{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.913 visninger | Oprettet:

Mit liv den seneste tid {{forumTopicSubject}}

Hej bg..

Ved ikke om det her er det rette sted at skrive det men jeg har brug for at komme af med det..

Jeg har den dejligste dreng på 4 snart 5 måneder og det har ikke været problem frit. Til at starte med havde vi problemer med amningen, jeg producerede for meget mælk så min lille dreng ikke kunne nå at følge med.. Måtte derfor pumpe lidt ud enden han kunne få lov at spise.. Så gik der en uges tid efter amnings problemer til vi fik mave problemer.. Han græd meget og var næsten utrøstelig og det var jeg også.. Vi gik til sundhedsplejerske, kiropraktor, aukupunktur og læge.. Efter flere måneder blev vi sendt på børne afdelingen.. Han havde fået forstoppelse.. 2 uger lå vi derinde før der kom hul igennem:,(.. Vi kom ind til tjeks og blev afsluttet hvad jeg er glad for fordi de bare måler hvor lang han er og hvor meget han vejer hvad vores sundhedsplejerske ligeså godt kan gøre..
Min som får sukkerstoffet/afførringsmidlet laktolose for mobicol ikke er sagten overhovedet det er umuligt at få ned i ham.. Men laktolosen er også svær.. Han græder meget når han skal have det og må ærligt indrømme at jeg er ved også at græde.. Han hader det, men han skal jo have det for maven.. Nogle dage lykkes det ikke at give ham hele den mængde han skal have.. Og går med konstant dårlig samvittighed.. Faren modarbejder alt.. Og kan finde på at råbe af mig af ingenting.. Når han gør det græder min søn og jeg siger hver eneste dag nu græder drengen igen pga af dig men han fatter det ikke.. Vil gerne gå fra ham men han er den eneste der kan få laktolosen i sønnen så er dybt afhængig af faderen selvom han overhovedet ikke forstår min søns signaler..
Synes min hverdag er et rent helved.. Sønnen er det dejligste og den skønneste lille dreng, rent ud sagt det bedste der nogensinde er sket for mig.. Jeg ville så gerne være en god mor, men føler ligemeget hvad jeg gør er jeg en dårlig mor., drengen græder virkelig inderligt når han skal have laktolosen, men får han den ikke får han forstoppelse.. Drengen har brug for at mig og faderen går hver for sig, men faderen er den eneste der kan få laktolosen i ham.. Er til tider græde færdig.. Ved simpelhen ikke hvad jeg skal stille op.. Prøver om jeg ikke kan få fat i nogle is forme til saftevands is da jeg har fundet ud af at min guldklump gerne vil have is pga det er det eneste der afhjælper på hans ondt i gummerne.. Håber jeg der igennem kan snyde ham til at få din doses laktolose.. Vil han ikke fordi han kan smage laktolosen er jeg igen på bar bund:(

Så nu fik jeg lige luftet for det værste i ventriklen og det var enlig rart.. Tak til dig der læste det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit liv den seneste tid
  • #1   23. aug 2013 Hvordan gir i ham det ?

    Min datter fik movicol i mælk i sutteflasken.


  • #2   23. aug 2013 Læste et af dine tidligere indlæg.
    Hvis han døjer meget med at komme af med afføring på trods af den er lind.
    Så kan han godt være forsnævret.

    Det var min datter - vi blev henvist til Odense hvor de isblokkene hende.
    Vi har ikke haft problemer siden.


  • #3   23. aug 2013 "Hvor de udblokkede hende

  • #4   23. aug 2013 De siger at han ikke kan have en forsnævring fordi han er kommet af med aff det første døgn af hans levetid, så de vil ikke undersøge ham for det:(

    Vi har prøvet at blande det op med modermælk (mobicolen) det gider han ikke:(


  • #5   23. aug 2013 Nej har ikke noget til at putte op i numsen.. smiley det synes det ikke på sygehuset han skulle have.. Fordi han udvikling motoriske og psykisk er i top udover at han græder hjerteskærende når han skal have laktolosen

  • #6   23. aug 2013 Du vælger jo selv hvad du vil give ham..
    Både Movicol, lactulose osv er jo håndkøb..
    Axl ville heller ikke have sin Movicol, vi gav ham den i saftevand i sutteflasken, så røg det ned..
    Og det at han græder, det er bare ærgerligt, han skal jo have det..
    Når axl skulle have flydende medicin lagde jeg ham på puslebordet og drejede ham rundt så han lå med siden til, så lagde jeg min arm over hans bryst så jeg havde far i hans arme, førte sprøjten ind langs med kinden næsten helt tilbage til svælget, og sprøjtede to-tre gange til sprøjten var tom.,
    Han skreg og brokkede sig som bare det, men det er msn nødt til at se ud over og sige til sig selv at det er for at hjælpe dem.
    Og kan han mærke du er utryg ved situationen bliver dit barn det også.
    Og hvis du kun er sammen med faren fordi han kan give din søn medicin, ja så ville jeg da synes du skal få det lært og smutte..


