{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.944 visninger | Oprettet:

Omskæring af drengebørn {{forumTopicSubject}}

Er der nogle herinde der har drengebørn der er omskåret. Vores dreng skal omskæres og synes at det er svært at finde info om hvor det bliver gjort.. og om det er noget man selv betaler, og hvor de er dygtigst. Er der nogle der kan hjælpe med info om dét?

DETTE ER IKKE EN DEBAT OG ER LIGEGLAD MED HVAD ANDRES HOLDNINGER ER OMKRING AF FÅ DET GJORT VED SIT!! Så det bedes venligst holdes udenfor tråden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omskæring af drengebørn
  • #1   13. sep 2010 Må man spør hvorfor I gerne vil ha ham omskåret?

  • #2   13. sep 2010 Jeg viste slet ik man ku få det gjort i dk medmindre det skyldes at være til gene for drengen/manden?!

  • #4   13. sep 2010 Er det ik ulovligt her i DK??

  • #5   13. sep 2010 Kan sku ikke lade vær med at kommentere. Og er egentlig ligeglad med hvor vidt du vil hører på det eller ej.. Men fy for nogle forældre!!
    Hvordan kan man gøre det mod sit barn frivilligt. Jeg kan ikke ha det.
    Kunne ikke dy mig!!


  • #6   13. sep 2010 alt så hvis det ikke er til gene?

  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #7   13. sep 2010 Der er nogle muslimske sheer der udføre den opgave . Ved det før i tiden kostede 500 kr . Det forgår ved at i aftaler et sted det skal forgå og han kommer ud og omskære ham på det aftalte sted. Det er overstået på få sekunder , men yderst smertefuldt.

  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #8   13. sep 2010 Ja du betaler selv , og kontakter en imam for at få det gjort. Det er en muslimsk tradition at drenge børn bliver omskåret.

  • #9   13. sep 2010 Hejsa,
    jeg går ud fra at det er fordi din kæreste er muslim at I vælger at gøre det? ;o)

    Det er helt op til jer selv og evt. hans tro, men jo synes da måske det er lidt synd, men skal ikke udtale mig for jeg ved ikke hvordan sådan noget foregår.
    Men prøv evt. at høre din egen læge.


  • #10   13. sep 2010 som jeg kan læse mig frem til, er det kun omskæring af piger der er ulovligt i dk.

  • #11   13. sep 2010 stakkels dreng!!!

  • #12   13. sep 2010 Hvorfor lader i ik jeres søn selv bestemme når han bliver 18 om han vil omskæres eller ej??

  • #13   13. sep 2010 Stakkels dreng!

    Forstår ikke hvorfor I vil påføre barnet udnødig smerte.

    Jeg er fløjtende ligeglad og du vil høre min mening eller ej, åbent forum = bring it on!

    Du kan ikke forvente at dette her ikke bliver kommenteret!


  • #15   13. sep 2010 ja jeg siger også stakkels dreng.. pu ha har været i praktik et sted hvor vi havde mange drenge børn som måtte igennem det, og hold kæft hvor de skreg når de skulle på wc.. ej hvor havde jeg bare ondt af dem, og forstår ikke folk der kan finde på at udsætte deres børn for sådan en smerte..

  • #16   13. sep 2010 Måske din mand ikke led 2 dage gammel, men så prøv dog at se hvor gammel hendes dreng er!

    Uanset hvad må man forvente folk kommer med deres meninger i et åbent forum, ellers kunne hendes kæreste vel selv finde ud af det ?


  • #17   13. sep 2010 Malene.. undskyld jeg spørger men hvor fra ved din kæreste om at han ik led??

  • #18   13. sep 2010 Malene: Nååå ja for det kan din mand jo HELT sikkert huske!

    Hvis man går i bad regelmæssigt, så burde renlighed ikke være et problem!

    Man kan ikke forvente at smide sådan et indlæg op uden der kommer en diskussion ud af det.

    tror også Monas indlæg siger det hele!

