{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Tøj til børnehave spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Min søn skal efter planen starte i børnehave i år, og jeg er derfor begyndt at tænke lidt over hvor meget tøj og sådan de har brug for, når de går i børnehave. Der skal jo være nogle ekstra sæt ved, uheld, både af tøj og undertøj, og så bliver de vel også mere beskidte end de gøre ved dagplejen, som han går i nu, hvor han stort set aldrig er beskidt, udover hans sko og overtøj..

Hvor meget og hvad har i til jeres børn?

Og så lige et andet spørgsmål, hvad har i gjort med hensyn til at sætte navn i alle deres ting? Hos dagplejen er der ikke mærker i, så skal have mærket alt det han skal have, og vil rigtig gerne ha noget der holder, og ikke kan vaskes af. Samtidig skal det være pænt og ikke bare en sort tus..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tøj til børnehave spørgsmål
  • #1   7. jan 2014 Freja har 2 sæt tøj med i børnehave samt lidt ekstra sokker. Og så sutsko og et par ekstra sko.

  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #2   7. jan 2014 Min har to fulde sæt tøj og fylder op når noget er taget :-). Der udover har hun regntøj, gummi støvler, hue og to par vanter, flyverdragt og et sæt termo tøj :-).

    Jeg har købt noget over nettet man kan stryge i tøjet. (Altså hendes navn)


  • !!
    !! Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
    #3   7. jan 2014 Vores dreng er startet i børnehave december sidste år og vi har pakket det samme som ned til DP. Ja de bliver mere beskidte og slider hårdere på deres udetøj så det er godt at evt. at have noget at skifte med.
    Og jeg vil anbefale at i skriver navn i ALT jeres tøj dernede. Gerne med en af de stempler man kan købe. Vi har skrevet navn i alt August' tøj med sprittus men det holder ikke. Vi har på en måned.. eller ret sagt 3 uger mistet 1 flis trøje, en hue, et par handsker og et sæt tøj. Om det er August selv der kaster rundt med tingene selvom han har en garderobe til alt hans ting og sager eller der er nogen der ikke kan kende forskel på dit og mit skal jeg lade være usagt.


  • #4   7. jan 2014 Puha, vil godt nok blive ked af at miste for meget af Leanders tøj smiley sådan noget sker slet ikke i dagplejen. Det har vi i hvert fald aldrig været udsat for, men måske noget man skal vende sig til...
    Jeg tror jeg vælge at bringe han børnehave taske med frem og tilbage hverdag, med hans tøj i. Det må da minimere tabet lidt?.. eller håber på det..


  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #5   7. jan 2014 Vi har altså ikke miste noget og hun har gået der 1 1/2 år. Vi har bare hendes skiftetøj i en lille taske som ligger fast på hendes rum. Så tro/ ved det ikke er alle steder de mister tøj smiley

  • #6   7. jan 2014 Vi har heller ikke mistet noget og Freja har gået i børnehave i 1.1/2 år

  • #7   7. jan 2014 Vi bruger også den famøse grimme sorte tush men oplever ikke det går af overhovedet. Jeg sætter initialer i de små mærkater indeni, vi har ikke mistet tøj af betydning ( måske en enkelt sok i ny og næ ) og anton har gået i bh i snart 3 år...... Jeg mærker ALT.
    Han har nok 2 hele sæt, et par ekstra bluser, ekstra strømper, mindst 2 par handsker og huer, termotøj, regntøj, ekstra regnbukser, flyverdragt, ekstra skibukser og så jakken på frem og tilbage...... Jeg er dog også miljøskadet for arbejder i børnehaver og oplever MANGE børn der har intet eller for lidt skiftetøj med. Jeg pakker tasken om hver søndag og supplere ( de få gange det er nødvendigt ) i ugens løb, primært hvis det har været megavådt udenfor.


  • #8   7. jan 2014 Jeg vil ikke bruge tussen, af mere end en årsag. Først sys jeg ikke det er pænt, og for det andet, hvis der kommer en lille bror, så skal man skriver flere gange i tøjet..

    Jeg har kigget lidt på de navnebånd fra www.Ikastetiket.dk som skal syes i. Det kommer til at tage meget lang tid, men syntes det er noget så pænt, og en bonus er at tøjet kan hænges op i båndet.. De er Økotex 100 certificeret og det er vigtig for mig, og så at de ikke kan smitte af.

    Det stempel som en som en af jer nævner, det virker vel ikke i meget mørkt tøj, som især drenge måske har meget af?

    Jeg må investere i en stor Haglöf taske som han kan ha med, havde egentlig tænkt at han skulle have en han selv kan passe, men der kan alt tøjet vist ikke være i.


  • #9   7. jan 2014 Man kan jo også få dem der skal stryges i...
    http://www.scannex.dk/dk/design-etiketter/navnebaand.html


  • #10   7. jan 2014 Nu ved jeg ikk om jeres efternavn er specielt men ellers kan det jo være det der kommer i

  • !!
    !! Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
    #11   8. jan 2014 Mun venindes datter startede i samme børnehave og har desværre også mistet meget.. vi fuk afvide til forventnings samtalen at det var et problem..

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #12   8. jan 2014 Mine sønner har ekstra tøj og undertøj, strømper med. Evt futter.
    Så har de også regntøj og termotøj samt gummistøvler

    Ang navn i tøj -gør det!
    Vi har mistet rigtig meget tøj i børnehaven, og står der ik navn i er det svært at bevise. Vi skriver konsekvent i alt også sko, støvler og tasker


  • #13   8. jan 2014 Tror ikke der er så mange der hedder Leander til fornavn. Så mon ikke det næsten er nok. Men jo ellers har vi et specielt efternavn som også kan komme i..
    Ja de er også okay fine de stryge mærker men er nu mest til det andet. .


  • #14   8. jan 2014 Monique har gået i børnehave siden midt november, hun har mistet nogle vanter..
    hun har 3-4 sæt bluser/bukser liggende.


  • #15   8. jan 2014 Så misforstod jeg, troede ikke der måtte stå leanders navn i når en evt lille bror sku overtage

  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #16   8. jan 2014 William har hele tiden 2-3 hele sæt tøj liggende i tasken.. Det sker et par gange i ugen at der har været vandpjaskeri eller regntøjet ikke har holdt tæt når han bader i vandpytter.

    Der er navn i alt hans tøj, sko m.m.
    Desværre har vi mistet en del alligevel. Han startede Januar sidste år og i løbet af 3 måneder mistede han minimum 4 par vanter/handsker. Til sidst købte jeg de helt billige og så blev de sjovt nok ikke væk smiley
    Han har mistet 2 par bukser og 1 par helt nye sko. Desværre er der ofte folk som ikke kender forskel på dit og mit, trods tydeligt navn i tingene.
    Men sådan er det jo. Håber I er lidt mere heldige smiley


  • #17   8. jan 2014 Jo det må der gerne, men det skal være noget som kan tages af igen, og det kan det jo når man syer det i smiley

  • #18   8. jan 2014 Har mistet en del, men det meste dukker op igen. Lidt bermudatrekant agtigt i den børnehave smiley har 4 til 5 sæt skiftetøj i hver deres kasse. Har navn i deres tøj med kuglepen eller tusch. Det tøj liva har som også har været frejas står der begge navne i.

Kommentér på:
Tøj til børnehave spørgsmål

Annonce