det er fint at Signe L fortæller om hendes oplevelse med en meget sulten baby.. Min anden datter fik som lille også vælling fra 4 mdr da min sp sagde at det var bedst.. Jeg mener selv at Siff kan vente med at få grød til hun er omkring 5 mdr jeg må bare begynde at give hende lidt mere mme smiley

• #33   20. jun 2013 Tina: Ja jeg håber også min den lille kan vente lidt længere end storesøster, heldigvis går amningen bedre denne gang selv om jeg stadig må supplere

• #34   21. jun 2013 Lineas mor: Havde du ikke meldt dig ud af debatten ?? men nej du læser åbenbart ikke hvad jeg skriver da du flere gange beskylder mig for at have skrevet ting jeg ikke har, fx har jeg aldrig skrevet at TS bare skulle give vælling, jeg fortalte blot hvordan vi løste et lignende problem efter råd fra SP..
    Når man lige skal understrege at man selv har kæmpet for at amme og så skriver "men du havde jo sikkert en god grund" ja så kunne man lige så godt skrive "du kæmpede sikkert ikke nok og i hvert fald ikke lige så meget som mig".. Det kan så godt være det ikke var din tanke, men det er sådan det kommer til at lyde..
    I det hele taget hvis dine indlæg ikke er tænkt som nedgørende og bedrevidende så burde du måske tænke over din formulering, for som du kan se er jeg jo ikke den eneste der læser dem sådan..
    Og du overser igen og igen (eller nægter at svare) både på hvorfor denne ene person i din verden har den ultimative sandhed der gælder alle børn og tilsidesætter alle andres meninger og erfaringer i en sådan grad at vi ikke må fortælle om vores erfaringer herinde ?
    Og hvad du ville have gjort i min situation når sp siger hun ikke må få mere MME og barnet skriger af sult, og sp siger prøv med vælling ? og barnet så ydermere trives med det..

• #35   21. jun 2013 Lineas mor: Men hvorfor skal jeg ændre noget som min SP (og læge for den sags skyld) mener er det rette og som virkede for os (uden de problemer som artiklen nævner) pga en artikel fra en for mig helt ukendt person ? du bliver ved med at henvise til artiklen, men du svare ikke på hvorfor du fuldt ud tror at lige denne person har de vises sten på området ?
    Og artiklen siger man skal give mere mælk, men du ignorere totalt at jeg igen og igen fortæller at jeg fik at vide at jeg ikke måtte give mere da hun risikerede "forgiftning" af vitaminer og mineraler osv hvis hun fik mere..
    Men jeg gider ikke mere, du er helt uden for række vidde i emnet og er fastlåst på at en tilfældig artikel er den ufejlbarlige sandhed og ingen andre ved noget uanset erfaring.. så vi når jo ingen steder..
    Håber TS finder en løsning sammen med SP der passer til hende og hendes barn..

• #36   21. jun 2013 Lineas mor: Men du fortæller jo konstant hvor forkert det er at give børn vælling for det siger din artikel.. så må du vel også kunne sige hvad man så skal gøre ? så det du siger er at jeg kunne ikke have gjort andet, men det jeg gjorde var alligevel forkert ?? kunne jo være hvis du faktisk havde en anden mulighed at jeg kunne have brugt det hvis jeg om et par måneder står i samme situation med den lille..

• #37   21. jun 2013 Lineas mor: Jeg synes bare ikke du kan gå ind og fortælle en at det er forkert det man gør (at du så er ligeglad er jo en anden sag) ja faktisk så forkert at du mener man bør forbydes at ytre sine erfaringer af frygt for at andre gør det samme, men du kan ikke fortælle hvad man ellers skal gøre i situationen..
    Jeg vil ikke diskutere med dig, men gider ikke få at vide at jeg ikke må fortælle om min erfaring og at jeg har "mishandlet" mit barn og at jeg tager helt fejl ang hvordan det virkede på it barn.. og når folk ligger noget ud som den eneste sandhed så er det vel fair nok at spørge..
    Men måske du skulle tænke over din formulering, hvis nu du bare havde lagt linket ind og skrevet "måske i skulle overveje disse ting inden brug af vælling" eller "jeg faldt lige over denne artikel jeg synes i skulle læse" så havde ingen følt sig trådt på eller nedgjort, men du fremligger det som den eneste sandhed og at vi andre ikke kan tillade os at skrive andet, men når man beder om svar er du pludseligt ikke ekspert..

• #38   21. jun 2013 Lineas mor: Så nu er længden på mine indlæg også gal ? ej nu må du da stoppe.. nej men du har ordret skrevet at det er dårligt for børn at få vælling, og når du kan udtale dig så konkret så ved du vel også en del om det ? ellers bør man da ikke udtale sig så skråsikkert..
    Men din manglende evne til at svare og din talen uden om ethvert spørgsmål siger ligesom det hele..

• #40   25. jun 2013 KB. Ja det passer nu meget godt tror lige hun har haft sådan et appetit spring da hun er gået lidt ned igen i mme smiley jeg laver 260 ml mme nu og der er lidt tilbage og så er hun også glad og mæt smiley

• #41   25. jun 2013 Nu har jeg ikk læst alle svar smiley synes det lyder af meget på en gang, Malou har aldrig fået mere end 180 ml af gangen, men har du prøvet gul allomin ? det gav jeg Malou da hun ikke blev ordenlig mæt af blå allomin og vælling gav hende forstoppelse smiley

• #42   25. jun 2013 Tina-- Hellere at hun levner lidt end at hun tømmer flasken helt. smiley

• #43   27. jun 2013 Hun får den grønne allomin da hendes mave ellers stopper:) ved ikke om den gule også vil stoppe hendes mave?? Hun levner lidt i flasken så hun får nok omkring 240 ml af gangen smiley

• #45   27. jun 2013 Den gule allomin mætter mere smiley

• #46   27. jun 2013 Ja har hørt den gule skulle mætte mere men ved ikke helt om jeg tør at prøve den pga. Hendes mave smiley

• #48   27. jun 2013 Valsoee hvad får din dreng at spise?? Kan se han er samme alder som min pige smiley

Kommentér på:
Spiser meget ??

Annonce