{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

Hjælp til at falde i søvn. Knap to år {{forumTopicSubject}}

Min søn er 1 år og 8 mdr.
Han vil bare ikke sove om aften og sådan har det stort set altid været.
Vi har nu en madras inde ved siden af hans seng og ligger der til han sover.
Men det kan tage flere timer og han er så træt hver morgen fordi han ikke får nok søvn. Vi lægger ham fast kl 19 og har faste soveritualer.
Han bliver stiktosset når han bliver lagt i seng.
Det er ikke fordi han ikke vil sin seng. Han har flere gange sovet til middag i den uden problemer.
Har prøvet at sidde med ham i en gyngestol men han falder aldrig helt hen for han registrerer med det samme når jeg lægger ham, og har han fået en powenap så er han slet ikke til at få til at sove.
Jeg har læst mig blind i flere bøger om søvn og vi har prøvet en del.
Vi har altid forsøgt en metode i min tre uger for at danne en rutine, men intet hjælper det.
Det er så synd for ham. Han bliver virkelig ked af det. Nærmest hysterisk og utrøstelig.

Hvad gør vi? Vi har ingen aften sammen og sådan har det været siden vi blev forældre. Det ville være så skønt at føle sig som kærester igen bare få timer om aften, men det er endnu ikke lykkedes.
Er der nogle af jer der har nogle gode råd til os så tager vi imod med åbne arme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at falde i søvn. Knap to år
  • #1   6. jan 2014 Har prøvet at lægge ham tidligere men der er han slet ikke træt. Så det er ikke fordi han ender med at være overtræt.

• #2   6. jan 2014 Har I prøvet ikke at sidde derinde? Og hvis I har, hvad sker der så hvis I ikke er inde ved ham?

• #4   6. jan 2014 Mange er helt sikkert uenige med mig.
    Men et barn på 20 måneder har forstået hvordan man får sin vilje.

Og jeres dreng ved helt sikkert også godt hvad det handler om når i putter ham.

Da min datter var ca 15 måneder var jeg ret træt af at ligge i sengen med hende 2-3 timer hver aften inden hun sov.
    Så jeg læste bogen godnat og sov godt, og synes at den metode var lige hård nok.

Så jeg lavede lidt om på den. - vi lavede vores normale putte ritual.
    - tandbørstning - nattøj og en lille historie.
    Og derefter lagde jeg hende i sengen med hendes sutte flaske. (Med en natlampe der lyste godt- for ofte i den alder kan de også være bange for mørke)

Jeg satte et stop ur, og gik kun derind hvert andet minut. - lige meget hvad.
    Hun græd selvfølgelig meget.
    Men jeg lagde hende ned og sagde godnat hvergang jeg gik derind.

Første dag tog det ca 50 min.
    En uge efter kunne jeg bare lægge hende også faldt hun i søvn.

Hun vågnede også tit om natten før hun lærte at falde i søvns selv.
    Ifølge bogen har børn mange små opvågninger igennem natten, og hvis de har lært at falde i søvn selv.
    Så behøver de ikke kalde på mor eller far.

Jeg havde aftalt med mig selv at prøve i maks 14 dage. - hvis det ikke gild en rigtige ved var jeg stoppet igen.

Men det er det bedste vi har gjort for os selv.
    Nu lægger vi hende kl 19- og hun sover hele natten.
    - det var en hård uge for hende og for os - men det har tjent sig hjem det sidste halve år med alt den nattesøvn hun får nu smiley

• #6   6. jan 2014 Min søn er også særlig sensitiv sp det duer ikke med at lade ham græde. Jeg er hverken for eller imod. Det handler om at hjælpe barnet bedst og alle børn er forskellige.
    Men jeg har faktisk selv købt den bog og plukket lidt fra den. Men ingen bedring.

Vi har en madras inde ved siden af hans seng hvor vi ligger. Så han er ikke alene. Om vi ligger eller sidder har ingen betydning.