    FØJ


  • #19   13. sep 2010 enig med: * Mette - Viktor's mor smiley *

    troede ikke det kunne lade sig gøre i Danmark, med mindre lægen henviste en til operation pga gener/problemer

    Min kæreste ville også have vores søn sku omskæres for det blir langt de fleste i hans land, men jeg stod imod og den dag i dag, kan han godt se at der ingen grund var til det smiley


  • #20   13. sep 2010 Nu har jeg oplevet en dreng blive omskåret, og jeg kan lige sige at han skreg. Han blev helt blå i hovedet, og glemte at trække vejret.

    Jeg vil ikke være dommer for om det er ok at gøre eller ej, men at sige at de IKKE LIDER er noget FIS, jeg hørte ham og så ham, tro mig han havde MEGET ONDT.

    Der hvor jeg oplevede det, var i et privat muslimsk hjem, hvor der kom en mand og gjorde det. Det var en stor festdag for faren til sønnen, og jeg må være helt ærlig at sige at jeg fik det dårligt af at se det.
    Havde jeg vist at det var sådan en fest jeg var inviteret til, så havde jeg ikke deltaget.


  • #23   13. sep 2010 Malene, du er jo ikke en fis bedre selv... sidder her og prædiker?
    så RESPEKTER DOG HUN IKK VIL HAVE EN DEBAT ud af det råber du med himmelvendte øjne til Allah og så kommer du selv med din gode ven koran mig her og der og altså helt ærligt, hver det lige som debattere mest nu?! - må le.


  • #24   13. sep 2010 Forstår ikke man vil udsætte sine børn for sådan en smerte..

    Og jeg kan slet ikke forstå det er lovligt i Dk.. Må jeg brække mig?


  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #25   13. sep 2010 Mor til Alisa. Det er ikke nødvendigvis alle muslimer i dk der søger læge ved omskæring. Tværtimod er der mange der stadig får det gjort ved en imam i private hjem.

  • #27   13. sep 2010 Malene Jeg ser det stadig som noget unyttigtt at omskære sit barn...Jeg tror alle ville blive omskåret i hele verden hvis det var sådan et problem med en lille smule forhud..jeg har ihvertfald ik hørt min kæreste brokke sig over sit og han har heller aldrig haft problemer med hygiejnen...han går i bad hver dag...men ved så ik hvordan muslimers hygiejne er siden de lader sig omskåre...Ville du måske lade din datter blive omskåret??

  • #29   13. sep 2010 Ja det vil jeg så sandelig håbe og bede min skaber vor herre til at det er.
    For jeg glemmer det ALDRIG, jeg kan stadig høre ham skrige, og det eneste der blev gjort ved det var at alle råbte og skreg, klappede faren på ryggen og krammede ham. Derngen blev lagt skrigende i armene på moren som tydeligvis heller ikke syndes det var spor sjovt. Især ikke da han i smerte glemte at trække vejret.

    Jeg ville nægte det ligemeget om det var under nye regler på sygehuset eller det var efter de gamle ekstreme metoder. Om det for muslimer betuder renlighed eller ej. Min storebror er omskåret, da han som stor dreng fik for snæver forhud. Det skal så lige siges at han idag lider af for tørt penishoved, og skal 2 gange om dagen fremover smørre sig med creme, da han ellers ikke kan have samleje ej heller holde ud at få ham op og stå. Hvilket jo bestemt heller ikke er sjovt.

    Jeg ville kun lade min søn omskære hvis det var fordi han havde for snæver forhud, og det dermed udgjorde en sundhedsmæssig fare for ham.


  • #30   13. sep 2010 Så fordi vi ikke har samme holdning som dig Malene, så kalder du os uvidende ?

    Jaja, at generalisere kan man altid.. Problemet i dét du lige har skrevet er så bare at jeg stort set aldrig skriver i tråde..


  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #31   13. sep 2010 Malene mor til Alisa. Håber da ikke den var myntet på mig , for jeg er sjældent inde og debatere herinde?!

  • #32   13. sep 2010 Husk lige at holde en pæn tone
    De damer


  • #33   13. sep 2010 Stakkels stakkels barn smiley

  • #34   13. sep 2010 Jeg ville aldrig få det gjort uden barnet var bedøvet (altså nu ville jeg aldrig få det gjort medmindre der var medicinske årsager)

    Selvfølgelig gør det ondt og selvfølgelig lider barnet hvis det ikke er bedøvet, prøv at kontakte egen læge, jeg kunne ikke forestille mig at det er lovligt at få gjort uden bedøvelse


  • #35   13. sep 2010 min kæreste blev også omskåret da han var 8 år, pga forhuds betændelse, han fik en henvisning fra hans læge til sygehuset også kostet det ikk noget. og det blev gjort på odense sygehus men det er jo mange år siden.

