{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

Ferier med børn, hvor har i været??? {{forumTopicSubject}}

Godaften..

Nu er en træt dreng puttet i seng og jeg sidder og overvejer hvor vores første ferie sammen skal gå hen.. så tænkte at i måske kunne komme med noget inspiration.. hvor har i været henne sammen med jeres børn og hvor kunne i godt tænke jer at komme hen.??? Hvad skal i se og opleve med jeres børn?. Jeg er alene med min søn på knap 2 1/2 år men er ikke nervøs for at skulle rejse alene med ham... Men af planer har jeg tænkt at vi når han bliver 5-6 år skal et smut til sverige og se bulderby/pippiland... det var jeg med mine forældre og var alle tiders.. Og så disney land i Paris er næste også et mest når han når skole alderen og kender diverse figurer.. desuden er den helt store plan at vi skal down under til Australien når han er blevet 9-10 år måske lidt mere og så være der et par måneder..

Så kom med jeres planer og drømme så jeg og måske andre kan få noget inspiration til flere rejser til steder man skal se og opleve.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferier med børn, hvor har i været???
  • #1   7. mar 2014 Vi var i disneyland Paris sidste forår med den store, da var hun knapt 2 år.. Hun fik en masse ud af det og måtte næsten prøve alt (bortset fra rutchebaner og lignende).. I år smutter vi til Florida

• #2   7. mar 2014 Lyder dejligt med Florida. . Hvad skal i se/opleve der over.. er det mest for solens skyld eller? smiley
    Min søn er ikke den der er til de videst ting og en rigtig forsigtig dreng og eftertænksom, så han er ikke så meget for karruseller mm endnu, så derfor venter jeg nogle år endnu.. Men dejligt at din datter fik en dejlig oplevelse derned.. Tror de fleste børn vil elske at komme derned.. smiley

• #3   7. mar 2014 Vi har mest været på badeferier men også et par storbyferie og en enkelt vandreferie, med anton, og så et par kør selv ferie. Han var 3.5 mrd da vi var afsted første gang og jeg tror han runder rejser nr 12 til maj. Vi planlægger som regel selv men har da også været med charterselskaber nogen gange. Vi vil også gerne til disneyland men først når anton er et år eller to ældre. Vi overvejer også en æsel vandreferie i frankrig smiley

• #4   7. mar 2014 Hold da op, lækkert med alle de rejser i har været på.. hvordan har han taget det? Jeg tænker både på selve flyveturen og stederne? Jeg må indrømme at jeg ikke er til charter ferier.. Tyrkiet, Bulgarien mv. Siger mig ikke rigtig noget.. hvis vi skulle afsted for solens skyld så vil jeg gerne til Maldiverne, men det er også lige en anelse dyrer.. eller Thailand.. Men er mere til oplevelser end sol og strand smiley lyder rigtig spændende med den æsel tur.. smiley

• #5   7. mar 2014 Anton har altid været nem at rejse med smiley han snakker tit om de rejser han kan huske og ser også ofte billeder. Han har en klar mening om hvilken ferier han syns har været de bedste ( en lang kør selv ferie som gik over harzen, alsace, comosøen i italien østrig ) og så en helt almindelig charterferie til ægypten smiley
    Han er selv begyndt at snakke med når vi planlægger smiley
    Vi rejser "billigt" netop for at kinne rejse oftere, men næste forår står den på noget specielt, hvad er dog ikke planlagt endnu smiley men måske bali, afrika safari eller dansk vest indien smiley

• #7   7. mar 2014 Uh Afrika safari lyder virkelig også godt smiley Og det samme med dansk vest Indien lyder også godt. Har en veninde som flyttede derover som barn og som jeg skriver med, med jævne mellemrum.. Men ja det er rigtig at man så kan rejse mere når det er billigere.. Men sol ferie er bare ikke mig.. og alt for mange turister på et sted.. så vil jeg hellere de lidt mere specielle og dermed også dyre steder og så mindre turister på et sted... Men den helt store drøm er australien men også den der koster ja man skal nok regne med 100.000 for et par måneder derned.. så man ved hvad opsparingen skal bruges på smiley

• #8   7. mar 2014 Tak for link smiley lyder alletiders og super hyggelig med æsel tur.. Hvor gammel er jeres børn, tænker mest på.den yngste?

• #9   7. mar 2014 Han er 6 - vores tre andre børn er voksne.
    M.h.t solferie så vælger man jo selv retningen fra lufthavnen smiley og der er mange dejlige turistfrie/turistbegrænsede steder på selv de mest gængse turiststeder - det er ihvertfald min erfaring, bare drej modsat - helt bogstavelig talt smiley

• #10   7. mar 2014 Nu er vi heller ikke til charter og ligge på stranden, det er 5 gang vi skal til Florida (men første med barn) vi skal i Disney World, universal studio og ses World og nok en tur ud i sumpene i båd smiley
    Vores pige elsker alt vildt, hun var i vikinge skibet på Bakken som 2 årig og kører karusseller jeg ikke tør