Mht vores soveværelse, så har vi også prøvet det. Han vil slet ikke sove hvis vi ligger sammen med ham, så skal der leges.
    Da hans seng var i vores soveværelse vågnede han bare vores dyne knitrede. Så det blev ikke til meget søvn. smiley

Hvor er det sødt at i vil give alle jeres råd. Modtager gerne flere smiley

• #8   6. jan 2014 Hun er særlig sensitiv på nogle områder.
    Men hendes manglende nattesøvn gjorde hende endnu mere sensitiv.

Men som alle andre unger i den alder så har de lært hvilke knapper man kan trykke på for at mor og far gør som man vil.

Jeg tog en beslutning på det tidspunkt fordi hunhunde brug for søvn - og jeg var ved at falde fra hinanden pga manglende søvn.

Set i bakspejlet gjorde jeg hende en tjeneste. For hun sover rigtig godt nu, og er god til at falde i søvn selv.

I kan sige hvad i vil - men hun vidste jeg var der.
    Jeg gik jo ind til hende hele tiden.

Også var det også lidt en kamp for at få sin vilje- og da hun accepterede at lige der kunne hun ikke få sin vilje, så faldt hun til ro.

Jeg havde hjertet med - og det virkede. smiley

• #12   7. jan 2014 Vi har været møllen igennem med axl..
    Vi lavede et fast putteritual, og lagde ham i seng og stod så uden for hans dør så vi med det samme kunne gå ind til ham hvis der var noget. Beroligende ham, puttede igen og gik.. Den første uge var vi nok derinde 340 gange og det tog over en time før han sov.. 2. Uge gik det bedre og efter ca 4 uger kunne vi bare putte pg sige godnat..
    Det gav en tryghed for axl at vi kom med det samme, og han nåede aldrig at græde før vi stod der, så han oplevede ikke at blive forladt..

• #13   7. jan 2014 Gøjas mor - du er da jævnt irriterende hva..

min datter skal til at puttes i sin egen seng igen. Hun har efter jeg brød med hendes far sove dammen med mig. Nu bliver hun snart 3 år så nu skal det være slut!
    Gråd og hysteri skal dee nok blive en masse af..men hun skal lære det..

og ja hun falder da nok død om af psykiske men pg den store depression over at have grædt lidt smiley

• #14   7. jan 2014 Simone var vel 2 år, måske lidt mere, da vi tog "kampen", som ikke blev nogen kamp, om at falde i søvn selv og hun har aldrig sovet bedre, da det først fungerede!
    Når jeg puttede hende sagde jeg (og det forstod hun på det tidspunkt): "godnat, mor elsker dig, jeg går lige ind i stuen og jeg kommer om lidt igen". Når hun kaldte/grad kom jeg derind med det samme, lagde hende ned, kyssede og sagde samme remse. Det gjorde jeg mange gange! Pludselig lå hun i noget tid uden at græde og så gik jeg ind til hende igen, så hun ikke forbandt min tilstedeværelse med at hun skulle græde. Der gik vel en uge, så lagde hun sig til at sove uden nogen form for gråd og på 5 min, hvor det før kun tage 1-2 timer. Synes det var en blid og nænsom måde at lære hende det på.

• #17   7. jan 2014 Min datter er knap 6 måneder. Vi havde også lidt problemer hver aften, jeg stod med hende på armen til hun sov, og så vågnede hun også op hele tiden. Vi flyttede hende på eget værelse da vi vækkede hende når vi gik i seng, eller min kæreste vækkeur ringede om morgen osv. Til at starte med sad vi ved siden af hendes seng til hun faldt i søvn, men hun blev tit gal og ville ikke sove. Så var der nogen der sagde at de sagde godnat og gik.
    Det prøvede vi, og første aften lå hun bare og snakkede med sig selv en time og så sov hun, derefter gik det hurtigere og hurtigere.
    I dag afhænger det af hvor træt hun er, nogen gange putter hun sig selv med det samme, andre gange ligger hun og snakker med sig selv og så sover hun. Og hun sover hele natten igennem nu smiley

• #18   7. jan 2014 Der er meget forskel på når er lille barn græder.
    Selvfølgelig skal dette tages alvorligt.
    Men de når også en alder hvor man godt kan lade dem græde.

