{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Dagpenge og barsel..? {{forumTopicSubject}}

Har lige et spørgsmål smiley

Nogle der ved hvordan det er, når man er arbejdsløs (på dagpenge) når man bliver gravid..?

Nu får jeg ca 15700kr/mdr. før skat (den højeste dagpengesats).

Hva så når jeg skal på barsel..? Bliver min indtægt så uændret eller?

Karina *15+6*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagpenge og barsel..?
  • #2   21. dec 2009 ja den bliver uændret , hvis du er på almindelige dagpenge og din barsel starter 4 uger før termin.
    barselsdagpengene får du gennem kommunen, det er staten der betaler men kommunerne administrere dem.


  • #4   21. dec 2009 Bonnie*A* A
    Håber du har ret smiley Det var nemlig også det at jeg tænkte, at når jeg er på dagpenge i forvejen og det så er samme sats som barselsdagpenge...

    * Mona ' Termin den 27.12.09' * 39+ *
    Jeg var på fuldtid med en time sats på 195kr, inden jeg blev ledig.


  • #5   21. dec 2009 En person, der er ledig, og som er dagpengeberettiget medlem af en a-kasse, har ret til barseldagpenge ved graviditet, barsel og adoption. Det gælder også, hvis personen får udbetalt andre ydelser, der træder i stedet for arbejdsløshedsdagpenge.

    For ledige medlemmer af en arbejdsløshedskasse, der har pligt til aktivering efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, bortfalder aktiveringspligten, når der er ret til fravær efter barsellovens kapitel 4, og *****barseldagpengene udgør det beløb, som den pågældende ville være berettiget til at modtage i arbejdsløshedsdagpenge*****


    men hvis hun får dagpenge nu på højeste sats er det det beløb hun fortsætter med - kig på der hvor jeg har sat en stjerne ind. hun oppebære jo åbentbart retten til højreste dagpenge allerede nu.

    havde hun nu arbejdet i en netto til mindstelønnen på en ugentlig tid på f.eks 32 timer og var blevet arbejdsløs havde hun ikke ret til højeste sats på dagpenge og dermed heller ikke på barselsdagpenge.


  • #6   21. dec 2009 Hvor meget er barselsdagpenge?
    Barselsdagpenge beregnes på ugebasis ud fra din sædvanlige løn og timetal. Ledige får barselsdagpenge svarende til den sats de er på, inden de går på barsel.

    bare lige et saks mere - her taget fra kolding kommunes hjemmeside.....

    (link fjernet)


  • #7   21. dec 2009 Bonnie*A* A

    Det ser rigtig godt ud det du har fundet til mig, så er jeg lidt lettet igen... Frygtet at jeg skulle gå ned, når jeg skulle på barsel... Syntes at jeg er gået langt nok ned, ved at miste mit arbejde for 1år siden (ca. 95kr/timen) smiley


Kommentér på:
Dagpenge og barsel..?

Annonce