{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal mænd kunne fravælge uønskede børn?
  • #1   3. jan 2014 Det synes jeg.
    Synes det er forkasteligt at man høre om flere og flere der går ud i nattelivet og lyver om de er på p-piller osv. Og udelukkende går efter klatten for at blive gravid

- føj, jeg ved godt man er to til tango men man skal sq være ærlig omkring hvilken dans man vil danse!

• #3   3. jan 2014 Ja det syntes jeg de skulle kunne få…jeg syntes ikke det er rimeligt at vi, som kvinder bare kan "styre" en mands fremtid på den måde når vi selv har en masse valg i den situation…det må da heller ikke være særlig fedt for et barn at vokse op med en far, som er tvunget til at være far når han egentlig ikke gider eller er klar…

I det hele taget når det kommer til ligestilling syntes jeg at der er en del skævhedder…. blandt andet også værnepligt, det burde også være for kvinder…så skulle der selvfølgelig laves nogle regler om undtagelse osv i forbindelse med små børn osv…men det er vist en helt andet debat smiley

• #4   3. jan 2014 Hvis kvinden har snydt sig til klatten, synes jeg det er helt i orden at han fra skriver sig.

Har de været enig om dansen, men den ente ud i en anden, altså kondomer sprang, eller P-pillerne svigtede, så synes jeg det skal vurderes på en anden måde.

• #5   3. jan 2014 Nej det syns jeg ikke, uanset hvad ved alle at sex kan give børn, selv om man er beskyttet. min mening er at hvis ikke man er klar til at tage et del af ansvaret burde man ikke have sex! smiley

• #6   3. jan 2014 Nej, det synes jeg faktisk ikke. Synes de må tage ansvar og pakke pølsen ind, sådan lidt groft sagt, og tænke sig ekstra godt om inden de springer i kanen med en fremmed.

• #7   3. jan 2014 JA uden tvivl! MEN de skal underskrive en kontrakt på at han fraskriver sig retteb til samvær osv OG søger han alligevel kontakt senere må han også betale ved kasse 1.

Jeg synes det er klamt at man tvinger mænd til at betale for ens afkom hvis han ikke er enig i planen.
    Manden har også noget at skulle have sagt, han kan ikke tvinge pigen til abort, men så må han kunne sige fra på en anden måde.

• #8   3. jan 2014 Ja selvfølgelig smiley Hvis kvinden har ret til at fravælge en graviditet, har manden så sandelig også smiley Og den der med "at hvis man ikke er klar til at tage ansvaret af at have sex som f.eks. graviditet, så må man lade være med at have sex"....altså nu har man jo ikke KUN sex for at få børn. ...det er et behov vi alle sammen har, når vi når en hvis alder smiley

• #9   3. jan 2014 Men ja selvfølgelig skal de skrive under på at de ikke kan få samvær med barnet OG den går heller ikke hvis man får "kolde fødder" midt i graviditeten smiley

• #10   3. jan 2014 Det er urealistisk at lovgive på det område. Hvorfor skal mænd kunne slippe ud uden en skramme hvis det alligevel ikke er interesseret. Kvinder kan ikke bare komme ud på drn måde uden et indgreb der mærker en for livet

• #11   3. jan 2014 Louise - en tidlig abort - medicinsk - giver da ingen ar? Og hun kan jo så beholde hvis hun går kæmpe tudefjæs på smiley

• #12   3. jan 2014 Nu må de p-piller gerne snart komme til mænd smiley

• #13   3. jan 2014 Jeg synes ikke det er fair at mænd skal tvinges til at betale for et barn de aldrig har haft interesse i at få.

Camilla: Måske ikke fysiske ar. Men man vil da aldrig kunne glemme at man har været igennem en abort.

• #14   3. jan 2014 nej, de må sgu lære at tage ansvar for deres handlinger. vil de ik ha børn må de beholde gummi på. sværere er det rent faktisk ikke...

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 39
    #15   3. jan 2014 Årh de kan sgu da bare bruge et kondom eller holde bukserne på. Sex er altså ikke et livsnødvendigt behov og alle har muligheden for at beskytte sig, hvis de ikke ønsker børn....
    Mænd som knalder uden kondom må holde op med piveriet og tage konsekvensen af deres tumpede valg

• #16   3. jan 2014 Der er psykiske konsekvenser ved abort. Og synes ikke de skal kunne løbe fra ansvaret. Der findes også kvinder der får barnet efter at være for langt henne til andet. Selvfølgelig er det ikke i orden at stjæle sæd. Men hvis det er ubeskyttet sex var man 2 om det. Og no matter what kommer kvinden til at føle det efterfølgende. Mænd har samme ansvar for at beskytte sig. Hvor mange af jer ville blindt stole på en mand der sagde han tog en p pille? Hvis vi nu snakker halvfuld one night stand

