{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Anne Marie H
Anne Marie H
Tilmeldt:
15. nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15

Uddannelse og barsel {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med.
Hvordan er reglerne angående barsel når man er under uddannelse? og hvordan med økonomi under barsel? går ikk ud fra at man kan få su under barsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse og barsel
  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #2   18. nov 2013 Er ved at tage en HF på vuc.

  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #4   18. nov 2013 Der står ikk noget derinde, ikk af hvad jeg kan finde, kun at jeg kan få ekstra su i 12 måneder, men der står at man ikke kan få det hvis man holder orlov, og det er barsel vel.

    Har ikk fået svar endnu


  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #6   18. nov 2013 Jo det er der, men syns lige det var nemmere at spørge herinde, kunne jo være der var nogen som har haft erfaring med det

  • #8   18. nov 2013 Jeg kender reglerne sådan nogenlunde. Var selv på su da jeg skulle på barsel med min søn smiley også HF. Du får 12 måneders su og barsel. Det er enten den almindelig takst i 12 mdr. Eller dobbelt su i 6 mdr. Eller du kan tage 6 mdr almindelig og 3 mdr. Dobbelt, altså 9 mdr. I alt men du får udbetalt su for 12 mdr. Hvis du forstår??

    Du kan gå på barsel fra 2 mdr. Før mener jeg eller også er det 3. Det må su lige undersøge. Mener 2 mdr før termin.. Og der vil du så få udbetalt su fra i de 12 mdr. Du nu har lov til smiley

    Håber det gav lidt mening..


  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #10   18. nov 2013 Leanders mor, ja det gav lidt mening.
    Anita, problemet er at der stod at hvis man var på orlov så kunne man ikk få ekstra su, men kan så regne ud at barsel ikk er en slags orlov. Så er det bare lige med hvor meget man kan få


  • #11   18. nov 2013 Du får det samme som du gør normalt smiley Med mindre du vælger dobbelt, men det er jo kun 6 mdr. eller i 3 mdr. du kan det smiley Dobbelt, så får du din su gange 2. hvis du får 5000 normalt, ja så får du 10 hvis du vælger dobbelt, men samtidig bliver din barsel jo kortere..

  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #12   18. nov 2013 Okay, det var godt nok ikk meget man kan få så. Egentlig ville jeg jo gerne kunne "nøjes" med 6 måneders barsel, men det er jo mest for at komme tilbage til skolen så hurtig som muligt. Men har hørt mange sige at de ikk syns 6 måneder er nok

  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #13   18. nov 2013 Kan man slet ikk få mere? ved du om man kan få su lån mens man er på barsel? for ellers så kan jeg godt nok ikk få det til at hænge sammen.

  • #14   18. nov 2013 Ja du kan få su lån helt som du plejer mens du er på barsel smiley Min skole gav mig dispentation, fordi jeg ikke kunne komme på et hold, da min barsel var slut, så derfor blev min barsel længere og samtidig fik jeg den normale su imens. Det var jo ikke min fejl at de ikke havde et hold på det tidspunkt, så jeg fik længere barsel end de 12 mdr.
    6 mdr. er ikke nok syntes jeg ikke. Det vil jeg ikke kunne nøjes med, og tror også du vil fortryde det valg, for jeg var slet ikke klar til at aflevere ham på det tidspunkt. Syntes 11 mdr. var tidlig nok smiley kunne sagtens have brugt længere tid, men sådan er det jo.


  • #15   18. nov 2013 Jeg fik sommerferie i Juni 2011 - min barsel startede midt i august, men realt havde jeg jo barsel og ferie helt fra Juni. Dejigt smiley - min søn er født i Oktober. Var tilbage på skolen igen midt i August 2012, så en lang barsel til mig smiley

  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #16   18. nov 2013 Okay, så det vil ca blive samme indtægt på barsel som jeg har nu. Puhaa, det bliver sku hårdt så, indtil man kan starte på skole igen så og få lidt ekstra som forsørger. Det koster jo lidt i bleer mm, aner slet ikk hvor meget man skal beregne at bruge på barn hver måned det første års tid.

  • #17   18. nov 2013 Er du alene med barnet?

  • #18   18. nov 2013 Hvis jeg var dig, så vil jeg enten ligge lidt til side hver måned fra nu af så der er penge til og købe ting til barnet for eller også begynde og købe tingene lige så stille så du har det klar til når det kommer. På den måde får du dine udgifter fordelt ud over lang tid, i stedet for at skulle købe det hele på en gang.

    Hvor meget man bruger er jo individuelt. Jeg var sammen med min søns far på da jeg var gravid og indtil an var 7 mdr. så vi havde jo to indkomster, altså su og så løn, så vi manglede ikke noget, men alligevel købte vi lidt hver måned så vi ikke skulle købe alt på en gang. Det var en god løsning for os.

    Det kommer jo også an på om du har planer om at skulle amme, for så er det jo billigere end at skulle bruge penge på modermælks erstantning. Og bleer kan man vist få nogle billige i Little eller rema. Vi bruger og har altid brugt Libero, men han kan heller ikke tåle andre end dem. Så det har vi været nødsagt til smiley



  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #19   18. nov 2013 Ja hvis det viser sig at jeg er gravid, har ikk fået svar fra lægen endnu. Så vil jeg være alene ja, ved hvem faderen vil være, men aner ikk hvordan jeg vil kunne komme i kontakt med ham. har ikk noget nummer eller andet

  • #20   18. nov 2013 Men du har taget en test som er positiv eller?

  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #21   18. nov 2013 Jeg har taget urintest, og den var negativ, men problemet er at min mens er udeblevet i 3 måneder, og jeg har haft meget spændte og sindsyg ømme bryster den sidste månedstid. Så fik taget blodprøver i onsdags, men har ikk fået svar fra lægen af endnu. Jeg tror ikk selv på at jeg er gravid, men hvis jeg skulle være så vil jeg gerne have styr på lidt så jeg er forberedt og at det hele ikk kommer oveni det hele.

  • #22   18. nov 2013 Hvornår får du svar? Ja det er altid rart at have det praktiske på plads, men der er jo også nogle måneder til at forberede sig i smiley

  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #23   18. nov 2013 Jeg ved det ikk helt, han vil maile mig når svaret kommer, men det skal komme fra sygehuset af da jeg fik taget en del prøver for at teste for alt muligt. Og sygehuset er jo ikk altid de hurtigste til at få fingeren ud

  • #24   19. nov 2013 Som endelig kan du få dobbelt su forsørger tillæg og su lån. Tror nok jeg var oppe på 12000 efter skat, da jeg var alene.

  • Anne Marie H
    Anne Marie H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #25   19. nov 2013 Ja det har jeg kigget på, men kan jo ikk få alm su når jeg er på barsel.

Kommentér på:
Uddannelse og barsel

Annonce