Det lyder hårdt - men så længe man har hjertet med, og der går den rigtige vej - så er det sundt for de lidt større børn at lære at falde i søvn selv.

• #20   7. jan 2014 Ja jeg havde hjertet med på den anden side af døren - som ikke var lukket.

Jeg lod hende ikke græde alene i 50 min - hvor får du det fra ?
    Hun var bestemt ikke i tvivl om at vi var der hele tiden.

Må er barn ikke græde et minut? smiley
    Hvad gør folk med tvillinger er flere børn. ?

Hvis Sophia græder kl 2 om natten nu, skal jeg så bare tage hende op så hun kan få lov til at lege et par timer midt om natten ?
    - nej vel. - og det virker ikke for Sophia at jeg sidder inde hos hende.

Børn skal lære, også at falde i søvn selv.
    Min datter er glad og trives, og hun lærte det på min måde.

Jeg kommer aldrig til at løbe afsted hver gang hun græder- måske jeg bare kender mit barn.

• #21   7. jan 2014 Du minder mig lidt om min farmor.

Da Sophia var lille, nåede hun jo kun at give lyd fra sig i ca 3 sek inden jeg var der.
    Og der sagde min farmor faktisk at det var sundt at græde - det var godt for lungerne som hun sagde.
    - selvom det tror jeg nu ikke det er smiley

Men jeg blev altid pisse sur når hun sagde det.

Men jeg forstå sagtens hendes pointe nu hvor Sophia er større.
    Hun græder sku da største delen af tiden fordi hun ikke får sin vilje.
    Man er ikke i tvivl når man skal reagere.

Det opdager du nok når din bliver lidt ældre smiley

• #22   7. jan 2014 enig med Gøjas mor, børn skal ikke efterlades til at ligge og græde alene fordi mor vil have fred og ro.. har selv en 2½ årig der kan være strid at putte, men når hun kalder ja så kommer mor eller far om ikke andet for at ligge hende ned og sige godnat igen..
    Jeg har det skidt med hvis en af mine må græde et halvt min fordi jeg står med den anden hvor jeg ikke kan gå (kan jo ske med flere børn) aldrig om jeg med vilje ville lade dem græde

• #24   7. jan 2014 Vi havde samme problem herhjemme, der sad jeg på en stol hver aften, godt nok kun en lille time, men det var bare så frustrerende..

Da han var 1 år og 9 mdr tænkte jeg, at nu kunne det simpelthen være nok. Jeg sad og blev frustreret derinde og på dårlige dage endte jeg tilmed tit med at snerre af min søn og det kunne jeg simpelthen ikke holde ud.

Vi løste det således:

Samme ritual som altid, nattøj, tandbørstning, godnathistorie og lidt at drikke.
    Den første uge gå med, at overbevise ham om, at jeg ikke behøvede, at holde ham i hånden, for jeg sad lige ved siden af. Da han accepterede det begyndte jeg lige så stille med nogle dages mellemrum, at rykke skamlen en lille smule længere tilbage og tættere på døren, bare fem-ti cm ekstra hvad gang. Efter to uger sad jeg helt henne ved døren og rykkede så lige ud på den anden side af døren. Han spurgte meget efter mig i starten, så kunsten var ikke, at sidde længere væk end, at man kunne nå at sige "Mor er lige her skat". Lige så stille begyndte jeg så lydløst som muligt at liste ind i stuen efter fem minutter.
    Der gik en lille måned og så kunne vi tage de faste ritualer, sige godnat så går jeg ind i stuen. Jeg siger stadig "Så er mor lige herude" og lytter inde fra stuen hvis han kalder.

Men det er skønt for alle parter smiley Det virkede her, så det kunne være et forsøg værd smiley

• #26   7. jan 2014 Jeg synes ikke det kan betale sig at fylde mette´s spørgsmål om hjælp, med diskussion, for i bliver aldrig enige, og man skal ikke alle gøre det ens. Bom.
    Uanset hvor meget man augmentere så bliver man ikke enige.
    Selvom i ikke er enige så finder hver forældre den måde der er bedst for deres barn, og ikke alle børn er ens, og dermed forskellige metoder måske.