• #18   3. jan 2014 Hvordan ville du overhovedet lovgive på det område? Skal han tage beslutningen inden 12. Uge som moderen? Hvad sker der hvis der er en fadrrskabssag? Må han vælge efter. Stod selv med en fyr som stoppede med at være interesseret efter fødslen. Skulle han kunne sige nej der? Hvor går grænsen. Selvom min søn har en far der ikke gider ham, synes jeg min søn har retten til at have en far. Det skal ikke kunne vælges fra fordi der sker noget mere interessant

• #20   3. jan 2014 De kære stakkels mænd smiley

• #22   3. jan 2014 Hvis hun har snydt sig til det, så skal han have lov til at fravælge. (Men hvem skal lige stå og vurdere det.. Enhver kan da lyve)

Udover det, så nej. Man er 2 til tango...

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #26   3. jan 2014 Selvfølgelig skal de kunne det!
    Synes det er klamt at kvinderne står med magten i sådan en sag!

• #28   3. jan 2014 Nanna - is på unge dame.
    Jeg har fået en kirurgisk abort, så er ikke uvidende omkring abort. Jeg valgte ikke at få medicinsk. Men det er nu de færreste der er dit forløb igennem.

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 39
    #29   3. jan 2014 Hvis manden er tumpet nok til ikke at gide beskytte sig, bare fordi kvinden siger, hun tager p-piller, så har han jo selv valgt, at han evt vil blive far.

Har nu altså aldrig hørt om en mand, som blev far efter at være blevet TVUNGET til sex uden kondom, så de kære mænd må jo bare tage noget ansvar....

• #32   3. jan 2014 So what? Så må de jo øve sig lidt i at tænke lidt længere, ellers er de da selv ude om det.

At jeg så ikke fatter at man bare stikker sjoveren ind uden noget på (og det gælder også piger), man skulle da efterhånden tro at folk var lidt mere oplyste, også i forhold til SOS.

• #34   3. jan 2014 Man kan ikke tvinge mænd til at tænke. Det kommer bare aldrig til at ske. Mænd og kvinder er SÅ forskellige, men uanset hvor meget vi ønsker at de bliver lidt mere som os på nogle punkter, så ændre det ikke på at de bare ikke tænker som os.

• #35   3. jan 2014 Ja kvinder kan jo godt bare kneppe uden noget for det er jo dem der står med "magten"...men mænd skal spørge om de på p-piller/hormon spiral osv osv og så skal de så oz lige huske at bruge gummi....for hvad nu hvis hun lyver ...hmmm...hvorfor kan kvinder ikke bare lade vær med at være nogle kællinger og egoistiske! smiley

• #36   3. jan 2014 Op i røven med om de tager ansvar i form af kondom. Derfor skal de sgu ikke tvinges til at betale til en latterlig truntes ungerninger!

• #37   3. jan 2014 Min søster har en veninde som rigtig gerne vil have et barn, hendes kæreste var overhovedet ikke klar, og sagde det kun kom på tale hvis det skete ved et uheld, så hver aften skyllede hun sin P pille ud i toilettet, også skete der jo et "uheld"

• #38   3. jan 2014 Ja jeg vil mene at voksne mennesker selv må kunne tænke så langt, at de bruger gummi når de knalder tilfældige de lige har mødt i byen. Også for at undgå seksuelt overføre sygdomme, som jeg også tidligere har nævnt.

• #40   3. jan 2014 Nej, men det er da stadig en ret god grund til at beskytte sig selv. Brug gummi og undgå børn og sygdomme, så må de stakkels mænd jo lære at passe lidt bedre på sig selv.

• #44   3. jan 2014 Tænk jer at lortet springer? Så står den også for hans regning, han kunne jo have brugt 5 for at være sikker. .

• #45   3. jan 2014 Så MÆND HUSK for guds skyld at tage 10 kondomer på....bare for at være sikker smiley

• #46   4. jan 2014 Et enkelt spørgsmål her; hvis ikke faderen skal betale, hvem er det så lige der skal?? Lad os putte nogle flere udgifter på det offentlige, for de betaler jo ikke så meget alligevel.

Og jo, rigtig gættet, nej man kan ikke fritages for sit ansvar. Vil man dyrke sex, og tro på en pige man ikke kender og ellers skide på alle kønssygdomme samtidig, så må man ligge som man har redt. Kondomer bliver prædiket og er blevet det i mange år, i forhold til kønssygdomme, hvorfor så ikke også for graviditet.

At nogle piger så gør det helt bevidst er for mig fuldstændig ubegribeligt, hvis de vil være gravide med en de ikke kender, bør de finde en donor, men nej, ingen fritagelser.