  • #36   13. sep 2010 Hvor er tråd starter henne???


    Kunne der være en mening med at drenge børn fødes med forhud???


  • #38   13. sep 2010 Katja
    Synes slet ikke det kan sammelignes med vacciner,
    Der er blevet udryddet og formindsket meget i (potentielt) dødelige sygdomme, med de vacciner
    Det er jo ikke sådan at børn risikere at dø hvis de
    Ikke bliver omskåret

    Anja
    Det er stadig gratis, hvis der er en helbredsmæssig begrundelse smiley


  • #39   13. sep 2010 Syntes dicederet at det er børnemishandling ! FØJ at folk kan finde på det, - tro eller ej !

  • #40   13. sep 2010 Katja
    Det kan jeg faktisk sige. smiley
    Jeg ventede længe med at få mine vaccineret netop fordi jeg ville vide hvad der var bedst og snakkede det igennem med min læge flere gange

    Jeg har også valgt en fra til min yngste smiley


  • #41   13. sep 2010 Katja:L Jeg kan faktisk godt se hvad du mener. Vacciner er jo bare noget man gør og noget der er sundt for barnet og som bliver anbefalet af vores læger.

    Muslimer, jøder osv. får jo samme "opvækst" med hvad der er sundt.

    Men jeg mener bare at man i dagens Danmark, stadig kan tro på at omskæring er godt for ens barn og renlighed osv, DET forstår jeg ikke.

    Og selvom barnet er bedøvet, kommer der jo smerter bagefter.

    Vi bliver jo heller ikke opereret for noget og dagen efter gør det ike ondt mere. Sådan fungere det jo ikke


  • #42   13. sep 2010 Ja vi har alle forskellige meninger ! Men MIN mening er at man er ondskabsffuld og helt forskruet hvis man kunne finde på at påføre sit barn en smerte den kunne have været foruden !

  • #43   13. sep 2010 Shila: Jamen hvordan vil du ellers beskrive det? Hvis man påføre sit barn, UNØDIG smerte, så er det jo mishandling?

  • #44   13. sep 2010 Det er bare min mening, hvad vil du ellers kalde det ? Når ens forældre som man stoler 110% på vælger at svigte dig, og påføre dig en så stor smerte at det ikke kan beskrives? Det er på ingen måder okay at gøre mod et barn, og MIN mening er at det er mishandling !

  • #45   13. sep 2010 min kæreste er ikke muslim!!! og hvis han var har jeg heller ikke noget imod muslimer. De er danskere ligesom alle os andre. Det er folks egen sag hvad de vælger for deres børn. Jeg skrev med debat, da jeg ikke gider at høre på alle folks fordomme, jeg spurgte for at få hjælp.. og det er ikke ulovligt i danmark. jeg ved der er private klinikker der udfører dette... det var det jeg spurgte om hjælp til

  • #46   13. sep 2010 Så det er okay at påføre sit barn smerte hvis bare ikke man gør det hver dag ?
    Ha ha - ej undskyld mig med det hænger ikke helt sammen !

    Ehm men bare der ikke er nogen der mishandler mine børn ! Og så vil jeg da lige sende en tanke til de stakkels børn det sker for smiley

    Fortsat god dag !


  • #47   13. sep 2010 Shila vi har alle forskellige ordbrug, og forskellige måde at sige tingene på...andre pakker ordene lidt bedre ind end andre...det tror jeg desværre ikke du kan lave om på, om det gør dig arrig, eller ej...så må du kigge den anden vej hvis du ik kan klare den måde nogen snakker på smiley

  • #48   13. sep 2010 Mereta - der står i jeres søns profil at han er araber ! Så lad dog være at lyv !