• #28   7. jan 2014 Men måske virker det for nogen ? Jeg synes bar at man kan give sit råd videre og så lade den ligge, det er jo op til hver enkel at sortere. Man skal jo også huske på at denne website ikke består er uddannet personale, men af private mødre, så man kan jo ikke forvente andet end hvad folk selv har erfaringer med.
    Det irritere tit man at folk bliver ved med at diskutere på et tråd for at få ret, så diskutere privat. Det skaber dårlig stemning. Hvis man ønsker professionel hjælp, så kan man jo altid ringe til sin ssp. smiley

• #30   7. jan 2014 Jane: Som mor til Gøjas er inde på, ja så virker det, men det virker fordi barnet simpelthen opgiver at bede om kontakt der alligevel ikke kommer smiley

• #31   7. jan 2014 Gøjas mor: Du er altså ikke nogen autoritet herinde eller har mere ret til at give råd end andre. Kan godt ske du selv tror det, men jeg må give Camilla ret, du er faktisk meget irriterende, ikke fordi du kommer med råd, men fordi du virker meget arrogant og frelst og tror du har den rette metode til at håndtere alle situationer - børn og mødre er forskellige og det er forskelligt hvad der virker for os hver især.
    Og at sidde og angribe Charlotte på den måde, fordi hun har brugt en metode du ikke synes om, det synes jeg faktisk ikke er i orden! Charlotte kender sit barn bedst og jeg er sikker på, at hun har gjort det som var rigtigt for hende og hendes datter. Det er jo slet ikke noget du behøver blande dig i.

• #32   7. jan 2014 Gøjas mor. Kunne ikke være mere enig. Hjalte sover også ved os, det tager ca 1,5 time at putte ham de dage han er i børnehave, men vi gør det fordi har har brug for det. Han har da brug for at blive mødt der hvor han er, han er total overstimuleret og har brug for at vi er der og forstår at det er svært. Hvis man selv græd om hjælp, og der ingen kom ville man så have tillid til andre mennesker nej vel !!!!

• #35   7. jan 2014 I'm sorry men du er da skrækkelig arrogant.. din datter er vel ikke engang sensitiv, det er hun bare blevet til fordi du er total hjernevasket af det du læser!
    du tror at du har svar på alt og kun det du ved er det rigtige..
    sikke en gang vrøvl!

Jeg har ikke behov for at forsvare mig, skal slet ikke retfærdiggøre noget overfor dig! Fordi du har læst om børn gør dig ikke til en bedre mor end nogen af os..
    Man kan ikke studere til mor/forældre.. så drop din bedrevidenhed.

• #37   7. jan 2014 Ej Camilla sikke da noget at skrive, hold da op at du kan få dig selv til det !!!!!

• #38   7. jan 2014 husk nu at der er altså forskel i barnets gråd.. Hvis barnet er dybt ulykkeligt så er det selvfølgelig ikke ok at lade det græde og græde, men hvis det er af hysteri/vrede er det altså en anden snak..

Og jeg tror sgu heller ikke det er sundt at forældre hopper og springer for sine børn, bare der bliver sagt det mindste kvæk. Det er vel sådan at de såkaldte curlingbørn opstår smiley

Barnet lærer allerede meget tidligt (omkring 1års alderen) at mor og far har andre følelser end dem selv, og de kan handle på hinandens følelser. Så derfor skal man også være tro med sine egne følelser, men samtidig anerkende barnets følelser smiley

Men for lige at understrege det hele, så der ikke kommer nogen misforståelser, så kommer det an på hvilken gråd det er.

• #40   7. jan 2014 Simone: Børn bliver ikke curling børn af at man lytter til deres behov og følelser, men af at man gør/giver dem alt hvad de beder og fjerner alle forhindringer så de aldrig møder modstand..