• #47   4. jan 2014 Marianne - gu skal "vi" ej.. så må hun SELV betale. Hvis man snyder sig til graviditet og/eller nægter abort, så må den stå for egen regning. Selvfølgelig kommer børnechecken men det månedlige beløb på 1250 må de undvære

• #48   4. jan 2014 Marianne - desuden ville det ikke være så slemt hvis bare vi stregede minister pensionen og pension til alle de tåber på borgen. Så ville der pludselig ikke være så lavvande.

• #50   4. jan 2014 Self skal man ikke kræve at manden SKAL være far, men ender bare med påstand mod påstand. Det bliver en stor muderkamp og nogen vil måske benytte sig af det bare for at slippe uden om det der baby halløj. INGEN skal narres til at være forældre
    hverken mænd eller kvinder.

• #57   4. jan 2014 Jette > det er da pisse ligemeget.. hvorfor skal han betale en lille skøge for at have snydt ham?

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #58   4. jan 2014 Helt ærlig hvor tit "snyder" man sig til et barn?? Det sker sku ik ofte, det skal passe præcis med ægløsning, kvinden og mandens gener skal enes om at danne barnet.

Folk her taler som de har forstand til....

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #61   5. jan 2014 Hold nu op med det pjat. Til info har jeg læst artiklen, før jeg kommenterede, så prøv lige at lade vær med flippe bare fordi jeg ik er enig. Tror I på alt hvad I læser?

Jeg synes mænd er for svage på det her område. Skal en mand efter aftale om at de skal lave et barn sammen.. Han fortryder.. Skal han så ha retten på sin side??
    Det er sku for plat.

Og jo det sker! Men den går sku heller ik! Det sker også på første møde..
    Samfundet har rigeligt at betale til, nu skal vi så betale for mændenes fravalg.. Arhmen altså hvor mon vi ender? Synes der er alt for mange hyklere i det her land...

• #62   5. jan 2014 Fatter overhovedet ikke hvordan man kan være så egoistisk at sætte et barn i verden med en som man ved ikke ønsker det! Medmindre der er tale om et donor barn - hvor det ligesom er sådan showet kører......
    Personligt ville jeg dog aldrig sætte et barn i verden som ikke havde chancen for en far og mor eller to af hver smiley

Anden ting jeg undre mig over - hvorfor bruger man ikke bare kondom hver eneste gang man har sex med tilfældige/uden for faste forhold. Du kender ikke personen hvem han eller hun er har kneppet dagen før osv..... Hvad med kønssygsomme og AIDS? Hvis man bruger kondom hver eneste gang, så opdager manden jo hvis den springer og så kan der jo indkøbes fortrydelsespiller.....

• #63   5. jan 2014 SEX kan medføre børn - er man ikke klar på at tage ansvaret - så lad være med at dyrke sex!

• #65   5. jan 2014 Man skal jo ikke lade være med at dyrke sex fordi man ikke kan tage ansvar for en unge pga en dumhed!

• #67   5. jan 2014 JA det mener jeg faktisk at man skal - så ja på med gummi manden...og så er jeg kold overfor hvor stiv man er!

Det er os som forældre, der har til opgave at forbedre/opdrager vores unger til at blive fornuftige mennesker som tager ANSVAR!

...og tager man ansvar, så beskytter man sig imod uønsket graviditet og kønssygedomme - længere er den ikke! (i min verden)

Men nu havde jeg så også først sex, som 17/18 årig - og jeg vidste 100% hvilket ansvar og konsekvens som kunne følge med hvis jeg ikke passede på!

• #68   5. jan 2014 ......og bliver man alligevel gravid, på trods af at man har beskyttet sig - og man ikke er KLAR til en baby .... så tager man ansvar ved at slutte graviditeten tidligt.

• #69   5. jan 2014 Mor til skønne tvillinger: Ja vi kvinder kan slutte graviditeten. Men det kan manden jo ikke, så skal han tvinges til at være far fordi kondomer sprang og kvinden vil beholde barnet?

• #70   5. jan 2014 Jeg mener at hvis man ønsker at dyrke sex ..... så har man også sagt ja til at dette kan medføre, en graviditet ......

Han vil være barnets far, genestisk, om han ønsker det eller ej - og ja så må han betale - han har været med til at sætte barnet i verden - via sex smiley Men jeg synes det skal afgøres fra sag til sag.....

• #71   5. jan 2014 Det skal jo heller ikke bare blive sådan at man som mand bare kan have ubeskyttet sex her og der, fordi det er bedre uden kondom - og så kan de bare slippe for at tage ansvar, fordi de siger de ikke ønsker at betale......

• #72   5. jan 2014 .....de behøver jo ikke være aktive parter i barnets liv, men betale bidrag det synes jeg de skal!
    ....måske med undtagelser!

• #73   5. jan 2014 Helt enig i at det skal vurderes fra sag til sag. Der er helt sikkert episoder hvor mænd burde tage ansvar for deres handling.

Kommentér på:
Skal mænd kunne fravælge uønskede børn?

Annonce