Dagplejemor {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg håber der sidder nogle dagplejemødre eller andre forældre der kan berolige mig lidt
Min datter skal begynde i dp til april/maj.
Jeg synes hun virker rigtig sød og kan tilbyde sine børn meget, desuden var alle børnene rigtig glad for hende. Det er jo dejligt.
Men nu er det jo MIN lille guldklump der skal derhen, om noget tid.
Jeg tænker hvordan mon det skal gå ??
Vi har jo vores små putte ritualer og måder at gøre tingene på..
Jeg mener SLET ikke dp skal gøre det som mig, men min datter tager hverken sut, klud bamse eller noget andet !
Hvad nu hvis dp ikke kan få hende til at sove og hun bare græder pga dp ikke er mig, får hun så bare lov til at græde indtil hun sover eller hvad gør de kære dp-mødre ? Er de lidt (hvad skal man kalde det ?) kontant hvad det angår ?
Hvad oplever i ?
okt 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 158 Svar: 694
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 139
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 31 Svar: 507
Men jeg er da interesseret i hvordan andre oplever deres dp. Det er mit første barn, derfor må jeg trække på andres erfaring.
Gry, det lyder dejligt, har faktisk hørt mange sige deres børn også får bedre rytme.
Det er en privat natur dagpleje ja
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Jeg er dagplejer og har været det i 5 år
Jeg startede med en dreng i april som faktisk ikke sov.. Han var 8 måneder og kunne stå op kl 5 og så ikke sove før kl 12 og så måske kun 30 minutter..
Det resulterede så i at han jo blev mega overtræt hos mig.. Så vi skulle have givet ham en rytme med 2 lurer.. Ikke den nemmeste opgave men vi samarbejdede godt og jeg havde kun 1 andet barn udover ham og han var over 2 år.. så vi gik ud og lege om formiddagen og så puttede jeg den bette og ja lad os bare sige at han måske ikke var helt så tilfreds med mig lige der men til gengæld gik der kun 2 dage hvor jeg stod ved siden af barnevognen og nussede ham lidt og fortalte ham st jeg var der så begyndte han bare at putte sig og sove mellem 1 og 1 1/2 time og så igen et par timer om eftermiddagen..
Nu har han droppet formiddagsluren igen men sover så til gengæld 3 timer til middag
Og startede med 2 nye efter sommerferien som var vant til at blive gået med når de skulle sove.. Dem puttede jeg som de sidste og så stod jeg hos dem indtil de sov, det tager som regel 2 -3 dage så vænner de sig hurtigt til det
Altså det er jo ikke til diskussion i dagplejen (ihvertfald ikke hos mig) mht at blive kørt i søvn, det gør jeg bare ikke, det er jo også til tider fysisk umuligt hvis du har 3 eller 4 der skal køres i søvn.. Men de får ikke lov til bare at skrige, jeg står hos dem og lader dem vide at jeg er der, indtil de vender sig til det
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Han starter i samme dp som vi havde til Simone, så jeg har jo selvfølgelig snakket med hende flere gange om det. Jeg har så dårlig samvittighed, men hun bliver ved med at forsikre mig om at det ikke bliver noget problem og det er noget andet i dp. Og jeg VED at hun ikke kunne finde på bare at lade ham skrige! Han sover udelukkende om formiddagen (hvor de andre børn er vågne :P) Det lover hun også retter sig ind, da han automatisk vil holde sig vågen længere tid pga de andre børn og ja, så bliver han jo forhåbentlig så træt til sidst, at han bare dejser om
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 204 Svar: 726
Jeg har det ligesom dig ts.
Men jeg har været ude og besøge stedet og snakke med dem, og jeg er ikk i tvivl om at hun får det godt
Dejligt at læse at de fleste skriver gode historier
nov 2012
Men ja, der er jo heldigvis noget tid til, så jeg har jo tid til at "træne" med hende.
Ang. sut eller andre trygheds ting, så ved jeg ikke hvad jeg skal stille op!! Jeg har virkelig ikke mere at tilbyde hende, og har virkelig været ihærdig på sutten.
På et tidspunkt kunne jeg putte hende med sut, så hav jeg hende bar sut så sov hun, men resulterede i at når hun tabte den 3 min efter så græd hun, så kunne jeg bøvle med det, fremfor at hun bare sov sin lur som hun plejede
Nu her puttes hun bare i barnevognen, og om aften står jeg lidt med hende på armen..
Hun elsker der sker noget, og andre børn, så jeg er ikke i tvivl om hun vil synes det er fedt i dp
Man får jo bare sine små "dumme" vaner herhjemme
nov 2012
Dagplejemor