• #41   7. jan 2014 Det kan godt være at det er skadeligt for et lille barn at græde uden trøst (det har mine børn nu heller aldrig gjort), men det er manglende søvn da i den grad også!!!
    Og det hormon hedder oxytocin, Gøjas mor...

Min personlige mening er at man ikke kan læse sig til at blive en god forældre! Jeg har personligt ikke læst en eneste bog om at have børn! Jeg gør det jeg føler er rigtigt og det der virker og synes da selv jeg har to velfungerende børn smiley

• #44   7. jan 2014 Gøjas mor - Det er også helt fint! Jeg synes bare ikke du kan tillade dig at blive sur fordi andre bruger en metode, som du ikke vil bruge! Du kan jo helt sikkert Google dig frem til professionelle, der siger god for 'godnat og sov godt', ligesom man kan med det modsatte (jeg har ikke prøvet, men forestiller mig det) og så må man jo alligevel bruge mavefornemmelsen til at vælge det bedste for ens barn.

• #45   7. jan 2014 signe - jeg har aldrig nævnt at børn bliver curlingbørn af at forældrene lytter til barnets behov smiley For så ville det ikke stemme overens med det andet jeg skrev smiley

Det er din tolkning af hvad jeg skrev, og jeg har så ikke formuleret mig klart smiley

• #47   7. jan 2014 Jamen Gøjas mor, dine råd er ikke mere værd end dem andre giver og vi har alle ret til at komme med råd - Charlotte tvinger ikke nogen til at gøre det på samme måde, men hun fortæller hvad hun har gjort og det har hun lov til. Vi har alle ret til vores holdninger, så synes ærlig talt det er arrogant og bedrevidende at blive sur over at andre kommer med nogle råd som ikke lige passer dig!

• #49   7. jan 2014 Godt du ved bedre end mig smiley

Jeg har aldrig skrevet nogle steder at det var blevet "værre" efter jeg brugte metoden.
    - (øvrigt har jeg aldrig brugt god nat og sov godt metoden)
    - prøv at læs bogen før du fortæller mig at jeg har brugt den metoDe.

Men synes det er super flot at at du har læst så mange bøger så du kan kalde dig en vaske ægte super super mor.

• #50   7. jan 2014 Maja.. hvem er du at skulle bedømme hvad der er rigtigt og forkert!?
    Du bør ikke føle dig bedre end hende.. du burde skamme dig over at føle dig så højt hævet o ver andre..
    jeg græmmes..

• #53   7. jan 2014 Ah.. kan du genkende dig selv i det du skriver der smiley

Til ts så nytter det bare ikke noget at være over barnet konstant, det er en bjørnetjeneste der vil ende med at give bagslag.. hvis ikke for jer, så for jeres børn..

• #55   7. jan 2014 Så stop dog.
    Jeg har ikke lavet en fejl - nu putter du ordene i munden på mig (som du lige har bedt mig stoppe med) ?

Sophia kan da stadig have perioder hvor hun absolut ikke vil sove- måske jeg har skrevet om det på FB ?
    Jeg ved godt selv hvad jeg har skrevet - og har intet skrevet om at vores metode har skadet hende, og gjort noget værre.

Jeg kalder dig en "super mor" fordi du mener hvad jeg har gjort er forkert.
    - det kan du egentlig ikke udtale dig om da du hverken kender mig eller min datter.
    - og med alle de bøger du har læst må du være meget bedre end mig. - jeg har ikke læst så mange bøger.

Og jeg har på intet tidspunkt sagt noget om din "metode"
    - for du må selv om hvad du gør.

Jeg gav mit råd - du valgte at diskutere.

• #57   7. jan 2014 Jeg synes det er helt fint man sætter sig ind i tingene.
    Men når du hårdnakket bliver ved med at påstå hvad det er godt og skidt for min datter - så står jeg af.

Prøv at læse tråden forfra - jeg gav mit besyv med.
    Og du gik til angreb med det samme.

