{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Dagplejemor {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg håber der sidder nogle dagplejemødre eller andre forældre der kan berolige mig lidt smiley
Min datter skal begynde i dp til april/maj.
Jeg synes hun virker rigtig sød og kan tilbyde sine børn meget, desuden var alle børnene rigtig glad for hende. Det er jo dejligt.
Men nu er det jo MIN lille guldklump der skal derhen, om noget tid.
Jeg tænker hvordan mon det skal gå ??
Vi har jo vores små putte ritualer og måder at gøre tingene på..
Jeg mener SLET ikke dp skal gøre det som mig, men min datter tager hverken sut, klud bamse eller noget andet !
Hvad nu hvis dp ikke kan få hende til at sove og hun bare græder pga dp ikke er mig, får hun så bare lov til at græde indtil hun sover eller hvad gør de kære dp-mødre ? Er de lidt (hvad skal man kalde det ?) kontant hvad det angår ?

Hvad oplever i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagplejemor
  • #1   6. nov 2013 Du skal lade være med at tage sorgerne på forskud og tag det lidt roligt. Fordi din datter kan mærke at du er utryg/stresset og det smitter af på hende og kan gøre opstarten mere kompliceret end det behøves at være. Alt ny start kan være svært og din datter og dp.moren skal jo først lærer hinanden at kende og husk på at det jo ikke er første gang dp.mor får et nyt barn. Så mit råd til dig er: nyd den sidste tid af den barsel og tag tingene stille og roligt og lad tingene gå sin gang smiley

• #2   6. nov 2013 Tror ikke du behøver at bekymre dig. Dagplejemødre kan noget helt specielt:) Vi kunne feks ikke putte Xander til middagslur i hans seng da han startede i dp. Kun barnevognen duede. Han startede lige da han blev 2 år. Dagplejemor har ingen problemer med at putte ham på en madras indenfor. Han sover bare. Han kan sagtens skelne mellem hjemme og i dagpleje.

• #3   6. nov 2013 tager som ingen sorger på forskud.
    Men jeg er da interesseret i hvordan andre oplever deres dp. Det er mit første barn, derfor må jeg trække på andres erfaring.
    Gry, det lyder dejligt, har faktisk hørt mange sige deres børn også får bedre rytme.
    Det er en privat natur dagpleje ja smiley

• #5   6. nov 2013 Jeg vil sige som de andre at det kommer meget af sig selv smiley

Jeg er dagplejer og har været det i 5 år smiley

Jeg startede med en dreng i april som faktisk ikke sov.. Han var 8 måneder og kunne stå op kl 5 og så ikke sove før kl 12 og så måske kun 30 minutter..
    Det resulterede så i at han jo blev mega overtræt hos mig.. Så vi skulle have givet ham en rytme med 2 lurer.. Ikke den nemmeste opgave men vi samarbejdede godt og jeg havde kun 1 andet barn udover ham og han var over 2 år.. så vi gik ud og lege om formiddagen og så puttede jeg den bette og ja lad os bare sige at han måske ikke var helt så tilfreds med mig lige der smiley men til gengæld gik der kun 2 dage hvor jeg stod ved siden af barnevognen og nussede ham lidt og fortalte ham st jeg var der så begyndte han bare at putte sig og sove mellem 1 og 1 1/2 time og så igen et par timer om eftermiddagen.. smiley
    Nu har han droppet formiddagsluren igen men sover så til gengæld 3 timer til middag smiley

Og startede med 2 nye efter sommerferien som var vant til at blive gået med når de skulle sove.. Dem puttede jeg som de sidste og så stod jeg hos dem indtil de sov, det tager som regel 2 -3 dage så vænner de sig hurtigt til det smiley

Altså det er jo ikke til diskussion i dagplejen (ihvertfald ikke hos mig) mht at blive kørt i søvn, det gør jeg bare ikke, det er jo også til tider fysisk umuligt hvis du har 3 eller 4 der skal køres i søvn.. Men de får ikke lov til bare at skrige, jeg står hos dem og lader dem vide at jeg er der, indtil de vender sig til det smiley

• #7   6. nov 2013 Markus skal starte i dp til december. Han tager ikke sut, bruger ikke bamse, nusseklud, stofble.... Ja, synes jeg har prøvet alt smiley Han har aldrig brudt sig om barnevognen og skriger fuldstændig panisk, hvis jeg bare lægger ham derned. Min eneste løsning har været at gå med vognen med ham siddende op indtil jeg kan se blikket bliver tomt, så kan jeg lægge ham ned!

Han starter i samme dp som vi havde til Simone, så jeg har jo selvfølgelig snakket med hende flere gange om det. Jeg har så dårlig samvittighed, men hun bliver ved med at forsikre mig om at det ikke bliver noget problem og det er noget andet i dp. Og jeg VED at hun ikke kunne finde på bare at lade ham skrige! Han sover udelukkende om formiddagen (hvor de andre børn er vågne :P) Det lover hun også retter sig ind, da han automatisk vil holde sig vågen længere tid pga de andre børn og ja, så bliver han jo forhåbentlig så træt til sidst, at han bare dejser om smiley

• #8   6. nov 2013 Min datter skal starte i feb. I vuggestue.
    Jeg har det ligesom dig ts.
    Men jeg har været ude og besøge stedet og snakke med dem, og jeg er ikk i tvivl om at hun får det godt smiley

Dejligt at læse at de fleste skriver gode historier smiley

• #10   7. nov 2013 Hvis jeg rammer det rigtige tidspunkt så kan jeg bar putte hende og stille hende ud i barnevognen, men andre gange begynder hun at græde, og så går vi lidt med barnevognen, har prøvet bar at nusse hende på kinden eller bar "ryste" barnevognen, og så bliver hun tosset.
    Men ja, der er jo heldigvis noget tid til, så jeg har jo tid til at "træne" med hende.

Ang. sut eller andre trygheds ting, så ved jeg ikke hvad jeg skal stille op!! Jeg har virkelig ikke mere at tilbyde hende, og har virkelig været ihærdig på sutten.
    På et tidspunkt kunne jeg putte hende med sut, så hav jeg hende bar sut så sov hun, men resulterede i at når hun tabte den 3 min efter så græd hun, så kunne jeg bøvle med det, fremfor at hun bare sov sin lur som hun plejede smiley
    Nu her puttes hun bare i barnevognen, og om aften står jeg lidt med hende på armen.. smiley
    Hun elsker der sker noget, og andre børn, så jeg er ikke i tvivl om hun vil synes det er fedt i dp smiley
    Man får jo bare sine små "dumme" vaner herhjemme smiley

• #12   7. nov 2013 Min datter er 3½ måned gammel smiley Altså jeg putter hende faktisk altid med en stofble som hun sover med, men det er slet ikke sådan at hun ikke kan undvære den, men hun gnider tit hovedet i den. Jeg har også købt en "nussebamse" Det har heller ikke større effekt på hende end hun synes den er sjovt at lege med smiley

Kommentér på:
Dagplejemor

Annonce