  • #49   13. sep 2010 Nu har jeg læst det hele igennem og er ikke blevet klogere på noget.. udover at folk skriver en hel masse lort, for at sige det lige ud, uden at vide for hvilket vi har valgt at gøre det. Jeg synes at det er utroligt at folk skal være sådant.. da det er min egen sag hvad jeg vælger for mit barn!! Jeg giver Malene, Alisa s mor ret i at folk har en masse fordomme. min mand er kristen og det er ikke pga. religion. Men hvorfor vi har valgt det rager ikke alle andre. Kan forstå på det hele at folk ikke ved hvad der foregår ved sådant et indgreb, og hvordan det fungerer. Jeg spørger ikke om råd for at få gjort det på en snusket måde. Der er rigtig i danmark der får det gjort, også danske mænd.. så slemt er det vel heller ikke.

    I vælger sikkert også ting, som jeg aldrig kunne drømme om at gøre. Men det her var ment som en tråd, hvor jeg spørger om hjælp, ikke at blive haglet ned.. for hvad jeg skal bruge det til? jeg er en lige så god mor fordi jeg har truffet det valg med min mand, kristen/jøde/ muslim eller ej... så vedkommer det jo ikke jer, af hvad grunden er for dét. Alle tror at det er pga. tro -men det kan jeg så berette at det er det ikke!!! Så alle i muslim hadere, lad være med at misbruge min tråd, da det ikke derfor den er lavet.


  • #50   13. sep 2010 Jeg er ikke muslim hader, jeg syntes bare det er synd for børnene smiley

  • #52   13. sep 2010 Shila - ja alle der påføre deres børn smerte er ............. JA det holder jeg for mig selv, men ja det mener jeg !

  • #53   13. sep 2010 Jeg gider ikke diskutere med jer.. I kender ikke grundlaget og smider det bestemt heller ikke ud i det her forum. Jeg synes bare at I skal forlade forummet, hvis I bare vil sidde og svine mig til.. for det er ikke derfor jeg har lavet det..

    Synes det er mærkeligt at man kan dømme andre, uden at vide hvorfor det skal gøres... Ingen her kender grundlaget.. og det synes ærlig talt er en privat sag.


  • #54   13. sep 2010 Med mindre det er fordi han fejler noget dernede så er det dybt forkert ! i mine øjne, og hvis man ikke må kommentere det så lad dog være at smid det på nettet !

  • #55   13. sep 2010 Og hvorfor lyver du ? du siger at hans far er dansk og så skrev jeg hvorfor du løj og nu er han lige pludselig araber ! Ehm du virker slet ikke troværdig !

  • #57   13. sep 2010 Shila - var du ikke gået ? smiley

  • #58   13. sep 2010 Rikke - at du er en lille musilm hader ! smiley Hihi for sjov !

  • #59   13. sep 2010 Hvorfor er det så at du ikke spørger din mand eller hans familie ? De må da vide noget mere om det end alle os herinde der åbenbart er muslim hadere ??

    Eller din læge ?


  • #61   13. sep 2010 Hvad sidder du og kalder mig ? EHM var det dig der mente du var voksen ? HOST HOST !

  • #62   13. sep 2010 Heller ikke mig smiley Hihi

  • #63   13. sep 2010 man er vel dansk hvis man har boet her hele sit liv.. så det vil jeg da mene at han er. Han er også kristen, hvis du nu lige skulle dømme igen. hans gener er arabiske. det er da utroligt som du bliver ved.. helt ærligt. hvad bilder du dig ind??

    jeg gider ikke at komme med forklaring på hvorfor, det er en privat sag.


  • #64   13. sep 2010 Trådstarter bad jer holde jer til hendes spørgsmål og det er så det i gør nu. Ellers bliver emnet slettet !

  • #65   13. sep 2010 Ber dig ikke om en forklaring smiley jeg forstod bare ikke du sagde 2 forskellige ting.

    Det er self. op til jer, jeg har bare en anden mening


  • #66   13. sep 2010 Tak Lene. Det var da rart at der var én der kunne se meningen med dét!!

  • #67   13. sep 2010 Man kan ikke have en mening om noget, når man ikke kender hele sandheden for grundlaget af beslutningen.. det burde du da snart forstå. Jeg beder om hjælp og ikke om at blive svinet til!!

