{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.656 visninger | Oprettet:

Omskæring af drengebørn {{forumTopicSubject}}

Ja nu ved jeg godt det er juleaften hjemme i Danmark og der nok ikke liiiige er nogle som er på og jeg derfor ikke forventer svar foreløblig.

MEN når I får tid, så er jeg nysgerrig efter at høre om jeres syn på omskæring. Og hvor mange af jer med drengebørn som har fået jeres barn omskåret og i så fald hvornår det foregår og hvordan.

Min kæreste er amerikaner og i USA er det åbenbart normalt at alle små drenge skal omskæres.... men det gør vi da ikke i danmark gør vi?? Jeg er så meget i tvivl om hvad jeg vil med min dreng nemlig smiley

Håber på indsigt og læren,

Pft. og rigtig glædelig jul.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omskæring af drengebørn
  • #1   24. dec 2008 Glædelig jul smiley
    Så vidt jeg ved gør vi det ikke i DK , med mindre de har forhudsforsnævning ( Staves ) Men et eller andet sted er det vel op til hvad i synes smiley
    Forstår godt hvis du ikke ville have det gjort - ville jeg nok ikke selv med mindre han har problemer med tappen den bette smiley


  • #2   24. dec 2008 Hej..

    Jamen nu er jeg jo muslim og hos os muslimer bliver alle drengebørn omskåret, nu til sommer skal mine 3 familiemedlemer omskæres smiley

    Det er jo bare sådan at dreng børn ikke skal havde problemer dernede når de bliver voksne så derfor løser de problemer imens de er unge...

    Glædelige jul smiley


  • #3   24. dec 2008 Denisa :
    Som jeg også skrev vi gør det også i DK hvis de har forhudforsnævning smiley
    Men tror ikke det er noget man gør i DK medmindre der er problemer smiley


  • #4   24. dec 2008 efter drengene er blevet omskåret bliver der holdt en stor fest hvor man invitere familier, bilerne samles og de drenge der er blivet omskåret skal havde noget specielt tøj på, bilerne få blomster på og der bliver dyttet hele tiden, sådan bliver der gjort hos os muslimer...

    De drenge der bliver omskåret for selvfølige også gaver hehe


  • #5   24. dec 2008 lullee, det er rigtigt nok. min lillebror blev også omskåret her i dk pga forhudforsnævning. man mener såå at man gøre det i ens hjemmeland smiley

  • #6   25. dec 2008 Vi har snakket om at vores skal,min kæreste er født muslim og derfor er han jo omskåret. Det er mere hygeinisk syntes jeg.

    Ikke fordi han er stadig er muslim eller jeg er det.

    Ved ikke endnu om vi vil vælge at han selv skal betemme når han blir voksen.


  • #7   25. dec 2008 sys bestemt ikke om det, det er synd.
    Min mening... smiley
    og glædelig bagjul!


  • #8   25. dec 2008 Det har nu aldrig gerneret min kæreste, han er rigtig glad for det og det samme er jeg.

  • #9   25. dec 2008 Hvis det bliver gjort under ordnelige forhold har jeg ikke noget imod at drenge bliver omskået.. Dog hvis jeg får en dreng regner jeg ikke med at det skal gøres, da jeg syntes det er noget der forbeholder muslimer smiley


  • #10   25. dec 2008 Nu er jeg super uinformeret, men bliver det gjort under bedøvelse ? Kan forstille mig at steder som Amerika bliver det gjort under bedøvelse og er også godt klar over at bliver man omskåret pga forhudsforsnævring herhjemme så er det under fuld narkose..
    Men Tvivler på at det er sådan alle stedet .. ?


  • #11   25. dec 2008 I Danmark omskærer man ikke drenge medmindre de har en fysisk problem, der hindrer en god hygiejne - det er ulovligt at få børn omskåret pga religiøs (eller anden) overbevisning...
    I Danmark bliver børnene omskåret imens de er i narkose - det er meget er en grim oplevelse for de små børn, specielt pga narkosen.. Har set en del børn blive omskåret, og de er meget kede af det.. De har ondt fordi deres tissemand bliver helt hævet efter operationen, og de første døgn efter er det meget smertefuldt at tisse. Desuden bliver de ofte meget bange når de ser "den" efter en sådan operation..