• #11   7. mar 2014 Ja det er selvfølgelig rigtig at man selv kan vælge hvor man vil hen i de lande smiley Der skal være noget at se og opleve og anderledes kultur og ikke bare sol, strand og billige tingeltangel.. (jeg generalisere nok lidt. Sorry) men det er nok bare den holdning jeg har til Tyrkiet, Bulgarien mv. Så vil jeg hellere til Grækenland og se nogle specielle bygninger og steder eller Italien og Frankrig, men stadig så det også er spændende for en lille dreng..
    Signe, det bliver da helt vildt spændende med Florida.. Og hvad jeres datter siger til det, men hun lyder som en der kan klare det hele smiley Min søn skal ha det mere i så portioner og derfor skal vi også være afsted længere tid, for at han kan få så mange pauser som så muligt og stadig have god tid.. måske det ændre sig med årene og han er jo Heller ikke så gammel endnu.. smiley er nok mest spændt på hvad han siger til flyveturene. . Jeg er ikke selv den mest erfarende i luftrummet men er ikke spor bange.. smiley Har den holdning at sker der noget, jamen så kan man jo ikke gøre fra eller til alligevel smiley

• #12   7. mar 2014 Jeg gruer også mest for den lange flyvetur, hun er ikke lige den mest tålmodige (men jo også først 3 år til juni) så bliver nok en lidt lang tur for hende

• #13   7. mar 2014 Jeg vil rigtig gerne have Clara med til Thailand. Har selv været der flere gange, og som sagerne står skal vi afsted til næste år.

Vi har været på storbyferie i Barcelona og Cruise i Middelhavet. Det gik rigtig godt, hun var lige knap to år der.

Derudover vil jeg gerne have hende med til Tyrkiet (mine svigerforældres lejlighed).

• #14   8. mar 2014 Tjalfe startede sit rejse liv som 5 mdr. Der var han med på ski ferie første gang, har eller været på 3 stk. Vi har desuden været i Thailand da han var et 1 år og Canada da han var 1½ år, en enkelt gang i Lalandia og til maj tager vi først til Canada og efterfølgene til Mexico. Alle gangene har der været andre med venner og besteforældre. Så vi har været mange til at hygge med ham. Og vi har haft alene tid. Jeg ville aldrig tage på så lange ferier uden hjælp.

• #15   8. mar 2014 PS han blev 3 år her i Jan

• #17   8. mar 2014 Vi har aldrig været ude over DK's grænser under ferier, frederic fungere bedst at sove i egen seng på fast tidspunkt og med en freya der konstant er syg og reagerer på alt - så tør vi ikke tage udelands.

Har aldrig rejst med den store, ud over dags rejser (ud og hjem samme dag) og første sidste år var vi afsted alle 4, der var freya 13 mdr og frederic lige knap5 år. Det var en mini ferie i hytte på en camping plads, da vi skulle til bryllup hos min lillebror i samme by om lørdagen. Freya fik et slemt høfeber anfald og fik kryds reaktion på allergi medicin og noget penicillin hun havde fået mdr før med lungebrtændelse og møb.. Så hun blev vitterlig død syg..

Så tog vi 10 dage i jesperhus blomsterpark i sommerferien og freya lå syg både før - under og efter ferien...

Så i år bliver det i et sommerhus ved Vesterhavet i 7 dage og en dags ture rundt omkring i dk.

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #18   8. mar 2014 Jeg har en stor kærlighed for Canada. Var senest derovre som 17 årig, et par måneder. Så det skal William selvfølgelig også se smiley
    Det bliver dog først når han er noget ældre, 10-12 år vil jeg tro. For mig er det ikke et sted man bare lige holder 14 dages ferie, så det skal planlægges lang tid på forhånd hvis det skal lykkedes smiley

Udover det har vi (endnu) ikke været på nogen udenlandsferier. Jeg er ikke til de der turistlande som Tyrkiet m.m. Desværre er det jo også oftest de ferier der er billigst, så de ture jeg vil på kan nemt komme op og koste knaster og det er vores økonomi ikke til lige nu smiley

• #19   9. mar 2014 Vi var afsted på vores første rigtige ferie med vores datter i sommers. Vi var på Samos, en græsk ø hvor vi boede på hotel tæt på strand og by. Det var rigtig hyggeligt. Vi gik nogle ture med hende i klapvogn og hun hyggede sig meget. Om aftenen når hun var puttet fik mig og kæresten en drink på hotellet eller sad bare i lejligheden og snakkede. Det var en god ferie.

I efteråret var vi på Mallorca med svigerforældrene og det var desværre ikke lige så stor en succes. Det var ellers et stort fint hotel med all inclusive, men der var bare så mange mennesker og vores datter ville ikke have noget af maden og sidde i den der store spisesal.. Tror bare der var alt for meget larm og uro hele tiden, så hun var faktisk ret ked af det meget af tiden.. Desuden var der frygtelig larm til langt ud på aftenen, så tror også hun sov dårligt. Så foretrækker helt klart en uforstyrret græsk ø, hvor vi kunne sidde i en lille lejlighed og selv bestemme spisetiderne, frem for turisthelvede og all inclusive..

Når hun bliver større vil jeg gerne have hende med til Thailand og USA.

• #20   10. mar 2014 Vores første udenlandsferie var til Sverige, der var vores børn 1 1/2 og 3 1/2 år.. De tog turen derover rigtig pænt smiley

Så har vi været på Mallorca da børnene var 2 1/2 og 4 1/2, de klarede flyveruren super fint, vi havde legetøj og snolder med og de fik en bog de kunne male i smiley

Og vores sidste rejse var en kør selv ferie til Italien sidste år da børnene var 3 1/2 og 5 1/2 år, de var bare SÅ dygtige til at køre hele den lange vej, meget imponerende smiley

Kommentér på:
Ferier med børn, hvor har i været???

Annonce