Ferier med børn, hvor har i været??? {{forumTopicSubject}}
Godaften..
Nu er en træt dreng puttet i seng og jeg sidder og overvejer hvor vores første ferie sammen skal gå hen.. så tænkte at i måske kunne komme med noget inspiration.. hvor har i været henne sammen med jeres børn og hvor kunne i godt tænke jer at komme hen.??? Hvad skal i se og opleve med jeres børn?. Jeg er alene med min søn på knap 2 1/2 år men er ikke nervøs for at skulle rejse alene med ham... Men af planer har jeg tænkt at vi når han bliver 5-6 år skal et smut til sverige og se bulderby/pippiland... det var jeg med mine forældre og var alle tiders.. Og så disney land i Paris er næste også et mest når han når skole alderen og kender diverse figurer.. desuden er den helt store plan at vi skal down under til Australien når han er blevet 9-10 år måske lidt mere og så være der et par måneder..
Så kom med jeres planer og drømme så jeg og måske andre kan få noget inspiration til flere rejser til steder man skal se og opleve..
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 327
Min søn er ikke den der er til de videst ting og en rigtig forsigtig dreng og eftertænksom, så han er ikke så meget for karruseller mm endnu, så derfor venter jeg nogle år endnu.. Men dejligt at din datter fik en dejlig oplevelse derned.. Tror de fleste børn vil elske at komme derned..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
sep 2013
mar 2008
Han er selv begyndt at snakke med når vi planlægger
Vi rejser "billigt" netop for at kinne rejse oftere, men næste forår står den på noget specielt, hvad er dog ikke planlagt endnu men måske bali, afrika safari eller dansk vest indien
mar 2008
sep 2013
sep 2013
mar 2008
M.h.t solferie så vælger man jo selv retningen fra lufthavnen og der er mange dejlige turistfrie/turistbegrænsede steder på selv de mest gængse turiststeder - det er ihvertfald min erfaring, bare drej modsat - helt bogstavelig talt
aug 2011
Vores pige elsker alt vildt, hun var i vikinge skibet på Bakken som 2 årig og kører karusseller jeg ikke tør
sep 2013
Signe, det bliver da helt vildt spændende med Florida.. Og hvad jeres datter siger til det, men hun lyder som en der kan klare det hele Min søn skal ha det mere i så portioner og derfor skal vi også være afsted længere tid, for at han kan få så mange pauser som så muligt og stadig have god tid.. måske det ændre sig med årene og han er jo Heller ikke så gammel endnu.. er nok mest spændt på hvad han siger til flyveturene. . Jeg er ikke selv den mest erfarende i luftrummet men er ikke spor bange.. Har den holdning at sker der noget, jamen så kan man jo ikke gøre fra eller til alligevel
aug 2011
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Vi har været på storbyferie i Barcelona og Cruise i Middelhavet. Det gik rigtig godt, hun var lige knap to år der.
Derudover vil jeg gerne have hende med til Tyrkiet (mine svigerforældres lejlighed).
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 1.049
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 1.049
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Har aldrig rejst med den store, ud over dags rejser (ud og hjem samme dag) og første sidste år var vi afsted alle 4, der var freya 13 mdr og frederic lige knap5 år. Det var en mini ferie i hytte på en camping plads, da vi skulle til bryllup hos min lillebror i samme by om lørdagen. Freya fik et slemt høfeber anfald og fik kryds reaktion på allergi medicin og noget penicillin hun havde fået mdr før med lungebrtændelse og møb.. Så hun blev vitterlig død syg..
Så tog vi 10 dage i jesperhus blomsterpark i sommerferien og freya lå syg både før - under og efter ferien...
Så i år bliver det i et sommerhus ved Vesterhavet i 7 dage og en dags ture rundt omkring i dk.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Det bliver dog først når han er noget ældre, 10-12 år vil jeg tro. For mig er det ikke et sted man bare lige holder 14 dages ferie, så det skal planlægges lang tid på forhånd hvis det skal lykkedes
Udover det har vi (endnu) ikke været på nogen udenlandsferier. Jeg er ikke til de der turistlande som Tyrkiet m.m. Desværre er det jo også oftest de ferier der er billigst, så de ture jeg vil på kan nemt komme op og koste knaster og det er vores økonomi ikke til lige nu
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 333
I efteråret var vi på Mallorca med svigerforældrene og det var desværre ikke lige så stor en succes. Det var ellers et stort fint hotel med all inclusive, men der var bare så mange mennesker og vores datter ville ikke have noget af maden og sidde i den der store spisesal.. Tror bare der var alt for meget larm og uro hele tiden, så hun var faktisk ret ked af det meget af tiden.. Desuden var der frygtelig larm til langt ud på aftenen, så tror også hun sov dårligt. Så foretrækker helt klart en uforstyrret græsk ø, hvor vi kunne sidde i en lille lejlighed og selv bestemme spisetiderne, frem for turisthelvede og all inclusive..
Når hun bliver større vil jeg gerne have hende med til Thailand og USA.
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Så har vi været på Mallorca da børnene var 2 1/2 og 4 1/2, de klarede flyveruren super fint, vi havde legetøj og snolder med og de fik en bog de kunne male i
Og vores sidste rejse var en kør selv ferie til Italien sidste år da børnene var 3 1/2 og 5 1/2 år, de var bare SÅ dygtige til at køre hele den lange vej, meget imponerende
Ferier med børn, hvor har i været???