Jeg forsvarer bare min metode til MIN datter. (Som virkede)

• #59   7. jan 2014 Det har jeg læst.
    Men synes du et barn på 20 måneder er en baby ?

• #62   7. jan 2014 Hvorfor må man ikke skrive hvis man mener andre giver et meget dårligt eller direkte skadeligt råd ? især når man har argumenter og begrundelser hvorfor det er det ?.. hvis nogen gav mig et virkeligt dårligt eller skadeligt råd inden for et område jeg var i tvivl om, så ville jeg da håbe at andre forklarede farerne ved rådet, så jeg kunne vælge ud fra begge sider af sagen og ikke kun den positive..
    Hvis vi ikke må modargumentere andres råd fordi de selv mener det er det rette hvordan skal folk så lære, ved at prøve alt selv ?? og hvad nu hvis en fx foreslog at give barnet en røvfuld hver 2 min indtil det sov, ville ingen af jer så fortælle at det var en rigtig dårlig ide ? ville i bare sige at hvis personen mente det havde virket for hende så var det helt ok at råde andre til det ?

Simone: Den måde du formulere det på lyder som om du mener at børn bliver curling børn hvis forældrene kommer når de græder..

• #63   7. jan 2014 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley :( smiley smiley

Jeg er snart Tom for ord smiley

Jeg må smutte.
    Sophia skal snart i seng - så i må have mig undskyldt mens jeg går ind og ødelægger Sophias fremtid om lidt. - eller !?

• #64   7. jan 2014 I må modargumentere alt det I gider, men man behøver ikke blive personlig og angribe andre på denne måde:

Sophia er særlig sensitiv, hvordan kan du overhovedet finde på at lade hende ligge og græde, bare 1 min af gangen?!!!

Har hjertet med? På den anden side af døren eller hvad? Tror du sophia synes det når du lod hende græde alene i 50 (!!!) min. Kun afbudt af at du gik der ind en gang i minuttet??! Hun bør ikke engang ligge og græde et minut alene altså.

Så synes jeg man går over stregen og at sammenligne det at man lader barnet græde lidt, med at slå det, ja jeg er altså også tom for ord..

• #65   7. jan 2014 Charlotte: Det er jo fint at du mener det har virket for jer.. men hvorfor være så tøsefornærmet og nedladende ?? du overvejer slet ikke at forholde dig til det der linkes til ? eller mener du bare det er pjat når eksperter siger det er skadeligt eller har du bare valgt at ignorere linket fordi du ikke vil vide det ??

• #66   7. jan 2014 BCD: Jeg går ikke ind for personlige angreb, men de sker nu fra begge sider.. debatten ville være bedre uden.. helt enig..
    Nu var det med at slå for at sætte det på en spids, fordi jeg tænkte at den metode ville alle være uenig i.. så jeg skrev intet om at det er det samme.. dog tror jeg faktisk at svigtet for et barn (alt efter hvor længe vi snakker om at græde og hvor hårdt/tit vi snakker om at slå) kan være det samme ved at blive ignoreret når man er ulykkelig og blive slået..

• #68   7. jan 2014 faktisk vil jeg gå så langt som (med frygt for hyg) at tænke at en røvfuld bedre kan undskyldes og tilgives (nu snakker vi ikke spædbørn) end at mor/far gentagne gange ikke kommer når barnet har behov for tryghed..

• #69   7. jan 2014 Er JEG nedladende? smiley

• #70   7. jan 2014 Charlotte: Dit sidste indlæg er og dit indlæg til gøjas mor om at hun selv er skyld i barnets sensitivitet er også..