  • #12   25. dec 2008 jeg syntes det er forkerty da barnet ikke selv er med til at bestemme over sin krop..
    jeg har hørt mange der er omskåret der er meget kede af af de ikke selv fik valget..

    min søn har forhudsforsnøvring..
    og han skal kun har fjernet det vis der kommer meget betændels i det..
    og det er der heldighvis ikke..
    ja måske kan det være at det er nemmere at gøre rent..
    men igen der er sku en grund til at de har det..

    det er nemlig for at holde baktusserne ude..

    har ingen anelse om hvorfor der er nogen som helst der kan få sig selv til at skære i et lille barns tissemand..
    der er mange steder hvor barnet ikke engang bliver bedøvet..

    det er jeg så ret sikker på at de gør i usa men der er mange muslimer der ikke gør det..

    har aldrig hørt nogen være ked af at ha forhuden..

    har så været sammen med en der var omskåret og han var også ked af at han havde det..
    da han ikke havde særlig meget følelse der mere. og var helt rug på den..
    ikke så fedt det er jo meningen at den skal være blød;-)
    har ikke noget imod at der er nogen der får det gjordt. hvis det er deres eget valg..

    det er min mening..
    og der er sikkert nogen der vil overfalde mig.. men jeg er bedøvende ligeglad..
    der blev spurgt og jeg svarede..


  • #13   25. dec 2008 Ih jeg synes det er synd, kunne aldrig drømme om at byde mit barn sådan noget ;s

  • #14   25. dec 2008 Jeg synes altså også det er mega synd. Kunne som Anna, heller aldrig nogensinde byde mit barn sådan en behandling. Det gør jo skide ondt bagefter osv.. Vent dog til de er gamle nok til selv at bestemme

  • #16   25. dec 2008 Tusind tak for jeres indsigt.
    Jeg kan forstå på jeres indlæg at det ikke er normalen i Danmark
    Jeg er meget forundret over der er så stor forskel på DK og USA.
    Nej min kæreste er ikke muslim, heller er jeg, men han og alle han kender er omskåret og han siger at alle drenge bliver det på hospi når de er 3 dage gamle ? Men hvis jeg så føder i Danmark, så kan min dreng åbenbart ikke blive det, så hvis min kæreste insistere på at han skal omskæres er jeg nød til at føde i USA?! smiley

    Hmmmm ihhh big decisions....


  • #17   25. dec 2008 Tusind tak for jeres indsigt.
    Jeg kan forstå på jeres indlæg at det ikke er normalen i Danmark
    Jeg er meget forundret over der er så stor forskel på DK og USA.
    Nej min kæreste er ikke muslim, heller er jeg, men han og alle han kender er omskåret og han siger at alle drenge bliver det på hospi når de er 3 dage gamle ? Men hvis jeg så føder i Danmark, så kan min dreng åbenbart ikke blive det, så hvis min kæreste insistere på at han skal omskæres er jeg nød til at føde i USA?! smiley

    Hmmmm ihhh big decisions....


  • #18   25. dec 2008 Bare lige for at blande mig - min kæreste er hverken muslim eller andet.. (jo han er halv polak, men ikke selv af katolsk tro..)
    Han er omskåret, og jeg synes faktisk det er en god idé.. det er i mine øjne mere rart for en pige at vide at der er mere rent end hvis der var forhud .. og ja selvf. har nogle sværre ved at holde sig tilbage ved samleje, - men .. sådan er det jo bare for nogle - det ser jeg ikke som en negativ ting :o)


  • #19   25. dec 2008 Jeg kan nu ikek se det er mere rent..

    Den ligger godt nok ikke inde i en forhud, men den har samtidigt heller ikke dne beskyttende fygtig lag, som forhuden gider, plus den jo ligger direkte ned og får fnuller på sig fra underbukserne/boxershorts..

