Amning {{forumTopicSubject}}
Jeg ammede jo ikke axl, men har valgt at give det et forsøg med lillebror.
Det gik rigtig fint de første par dage, og vi tog hjem fra sygehuset søndag, hvor han er født fredag.
Mælken løb til i går, MEN..
Han vil spise/sutte konstant, ca hver 30.min døgnet rundt..
Han har virkelig mange mavekneb og ondt.. Han bøvser og prutter rigtig meget, og jeg er ved at gå til.
Hvis far prøver at gå med ham skriger han, og han skriger til jeg lægger ham til, her sutter han så tre gange, falder i søvn, tager jeg brystet ud af munden på ham skriger han til jeg giver ham det igen..
Han tømmer brystet nærmest før det løber til igen, og han bliver SÅ ked af det når der ikke kommer noget ud, i går endte jeg med at give ham mme 2 gange, fordi han bare ikke kunne finde ro, han spiste ca 20ml pr gang og det kunne bare ikke gå stærkt nok.
Efter begge gange sov han 3-4 timer i streg..
Har forsøgt at få fat i sp, men uden held, så nu tænkte jeg at jeg ville høre jer herinde om det lyder normalt?
Han har lidt gulsot hvis det kan betyde noget..
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
jun 2009
Følger: 1 Babyer: 2 Emner: 65 Svar: 298
efter en måneds tid kan du så lade ham spise 15-20 min først på det ene bryst, så bøvse ham og så 15-20 min på det andet bryst, og så gøre det samme hver 3. time.
Min amning gik heller ikk godt med min store dreng, men denne her gang besluttede jeg mig at tag kampen op, og er så glad for det, trods nogle gange med bryst betændelse og revnede brystvorter, ammer jeg stadig og han er snart 5 måneder
Så ind i kampen det er måske lidt hårdt i starten, men man bliver så glad og stolt når det lykkes
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Min knægt er 8 uger. Og det er ved at blive lidt bedre.
Sp siger jeg skal kæmpe med sutten nu.men da han var helt spæd skulle jeg bare lægge ham til.
Jo mere han drikker. Jo bedre kommer gulsoten ud af kroppen..
Krammer herfra ved om nogen hvor hårdt det er
Vi supplerende forresten med én flaske i døgnet i en kort periode. Det gjorde at far kunne bruges fra kl 17-18.. er på fuld amning igen..
feb 2010
Både sp og lægen siger også at det langtfra er alle børn der kan holde 3 timer uden mad..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 115 Svar: 825
Det kan være han har lidt svært ved at komme igang grundet fødslen før tid og gulsot. Klø på og tro på det.. Og ikke mindst- tro på det er det du er skabt til :).
Held og lykke. Lad os høre hvordan det går.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Jeg er slet ikke parat til at give op, vil rigtig gerne amme, men ville også bare gerne kunne gå på toilet og i bad uden at kunne høre jeg forsømmer en skrigende unge
feb 2010
Jeg troede jeg havde fødsels dep. Fordi jeg var ked af det og ikke følte jeg var tilstrækkelig. Men heldigvis var det en blanding af manglende søvn følser osv.
Skal lige siges det er mit tredje barn. Og jeg har aldrig oplevede at baby spiser så ofte.
jun 2009
Følger: 1 Babyer: 2 Emner: 65 Svar: 298
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Amning