  • #68   13. sep 2010 Jeg tænker bare at hvis du søger hjælp kunne man måske nok finde rigtig mange andre forumér hvor man kunne søge bedre hjæpe!
    Der har været så mange ting om dette emne herinde, og jeg forstår ik helt hvorfor man vil oprette en tråd om det herinde?
    Fordi der har været meget DRAMA om dette her emne også herinde...

    Sys du skal søge et andet sted, der skal nok være noget andet forum der er bedre!! :0)

    Jeg vil dog også lige sige at jeg kunne aldrig drømme om at få det gjort ´ved mit barn!!!


  • #69   13. sep 2010 Jeg har ikke set det været oppe før.. men spørger fordi der nok er nogle der ved dét..

  • #70   13. sep 2010 Selvom i ikke er muslimer tror jeg i skal kontakt den lokale imam (eller hvad præster hedder) det er jo mest muslimer der får det gjort ..

    ja, det kan da være at barnet har ondt lige i øjeblikket men helt ærligt.. de har da klart nemmere ved at gøre sig rene og har hørt de får større nydelse..



  • #71   13. sep 2010 1 trådsterter lyver ikke fordi hun skriver han ikke er muslim, man kan altså godt være araber eller tyrker osv. uden at være muslim!

    2 til jer der ikke ved ,at man er ren,- det ikke har noget med hygiejne at gøre. De er også mere rene vis de ikke spiser svinekød. ALTSÅ ER DET OVERFØRT BETYDNING. Og de bade lige så tit som andre ergo.

    3 trådstarter jeg spurte faktisk efter hvorfor, af nysgerighed..


  • #72   13. sep 2010 TS: Du kan ikke forvente andet end at man tolker det sådan... Undre mig så os MEGET hvorfor man ville få det gjort, hvis det ikke er tro ELLER noget sundhedsrelateret...

    Lene: Hvorfor slette tråden? Man kan ikke forvente at der ikke bliver debateret i et debatforum. Det mener jeg ikke der står noget om i reglerne, men ret mig hvis jeg tager fejl?


  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #73   13. sep 2010 Til trådstarter. Har selv mine drenge søskende som alle er omskårede . Syntes ellers jeg forsøger at guide / hjælpe dig igennem , men ingen respons så hopper bare videre :=O/

  • #74   13. sep 2010 Altså du ligger ud med du skal ha omskåret dit ellers raske barn, du ved at folk vil komme med deres mening, kan du ikke klare det jamen så lad da være med at poste det herinde. Måske det var en idé at fortælle den baggrund som åbentbart har stor betydning for dit valg, som du så fint ytre vi ikke må vide, jamen hvorfor pokker så spørge og fortælle det somom det hele er en hemmelighed. Jeg undre mig stå dog ved dit valg om at han skal omskæres og lad da være med at være så barnlig at holde grunden som en hemmelighed, for så begynder folk da først at drage konklusioner!!!

  • #75   13. sep 2010 Jamen Anitta det er jo ikke et religionsspørgsmål det har trådstarter jo selv sagt!!!

  • #78   14. sep 2010 Ro på piger, som jeg ser det er det ikke et spørgsmål om religigion men om kultur.
    I den arabiske verden er det en del af deres kultur at omskære deres drengebørn uanset religion.
    Til TS jeg tror det bedste du kan gøre er at kontakte din læge og få en henvisning derigennem.
    Og til jer andre, netop at hun vil gøre det på en god og ren måde, dermed regner jeg med det bliver i syehusregi, enten privat eller offentligt, og derved bliver barnet også smertedækket.

    Nej jeg ville heller ikke gøre det men derfor kan jeg godt forsøge at være ts til hjælp uden at kategorisere hende som børnemishandler, og hendes mand som muslim, selvom han er ar arabisk afstamning kan han sagtens føle sig dansk, da han som ts selv skriver født og opvokset her i landet, og at være af arabisk afstamning er ikke ens betydende at man også er muslim. I de arabiske lande findes der faktisk både muslimer, kristne, buddister og ateister.


  • #79   15. sep 2010 FØØØØØØØØØØJJ!!!!! VIL DU SELV KUNNE OVERLEVE SMERTEN VED AT BLIVE BAGBUNDET OG OMSKÅRET I DIT UNDERLIV????? FØØØØØJ!!

Kommentér på:
Omskæring af drengebørn

Annonce