{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

sv
sv
Tilmeldt:
26. jul 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132

barsel og dagpenge {{forumTopicSubject}}

Har lige et spørgsmål fra en veninde.

Hun står i den situation at hun måske bliver fyret fra sit ene job, når hun kommer tilbage fra barsel i næste måned.
Hun har to job der tilsammen giver hende 37 timer om ugen.
Hun har 10-15 timer om ugen på det job hun kan beholde, men da hun ikke kan få suppleret op i 10 uger (hun har brugt det andet før barsel) kan hun jo efter de 10 uger ikke leve af 10-15 timer.

Så er hendes spørgsmål, hvis hun nu bliver gravid igen (de vil gerne have to tæt på hinanden) hvordan så med dagpengene.

Så vidt jeg husker tager de ikke fra samme kasse når man er på barsel og er arbejdsløs?

Er det rigtig husket, syntes ikke lige jeg kunne finde det på fagforeningens hjemmeside


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  barsel og dagpenge
  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #3   16. jan 2014 Men så bruger hun sine dagpenge og når hun så har opbrugt dem ryger hun på kh?

    Ved bare når man fx er på dagpenge og bliver syg (fx en gang influenza) så er det en anden kasse de tager fra.
    Men ved ikke om det er det samme

    Hun skal vel ikke tilknyttes jobcenter når hun har barsel, hun skal jo ikke søge job


  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #6   16. jan 2014 Når ja det er rigtigt, men tænker mere på når hun går på barsel, nok mig der har fået det skrevet lidt dumt smiley

  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #8   16. jan 2014 Okay tak det siger jeg videre. Tænkte bare om man pausede dagpengene, som man gør hvis man fx får et job i en kort periode

  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #10   16. jan 2014 Okay. Jeg ved godt at hun nu ryger på alm dagpenge og skal tilmeldes jobcenter.

    Men er med, når hun går på barsel 4 uger før så er det på dp/kh alt efter hvad hun har tilbage af det optjente.

    Tak for hjælpen, vil lige give hende besked med det samme


  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #12   16. jan 2014 Hun blev meget glad for hjælpen, skulle hilse og sige tak. Hun skal til møde i morgen på hendes job, og så vil hun søge videre derfra hvis hun ikke kan blive

  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #14   16. jan 2014 Håber jeg også for hende, hun er rigtig glad for at være der. Det er noget med hun mundtlig er blevet lovet 20-25 timer men nu vil regionschefen kun give hende 5 timer. Det er bare ikke noget som hende der er chef i den afdeling hun er i har hørt, hun holder heldigvis fast på de 20-25.
    Har også sagt til hende at en mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftelig og der er flere vidner på hun er lovet de 20.25.

    Så det er lidt spændende, hun har lovet at skrive til mig når hun har været til møde i morgen


  • Cha Cha
    Cha Cha Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   16. jan 2014 Det er altså ikke helt korrekt smiley

    Hvis hun mister sit ene deltidsjob kan hun søge om supplerende dagpenge. Når retten til supplerende dagpenge udløber kan hun vælge at opsige sit deltidsjob, eller vælge at leve af det (op ophøre med dagpenge).
    Hvis hun bliver gravid imens hun er på dagpenge vil hun skulle stå til rådighed, på lige fod med alle andre dagpengemodtagere.
    Når hun går på barsel kommer hun på barseldagpenge som udbetales af Udbetaling Danmark. Barseldagpengene bliver således ikke taget fra samme kasse som arbejdsløshedsdagpenge. Hendes barsel vil heller ikke forbruge af hendes dagpengeret. Hvis hun stadig har ret til dagpenge når hun går på barsel, vil hun kunne komme tilbage på dagpenge efter endt barsel smiley


  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #16   16. jan 2014 Okay fedt smiley
    Det får hun lige af vide i morgen smiley


Kommentér på:
barsel og dagpenge

Annonce