  • #7   23. aug 2013 Min dreng får forstoppelse når han får d
    Sin medicin, så han får microlaks ( klyks) som købes i håndkøb på apoteket.
    De indføres i endetarmen og tømmes, og giver afføring inden for 15 minutter:-)

    Det kan anbefales


  • #8   23. aug 2013 Er han begyndt at få frugtmos og grød. Jeg puttede det i det og tog en skefuld uden og derefter en med han opdagede det som regel ikke. Ellers ville jeg gøre som lisette beskriver.

    Du bør ik blive fordi han kan give laktulose du skal bare lære det


  • #9   23. aug 2013 Lisette: jeg har prøvet at lægge ham på siden men så spytter han det hele ud og får intet af det ned:( der ikke noget jeg heller ville end at kunne give ham det.. Laktose og movicol virker ikke ens.. Så kan ikke give ham begge dele.. Vil prøve om jeg ikke kan give laktolosen i is sådan at jeg ikke skal have en dreng der er bange for at få det.. Faktisk tisser han en kæmpe tisse tår når han skal have det:'( bryder mig ikke om han gør det så prøver virkelig at lave grimassere, grine, tale beroligende men det hjælper ikke.. Og jeg føler næsten jeg laver et overgreb på ham hver gang.. Men ja det er så nemt at sige jeg bare skal få det lært, han spytter det ud og er ved at fejlsynke mange gange, plus han skriger.. Det er rent ud sagt et værre cirkus hvor jeg prøver at gøre situationen god ved at berolige ham og han er bange for at få det.. Har skulle vende ham om for at få laktolosen op af lungerne selvom han ikke engang havde fået mere end en halv ml ind i munden.. Har blandet det opvisning saft fordi han gerne vil have saft men tror han kan smage laktolosen for han vil ikke have det.. Og med movicol er det 100gange værre


  • #10   23. aug 2013 Line: nej han får ikke ske mad end.. Måske jeg skulle prøve det til natten:)

  • #11   23. aug 2013 Hende: kan man få det i håndkøb? Fordi så går jeg udenom sygehuset..

  • #12   23. aug 2013 Ja da jeg køber det altid i håndkøb smiley

  • #13   23. aug 2013 Jo - man kan godt være forsnævret alligevel.

    Sophia havde normal afføring den første måned.
    Men derefter gik det galt.

    Altså så små doser movicol kan ikke smages.
    Så hvis du blader det op med din mælk - så burde det være fint.


  • #14   23. aug 2013 Men klyks bruges til at tømme endetarmen.
    Det lyder som om drengen har behov for at få tarmene til at arbejde - også skal der movicol eller laktolose til. smiley

    Men gå til egen læge og be om en henvisning til et sygehus så i kan få tjekket om han er forsnævret. - for så hjælper movicol osv kun kortvarigt.


  • #15   23. aug 2013 Hvorfor ikke prøve at lave lidt mælk til ham og put det i det gjorde vi med freja

  • #16   23. aug 2013 Har ikk læst de andres forslag men laktukosen kan du bare komme i mælken vis han får flaske det fik Emma og det virkede fint hos os,

  • #17   23. aug 2013 Hvis han får flaske. Kan det så ikke være mælke pulveret han ikke kan tåle..
    Havde samme problem med min den store og da han kom over på mælke pulver fra apoteket havde aldrig problemer med maven igen.


  • #18   23. aug 2013 Han skal ikke ligge på siden, han skal ligge på ryggen med siden ind til dig
    Og hvis du får sprøjten langt nok tilbage i munden, så KAN han kun synke det..
    Bed evt sygehuset vise dig det..
    Sådan lærte jeg det..


  • #19   24. aug 2013 Har fundet ud af at han kan lide frugt mos.. Han får en halv glas når vi får aftensmad, hvor hans laktolose er blandet i.. Det synes han er hyggeligt

    profilbillede
  • #20   24. aug 2013 Dejligt smiley
    Syntes dog et halvt glas lyder af meget som opstart og som 4måneders. Men hvis det fungere for jer, er det jo dejligt


Kommentér på:
Mit liv den seneste tid

Annonce