    Så tror ikke det er mere hygiegnisk, de fleste mænd kan godt finde ud af at holde deres tisser ren under forhuden uden der kommer nakkeost smiley


  • #20   25. dec 2008 jeg har fundet et link ang. omskæring... jeg vil bare advare og sige at det er nogle grimme billeder i linket så hvis i er lidt sarte så lad hver med at åbne linket... http://blog.balder.org/?p=270

    jeg er selv imod omskæring. hvorfor "mishandle" et lille barn på den måde... lær ham dog at bruge vand og sæbe i stedet for at gøre hans penis følsesløs pga den manglende beskyttelse fra forhuden.

    her er et andet link om at det bla. blev brugt for at forhindre onani.
    http://da.wikipedia.org/wiki/Omsk%C3%A6ring


  • #21   25. dec 2008 Iøvrigt kan jeg oplyse, at man er lidt i tvivl om det skal være forbudt i Danmark, NETOP fordi man fjerner RASK væv fra en person, uden dennes tilladelse.
    Hvis man af religiøse årsager gerne vil omskære en person, bør man vente med dette til vedkommende er gammel nok til selv at tage stilling til dette. Hvis man pådutter vedkommende det allerede ved fødslen, vil jeg personligt betragte som et fysisk overgreb.


  • #22   25. dec 2008 Nej det er slet ikke normalt i Danmark.

    Blandt katolikker og muslimer er det normalt, men ikke blandt danskere.

    jeg har aldrig kendt nogen der har været omskåret og ingen af mine kærester har været det. Blandt de fyre kan jeg forstå at der er lidt tabu eller pinlighed over det (jeg er ikke dreng, har kun lyttet til dem)

    jeg ville vente og lade barnet selv bestemme når det blev ældre.

    -jo jeg gik faktisk i klasse med en enkelt dreng i folkeskolen der var omskåret, han var muslim og blev drillet med det fordi ingen af de andre var da det ikke var normalt.

    så jeg ville vente og se hvad han selv ville, måske vil han? måske vil han ikke? hvis han bestemt ikke ønsker det vil det være synd hvis det er sket for så kan han ikke selv lave det om. Og det ville være synd hvis han boede et sted hvor det ikke var normalt så han blev flov og betænkelig inden han skulle være sammen med en pige og frygte hvad hun ville tænke. og den der nede er et meget ømt punkt for mænd og lidt deres stolthed så ville ikke fratage dem den uden deres samtygge hvis de ender med at være kede af det.

    tror også der ville komme fnuller på, og det ville måske genere lidt fordi forhuden ikke var der til at beskytte, men kender ikke til det. Alle mænd trækker jo lige forhuden tilbage og vasker den en gang mens når de tager deres daglige bad alligevel. Så tror ikke at renlighed vil gøre det store -de skal jo i bad alligevel.
    det ville være ærgeligt hvis de fik hård hud på så de mistede følelse


  • #23   25. dec 2008 vil da heller ikke umiddelbart mene det i Danmark er normalt at få omskåret drengene, medmindre som nogen skriver at der opstår problemer som gør at det er nødvendigt.... Marcus skal hvertfald ikke omskæres medmindre der er en god grund til det, og her mener jeg helbredsmæssigt, har altid ment at det er en underlig tradition at omskære drenge pga. religion, det giver ikke drengene selv et valg, og synes egentligt det er frygteligt at lave om på et barn som ikke fejler noget.

  • #24   26. dec 2008 Jeg har også hørt mange drenge i 16 - 19 års alderen der er kede af det -og det er sku en fejl man ALDRIG kan lave om .

  • #25   26. dec 2008 Ma - Har ikke ledt smiley Men ved det, for har været studerende på en kirurgisk afdeling..

  • #26   26. dec 2008 Min mor er på besøg lige nu og vi har haft det oppe og vende mange gange for hun er også stærkt imod det.

