{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Stammen ? {{forumTopicSubject}}

har en søn på 3 der pludselig er begyndt at stamme lidt, kan ikke helt finde ud af om han gør det fordi at han syntes det er sjovt..
han kom til det engang hvor han efterfølgende grinte helt vildt og syntes det var skide sjovt.. og det fortsætter det er kun når han bruger ordet "vi" i sætninger det går galt..
det kommer til at lyde vi vi vi... skal gå en tur fx.
har ikke lagt mærke til det i andre situationer..

Nogen der kender til det, ? og tror i at leg skal lægge mere i det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stammen ?
  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #1   15. jan 2014 Det kan være når de rigtig gerne vil fortælle noget, så kan de godt komme til at stamme. Det skal nok gå over igen.

  • #2   15. jan 2014 det håber jeg..
    han har altid haft et rigtig godt sprog og er blevet rost helt vildt for det, så blev lidt ked af det.. smiley


  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #3   15. jan 2014 Vores dreng havde det også. Og jeg havde det ligesom dig.

  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #4   15. jan 2014 Mange børn har periode i deres liv hvor de stammer, især hvis de skal skynde sig at sige noget og har mange ord som skal ud. Det skal nok gå over igen smiley

  • #5   15. jan 2014 super, så satser vi på at det går over igen.. hvordan skal vi hjælpe ham igennem det ? rette på ham eller hvordan ?

  • Lian & co..
    Lian & co.. Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 96
    #6   15. jan 2014 Jeg stammede selv som barn og det var ofte når jeg blev for ivrig efter at få sagt det jeg ville. Man skal lade barnet tale ud uden noget stress ( hvilket du sikkert gør allerede ) eller få ham til lige at trække vejret og så sige det han ville..emen ja det kan også være skør ide han har fået. smiley


  • #7   15. jan 2014 At stamme er arveligt så medmindre en af jer stammer ville jeg ik være så bekymret. Som andre har nævnt er det normalt i perioder. Og vil ik mene i skal rette, bare giv tid til at fortælle smiley det vil alligevel ik have nogen effekt hvis han stammer sådan rigtigt.:)

  • #8   15. jan 2014 altså min tvillingebror stammer? ved ikke om det er tæt nok?
    men ja vi gør det, at vi siger at han skal prøve igen og så tale stille og roligt.. smiley
    vi må vist bare se tiden an smiley


  • #9   15. jan 2014 Jeg stammer selv når jeg bliver nervøs, og det er ikke verdens undergang smiley

  • #10   15. jan 2014 Anton stammer , og skal om 14 dage begynde på et stammehold på ouh, der er ingen af os eller hans 3 søskende ( og heller ikke i vores nærmeste familie )der stammer så det har ihvertfald ikke været arveligt hos os.
    Anton stammer ikke som f.eks ddddddddet skal vvvvvære den bbbblå , men stammer på den måde at han begynder sætningen rigtig rigtig mange gange og undgår visse ord som han stammer på, dvs han er umanerlig lang tid om at få sagt det han vil, og tit er de børn han taler med gået undervejs. Han er ret påvirket af det. Han stammer primært når han er presset, herhjemme er det langt mindre end når han er ude eller i bh.

    Der er jo forskel på at være "rigtig" stammer og så småbørnsstammen som mere hænger sammen med at hjernen indeholder langt mere sprog end barnet lige er gearet til at få ud, det lyder som det din søn gør. Det plejer de at vokse sig fra. Det skal ikke rettes, men giv ham tid og marker at du har tid til at lytte, f.eks sæt dig på hug eller læg det fra dig du er igang med og signaler du vil høre uanset hvor lang tid der går.


  • #11   15. jan 2014 Okay jeg siger tak smiley det er så typisk den anden dag kom der en støtte pæd. Hen til ham i børnehaven for hun skulle da lige høre hvor gammel han var med sådan et flot sprog.. smiley kan bare mærke at jeg bliver lidt irriteret over det. Aner ikke hvorfor ? For som en anden skriver er det jo ikke det værste der kunne ske.. smiley og får vildt dårlig samvittighed bagefter smiley

Kommentér på:
Stammen ?

Annonce