{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er man klar til at få et barn?
  • #1   15. sep 2013 Jeg mener ikke det handler om uddannelse, alder eller materielle goder.. det vigtigste erat man er klar på at tilsidesætte sig selv

  • En mor.
    En mor. Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 71
    #4   15. sep 2013 Det kan man ikke sige, sådan generelt.

    Man kan have nok det fineste hus, uddannelse - job, 2 biler, masser af penge og hvad folk nu ellers næsten forventer, men det gør stadig ikke nødvendigvis en klar til at få et barn smiley

    Jeg tænker det vigtigste er, at man har overskud og masser af kærlighed at give af. Det må da være det vigtigste... De andre ting er i mine øjne bare bonus smiley men ingen af tingene behøver være noget der SKAL være der her og nu, det kan sagtens komme med tiden.


  • Obsternasig.
    Obsternasig. Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 170
    #5   15. sep 2013 M * J: Hvorfor HF inden PAU?

    Edit: Nu skrev jeg også blot hus, bil og udd., fordi det er det folk som regel 'forventer' af kommende forældre.


  • #6   15. sep 2013 Jeg mener ikke, at det kan vurderes ud fra materielle ting, uddannelse eller for den sags skyld alder. Da jeg opdagede min graviditet, følte jeg mig faktisk "klar", trods dét at jeg var 16 år, hjemmeboende og med kun en folkeskole i bagagen.

    For mig er materielle ting ikke så vigtige. Selvfølgelig skal man have de basale ting iorden inden babyen ankomst. Men vigtigst af alt er, at man kan yde omsorg, tryghed, kærlighed overfor sit barn, og ikke mindst tilsidesætte sine egne behov frem for barnets.








  • #7   15. sep 2013 M*J - PAU kræver kun en 9.klasse. Du bliver pædagogisk assistent, hvis du tager den uddannelse. Vil du være pædagog, skal du have en HF eller anden gymnasial uddannelse.

  • #8   16. sep 2013 3 timer efter man har født smiley

  • #9   16. sep 2013 Kærlighed og omsorg til barnet er det vigtigste. Har man det følelsesmæssige overskud, kan man bo på lidt plads i laang tid.
    I min verden behøver man heller ikke have mange penge. Jeg gider ikke arbejde en masse timer, så vi bliver aldrig rige. Til gengæld er jeg her. Og vi har mange timer sammen hver uge, Vito er ikke i institution hele dagen. Det er vigtigt, for mig.


    Alt det med fysiske rammer, økonomi og den slags, det skal nok komme, det gør ikke noget hvis det venter.


    Hvis jeg havde planlagt mit barn, havde jeg planlagt ham efter en ungdomsuddannelse og før en videregående uddannelse. Men han kom da han gjorde, og jeg var KLAR smiley


  • #11   16. sep 2013 For mig var det vigtigt at jeg var i fast stabilt forhold. Havde en indkomst der uden problemer kunne forsørge et barn. En god og sund bolig. Men derudover synes jeg det er så vigtigt at man har evnerne til at sætte sig selv i anden række.

    Det er jo så meget op til den enkelte hvad man synes er vigtigt. Vi har jo forskellige værdier i livet smiley


  • #12   16. sep 2013 Jeg blev klar da jeg stod med en uventet positiv test i hånden smiley

    Min plan har altid været at jeg skulle have fast kæreste - længe, arbejde, et ordentlig sted at bo, opsparing osv.... men det ændrede sig da jeg så testen.

    Nu står jeg og er igang med at flytte, lige gået fra kæresten, på dagpenge - men barnet er mere end velkommen og vi skal nok finde ud af det smiley


  • Obsternasig.
    Obsternasig. Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 170
    #13   16. sep 2013 Tak for alle jeres svar. smiley
    Sjovt at læse hvad andre ser som klar. smiley


Kommentér på:
Hvornår er man klar til at få et barn?

Annonce