{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

Flere børn ? fornuft eller følelser... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg synes det er svært.. vi har hele tiden været enige om at vi skulle have 2 børn, men allerede nu hvor lillepigen er 1 måned brænder det i mig efter flere smiley jeg har svært ved at forlige mig med aldrig at skulle være gravid igen og aldrig have en helt ny baby igen smiley
Men fornuften siger nej, både fordi vi bor i en dejlig stor 4 værelses, så pigerne kan få hver deres store værelse, dvs ikke værelser til flere, og manden synes ikke børn skal dele værelse.. vi har ikke sådan lige mulighed for at flytte i større..
Penge, altså dagligdagen skulle nok fungere selv om vi fik 1 mere, vi er ikke rige, men de mangler ikke noget.. men ferier, luksus, ture osv ville blive en anelse sværere med en mere, også transportmæssigt..
Og så er der mit helbred, jeg er kronisk syg, men har det langt bedre når jeg er gravid og det første halve års tid efter fødsel er jeg medicin fri..
Jeg kan godt se at fornuften siger at jeg skal være lykkelig for 2 smukke og skønne (og nemme) prinsesser, men uhh hvorfor pokker skal jeg være så skruk allerede, frygter at stå om 5 år og absolut ikke kunne leve uden en mere og der synes jeg at jeg er for gammel..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere børn ? fornuft eller følelser...
  • #1   21. jun 2013 Hvad siger din mand? smiley

  • #2   21. jun 2013 Manden snakker mest på fornuft, altså ikke at han siger han ikke har lyst til flere, men at jamen vi har jo ikke plads..

  • #3   21. jun 2013 Syntes ikke at plads skal afgøre om man skal have flere børn eller ej.. Mange børn idag deler værelse osv.. smiley

  • #4   21. jun 2013 camilla: Fordi om 5 år er jeg 40 og for mig personligt er det for gammelt.. og jeg ønsker ikke en efternøler, da jeg selv er vokset op nærmest som enebarn selv om jeg har 3 ældre søskende.. så ønsker mine børn tæt smiley

  • #5   21. jun 2013 altså har det lidt på samme måde min mand vil i teorien ik ha flere men jeg ville gerne ha 4 så vi er blevet enige om og gå på kompromis og sige 3 hvis altså ikk der sku komme tvillinger.. men jeg må indrømme at jeg har også svært ved tanken om kun og sku være gravid en enkelt gang mere også er det slut

  • #7   22. jun 2013 enig i det LBV skriver

  • #9   22. jun 2013 Jeg nyder skam min baby og jeg siger heller ikke at valget skal tages nu og her.. Men nu er vi jo alle forskellige, så fordi andre aldrig ville tænke på en mere så hurtigt så betyder det vel ikke at jeg ikke "må", med den store vidste jeg også meget hurtigt at vi skulle have 1 mere og vi valgte ikke at beskytte os, men der gik stadig næsten 15 måneder før jeg blev gravid..
    Men det er mere det at vi havde planlagt at hun var den sidste, men nu hvor jeg står med hende er jeg ikke sikker på at jeg ønsker at hun er den sidste..
    Og det er jo ikke ønsket om at være gravid eller have mindre ondt der gør jeg ønsker flere, det var blot positiv ting til at udligne de negative.. jeg vil selvfølgelig flere fordi jeg ønsker mig dem og elsker at være mor smiley


  • søs e
    søs e Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19
    #10   22. jun 2013 der er da mange som får børn når de er 39 - 40 år men det er jo hvad man selv føler man er for gammel til smiley vil da gerne have en til og jeg bliver 39 lige om lidt.
    så vent du bare nogle år og nyd den lille du har nu og se hvad tiden bringer..


  • #11   22. jun 2013 Søs: Jamen vi er jo alle forskellige og jeg siger ikke at andre er for gamle til at få børn når de er 40 år, kun at jeg ikke vil have børn så sent.. jeg har selv en mor der fik mig i en høj alder (jeg er efternøler) og da jeg samtidigt er lidt sent ude (ifølge mig selv) ja så kommer mine børn ikke til at have deres bedste forældre ret længe, hvilket jeg er ked af..
    Synes det er sjovt at folk meget gerne vil fortælle mig at mine ønsker er "forkerte".. jeg prøver jo ikke at pådutte andre mine valg, jeg ønsker bare ikke børn så sent og jeg ønsker ikke mere end ca 2 år mellem mine børn, da det for os er det vi synes er det rigtige smiley


  • søs e
    søs e Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19
    #12   22. jun 2013 ja nogle folk har travlt smiley
    men det er jo stadig hvad man selv føler er rigtigt. jeg har en ung mor og er selv blevet ung mor. og fået 3 drenge imellem tiden hvor den sidste er 4 år men hvor vil jeg dog gerne have en til smiley
    men håber du selv finder ud af det og tar hatten af for dig at der ikke er så lang imellem de små ( har selv en på 6 og en 4 ) syntes at det var lidt hårdt....


  • #13   22. jun 2013 Søs: Jeg ved godt det er farligt at skrive (for giver sikkert bagslag i form af hysteriske unger eller lignende) men jeg synes det er overraskende let smiley lige som jeg var overrasket ved den første fordi alle sagde det var sååå hårdt.. men ok jeg er velsignet med børn der sover ualmindeligt godt lige fra starten (den store var kun en uges tid om at finde en rytme og den lille har kun været vågen 1 gang pr nat fra dag 1) og som sjældent skriger.. den hårdeste er den store da hun er i trods alderen, så hun kan da være en håndfuld for tiden..
    Men på trods af at manden pt arbejder 70 timer om ugen og jeg har begge børn hjemme, ja så nyder jeg det bare langt det meste af tiden smiley
    Men som du siger, det er jo forskelligt hvad der er det rigtige for folk, både i hvad alder man får dem, hvor tæt og hvor mange, min eneste fortrydelse er at jeg ikke startede før, men efter at have mistet en dreng i 35 uge som 20 årig gik der mange år før jeg havde lyst til børn..


Kommentér på:
Flere børn ? fornuft eller følelser...

Annonce