• #72   7. jan 2014 Gøjas mor: Ups min fejl.. det skal du selvfølgelig ikke have hængende på dig Charlotte

• #73   7. jan 2014 Hold da op man. Nu kender jeg ikke
    Maja personligt men synes jeg kender hendes måde at skrive på. Og hun siger ikke at hendes måde er den bedste. Men hvad der har vist sig for dem at være bedst får deres guldklump. Måske i stedet for at begynde at kæftet op om alt muligt personligt fnis om ens børn, man overhoved ikke kender. Og vi skriver alle på forskellige måder som kan forstår på 100 måder. Så må man lige tænke sig om, er det her nu sådan jeg forstod det der blev skrevet eller mener personen noget andet. Vi giver alle råd og hvad der er rigtigt for Charlotte's datter det prøver hun jo sig frem med. Og Self er vi ikke alle enige men at begynde at skulle angribe personligt og skal forsvare sig på den måde. Det er for langt ude smiley så tænkt over det

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #74   7. jan 2014 Vi havde samme problem med vores yngste søn, og tilsidst købte jeg bogen "sådan lærer du dit barn at sove igennem- uden gråd!

Den er super god og var alders inddelt, således at den rummede børn i alle aldre.
    Min søn var samme alder som jeres- og der stod blandt andet at grunden til han kan have svært ved at finde ro, er fordi han ikke får bearbejdet de ting der er sket for ham i løbet af dagen, så vi gjorde det til et ritual når vi kom op og skulle putte ham at vi sad først og snakkede med ham om hvad han havde laver i børnehaven. Hvem han havde leget med, hvad han havde leget og med hvem osv.
    Det hjalp rigtig meget ig det gav ham lynhurtigt ro og kunne derefter sove.

Ved det lyder total underligt, men det virkede med det samme- og nu har vi aldrig bøvl med at putte ham og han er 3 år nu. Nu ved han også så mor siger det er sovetid så er det sådan og så er der ikke noget at gøre og han er aldrig ked af det.
    Synes du skal se om ikke du kan finde den bog- solgte desværre min eftersom jeg kun fik brug for den, den ene gang smiley
    Og min søn var lige så hysterisk og ulykkelig som din lyder til at være. Pøj pøj

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

#76   8. jan 2014 Det er den mest fantastiske bog jeg nogensinde har læst i smiley

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

#78   8. jan 2014 Den er så god, og i den opfodre de ikke til gråd, synes jeg ikke. Det var også derfor jeg ikke købte bogen "godnat og sov godt", da jeg ikke vil at mit barn skal græde sig selv i søvn. Det er mere end mit moderhjerte kan bære.

Det hjalp min søn rigtig godt at få snakket om hvad han havde oplevet i løbet af dagen, ligesom det gav ham en ro. Han kunne jo også have oplevet at være blevet slået eller andet, som man måske ikke lige ved, så spurgte altid dagplejer hvad der var sket i løbet af dagen, for at have mulighed for ah han fik bearbejdet alt der var sket.

• #79   8. jan 2014 Vi har også købt den bog for længe siden og fulgte den slavisk.
    Men slet ingen bedring smiley Havde eller virkelig troedet at det var rette løsning for ham.
    Han er kun 1 år og 8 mdr så vi kan ikke rigtig snakke dagen igennem. Det råd har vi hørt for, og det lyder helt rigtigt. Jeg tror på, at fordi han er så sensitiv, så har han svært ved at rumme alt det der sker. Der tages stort hensyn i DP men hverdagen er stadig en udfordring for ham. Men vi kan endnu ikke have den kommunikation med ham. smiley

• #80   8. jan 2014 Et barn på 1 år og 8 måneder kan da sagtens forstå jer, også selvom han måske ikke selv kan sige så mange ord, så forstår han hvad I siger, så på den måde kan I vel godt snakke om hvad der er sket i dagplejen.

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

#81   8. jan 2014 Min søn var samme alder og man kan godt kommunikere med sit barn trods han ikke selv kan sige så meget.

Men hvis ikke i har prøvet det så prøv alligevel, selvom i synes det er spild af tid, fordi i ikke kan føre en samtale med ham.
    Derudover havde vores søn brug for at vi fortalte ham mår vi puttede ham, at mor og far er der og passer på ham også selvom han ligger i sin seng og sover.

• #85   9. jan 2014 Smukt skrevet Maja kram fra mig

• #87   9. jan 2014 Og det er du også Maja smiley

Kommentér på:
Hjælp til at falde i søvn. Knap to år

Annonce