    Jeg har aldrig taget stilling til det / tænkt over det.
    Men min kæreste er åbenbart omskåret (og det samme er alle hans venner iflg ham) og jeg syns sku hans tisser ser meget normal (flot) ud.
    Den er ikke beskidt, fnulleret, øm eller kommer for hurtigt eller hvad I nu nævner af bivirkninger... For ham er det jo normalt. Han er ikke muslim, katolik eller på anden måde religiøs

    Så jeg skal vel have taget mig et valg.
    skal barnet vokse op i usa, vil han blive drillet fordi han ikke er omskåret.
    skal barnet vokse op i DK, vil han blive drillet hvis han ER omskåret,
    ....som jeg kan forstå det på jer??


  • #27   26. dec 2008 Nu er jeg ikke dreng, men vi har tit snakket om mobning da jeg gik i skole, og tvivler på nogle af muslimerne der var omskået blev drillet for det..

    Tror mere drenge driller med længden end om der er forhud eller ej smiley


  • #28   26. dec 2008 jeg kan forstå man gør det pga ens religion (eller selvfølgelig pga. forhudsforsnævring)
    men jeg synes på ingen måde det er ok at påføre sit barn unødig smerte, og det gør man jo, desuden findes der ingen kirugiske indgreb uden riskiko, og hvor lille den end er, ville jeg aldrig løbe den medmindre det var absolut nødvendigt.
    så for at gøre en lang historie kort synes jeg kun det er ok at gøre hvis det er fordi barnet har et problem i forhold til det (altså forhudsforsnævring) ellers nej


  • #29   26. dec 2008 Louise S *Nu med lille spirre i maven *

    Der tager du grundige felj, efter omskæringen skal drengen bare hvile sig lidt og så er han ok igen. Og det gøre ikke ondt på dem, plus i fremtiden vil de ikke havde nogle problemer dernede.


  • #30   26. dec 2008 denisa s
    kan du bevise det ? altså at det ikke gør ondt
    og at der ikke er nogen infektions fare ?

    selvfølgelig gør det ondt på dem, de skriger da også når det sker, medmindre det som i DK bliver gjort under bedøvelse og der får de også smertestillende bagefter, det er ikke noget man giver for sjov


  • #31   26. dec 2008 desuden er det jo et faktum at der er risici forbundet i at begynde at skære i et menneske

  • #32   26. dec 2008 Denisa: må sige at den hopper jeg delmer ikke på... hver gnag der bliver lavet et kirugisk indgreb om det så er på kønsdelene, hånden, foden, hoved eller hvor det nu end er ja så det skida ondt bagefter...

    er selv blevet opreret i hånden og munden og gudhjælpe mig om det ikke gjorde ondt bagefter selvom jeg både var bedøvet da indgrebet blev foretaget og fik smertestillende bagefter, så tro mig det kunne skam godt mærkes i flere dage efter. så den med at de ikke kan mærke det hopper jeg delmer ikke på...

    og så især der nede der er delmer mange nerver i. av den siger jeg bare... prøv at forestille dig at du selv blev skåret der nede, nu ved jeg godt du er hun køn men der er også kvinder der bliver omskåret eller operert der nede. og jeg tvivler på de er smertefrie.

    men en ting er sikkert mine børn hverken om det bliver drenge eller piger ja de skal ikke skæres i uden at der er helbredsmæssig grund til det. hvis det bliver en dreng ja så må han sku bare lærer fra starten af at bruge vand og sæbe. det gør vi andre da.

    men jeg er helt sikkert i mod omskæring.


  • #33   26. dec 2008 Denisa: Tro mig - det gør MEGET ondt.. Prøv du at tisse med sådan en lille hævet og øm fætter - med en åbent sår.. AV! Har set mange små drenge græde pga smerte.. Så jo!! Det gør rigtigt meget ondt..

  • #34   27. dec 2008 måske deter smerten værdi længden. who knows.
    Min kæreste er som sagt tilfreds. Jeg klager heller ikke.
    Må hellere have spurgt nogle af hans venner,. så jeg kan få lidt mandelig indsigt. tak for jeres mening smiley


Kommentér på:
Omskæring af drengebørn

Annonce