1.370 visninger
|
Oprettet:
Bider!! {{forumTopicSubject}}
Jep, nu er min datter så begyndt at bide!! Hun har inden for den sidste uges tid bidt to drenge i dp.
Hun har aldrig bidt før, men inden for de sidste 3 uger er hun begyndt at bide os når hun bliver sur eller ikke får sin vilje.
Nogen gode råd til hvordan jeg får hende stoppet???
Når hun bider siger vi "nej" og vender ryggen til og går. Hun skriger, men det går hurtigt over og så kommer hun og giver et knus og så har vi "glemt" det igen. Hun er lige knapt 2 år og er fantastisk god til at snakke, så hun er rimelig god til at sige hvad hun vil og ikke vil.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Er i i dialog med vuggestuen?
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Herhjemme sagde vi hårdt nej, og forklarede kort hvad han avede gjort forkert og satte ham i en stol i gangen i et minut, når han blev hentet sagde vi igen 'du må ikke bide'..
Hvis vi nåede at stoppe ham før han bed sagde vi 'ville du til at kysse/kramme xx, hvor sødt af dig' og fik ham så til at gøre det i stedet..
Og kunne vi se at han var i en konflikt som kunne udløse et bid fra ham, fx en kamp om legetøj, viste vi ham hvordan han kunne løse det uden bid, ved fx at skubbe væk, sige det er min osv..
Heldigvis stoppede han indenfor en uge med bideriet
Og som Pernille siger er det vigtigt at institutionen bakker op og kender til problemet, så I handler ens og konsekvent
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 66 Svar: 208
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Clara er ikke bider, men er blevet bidt to gange, og jeg kan godt sætte mig i de andre forældres sted. Det må være dybt frustrerende at være forældre til en der bider.
Gudskelov går det jo i de fleste tilfælde over igen.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Hvis nogen endelig skal have skylden er det dagplejeren, et bide-barn må ikke lades uden opsyn! Og alle episoder kunne i teorien være undgået hvis barnets signaler bliver læst rigtigt.. Men sådan er det jo ikke nødvendigvis i praksis..
Jeg synes bestemt ikke det var sjovt Axl bed, og måske endda kunne finde på at gøre igen, jeg synes det var synd både for barnet der blev bidt, men også for Axl..
Men at sidde og have dårlig samvittighed og føle skyld, det hjælper intet..
Det lyder måske hårdt, men det er faktum.
Det bedste du kan gøre er at tage tyren ved hornene, italesæt problemet, og få det løst!
Find en metode der virker på din datter og brug den..
Områdelederen i din kommune kan hjælpe hvis din DP er løbet tør for ideer
Bider!!